|
|
| Så er vi igang igen *Billeder* |
|
|
Ja så er vi ved at være lidt gode igen, efter Acavits slemme skade har holdt os i ro i laaaang tid.
Idag fik vi taget nogle billeder - og her er hvordan vi ser ud nu.
I må meget gerne kommentere... (for hjelmen er på plads hehe - det andet kan jeg lære af)

|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Opstilling |
|
|
Jeg har et par små bemærkninger til din opstilling.
Du skal læne overkroppen en smule bagud.
Du skal træde hælene ned, specielt når du driver. (skulder - hofte - hæl skal være på en lige linie)
Du skal samle din hænder lidt.
Din hest går lidt bag lod, nakken er ikke de højste punkt. Jeg tror dog at hvis du får rettet på din opstilling som jeg skriver ovenfor, så vil dette rette sig helt at sig selv.
Det er iøvrigt en køn hest du har.
Caroline Lykken er at ride sin egen Connemara pony
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Køn hest.... |
|
|
Dejligt at se hun er i gang igen- det var noget af en skade hun har fået!! Er hun ikke blevet lidt rundere af at have stået stille, ikke at det gør noget, synes hun er riftig smuk!!
Heidi
True love doesn´t consist of holding hands - It consist of holding hearts 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Og en parade..... |
|
|
..kan vi sørme også lave nu
Tak for kommentarerne - det vil jeg arbejde på. Uhm der er nu ikke noget som konstruktiv kritik  Noget man bruge til noget fornuftigt.
Og alt positivt om hesten labber jeg i mig hehe  Tak!
Jo det kan da egentlig godt være hun har fået lidt mere runde former - hun var oprindelig så mager da hun kom fra hospitalet at jeg har fyldt hende med foder, hø, lucerne, olie og hvad jeg ellers kunne komme til.
Dejligt at høre/se det giver noget. (Man lægger faktisk ikke mærke til det når man ser hende dag ud og dag ind)
Og hvor er det bare skønt at så voldsom en skade ikke har stoppet os - men det har heller ikke skortet på godt opbakning herindefra!!! Tak for det!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Længere bøjler |
|
|
Jeg synes ikke du læner dig for meget frem du sidder rigtigt pænt med overkroppen, dine bøjler skal nok være et par huller længere nede, så kommer du væk fra dit stolesæde  og tøjlerne kan også blive lidt kortere uden det gør noget.....
Og tillykke med uddannelsen 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Opstilling |
|
|
Hej Malene
Jeg er glad for at kunne hjælpe.
På det sidste billede, det med paraden, sidder du korrekt med overkroppen, men din hæl er ikke på linie med din hofte - skulder. Som Gitte siger så skal dine bøjler nok være 1-2 hullere længere, så vil din schenkel nok komme til at ligge korrekt og derved vil de indvirke bedre, så skulle du også gerne undgå at trække hælene op når du driver.
På det sidste billede er tøjlerne måske lidt lange (de slakser dog ikke) men ellers synes jeg du har en fin forbindelse til hestens mund.
Caroline Lykken er at ride sin egen Connemara pony
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Dejligt |
|
|
at se at I er kommet godt igang igen og at det går godt
Mange venlige hilsnerPia 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hvor er det |
| Forfatter:  |
Céleste |
| Dato:  |
02-02-2004 14:04 |
|
GODT Malene at I er kommet igang igen
Længere bøjler er det jeg vil tilføje.
Céleste
If ever I need religion I'll worship Chocolate." © Céleste
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| det er altid rart |
|
|
at kunne komme igang med hyppen igen efter en ærgelig pause... så held og lykke til jer
Jeg vil bare tilføje til din opstilling, at dine tæer stritter lidt for meget udad efter min mening.
Du skal ind og have fat med indersiden af knæene og schenklerne i stedet for bagsiden.
og i galoppen ser det ud somom du læner dig for meget fremad eller "rider med overkroppen" i stedet for at "ride med lænden" der gør dig meget mere smidig.
ellers en dejlig hyp
mvh Maria
Lysten til at kritisere er omvendt proportiornal med evnen til at gøre det bedre selv
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| kun lige et spørgmål |
| Forfatter:  |
Sanne & Liva |
| Dato:  |
02-02-2004 14:20 |
|
du kunne vel ikke have lyst til at låne mig den en periode, så må du godt låne min SØDE Liva  ?? -er bare total vild med din hest. Den er enormt køn
hilsen Liva & sanne
købes: billigt, gerne slidt, men brugbart vinterdækken str. 135. Skal være vandtæt
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg er rigtig |
|
|
glad for at høre, at i er kommet igang igen. Held og lykke i fremtiden!! -Hun er jo gudesmuk, den lille buk!! hun må gerne slå et smut om Mørkhøj 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ked af det men jeg kan |
|
|
Simpelthen bare ikke undvære hende - desværre Sanne og Tina :-|
Men tusind tak for rosen *)->>---
Mine tæer - åh ja hvor mange ridelærere har jeg ikke drevet på den lukkede hvor de sidder i et hjørne og råber indædt "Iiiind med de tæææææer aaaargh"
Heldigvis er jeg begyndt at ride lidt ved en som har set lyset ang mine tæer. Så det er i træning
I galop er jeg også igang med at abejde på at få benene ned og som det bliver sagt... ride med Lænden
Jeg vil straks prøve at sætte mine stigbøjler ned og se om ikke det kan hjælpe også
Skide godt at I er så gode til at give god kritik herinde!
Jeg øver mig lige på alle ovennævnte ting og så må jeg jo sætte billeder ind igen
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Parade??? |
|
|
På min skærm er det nok den mest fremadgående parade jeg nogensinde har set...
En hest skal altså stå stille i en parade - deet ligger ligesom i øvelsen  Men det vidste I måske slet ikke?? 
Opstaldning eller legestue søges Til dejlig legesyg og glad vallak, der desværre bruges for lidt og koster for meget
"I virkeligheden som i drømme er intet helt som det synes"- Dean Koontz
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Glemte lige |
|
|
Fantastisk dejlig hest 
Opstaldning eller legestue søges Til dejlig legesyg og glad vallak, der desværre bruges for lidt og koster for meget
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Mettebo Paraden er her |
|
|
;-P ej det skal du have ret i
Jeg har ændret billedet hvortil jeg linkede - her er det rigtige!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Se det var bedre*S* |
|
|
Han er opmærksom på dig hva?  Dejligt at se.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|