Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Seniornettet

beslutningen er taget
Forfatter: 
Dato:  09-02-2004 21:04
i morgen ringer jeg til dyrlægen og får en aftale i stand,tiden er kommet og jeg vil ikke se på gamle happy mere,hans ene bagben er i dag hævet han har ikke bevæget sig ud på folden i et par dage og nu til aften da jeg fodrede turde han ikke jage lukas væk fra hans plads,så uanset hvad dyrlægen siger så skal han væk nu ,også selvom dyrlægen mener at mit grundlag for afgørelsen er tynd,jeg kan ikke mere gå og bilde mig selv ind at han har det okay når jeg nu kan se at det har han ikke.!

0
0
Svar på denne tråd

Hvis du har taget beslutningen...
Forfatter: 
Dato:  09-02-2004 21:16
...klog beslutning, jeg føler med dig, det er altid svært at skulle sige farvel til en man elsker, det så være dyr eller mennesker.

Tanker herfra Britt
Selv den længste rejse på tusinde mil, starter med et lille skridt
0
0
Svar på denne tråd

*knusser*
Forfatter: 
Dato:  09-02-2004 21:19
det er svært at sige farvel, men endnu sværere at se en man elsker lide.

jeg håber han tager fredeligt afsted.

god held med dyrlægen.
0
0
Svar på denne tråd

En svær ,men sikkert
Forfatter: 
Dato:  09-02-2004 21:26
- den rigtige beslutning. Men hvor er det bare en lang sej vej inden man når så langt.
Nu har du så heldigvis tid til at få sagt farvel ( Og på gensyn ) men puha , godt det ikke er mig.
God kom over !! :-(

Jeanie

- Travfolk er fagfolk !!
0
0
Svar på denne tråd

kære Berit
Forfatter: 
Dato:  09-02-2004 21:27
Jeg er sikker på det er den rigtige beslutning du har taget. Happy får lov at komme herfra med æren i behold. Der er intet værre end at se dyr lide og miste gnisten.

Håber hans fred trøster dig i tiden efter.
man bør kunne grine af sig selv, før man griner af andre.
{>
0
0
Svar på denne tråd

Dyrevelfærd..
Forfatter: 
Dato:  09-02-2004 21:33
er et vidt begreb og din beslutning er den rigtige. Har dyret ikke samme livskvalitet som den plejer og kan dette ikke ændres, bør man som "Vor Herre" over vores dyr tage beslutninger herom.

De største krammer til dig!

Kh
Gitte
Stalden huser: Balder - en 11 årige nordbakke vallak og
Jack - en 6 årige pinto hingst (ej kåret), som tilbydes til bedækning

Trainers dressur sadel købes, 17" sort lange gjord stropper.

KæledyrsKompagniet, hundetræning og adfærdsbehandling
0
0
Svar på denne tråd

radioen kører
Forfatter: 
Dato:  09-02-2004 21:34
her om aftnen indtil jeg er ovre for at give dem nat hø,jeg kommer lige der ovre fra,de spillede en af mine ynglings sange med R.E.M: everybody hurts.

When your day is long
and the night,
the night is yours alone,
when you're sure you've had enough
of this life, well hang on.
Don't let yourself go,
'cause everybody cries
and everybody hurts
sometimes.

Sometimes everything is wrong.
Now it's time to sing along--
When your day is night alone, hold on
if you feel like letting go,
if you think you've had too much
of this life, well hang on.

‘cause everybody hurts.
Take comfort in your friends.
Everybody hurts.

Don't throw your hand. Oh, no.
Don't throw your hand.
If you feel like you're alone,
no, no, no, you are not alone

If you're on your own
in this life,
the days and nights are long,
when you think you've had too much
of this life to hang on.
Well, everybody hurts--
sometimes--
everybody cries.
everybody hurts, sometimes.
everybody hurts, sometimes.
So, hold on, hold on.

og hvor er det rigtigt

0
0
Svar på denne tråd

det sværeste
Forfatter: 
Dato:  09-02-2004 21:43
af det hele er at tage besluttningen. Fordi det oftest er så mange "egoistiske" følelser med i forløbet. Som jeg har skrevet i tidligere indlæg til dig så har du givet Happy nogen dejlige år og reddet ham fra en for tidlig død.

En stor medfølende knuz herfra

Tone
;) Den perfekte ponny har ingen bestemt farge ;)
0
0
Svar på denne tråd

det er nu tid for Happy
Forfatter: 
Dato:  09-02-2004 21:48
og jeg synes helt klart at det er den rigtige beslutning. Han har haft et langt og godt liv og nu er det tid for ham.

Det er bedre at få det overstået end at han helt mister gnisten og Lukas tager hans plads.

0
0
Svar på denne tråd

det er rigtigt tone
Forfatter: 
Dato:  09-02-2004 21:53
og lige nu er jeg gal på mig selv over at jeg lyttede til dyrlægen da han var her og give happy hans sundheds tjek sidst happy var "syg" han skulle jo havde været afsted der,for selvom hans hjerte og andre indre organer fungere fint i forhold til alder så gør hans sind det ikke længere,nej jeg skulle ikke havde lyttet jeg skulle havde stolet på mig selv!!det er jo mig der hver dag kigger på ham og ind i hans mørke øjne og ser han er ulykkelig og trist!

0
0
Svar på denne tråd

lang vej
Forfatter: 
Dato:  09-02-2004 21:54
kære Berit
Det er en lang og tung vej du bevæger dig ud på, men den bliver så meget lettere at gå, når du ved du har gjort det bedste for din gamle hest.
Jeg er helt sikker på du kan historien om regnbuebroen, og vil tænke på den med glæde.
medfølende tanker til dig.

....INA
0
0
Svar på denne tråd

Jeg syntes
Forfatter: 
Dato:  09-02-2004 22:05

... at det er en flot beslutning du har taget... :)

Bare lidt ked af, at jeg ikke når op og sige farvel til ham, for han er bare så herlig en gammel fyr, at man kun kan holde af ham... :( :)

Der vil gå mange år, inden jeg glemer det syn, det var, at ride lige bag ved ham og Sanne i sommer... :) :)

Vores tanker er ved ham... :) :)

Mette og Else...

M.K.H.
Else.

"Man lugter ikke af hest, man dufter!!"

:-) Medlem af pylreklubben. Klubben for pylrede hesteejere. :-)

"Frisk rytter søges, til at ride stævner m.m. på Megadyret..Er det lige dig, så ring eller skriv..!!"
0
0
Svar på denne tråd

ja det tror jeg på Else
Forfatter: 
Dato:  09-02-2004 22:09
for du kunne jo ikke se andet end Happy og jeg :-D
0
0
Svar på denne tråd

Berit..
Forfatter: 
Dato:  09-02-2004 22:17
hvor er jeg stolt af dig! Jeg er stolt over at du er en hesteejer som kun vil din gamle ven det godt, også selv om det betyder døden. En værdig død har han så fortjent.

Det kræver mod og handling at tage sådan en beslutning og jeg ved du besidder en masse af det. Lad os høre når det er overstået så vi her på HN i fællesskab kan mindes Happy og hjælpe dig til at komme videre. Jo flere HNére som bakker op jo bedre.

STOR knuser herfra! Jeg føler med dig. :-(

Kirsten
*Se min dejlige, smukke pruhest i min præsentation!*
0
0
Svar på denne tråd

Er helt enig med
Forfatter: 
Dato:  09-02-2004 22:41
Kirsten...det kræver mod og handling at tage sådan en beslutning.

Jeg føler med dig.

Mine tanker vil være hos jer i morgen.

;-) Hilsen Vivi ;-)

{>**Den Røde Baron** {>

0
0
Svar på denne tråd

Så flot.......
Forfatter: 
Dato:  09-02-2004 22:48
at du på den måde bærer dit ansvar som heste-ejer.

Ved hvor svært det er at ringe til dyrlægen og sige de endelig ord. Og selve dagen bliver også hård.
Men når sorgen har fortaget sig lidt vil du vide, at du har gjordt det helt som det skulle være.

Hvis bare der var flere som dig, som tager sig sit ansvar overfor en gammel hest og ven så bevist og flot.

Trøstekram fra Charlotte

0
0
Svar på denne tråd

et stort kram
Forfatter: 
Dato:  09-02-2004 23:07
skal du også have her fra .

Selv om beslutningen har været svær at tage er det jo den rigtige.

du har valgt at aflutte et langt og godt liv som nu ikke kan mere.

jeg håber du har nogen som kan støtte dig og når det er ovre skal i sidde og snakke om alle de gode oplevelser du har haft med dette dejlige dyr.

krammer fra imc
0
0
Svar på denne tråd

Hvor trist,
Forfatter: 
Dato:  09-02-2004 23:09
men også godt du har taget en beslutning ! Jeg ved ikke hvad jeg skal skrive, kun at jeg tror du har taget en rigtig svær beslutning som nok er den rigtigste.

Vil du gøre mig en tjeneste ?? At give Happy et rigtigt stort knus fra mig, og sikkert fra de andre herinde fra Senior.

Stort knus fra

Beagle, som græder lidt......
0
0
Svar på denne tråd

Det er den..............
Forfatter: 
Dato:  09-02-2004 23:31
rigtige beslutning du har taget, og det er ikke nemt, men "lettelsen" vil komme bagefter.
Tog den samme for min hoppe i sommers, hun mistede også gnisten, og den lille shetlænder tog helt og aldeles hendes plads i hiarkiet.......så var der altså kun en vej tilbage, og den var hård, men en stor sten blev samtidig løftet fra mine skuldre, da jeg længe havde vidst at hun burde aflives, men et lille føl ved hendes side udskød hele tiden beslutningen.
Jeg vil håber Happy og dig får afsluttet på en "hyggelig" måde, og du bagefter kan sige det her VAR sgu´det rigtige.

Mange tanker og krammere til jer fra mig.

Livde :-D

0
0
Svar på denne tråd

Ulykkeligt
Forfatter: 
Dato:  10-02-2004 00:00
Men når man tager beslutningen og ved med sig selv - netop fordi man kender hesten langt bedre end dyrlægen - at det er tid, så bliver sorgen ikke så langvarig og slem.

Man véd at man har givet sin gamle ven den største gave, man kan give: at lade den forlade denne jord uden smerte og i kærlighed.

Vær stolt over din beslutning - jeg er sikker på, at din Happy vil billige den, når I mødes igen på den anden side af Broen.

PJ

Being normal is not necessarily a virtue - it denotes a lack of courage!

0
0
Svar på denne tråd

En tanke
Forfatter: 
Dato:  10-02-2004 00:09
til både Happy og Berit.

Medfølende tanker herfra, det er altid svært at tage afsked med venner.

Hilsen Bettina ;-D

Nye billeder af Pirello i min præsenstation pr den 25/1-04
0
0
Svar på denne tråd

Mange varme tanker......
Forfatter: 
Dato:  10-02-2004 00:29
Til dig og Happy, Berit.

At tage ansvar er også at erkende og beslutte at ende, selvom det er hårdt og gør meget meget ondt.

At sorgen er tung, kender jeg kun alt for godt. Men det gør på sigt nok mere ondt, ikke at leve op til sit ansvar for et elsket dyr.-

Knus og kærlige hilsner May-Britt.
0
0
Svar på denne tråd

hårdt ...
Forfatter: 
Dato:  10-02-2004 07:51
men når Happy ser ud som nu, og er så trist og modløs så er det den bedste løsning du har valgt ....

Der er INTET værrer end at trække tiden for egen vindings skyld og man kan jo tydeligt både se og mærke på ham at livsgnisten er borte :-(

Tænker på jer idag 8-)

June

0
0
Svar på denne tråd

dyrlægen kommer
Forfatter: 
Dato:  10-02-2004 08:39
her i formiddag og daka kommer i morgen!

nu vil jeg gå ud og fodre en god ven for sidste gang.

0
0
Svar på denne tråd

Knus og kram
Forfatter: 
Dato:  10-02-2004 09:00
Du har taget en rigitg beslutniing og du ved det. Det er stærkt gjort. Nu kommer der trods alt snart et nyt dejligt forår til dig og dine heste. Knus og lykke på rejsen til gamle Happy.

P.S. Jeg deler til fulde din begejstring for R.E.M.
Hilsen Helle - Mimi

De som er kloge og som har hjerne begriber aldrig nogenting.

Peter plys
0
0
Svar på denne tråd

Trist, men.....
Forfatter: 
Dato:  10-02-2004 09:47

jeg kan godt forstå dig. Jeg læste dit indlæg om Happy sidst da du troede at det var tid. Hvis han så ikke siden har fået det godt og bare går og hænger, ja, så er tiden kommet til at sige farvel.

Tænker på dig og familien i dag.

0
0
Svar på denne tråd

han er fin
Forfatter: 
Dato:  10-02-2004 09:47
nu børstet og gjordt i stand.

det bliver tomt uden ham og hans majstætiske holdning til tingene*S*

nu er der bare tilbage at vente...

0
0
Svar på denne tråd

et stort Knus
Forfatter: 
Dato:  10-02-2004 10:36
til dig, familie og ikke mindst hesten.. det er en meget svær beslutning at tage, jeg måtte selv have aflivet min dejlige DV sidste år.. jeg havde længe gået og spekuleret på , om den nu ikke så bedre ud i dag, og bare trukket afgørelsen ud... det var hårdt, men set i bakspejlet var det, det eneste rigtige at gøre.. faktisk var det en lettelse, da jeg ikke mere skulle finde på ting for at udsætte aflivningen..

tænker på dig

Sussie

;-D lykken er en 4 hjulstrækker med spræl i ;-D

0
0
Svar på denne tråd

Kære Berit
Forfatter: 
Dato:  10-02-2004 11:55
- efter at have læst dit seneste indlæg , må jeg idrømme , at jeg nu går rundt med en klump i halsen på størrelse med en fodbold.
- Jeg var pludseligt tilbage i tiden , for fire år siden måtte jeg tage afsked med min dejlige og betroede ven Neptune Guy , og årret efter med Onkel Sam. jeg hyler lige nu , ikke så meget fordi jeg ikke har de to mere, for de har det godt der hvor de er, men fordi jeg syntes det er så trist at du skal sige favel til Happy..åhhr hvor det bare noget l... , bliver vi aldrig klogere os heste piger, ved ved jo dagen kommer. ..nej jeg går ud og muger !! Berit , mange tanker herfra...til dig og Happy.

Jeanie

- Travfolk er fagfolk !!
0
0
Svar på denne tråd

ja så er han væk
Forfatter: 
Dato:  10-02-2004 12:45
stille og roligt sov han ind,dyrlægen var enig med mig i at han havde fortjent fred,jeg bad ham kigge ham i øjnene happy havde på ganske kort tid udviklet grå stær,faktisk fra det sidste tjek han fik.

nu sover han og jeg har det godt,det var første gang han aflivede en hest for mig og han gjorde det lige så flot som min gamle,lige nøjagtigt så meget beroligende at hesten er i stand til at ligge sig ned selv og bagefter den endelige sprøjte.

0
0
Svar på denne tråd

berit & lukas
Forfatter: 
Dato:  10-02-2004 12:47
Hej Berit.

Knus til dig ;-)

Hilsen May-Britt.

Lykken er en dejlig islandsk uldtot
{>

Du og din hest tilbydes healing på Sjælland.
0
0
Svar på denne tråd

Jeg sidder med tåre i øjnene.
Forfatter: 
Dato:  10-02-2004 12:49
Et kæmpe trøstekram herfra. -Og stor respekt for di beslutning.
Og jeg er glad for at høre, at dyrlægen også fik sendt ham væk på en pæn måde.
Mvh. Tine

0
0
Svar på denne tråd

Aldrig..
Forfatter: 
Dato:  10-02-2004 12:51

..ALDRIG havde jeg troet, at jeg skulle begynde at græde, over at en andens hest skulle aflives..
Og jeg mener ikke bare at trille en tåre, for det gør jeg hver gang i skriver, om en hest der skal aflives...

Men græde, sådan rigitg stortude... :{-(

Det kommer sig nok af, at jeg ved hvordan Happy er og ser ud...
Jeg har kløet ham bag ørene...
Jeg har redet lige bag ved ham og grinet af Sanne og ham, da han i sommer, lavede badutspring med hende op ad en skrænt og nær havde taget fusen på hend ned af en anden skrænt... :) :) :)

Og så ved jeg jo, hvordan han ellers har det, hjemme ved Berit og John, og når man kender dem to, ja så kan man KUN komme til at holde af dem alle sammen i det hus, på det matrikelnummer... Lige fra den mindste til den største.. :) :)

Så alle vores tanker rejser nord på i dag.. :) :) :)

M.K.H.
Else.

"Frisk rytter søges, til at ride stævner m.m. på Megadyret..Er det lige dig, så ring eller skriv..!!"
0
0
Svar på denne tråd

Berit.
Forfatter: 
Dato:  10-02-2004 12:53
Vi var selv en aflivning igennem i august...så dette her kalder igen en tåre frem, ikke for Shadow...men for dig og Happy.

Det er så hårdt, at skulle igennem, også selv om det er til hestens bedste.

Trøste knus..

;-) Hilsen Vivi ;-)

{>**Den Røde Baron** {>

0
0
Svar på denne tråd

Ja tårene triller sgu...
Forfatter: 
Dato:  10-02-2004 13:20
..men det er SÅ flot af dig, at tage en beslutning, der er så stor, nemlig at være herre over døden.. Men din hest har helt sikkert vist dig det på sin måde, at nu var han klar til at komme afsted og videre.. Jeg er sikker på, at han har følt sig tryg og glad lige til det sidste. Jeg føler med dig.. (og tuder lige nu..)Det er SÅ svært at læse. OGså selvom jeg ikke kendte Happy.
Min første hest, brækkede begge forben, pga en dum mands behandling af ham, og jeg var der ikke. Han var KUN 4 år.. Jeg fik afvide "at Frederik, er altså aflivet" DET gjorde ondt, ikke at ha været hos ham.. Happy havde dig ved sin side, og det er jeg glad for..
Trøste krammer til dig fra mig også..
Men hvor var det altså flot gjort af dig.
Knuz Ranunkel
Hvor der er en vilje, er der en vej..
0
0
Svar på denne tråd

berit.
Forfatter: 
Dato:  10-02-2004 16:43
Har tænkt på jer hele dagen - har været ude i forskellige ærinder.
Nu da jeg ser de sidste indlæg du har skrevet sidder jeg her med tårer i øjnene. Det er så trist.
Men det var godt du var hos ham og det gik stille og roligt. Når det endelig skulle være, var det en fin måde.
Knus og tanker herfra
Line-ligach
Lykken er.. en broget hest...
0
0
Svar på denne tråd

Kære Berit
Forfatter: 
Dato:  10-02-2004 17:42
Jeg tuder med dig.

Knus fra Helle

Hvis du ikke vil have en prop så prøv en Irish Cob

0
0
Svar på denne tråd

Hej Berit
Forfatter: 
Dato:  10-02-2004 17:53
Ja jeg tuder også med dig og klumpen i halsen går ikke væk lige med det samme.

En flot beslutning fra din side.

Kram fra
Bitten
0
0
Svar på denne tråd

tak alle sammen
Forfatter: 
Dato:  10-02-2004 18:49
men i skal ikke græde,jeg græd da han var væk og har ikke grædt mere,jeg har det godt med at han ikke er mere.

har lige underettet hans gamle ejer som var glad for at jeg orinterede ham,og takkede for de gode år vi havde givet ham.

igen tak for trøst og kram det varmer {>

0
0
Svar på denne tråd

Det er virkelig
Forfatter: 
Dato:  10-02-2004 21:02
flot som du klarer den svære opgave at være ansvarlig hesteejer - til det sidste.

Jeg er fuld af respekt!!

Da Happy var syg sidst fulgte jeg ængsteligt med, og har i denne omgang også tænkt meget på Jer!

Er glad for at det er overstået nu og han har fred, og du må også have fred i sindet. Håber bare jeg kan klare det halvt så godt når min hoppe kommer til det punkt.

Et stort kram herfra - og mange tanker.....

Vrinsk fra Malene og Aca'vit

The Blonds are Back!!!

Katte er temmelig sarte skabninger, og de kan rammes af mange forskellige lidelser, men jeg har aldrig hørt om en, der led af søvnløshed

Min HP

0
0
Svar på denne tråd

Berit...
Forfatter: 
Dato:  10-02-2004 22:04
Flot at du tog beslutningen før dyrlægen (y)
Det er Happy med garanti glad for; han har haft det godt hos dig, og nu var hans tid ovre.

Puha du må være ked - men en helt rigtig beslutning selvom det gør ondt.

-¤-

Med venlig hilsen
Pauillacine

Nye billeder på min profil
0
0
Svar på denne tråd

nu blev han hentet
Forfatter: 
Dato:  11-02-2004 08:33
det var flot af daka,men den process er sgu det værste af det!!

0
0
Svar på denne tråd

Føler med dig...
Forfatter: 
Dato:  11-02-2004 09:58
... det er en tung beslutning at tage - men det er også den sværeste del af det.
Bagefter føles det godt - præcis som du også har konstateret.

Happy havde nogle gode år, og han fortjente også at få fred inden livet blev for hårdt ved ham.

Medfølende hilsener, Sif
0
0
Svar på denne tråd

kære berit
Forfatter: 
Dato:  11-02-2004 10:14
mange tanker herfra

Ha en dejlig dag ;-D
0
0
Svar på denne tråd

MEGA STOR..
Forfatter: 
Dato:  11-02-2004 11:45
KNUZER til dig, kære Berit!!!

Hvor har du klaret opgaven flot!

Og selv om der er nogle grimme ting i aflivningsprocessen så har du klaret det til UG. Jeg ved at når DAKA kommer er det ikke det mest spændende. Det er så hårdt.

At du ikke har grædt så meget betyder også at du ved det var den rigtige beslutning. En stor sten er lette fra skuldrene og sindet er blevet lysere selv om det er en mørk tid.

Stor klemmer til dig herfra og de bedste ønsker til Happy på vej mod regnbuebroen.

Kirsten
*Se min dejlige, smukke pruhest i min præsentation!*
0
0
Svar på denne tråd

Kære Berit
Forfatter: 
Dato:  11-02-2004 11:45
du får også lige en masse tanker herfra. Hvor er det sørgeligt... Det var en klog og flot beslutning at tage. Han havde jo haft et godt og langt liv.
hilsen rikke buus
0
0
Svar på denne tråd

Nej Daka
Forfatter: 
Dato:  11-02-2004 11:52

... er ikke ligefrem for sarte sjæle... :(

Men jeg har dog set dem arbejde, så mange gange nu, at jeg ved at sådan er det bare... Og inderst inde gør det lige ondt alligevel, hver gang... :(

Jeg har jo set, når vi fik hentet dyr på Dyrhospitalet og også når vores nabo ovre på den anden side af vejen, får hentet dyr.. Men den værste gang, var alligevel da de hentede Ida... :( :(

Jeg vil daffe videre, med at pakke dit feriebarn sammen, og vi ses i morgen... :) :)

M.K.H.
Else.

0
0
Svar på denne tråd

jeg håber
Forfatter: 
Dato:  11-02-2004 16:52
at de andre hest falder snart til ro igen. jeg ved at heroppe var de lidt forvirret i nogen dag om hvor deres ven var hen.

tænkerne er med jer. det var godt gjørt af dig.
0
0
Svar på denne tråd

hej bexie
Forfatter: 
Dato:  11-02-2004 17:02
der er ingen problemer med de andre,de er så vant til at der bliver taget en eller 2 ud i en eller flere dage,vi er jo meget afsted om sommeren og happy havde ikke taget del i flokken siden han var syg sidst kun nogle ganske få gange,så jeg tror de andre måske også har vidst hvor det bar hen ad,de ved jo mere end vi aner :-)

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider