Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Seniornettet

Hvad kan jeg tillade mig (gave)
Forfatter: 
Dato:  10-02-2004 14:18
Jeg har besluttet mig for at give min mor en rejse til Island i fødselsdagsgave, Da vi flytter til Island til sommer for at blive der og får en baby lige inden vi rejser. Hun vil jo nok gerne se sit barnebarn en gang imellem.

Min mor har aldrig fløjet før. Hun har heller aldrig været ude at rejse og har selvfølgelig et arbejde. Nu er det sådan at vi har al mulighed for at give hende et godt og gratis ophold på Island, så snart turistsæsonen er slut. Derfor vil jeg gerne overraske hende med en rejse midt i September, der er helt planlagt, så hun ikke skal besværes med noget. Det indebærer blandt andet at jeg skal have fat i hendes arbejde for at sørge for at de kan give hende lidt over en uges ferie på det tidspunkt. Det passer os bedst der, da vejret stadig er til at komme ud og se noget i, vi skal alligevel til lufthavnen og aflevere nogle andre, og kan derfor stå for transporten. Der er ellers 400 km fra lufthavnen. Derudover står turistlejlighederne tomme på det tidspunkt, så hun har et sted at bo.

Derudover skal min lillebror jo også med, men han er ikke helt klar over havd han skal efter sommerferien. Sandsynligvis skal han på teknisk skole. Jeg har lavet en aftale med ham, da han jo tjener sine egne lommepenge, om at hvis han kan betale halvdelen af det en billet koster så får han resten i fødseldagsgave af mig, og så er han samtidig med i gaven til min mor.

Så vil jeg gerne høre jeres mening om det hele. Kan jeg tillade mig at "bestemme" hvornår min mor skal holde hendes ferie? Kan min lillebror få en uges fri fra en teknisk skole? Og er ideen helt hen i vejret?

Jeg kan selvfølgelig hverken give min mor eller min lillebror ferie, men jeg kan da sikre mig at det kan lade sig gøre. Og så kunne min mor jeg selv give sit samtykke til det, efter hendes fødselsdag, der er i marts. Og så ellers sørge for at dyrene bliver passet og huset set efter i den tid.
Með kveðju
Anne Thomsen
0
0
Svar på denne tråd

Fantastisk gave
Forfatter: 
Dato:  10-02-2004 14:37
Hej Anne

Jeg synes det er en fantastisk gave, du giver din mor.

Men tror du ikke, at hun selv kan arrangere ferien med arbejdet, hvis hun allerede har fødselsdag i marts? Der er jo ikke så længe til og firmaerne plejer jo ikke at bede om ferieplaner før da (ikke dem, jeg har været i i hverttilfælde)

Hvad angår teknisk skole kunne det måske gå hen og blive et problem, da de jo tæller fravær og er meget strikse med sådan noget.

Men sikke en fantastisk gave, hvor er de heldige!

Mange hilsener fra Sarah
0
0
Svar på denne tråd

Ferieplaner
Forfatter: 
Dato:  10-02-2004 14:51
Jeg ved de er begyndt at fordele ferie mellem sig for længe siden. Og der er mange der mener at de kommer i forreste række, fordi min mor er enlig (godt nok med en hjemmeboende søn) og har en familie de skal være sammen med. Og min mor er altid for blød og giver sig. Så hun har altid sidstevalg. Ville bare være sikker på at hun kan få fri.

Øv, det er værre med min bror så. Havd søren kan man så gøre?
Með kveðju
Anne Thomsen
0
0
Svar på denne tråd

Fravær fra skolen
Forfatter: 
Dato:  10-02-2004 15:17
Hej Anne

Hvis din bror normalt ikke har særligt meget fravær behøver det jo ikke være noget problem. Jeg ved at handelskolerne typisk acceptere 10-15%, så en uges ferie bør der jo være plads til. Jeg ved ikke om grænserne er det samme for de tekniske skoler, men de bør jo have regnet med at eleverne kan blive syge af en uges influenza (så hvis han bare ikke får det også :-P)

Jeg synes det er en fantastisk gave du har fundet på - bliver helt misundelig...

Mon ikke din mor kan få fri, der plejer blandt børnefamilier jo ikke at være rift om september. Der ligger jo ikke nogle skoleferier...

Hilsen
Sanne

www.shires.dk - Engelsk udstyr til hest og rytter af høj kvalitet og til priser du nok ikke har set før.

Du kender os bl.a. for de originale Golden Stripe dækkener og tæpper, som vi lige nu sælger med 20% rabat.

Besøg os på www.shires.dk og se hvad vi kan tilbyde til dig og din hest.

I januar og februar har vi åbningstilbud på alle varer...
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider