Det kan selvfølgelig også være mig, der tager fejl. Jeg har jo heller ikke været med oppe hos lægen
Jeg har ikke hørt om pung-brok og kan ikke finde noget om det overhovedet.
Berit:
Der er forskellige måder at operere for brok. Nogle gange kan man nøjes med at lægge det tilbage på plads og nogle gange (især hvis brokken kommer igen) kan man forstærke væggen med et net af noget kunstmateriale (altså bare et lille et). Der er naturligvis også forskel på hvor stort brokken er.
Som jeg skrev i mit forrige indlæg, så kan brok opstå andre steder end i Inguinal kanalen, der er den kanal beskrevet i min illustration. Og så hedder det naturligvis noget andet (latinske navne kan man aldrig få for mange af

).
Og så forstår jeg ikke, hvad det er du ikke forstår?
Du siger at de tre tilfælde du kender er forskellige - og jeg skrev i mit forrige indlæg: "Brok kan også også andre steder (i og med at der er andre svage steder i bugvæggen), fx navle og hvor blodårerne oa skal ned til benene." Hvilket jeg selv mente forklarede at brok kunne opstå forskellige steder.
Desuden er der forskel på lyskebrok (se den direkte og indirekte vej). Den indirekte er ofte medfødt og den direkte er ofte pådraget senere.
Camilla:
Jeg baserede bare mit gæt primært på dette:
"Vi ved ikke helt hvad sådan en operation går ud på, men det er vidst noget med at der skal lukkes for nogle blodåre igennem lysken/maven" og så at lyskebrok er den oftets fremkommende brok-type.
Ang. barnløshed kunne man forestille sig at brokken kunne komme til at trykke på blodforsyningen til testes eller på sædlederen.
Jeg synes du skulle ringe ned til lægen (eller få din kæreste til det) og spørge ham igen. Nu hvor du har læst/hørt lidt om brok og I har haft tid til at sunde jer, kan det sikkert være at I får mere ud af det.
Lige meget hvad, tror jeg bestemt ikke at der er noget at være nervøs over

Det skal bestemt nok blive godt.