Jeg skal lave sushi i aften. Jeg har lavet det en del gange efterhånden, og tror egentlig jeg er meget god til det. Men mangler noget inspiration.
Jeg laver maki ruller med:
Laks
Tun
avocoda
agurk
laksetartar
og nigiri med
laks
tun
Jeg skal lave til 6 mennesker, og er lidt bange for ejg ikke kan få noget tun, er der nogle der laver andre kombinationer? Der skal jo gerne være noget forskelligt. Jeg starter med nogle eddemane bønner med salt som snack.
Hvad kunne evt være en god dessert?
på forhånd tak
Det må du selv eksperimentere med, for det kah jeg bare ikke spise...
Men jeg har en dessert der ikke lyder af meget, men den smager herligt...
Jeg har set en der tænkte: "Neejjj ikke sådan en kompakt dessert nu da, vi har lige ædt 5 kilo hamburgryg...!!!" ...
Men da hans datter ikke lige kunne spise sin færdig, ja da skulle farmand da gerne tage livet af den også... !!!...:)
Som sagt den lyder ikke af noget særligt, men ... Kom 3 markroner i et dessertglas og hæld appelsinjuise eller en anden frisk juise over dem, så de lige netop er dækkede... Jeg plejer at gøre det om formiddagen, for så kan de stå og trække i det juice hele dagen...
Når så det er desserttid, kommes der is oven på og pyntes af med flødeskum og enten chokoladesovs eller chokoladepulver og der kan hvis man har sættes en lille klat jordbær- eller solbærsyltetøj på toppen
MUMS den har gjort lykke hvergang vi har fået den...
M.K.H. Else.
"Man lugter ikke af hest, man dufter!!"
Medlem af pylreklubben. Klubben for pylrede hesteejere.
"Frisk rytter søges, til at ride stævner m.m. på Megadyret..Er det lige dig, så ring eller skriv..!!"
Jeg har lært af nogle japanske venner, at man kan lave en rigtig lækker sushi af dåsetun.
japanerne bruger tun i olie, men jeg bruger tun i vand, da det jo smager ens.
Bland tunen i en skål sammen med mayonaise (det er ikke løgn) og kikkoman. Jeg har ikke lige målene, men smag det selv til. Derefter laves de sædvanlige ruller af tang og rise som fyldes med lidt tunblanding, agurkestave og tynde strimler af sød omelet. (pisk æg og lidt sukker og lav en omelet af det)
Rul det sammen og skær som med de andre slags maki.
I en dåse tun er der nok til ca. 6-8 ruller afhængigt af hvor meget fyld man ønsker. Det ser rigtigt godt ud med det grønne, gule og lyserøde
Jeg laver så også almindeligt sushi, med et stykke frisk laks og wasabi. Det smager jo altid dejligt.
Ellers kan det anbefales at finde en af de gode asiatiske købmænd inde i byen (mange på nørrebro)som har mange af de japanske pulverblandinger og så lave en skål miso-suppe til hver gæst. Det giver sådan et godt supplement til sushi-en.
God fornøjelse.
Mange hilsener fra Sarah
PS. Skriv endeligt på beskedcentret, hvis du er i tvivl om noget.