Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Seniornettet

Lortevand
Forfatter: 
Dato:  02-02-2004 15:02

Ja, jeg mener det helt bogstaveligt. :-) Nu er der vrøvl med vores vand igen - det lugter af lort! Det sker hvert år når sne i større mængder smelter og løber ned i brønden (en fællesbrønd for 3 husstande heromkring). Uh, hvor er det træls. Nu skal vi til at hente vand ude i byen - og finde andre steder at gå i bad osv. osv. Jeg bliver helt træt bare ved tanken. Sidste gang gik der 3-4 uger, inden jeg turde drikke vandet igen.

Når det sker, får man helt lyst til at flytte ind i byen - men der er man jo heller ikke helt sikker. Der har da været nogle tilfælde i Silkeborg med forurenet drikkevand.

Er der nogen, der ved, om der er nogen steder, man kan få analyseret en vandprøve? Jeg har forhørt mig hos Matas og apoteket, men de ved ikke noget om det, og det ville nu være rart at vide, at vandet er helt i orden, inden vi igen begynder at drikke af det.

SÅK!! (n) Jeg må hellere se at komme afsted på vandjagt!

Venlig hilsen
Marianne S

0
0
Svar på denne tråd

Vi har privat
Forfatter: 
Dato:  02-02-2004 15:09
vandboring.

Vi skal hvert 5 år have taget en vandprøve.

Vi plejer at bruge Steins Laboratorie.
De kommer ud og tager en prøve som så bliver analyseret for diverse ting og sager.
STEINS

tlf.nr: kan du finde på deres hjemmeside. De bor i Brørup.

Prøven koster ca. 600 kr.
Kirsten
Lykkelig haflingerejer og avler !!!

Jo mere jeg lærer mennesket at kende, jo mere holder jeg af dyrene
Drejgårdens Haflingere
0
0
Svar på denne tråd

Ja det er ulækkert.
Forfatter: 
Dato:  02-02-2004 15:24
Vores brønd kan finde på der samme. Nu har vi kommunevand.

0
0
Svar på denne tråd

Se på den lyse side
Forfatter: 
Dato:  03-02-2004 07:31
i disse "terrorist-tider" kan du spare dig for bekymringer om hvorvidt det offentlige drikkevand pludselig bliver udsat for miltbrand eller andre angreb udefra. ;-D

Det er meget farligere at være mange mennesker om at dele vandet fra det offentlige system, end at have en privat boring/brønd eller andet i den stil. ;-D

Iøvrigt er det ikke så sjældent at det offentlige vandværk udsender advarsler, jeg tror det skete 2 gange på et år, da jeg boede i Nykøbing F.

Man kan bare ikke lugte det når det har været igennem et kæmpe vandværk, så man kan nå at drikke rigtigt meget af det før advarslen når folket.

Så næsten hellere at det stinker af lort, så ved man da at der er noget galt ;-D

Faktisk må det være ret irriterende, men det kommer forhåbentligt snart i orden igen.
0
0
Svar på denne tråd

laboratorium
Forfatter: 
Dato:  03-02-2004 09:28
Prøv at spørge på Steins Laboratorium, de ved da sikkert hvor man beskæftiger sig med den slags, det er ikke sikkert det er vandet der lugter, men brønden der pludselig tør op igen, jeg kender udmærket lugten i forbindelse med tøsne, men hos os er det brønden og ikke vandet.

....INA
0
0
Svar på denne tråd

Din kommune
Forfatter: 
Dato:  03-02-2004 09:48
Hejsa
Du kan henvende dig til din kommune,som gerne oplyser hvor du kan få vandet analyseret. Vi fik skiftet brøndvandet ud sidste år med kommunalt ditto. Vi havde haft mistanke om at vandet måske ikke var så godt som vi havde håbet på - vi havde samme problem som dig om vinteren. En analyse af vandet viste at der var en MEGA koncentration af coli-bakterier i det, samt en hel masse andre "gode sager" som ikke burde være der. Det var faktisk uhyggeligt at tænke på at vi har brugt/drukket det ulækkere vand. Vi ansøgte om at få lov til at beholde brønden til havevanding osv. og det bruger vi så brøndvandet til nu. Det sparer på det dyre kommunevand.
0
0
Svar på denne tråd

Tak for svarene
Forfatter: 
Dato:  03-02-2004 10:11

Ja, det er frygtelig irriterende ikke at kunne tage vand i hanerne - og ikke komme i bad - bvadr!! :-(
Når gemalen kommer hjem skal jeg i byen og tigge et bad.

Men det er da rigtigt at her er der ikke noget at være i tvivl om - vandet er gult og lugter af rent lort.
Det er altså virkelig klamt - og man bliver let paranoid i sådan en situation.

Tak for tipsene, jeg vil fluks ringe til kommunen og høre hvad de kan gøre, for jeg ved af erfaring, at der kommer til at gå lang tid, inden vi har rent vand igen. Og det er jo svært at vide, hvornår det ER rent nok til at drikke igen.

Venlig hilsen
Marianne S

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider