Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Seniornettet

 Min baby er syg
Forfatter: 
Dato:  23-01-2004 10:53
Så mor her er nødt til at blive hjemme ved det lille pus. Andre forældre sender tydeligvis deres børn i dagpleje selv om de er syge (ellers var hun jo ikke smittet...).
Ved godt jeg sikkert overdriver - snot og hoste er jo ikke så vildt - men min stakkels lille Timmi er SYG :-(
Ikke at hun er halvt så plaget som jeg er...

Ufatteligt at man kan elske nogen så meget {>


B-) "I virkeligheden som i drømme er intet helt som det synes"- Dean Koontz
0
0
Svar på denne tråd
 
 Utroligt
Forfatter: 
Dato:  23-01-2004 12:45
Hvordan kan der være så meget snot i sådan en lille trold??
Hun er heldigvis i godt humør *S*

B-) "I virkeligheden som i drømme er intet helt som det synes"- Dean Koontz
0
0
Svar på denne tråd
 
 Kender det selv
Forfatter: 
Dato:  23-01-2004 12:58
Hej.

Men man skal altså også tænke på at man smitter længe før en sygdom bryder ud, derfor er det ikke sikkert at der har været syge børn i dagpleje,de er sikkert først selv blevet syge 1 uge/14 dage efter de er blevet smittet og så er det ikke nemt at vide om barnet er sygt, det kan voksne jo også være.
Ergo kan det lige så godt være dig selv der har smittet hende...

Så vidt jeg ved må der ikke være syge børn i dagplejen, dagplejemoderen må vist ikke tage imod dem.

Men surt er det, min datter har astmatisk bronkitis så hun bliver let ramt og desværre også tit meget hårdt ramt...

Hilsen Britt

Selv den længste rejse på tusinde mil, starter med et lille skridt
0
0
Svar på denne tråd
 
 forkølelse
Forfatter: 
Dato:  23-01-2004 13:02
Tja, når man har arbejdet i en vuggestue, så må man ganske rigtigt undres over hvorfor så mange syge børn bliver sendt i institution.
Men der er jo osse dem som smitter, før de selv blir syge, så det er helt klart svært at skåne sine små.
Rigtig god bedring med din datter!
KH Charlott {>
0
0
Svar på denne tråd
 
 Syge børn
Forfatter: 
Dato:  23-01-2004 13:03
Åh jo, der var flere snotnæser...
Og hun har kun gået der siden 5 dage. Men det er vist meget naturligt.
Ellers har vi begge været forskånet for al sygdom i den tid jeg har ammet. Tror immunforsvaret bliver fornyet hurtigere når man deles :-)

Men det er ikke nemt når ens lille pus er sygt :-(

B-) "I virkeligheden som i drømme er intet helt som det synes"- Dean Koontz
0
0
Svar på denne tråd
 
 Det samme her.
Forfatter: 
Dato:  23-01-2004 13:22
Mit lille pus er også syg. Har lige været hos lægen og det er en virus der skal gå over af sig selv. Øv. Øv.

Ang. med smitte i dagpleje, vuggestue og børnehave, så behøver et andet barn ikke at være syg for at smitte de andre børn. Det kan sagtens være en søster/bror der har slæbt noget med hjem fra børnehave/skole og så tager den lille det med i dagpleje, helt uden af forældrene ved det. (n)
Men jeg vil da give dig rat i, at nogle forældre sender deres små pus i dagpleje/vuggestue selvom barnet er sygt. :{-(

God bedring. (y)

Mvh. Lene og Alexander
;-)

http://www.alexander-mads.webbyen.dk



Se min dejlige hest og søn på min præsentation og hjemmeside.
0
0
Svar på denne tråd
 
 been there
Forfatter: 
Dato:  23-01-2004 13:41
Hejsa

Det har jeg også prøvet med mine 2

Jeg synes at det er meget normalt at de små pus bliver syge når de starter i institution.
Det er en helt anden bakterieflora, børnene er tit tæt på hinanden og det er lidt som om at de lige skal hærdes først.

Jeg kan trøste dig med at det bliver bedre med alderen, når de bliver 5-6 år er de næsten aldrig syge mere.

mvh

Anne
0
0
Svar på denne tråd
 
 Kedeligt...
Forfatter: 
Dato:  24-01-2004 21:13
Det er kedeligt med samfundsudviklingen. Jeg tror som pædagog ikke det er pga. ligegyldighed at flere forældre vælger at sende deres barn i institutionen ved sygdom. Det er nærmere et udtryk for hvor stramt arbejdsmarkedet er blevet, illusionen af hvor erstattelige vi er pga. den høje arbejdsløshed, og hvor meget vi som individer er afhængige af at beholde vores job, for at fastholde vores identitet og sociale status...
0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider