Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Seniornettet

Melleørebetændelse
Forfatter: 
Dato:  14-02-2004 10:26
Hejsa

Det har været en urolig nat! Min kære hr.mand har mellemørebetændelse og han har det virkelig dårligt. Han får selvfølgelig penicilin. Det første han fik virkede ikke, og smerterne blev værre. Nu får han noget ,der er stærkere, men har stadig meget ondt. Han er helt hævet i den ene side.

Heldigvis har vi ikke den store erfaring med den slags, men det betyder jo også, at jeg ikke aner hvad jeg skal stille op med ham.

Lige nu ligger han på sofaen med dyne og the og er sølle ;-). Han er selvfølgelig fyldt til bristepunktet af panodil og ipren, men er der andet vi kan gøre for at lindre smerterne lidt? Fx en varmedunk ?

Svar hurtigt!! Det er hårdt at passe en syg mand

Mange hilsner

Katja
0
0
Svar på denne tråd

Hej katja
Forfatter: 
Dato:  14-02-2004 10:51

her er et meget gammelt råd som min mormor vidergav til os alle.

Lad nu være med at grine og ryste på hovedet for det har altid virket i vores famillie. Men det er måske fordig vi ikke har så meget hjerne der kan flyttes rundt med.

En tyk skive rugbrød opvarmes på brødristeren, har du kun tynde skiver skal du bruge et par stykker der lægges sammen. Når brødet er godt gennemvarmet pakkes det ind i vat og en karkklud uden på. Hold denne pakke op på øret. Prøv og se om det ikke hjælper på hans smeret. du kan opvarme rugbrødet igen og igen i micro ovnen.
håber det hjælper. skrive eventuelt lige et par ord om resultatet.
imc

0
0
Svar på denne tråd

Ingen mirakelkur herfra
Forfatter: 
Dato:  14-02-2004 12:22
Din lille stakkel, og din stakkels mand. Jeg har døjet med mellemørebetændelse nogle gange, og det kan være helt forfærdeligt. Første gang var det så slemt at jeg kastede op af smerter.

Her inden penicillinen virker, er der nok ikke meget andet at gøre end at vente og se. Og så ellers sørge for at han skal gøre så lidt som muligt. Jeg havde svært ved at holde balancen når jeg skulle op og stå, og det er rt ubehageligt. Så jo færre gange han skal op jo bedre.

Men du kan jo prøve med rugbrødet, det vil jeg da overveje næste gang. :-D

Og lige til sidst, så er mænd jo generalt mere "syge" og "sølle" end kvinder, når det er. De kan være så stakkels at det gør helt ondt. hahaha
Með kveðju
Anne Thomsen
0
0
Svar på denne tråd

Inger...
Forfatter: 
Dato:  14-02-2004 12:38
Er det rugbrøddet eller varmen der har den lindrende virkning? Det var i hvert fald et råd man ikke hører alle steder.
Vi plejer at lave "varmepuder" på denne måde:

Put en våd klud i en frysepose og varm den i mikroovnen. Pak posen ind i et lille håndklæde og læg pakken på det sted hvor der er smerter. Pakken kan varmes flere gange i mikroen.

Denne metode brugte jordemoderen da jeg skulle føde første gang. Og det lindrede en del.

De der tror de ved alt,
ved intet
0
0
Svar på denne tråd

Hvis han har..
Forfatter: 
Dato:  14-02-2004 12:43
..så mange smerter, ville jeg kontakte vagtlægen, som måske vil prikke hul på trommehinden, hvilket giver lettelse. Det var hvad jeg selv fik at vide af min læge, hvis ikke penicilinen hjalp hurtigt.
Men pyller, det er det bestemt ikke, det gør vanvittigt ondt :{-(
Hilsen M-B
0
0
Svar på denne tråd

Min mormor
Forfatter: 
Dato:  14-02-2004 12:48
har givet mig det råd at tage en tot vat og dyppe den i noget lun/varm (ikke kogende!) almindelig olie og så sætte det i øret :)

Hilsen Rikke

Hjemmeside

TIL SALG
Heste-ting - Møbler - Lamper - Tøj str. 40-46
Se på min hjemmeside under "Salg"

Min søsters dejlige vallak er til salg - se på min præsentation

0
0
Svar på denne tråd

Av-av...
Forfatter: 
Dato:  14-02-2004 14:00
Jeg føler med ham... Har selv haft mellemørebetændelse så mange gange, at jeg ikke engang kan tælle dem... Og det gør afsindigt ondt! Har man smerter andre steder, kan man ofte afhjælpe dem lidt med en pude, måske massere lidt på det, men det er bare ikke muligt inde i et øre... Jeg ville nok prøve den med rugbrøddet, lyder faktisk meget lindrende. Min far, som jeg arvede tendensen til de dårlige ører af, havde den tjans at sidde med sine hænder på mine ører til jeg sov, når det var slemt... Så når jeg tænker på smertelindring i forbindelse med ørerne, er det varmen der kommer først... Selvfølgelig efter en god omgang panodil el. lign...
God bedring! :-(
0
0
Svar på denne tråd

Tak for rådene
Forfatter: 
Dato:  14-02-2004 17:03
Hej alle sammen

Tak for de gode råd og trøstende ord. Han har det lidt bedre nu, men ville ikke høre tale om "rugbrødsøreklapper". Fik ham dog til at ligge på en varmedunk. Det hjalp lidt sagde han.

Det er ligesom der er ved at være hul nu. Der kommer lidt betændelse ud, og han siger at det "klukker"

Håber han snart bliver rask.

Mange hilsner

Katja
0
0
Svar på denne tråd

Han skulle nu
Forfatter: 
Dato:  15-02-2004 06:34

..tage og prøve det med rugbrøden... Kom nemlig lige til at fortælle det til en i dag, og der blev det afprøvet... og det er aftegaet med smerter hen af dagen der... Sååååå... :) :) :) :)

Her i huset bruger vi Firsten, den hjælper hver gang... :) :) :)

Men da posthuset jo ikke lige kan trylle en pakke ud af posthuset, før på mandag, ja så kunne jeg jo kun anbefale rugbrød i dag og ikke First... :) :) :)

M.K.H.
Else.

"Man lugter ikke af hest, man dufter!!"

:-) Medlem af pylreklubben. Klubben for pylrede hesteejere. :-)

"Frisk rytter søges, til at ride stævner m.m. på Megadyret..Er det lige dig, så ring eller skriv..!!"
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider