Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Seniornettet

SU madretter
Forfatter: 
Dato:  07-01-2004 18:27
Der må være mange her på HN som er eller har været på SU. Kan vi ikke udveksle billige madopskrifter til hverdagen? Når jeg siger billige, mener jeg ca 20-30 kr for en middag for to personer.

Jeg vil med glæde lægge ud:

En dåse hakkede tomater hældes i en gryde sammen med 1-2 hakkede løg og 3-4 fed hvidløg (kan undlades). Dette koges sammen med lidt ketchup, salt, peber og oregano. Pasta koges, og det hele væltes sammen. Skal det være ekstra festligt, kan 1 pk bacon i skiver steges på panden, knuses og drysses over.

Det er lækkert og meget nemt. Det vil også blive lavet, når vi ikke er på SU mere.

MVH
Alice, som selv er ved at lave retten nu.
0
0
Svar på denne tråd

20 - 30.- for en middag til 2
Forfatter: 
Dato:  07-01-2004 18:34
Det er ikke svært.

Du skal bare have dit tørlager i orden og så ikke forlange store mængder kød hver dag.

Mange grøntsager, lidt kød.

Har du fryser?
0
0
Svar på denne tråd

Pasta opskrift :-)
Forfatter: 
Dato:  07-01-2004 18:47
Har selv en opskrift på noget lækkert pasta som vi får riemlig tit herhjemme - og det er bare BILLIGT ;-)

Man koger det pasta man skal bruge - alt efter hvor mange personer..

Mens pastaen koger laver man en hvid sovs :

Smelt noget smør, kom mel i, og derefter vand/mælk - jeg synes mælk er bedst til denne ret. Pist mens det koger til det er blevet passende tykt, og hæld derefter ketchup i til det er blevet pænt meget lyserødt :-) Og så salt :-)

Det smager bare SÅ godt, er nem og hurtig at lave :-)

Driv ikke en hest med hug
men med havre

Knus Rikke & Bianca

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  07-01-2004 18:48
Tja, fryser er nok så meget sagt. Vi har et lille køle/fryseskab og har desværre på nuværende tidspunkt ikke mulighed for at købe og have en.

Jeg kender skam godt de gyldne regler med lidt kød og mange grøntsager. Jeg mangler bare inspiration. Ender som regel i det samme - bla grønsagssupper, og ovenstående pastaret. Håber på at nogen har nogle gode opskrifter som jeg kan bruge og videreudvikle. Elsker nemlig at lave mad, men gider ikke spise det samme hver dag.

MVH
Alice, som nu er mæt.
0
0
Svar på denne tråd

Da jeg boede..
Forfatter: 
Dato:  07-01-2004 19:11
selv i lejlighed, altså inden jeg flyttede sammen med kæresten og hans fine løn, da var svensk pølseret i stor favør!

Jeg lavede stor portion så jeg kunne fryse ned til mange dage. Når jeg så følte for det havde jeg mad i fryseren som kunne tøes op i microén. NEMT!

Ellers lavede jeg masser af risretter, f.eks ris, flåede tomater, majs, kalkun eller kyllingestykker og brød til. Jeg lavede en sovs af flåede tomater, lidt mælk, majs, kødstykker og lidt mel til jævning. Det var også noget jeg lavede mange gange.

Endnu en er boller i karry, igen med ris. Jeg blev træt af pasta, hvad kan jeg sige....!

Kirsten

*Se min dejlige, smukke pruhest i min præsentation!*
0
0
Svar på denne tråd

det er nu ikke fordi
Forfatter: 
Dato:  07-01-2004 19:41
vi sådan spiser billige retter, men vi er lige begybndt på at handle ind til en hel uge hver mandag.

Vi skiftes til at lave madplan og indkøbsseddel til ugen. Vi bestemmer altså i weenden hvad vi skal spise den efterfølgende uge. Det er enormt lækkert da vi både sparer penge og tid på "klat-indkøb"

Hilsen

Liva og Sanne
0
0
Svar på denne tråd

spare tips
Forfatter: 
Dato:  07-01-2004 20:01
Jeg ville give sanne ret. Prøv at lave en madplan for en uge ad gangen, så du kun behøver at handle en gang om ugen, og derfor undgå impulskøbene. Det spare vi meget på. Og studer reklamer.
Billige retter. svensk pølseret, brændende kærlighed risotto, pastasalat m. feks kyllingelår (de frosne er pænt billige), pitabrød m. tun/skinke, tortillia , pandekager m kylling/oksekød. nudler fra netto til 5 kr. er også godt, især sidst på måneden.
I stedet for feks. at købe pommes frites, så skær kartofler i skiver/både. olie og krydderier på, og så i ovnen.
;-)
0
0
Svar på denne tråd

Du kan fx
Forfatter: 
Dato:  07-01-2004 20:20
Købe bankekød (eller andet biligt kød), skære det i tynde strimler og marinere det i forskellige slags marinade.

Tilbehøret kunne være:

Ris med spinat - Mariner kødet i sesamolie, hvidløg, sirup og soya, det giver en kraftig smag så du ikke behøver særlig meget kød.

Pasta med et æg slået ud i - Mariner feks. kødet i revet ingefær (masser), oliven olie og lidt balsamico.

Kartoffel pandekage - Mariner kødet i olie, fint revet løg, soya og lidt ketchup.

Hvis du laver pasta med kødsovs, så tag 2/3 af kødet fra og erstat med gulerødder, det smager friskt og er sundt. Resten ind i fryseren... Hvis der er plads.

Selleribøffer, en dejlig ting.

Frikadeller, samme princip som med kødsovsen. Du kan også bruge kartoffel og andre rodfrugter.

I det hele taget så forsøg dig med marinader, det giver forskellig smag til samme billige kød. Alt kød kan marineres.

Wok mad er også billigt, eks. med brede risnudler. Her gælder det også om at marinere forskelligt hver gang.

Kan du lide lever? Det er billig mad og så er det super godt at marinere det, prøv med samme marinade som til ris/spinatretten.

Held og lykke, husk at spise sundt!
0
0
Svar på denne tråd

Billige retter
Forfatter: 
Dato:  08-01-2004 00:33

En nem og billig (finsk) ret er makaronilaatiko (oversat= makaronikasse/gratin):

-Kog nogle pastaskruer næsten møre.
-Steg lidt hakket okselød med løg, eller der kan bruges bacontern.
-slå et æg eller 2 ud i 1 liter mælk (afhængig af hvor stor portionen skal være), tilsæt salt/peber og nogle allhånde (5 stk eller efter smag)
- bland pasta og kød i et indfast fad og hæld mælkeblandingen over
-Stilles i ovnen ved ca.200grader til æggemassen er stivnet.
Der kan også tilsættes grøntsager efter smag.

Perunaalaatikio: (kartoffelgratin)
-Kartofler skrælles og skæres i skiver
l-idt hakket oksekød steges.
-kartofler i skiver, stegt kød og et råt hakket løg eller to lægges i et ildfast fad.
-Mælk røres med lidt mel (ikke for meget da kartoflerne jævner), salt/peber og nogle allehånde tilsættes.
-blandingen hældes over
Der kan evt lægges nogle skiver flæsk på toppen (luksusudgaven). det giver en god smag.
- Stilles i ovnen ved 200grader i en times til til kartoflerne er møre

Kog en kyling og spis hønsekødssuppe den ene dag og kyling i asparges næste dag.

Sammenkogt (meget nem) ret med kyling:
-Brun et par kylinge ben (billige og giver meget smag) med nogle gulerødder i tern og løg i både.
-Tilsæt i dåse hakkede tomater og lidt vand. Kog til kylingen er færdig. Kog gerne lidt længere da det giver god smad. Serveres med ris

Makarasuppa: (røget medistersuppe)
-kartofler i tern, gulerødder og løg i tern koges med nogle allehånde til kartoflerne er møre. Tilsæt en boulionterning og en røget medister i tern (rigtig skal bruges finsk pølse men røget medister minder om det i smagen). Brug ikke kalkunmedister da det ikke smager af en s...
Varm op (kog evt et par min.) og så er den færdig :-)

Finsk fiskesuppe:
-Kartofter, løg i tern og allehånde koges i mælk (og lidt vand). lidt før kartoflerne er færdige tilsættes en lys fisk (de fleste kan bruges). Du kan købe det billigt frosset i f.eks. Netto.
-Når det hele er kogt færdigt tilsættes salt (det må endelig ikke tilsættes før det er færdigt med at koge) og en god klat smør.

0
0
Svar på denne tråd

Chilli-con-carne
Forfatter: 
Dato:  08-01-2004 06:41
Et par dåser bønner fra netto til 4 kr, 3 store løg, 3 friske tomater, en dåse tomatpure, hakket oksekød 250 - 500 g(alt efter hvor meget kød man kan lide), chilli/piripiri, lidt engelsksovs og papkrika.

Svits løgene, brun kødet.
Hældbønnerne i.
Skær tomaterne i fine stykker og kom dem og resten i.

Lad det hele stå og koge i en time tid.

Som tilbehør er de billige flute fra Netto til en femmer gode.

Med venlig hilsen Daniela - Se min hjemmeside her

90% af alle fejl sker over sadlen.

Hjælper til ind/udlukning søges - se min præsentation

0
0
Svar på denne tråd

prøv her
Forfatter: 
Dato:  08-01-2004 08:07
Hanne
0
0
Svar på denne tråd

billig pizza meget nem
Forfatter: 
Dato:  08-01-2004 08:26
Du skal også lige have denne her pizza, som er meget populær hjemme hos os os. Dejen laves om morgenen og koldhæver i køleskabet.

500 gr. alm. mel (gem lidt til den sidste æltning)
5 gr. gær
1 spsk. olivenolie
3 dl. lunken vand
en god spsk. salt

Bland gær og vand.
Tilsæt olie, salt og mel.

Dejen bliver nemmere at arbejde med, hvis den tages ud af køleskabet og stilles et lunt sted 1 time før du skal rulle den ud (brug en pizzarulle eller en alm kagerulle) til en stor bradepandepizza. Men det kan selvfølgelig godt lade sig gøre direkte fra køleskabet, dejen er bare ikke så smidig som hvis den lige har været uden i stuetemp.

Tomatsovs: 1 ds. flået tomater blendes eller hakkes i meget fine småstykker med salt og peber (evt. et fed hvidløg) tilsidst røres der oregano i.
Tomatsovsen kommes på den udrullede pizzabund. Herefter er der frit valg på alle hylder med hvilken slags fyld du vil bruge.
Her i huset bruges der ret tit bare skinke i strimler og revet ost.

Pizzaen bages ved 200 grader i ca. 20 min.
Hanne
0
0
Svar på denne tråd

dejlig...
Forfatter: 
Dato:  08-01-2004 12:08
tråd-det var da en rigtig god idé med sådan en 'billig god mad-tråd' :-)

Vi prøver da også at holde budgettet på en 50'er pr dag(for 2 alt inkl.) og det lykkes fint som regel...

Vi plejer tit at lave kartoffelbåde *mums* men nogle gange KAN pommes frites være en rar afveksling (og vi gider ikke snitte kartoffelstave selv ;-) )....

Her er et par hjemmebryggede gode,mættende (og fedtfattige ;-D ) SU retter:(til ca 2 pers.) som vi ofte selv bruger..

Ovnbagt omelet:
6 æg
½ L skummetmælk
3 kartofler,½ squash,½ rød peberfrugt,,½ gulerod og en ½ courgette i tern
1 tomat i skiver
Evt. Skinke/kylling i tern (afhængig af ens budget)salt/peber

Ovnen forvarmes til ca 225 grader.
Æggene piskes godt og mælken blandes i.
Grøntsagerne og evt skinketern fordeles i et ovnfast fad (hele bunden skal dækkes hvis muligt) og æggeblandingen hældes over.
fadet sættes i ovnen og efter ca et kvarter(når blandingen er 'stivnet' i overfladen) lægges de ski9veskårede tomater henover og fadet står i yderligere 10-12 minutter (ovntiden varierer ;-) ).

Pastaret med kalkun/kødsovs.

1 pk hk kød/kalkun
1 ds hk tomat + 1 ds tomatpurè
Courgette,squash,rød peberfrugt og gulerod skåret i tern
krydderier efter smag og behag
1-2 dl mælk (=mere sovs,godt sparetrick ;-) )
Pasta/spaghetti

Kødet brunes og dåsen med hk tomat hældes i. Grøntsagerne udskåret i tern hældes i og retten koger i 10-12 minutter. serveres med pasta/spaghetti.

-samme kødsauce egner sig også lækkert til Lasagne og kan naturligvis laves billigere uden kød :-)

-læg mærke til man til kødsaucen kan bruge grøntsagsresterne fra omeletten=billigt ;-)
Vi laver derfor tit madplanen så de retter hvor der kun skal bruges fx halve peberfrugter osv kan kombineres næste dag-så undgås alt for meget spild :-)

Sanne:
Nøj kunne du ikke lige sende en "opskrift" på hvordan man får mænd til at lave madplan? ;-D
Her i huset er det mig der må gøre det pga Uffe er endnu mere fantasiforladt mht mad end moi :-P

Monica
*snart lykkelig ejer af Moonlight*
Se ham på min præsentation

0
0
Svar på denne tråd

Arose...
Forfatter: 
Dato:  08-01-2004 12:53
var det muligt at få opskriften på de der Selleribøffer du taler om ? :-)

Jeg synes det smager MEGET godt men har ikke kunne finde nogle (SU-venlige) opskrifter på det...Så ender altid med Vægtvogternes dybfrosne hvilket ikke ligefrem er billigt :-P

ku være sjovt at lave dem selv

Monica
*snart lykkelig ejer af Moonlight*
Se ham på min præsentation

0
0
Svar på denne tråd

Billig-ret med tun
Forfatter: 
Dato:  08-01-2004 13:09
Til 2 personer (rigeligt!)
2 dåser tun i olie
1 dåse flåede hakkede tomater
2 fed hvidløg
300 g pasta
1 bundt persille

Hæld olien fra tunen på en pande og varm det op.
Svits hvidløget heri.
Hæld derefter tunen på panden og rør godt rundt.
Dåsetomaterne tilsættes, samt salt og peber.
Til sidst den kogte pasta og halvdelen af persillen.

Og når man serverer drysses resten af persillen på.

Nemt, billigt og smager GODT :-D

Mvh

-Helle
0
0
Svar på denne tråd

indkøb til en hel uge
Forfatter: 
Dato:  08-01-2004 13:36
Jeg kunne godt tænke mig at komme med på den vogn. Men hvordan gør i? Hvor mange dage regner i med at spise rester? Kan de friske varer godt holde sig så længe?

Det kan godt være det virker som lidt tåbelige spørgsmål. Men det kunne være rart at vide hvordan i gør.
Med venlig hilsen Camilla

0
0
Svar på denne tråd

her skal I se...
Forfatter: 
Dato:  08-01-2004 13:55
Her er der også en masse billige retter. Det er i det hele taget en rigtig god opskriftside.

0
0
Svar på denne tråd

Indkøb til en uge... Sådan:
Forfatter: 
Dato:  08-01-2004 14:14
Kød (hvis man har råd til den slags) skal naturligvis opbevares på køl eller i fryseren.
Både æg og mælk holder sig sagtens i (over) en uge. Letvægtermælk holder sig bedst, er min erfaring. Og så er det billigst.
Salat holder "i et godt køleskab" en uge - ellers lige knap... Sidste dag før næste indkøb skal man ikke satse på at have salat.
Tomater og agurker holder let - det samme gælder naturligvis rodfrugter, der også holder sig bedst, hvis de opbevares MØRKT og køligt.
(Kartofler har vi i en papkasse med låg, selleri, rødbeder og gulerødder i køleskabet.)

Vi spiser en del rester - enten til aftensmad eller frokost dagen efter.
Hvis man spiser det til aftensmad dagen efter, kan det anbefales at "gøre noget ved det". Putte det i en tærte, på en pizza, i en gratin...
(Pizza er vores favorit til "rester, ingen ved hvad kan bruges til". På saådan een kan man sagtens blande tun, farsbrød, tomatsovs, kødsovs, pastasalat og stadig få det til at smage godt... :-D)

:-) 99E :-)

The four elements of success: TALENT, SKILLS, TRY & LUCK.
Talent you are born with; Skills are something you develop;
Try is intestinal fortitude or guts;
Luck is spelled w.o.r.k. and is defined when preparation meets opportunity!
0
0
Svar på denne tråd

Camilla.....
Forfatter: 
Dato:  08-01-2004 15:30
Det vi gør er at lave en madplan med aftensmadretter til en uge. Idenne uge ser den således ud:

Madplan uge 1

Mandag : Pita /m tun og skinke

Tirsdag : Indisk Sur/Sød ret /m ris

Onsdag : Chili Con Carne

Torsdag : Ungarsk Paprika ret

Fredag : Hakkedrenge /m kartofler,løg og bearnaise

Lørdag : Lasagne /m tomatsalat

Søndag : Karry ret

Igår fik vi så Chili con care og har rester til idag. så idag skal vi ikke have ungansk paprika ret, men rester. Vi skubber det bare en dag og så får vi jo nok bare karryret på mandag

Planen laver vi i weekenden og om mandagen tager jeg så ud at handle. Vi handler det vi skal bruge til aftensmaden og så lidt pålæg, mælk, brød mv.

Den der laver ugeplanen laver også indkøbssedel

Hilsen

Liva og Sanne
0
0
Svar på denne tråd

Idenion
Forfatter: 
Dato:  08-01-2004 16:16
Jeg plejer (dvs. plejede, kæresten HADER knoldselleri)faktisk bare at skære sellerien i passende skiver (1½ cm) og så stege dem i olie. Rapsolie, sesamolie eller olivenolie efter smag og behag.

Du kan også panere dem i rasp og æg, det er dog lidt fedende, men hvad du skal jo overleve.

Sellerien skrælles og koges (kogetid 40-60 min.) i letsaltet vand. Den skæres i skiver og paneres. Steges derefter på panden.

Ellers:

250 g revet selleri
1/2 dl revet ost
1 fed hvidløg
1 dl rasp
1 stort æg

Bland selleri, ost, hvidløg, æg og rasp og kryd med 1 tsk.salt og peber. Rør farsen godt og form 4 bøffer. Steg selleribøfferne gyldne i 2 spsk. olie, 4 min. på hver side.

Sellerigryde:

Sellerien skrælles og rives groft. Blandes med 2 sammenpiskede æg, gurkemeje og urtesalt. Olien varmes op på en pande og selleriblandingen kommes på. Det steger ved god varme på begge sider indtil den er lysebrun og sammenhængende. Kan serveres som en selvstændig frokostret eller som tilbehør til aftensmad.

Opskrifterne er rapser fra alletiders kogebog
0
0
Svar på denne tråd

Ude og Hjemme
Forfatter: 
Dato:  08-01-2004 16:23
har i denne uge et godt tillæg om billigmad.
Mad til 4 for 50 kr.

Jeg måtte købe bladet pga denne tråd - og det er lækre sager der er opskrifter på :)

mvh PiaR

Tal til andre, som du selv ønsker at blive tiltalt.
Stutteri Montana
avl af DV, Trakehner og New Forest

0
0
Svar på denne tråd

Svensk pølseret - opskrift tak :-)
Forfatter: 
Dato:  08-01-2004 16:58
Hmm svensk pølseret løs lækker og nu hvor jeg søger efter opskrifter er der så nogle som har en opskrift på kartoffel frikadeller og Svensk pølseret?

Hygge - Lise ;-)

KARTOFFEL TRÅDEN findes HER
0
0
Svar på denne tråd

Mine favoritter med kylling.
Forfatter: 
Dato:  08-01-2004 16:59
Lever selv på en SU og af billige retter laver jeg fx.

Kylling i tomat.(til 2 pers.)

2 kylling fileter skæret i tynde strimler som ligges i bunden af et ovnfast fad.(har kan også bruges kyllingelår som rengøres og ligges i fadet)
2 dåser flåede tomater hældes i en skål, hvidløg, løg, peberfrugt blandes i, samt salt/peber og evt. andre krydderier fx.oregano. Tomatblandingen hældes over kyllingen (skal dække kyllingen) og sættes midt i ovnen ved 200 grader i 40 min.
Hertil serveres ris.

Lemon kylling i ovn. (til 2 pers.)

2 kyllinge fileter lægges i hver sit stykke stanniol. Lime eller citron presses ud over, løg skæres i både og lægges ved evt. gulerødder i tern også) Salt/peber og derefter lukkes stanniolen løst om kyllingen som en lille pakke.
Kommes i ovnen ved 200 grader i 30 min.
Flødekartofler, kartofler, kartoffelmos eller ris serveres til samt salat evt.

Hygge - Lise ;-)

0
0
Svar på denne tråd

Søg Lise, søg :P
Forfatter: 
Dato:  08-01-2004 17:02
For 2 dage siden var der denne tråd på hygge Opskrift på Svensk Pølseret?

mvh PiaR

Stutteri Montana

0
0
Svar på denne tråd

Et par forslag mere:
Forfatter: 
Dato:  08-01-2004 17:33
Bagte kartofler, med fyld er også billige og kan varieres med fyldet.

Tarteletter med fyld, her kan fyldet også varieres.

Til hverdag herhjemmer er vi tit kun mig og pigerne til spisning og jeg elsker ikke ligefrem at bruge min tid i et køkken, derfor gør jeg nogen gange det, at når der er tilbud på kød, køber jeg en pæn portion (ca. et kilo)

Er det oksekød, laver jeg på en og samme tid af kødet:

Bøffer, der spises samme dag
bruner noget af kødet til f.eks. kødsovs eller milionbøf
Farsbrød

Svinekød:

Krebinetter, der spises samme dag
Frikadeller der steges i ovn
kødboller til f.eks. boller i karry

På denne måde sparer jeg lidt tid i køkkenet enkelte dage og så har jeg mad, der kan opbevares i køleskab i stedet for fryser.

Venlig hilsen
Charlotte

Billeder
0
0
Svar på denne tråd

Se, NU...
Forfatter: 
Dato:  08-01-2004 19:22
...kommer den dovne ind i billedet!
:-D

IKKE om jeg vil bruge energi og ærgrelse på at skrælle en hel selleri, bagefter bruge gas på at koge en DÅÅÅM selleri i 40 minutter - for SÅ at fedte med en slimet, halvt udkogt knold i et kvarter for at få den skåret i skiver???!
8-)

ALTSÅ: Man skærer da FØRST 2 sellerier i skiver - SÅ skræller man skiverne, skærer de mindste og grimmeste skiver i TERN og til sidst koger man skiverne i små 8-9 minutter, tager dem op af kogevandet, drypper dem af og laver selleribøf af dem.
(y)

Ternene plopper man ned i det allerede varme vand og koger dem et par minutter.
Så har man selleritern til boller i selleri en anden dag (og fint kogevand til at lave sovsen af!)
(i)

Selleribøf smager i øvrigt rigtig godt med champignonsovs til.
:-)

med venlig hilsen
atengstedt

Hvordan ser DIN have ud??
Haveplaner udformes.
Kontakt mig for nærmere info og hør hvor nemt og hvor smukt det kan gøres!
0
0
Svar på denne tråd

nu vi er ved mad....
Forfatter: 
Dato:  08-01-2004 20:37
Jeg lavede crebinetter her til aften og så spørger min kæreste: "hvad er forskellen på crebinetter og karbonader?". Jeg ved det ikke. Nogen?

MVH
Alice.
0
0
Svar på denne tråd

Alice..
Forfatter: 
Dato:  08-01-2004 23:04
Mener det er det samme blot med 2 forskellige navne??? *hmm - tænke*

Hygge - Lise ;-)

0
0
Svar på denne tråd

Hestekød
Forfatter: 
Dato:  09-01-2004 15:06
Jeg så i tv, at hestekød skulle være meget billigere end oksekød.
Der blev foretaget en test, hvor testpanelet ikke kunne smage foreskel på heste og oksekødet.

Hvis danskerne spiste mere hestekød, så blev der nok hellere ikke sendt så mange heste til slagtning i udlandet. 8-)

Spiser jeg så hestekød? Næ...., for jeg kan kun lide svinekød og til nød kylling. :-(

Kedsomhed er, når dagens højdepunkt er
at sidde og knipse til en nullermand.

Garfield

0
0
Svar på denne tråd

hestekød er lækkert
Forfatter: 
Dato:  09-01-2004 15:14
Det er fedtfattigt og temmelig billigt.

Det er bare pokkers svært at opdrive.

mvh PiaR

Stutteri Montana

0
0
Svar på denne tråd

Crebinetter - karbonader
Forfatter: 
Dato:  09-01-2004 15:14
Jamen, jeg har altid troet, at det vi jyder kalder karbonader hed crebinetter ovre på "djævleøen", men jeg kan se du bor i Skive, Alice så den holder vel så ikke?
Hilsen Helle - Mimi

De som er kloge og som har hjerne begriber aldrig nogenting.

Peter plys
0
0
Svar på denne tråd

Meget nemt...
Forfatter: 
Dato:  09-01-2004 19:01
Til jer der ikke er på den kæmpe slankekur , eller giver jer selv lov til engang i mellem at spise lidt mindre sundt, så er det altså hamrende nemt og meget billegt ( hvis man ahndler i aldi ell. lign. ) at købe en lørdags kylling og komme den i ovnen med de billige pomes til 7 - kr fra Aldi eller fakta/netto.
Det er nemt for man skal ikke stå i køkkenet og lave maden ( medmindre man er typen som tror maden bliver hurtigere færdig ved at kigge på det i ovnen som min kæreste holder fast ved. ) og så koster det i alt 27 - 30 kr for to personer og der er laktisk godt med smag i de billige lørdagskyllinger.

Eller forslår jeg Knorrs Tomatsuppe med lidt nudler og Flutes ( 5 kr i fakta/netto ) Ment og billigt.
OG selvfølgelig con carne, kødsauce.
Er man til lidt stærk pizza kan man sagtens bruge con carne resterne derpå dagen efter..
HVis du kan lige kødsauce med er trær af at få det til pasta er det også fortræffeligt med kartoffelmos til.
Hjemmelavet burger er også dejligt, og vi kan også finde på at spise hotdog en dag hvor vi er helt tomme for madideer..

En ganske alm omelet på panden med rugbrød ruinere heller ikke budgetet ret meget..

Vi laver også en madplan, vi har dog ikke så meget fryserplads, så det er ikke altid jeg kan have alt i køleskabet, men så længe det er mig der handler og ikke kæresten , så er der aldrig impulskøb medmindre vi aftaler at forkæle os lidt med bon og cola.

Og alligevel føler jeg det er billigere at handle få gange, end mange gange, men det er nok fordi DK kortet er mere brugt..

Forresten , hvis du har DK kort kan det være en stor besparelse at skippe det og have et alm hævekort.

For kortet smutter nemt lige igennem en automat hvis man falder over noget i en butik som måske gerne vil have, men efter et par uger godt kan se man ikke har bruge for...

Held og lykke med madplanerne, og i øvrigt en god tråd, jeg fik lidt ekstra opskrifter med i vores samling.

Rikke

min hjemmeside
mine tegninger...

Intet er umuligt for den, som ikke skal gøre det selv
0
0
Svar på denne tråd

ÆÆÆVV,....
Forfatter: 
Dato:  09-01-2004 19:49
...IKKE lørdagskyllinger!!!
>:-(

Det er torturkød!!
Hvordan tror DU, at de kan laves så billigt???!
8-)

Så vil jeg sørme hellere give 30 kroner kiloet for Betty's kyllinger, som jeg VEd hvordan har levet og som er så drøje pga den høje kødprocent, at en familie på 6 ikke kan råÆDE sig igennem een kylling.

Dyrevelfærden er altså det sidste sted jeg vil spare!
Ingen Burhønseæg.
Ingen Industrifjerkræ
Ingen Industrioksekød/kalvekød
(men jeg kryber til korset og indrømmer, at jeg ikke altid KAN finde frilandssvin...så et par gange om året køber vi altså "burgris" :-()

Så hellere en ekstra kartoffel eller fire og så sparer vi lidt på kødet.
(y)

(Og det er altså IKKE fordi vi er velhavende: i 7 ud af de seneste 8 år har familien (4 børn og 2 voksne)haft en samlet husstandsindtægt på under 150.000 før skat!!)

med venlig hilsen
atengstedt

Haveplaner udformes.
0
0
Svar på denne tråd

Helle - Mimi
Forfatter: 
Dato:  10-01-2004 19:41
Næh, jeg er helt jydsk. Jeg fandt en opskrift på nettet på crebinetter, og kæresten troede som sagt at det var karbonader. Det skulle ikke undre mig at de snobbede sjællændere skulle have et finere navn end karbonader ;-D (min mormor er født i københavn og min faster bor på sjælland, så jeg har intet imod sjællændere - bortset fra at de taler sjovt >o< )

Alice.
0
0
Svar på denne tråd

crebinetter/karbonader
Forfatter: 
Dato:  11-01-2004 11:34
begge dele er jo panede, jeg troede crebinetter var stegt på en pande og karbonader i ovnen ???

Men mon ikke karbonader er dansk og crebinetter er udenlandsk, det kunne forklare Jylland / Sjællands fænomenet.
man bør kunne grine af sig selv, før man griner af andre.
{>
0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  13-01-2004 11:48
Så nu kører forsøget met at købe ind til en uge. Menuen bliver denne uge

mandag - mexi pandekager
tirsdag - spise ude
onsdag - hjemmelavet pizza
torsdag - rester
fredag - laks og grøntsager
lørdag - laksetartar og salat
søndag - kyllinge sandwich

En ting er at det forhåbentligt bliver billigere. Men en anden ting er at jeg syntes det virker dejligt afslappet at det er planlagt. Jeg behøver ikke klokken halv fire tænke på hvad vi skal have til aften. - og det er nemlig mig der bestemmer det - min kæreste er temmelig fantasi forladt..
Med venlig hilsen Camilla

0
0
Svar på denne tråd

ok og her kommer vores så
Forfatter: 
Dato:  13-01-2004 11:54
for denne uge.
Det er faktisk lidt avanceret i denne uge, men det skal jo til en gang imellem.

Madplan uge 3

Mandag : sur sød ret med kylling

Tirsdag : bøf i folie http://www.fedtfattig.dk/

Onsdag : burger m/ salat og hjemmelavet bøffer

Torsdag : pølser og pasta med dolmio

Fredag :

Lørdag : gratineret kalkunret http://www.fedtfattig.dk/

Søndag : ”flødekartofler”, koteletter og salat http://www.fedtfattig.dk/

Hilsen

Liva og Sanne
0
0
Svar på denne tråd

Sanne...
Forfatter: 
Dato:  14-01-2004 12:35
Hej Sanne

Jeg kunne godt tænke mig at høre hvad du synes om "bøf i folie"? Umiddelbart ser opskriften lækker ud, men hvordan er den IRL ?

Pernille
0
0
Svar på denne tråd

EEELSKER bøf i folie...
Forfatter: 
Dato:  14-01-2004 19:43
...og vi laver den som beskrevet HER:

En endelig ikke for tynd hakkebøf af GODT oksekød brunes hurtigt ved høj varme. Bøffen krydres efter smag med salt og peber og evt. andre krydderier og lægges på et stykke staniol sammen med grønsager efter smag - ex. løg, presset hvidløg, tomatskiver og champignons.
Staniolen lukkes til en pakke som stilles i ovenen ved 200 grader i 15-20 minutter.

Bagte kartofler til.
(når man nu alligevel skal varme ovnen op)

med venlig hilsen
atengstedt

Haveplaner udformes.
0
0
Svar på denne tråd

mums....
Forfatter: 
Dato:  27-01-2004 15:42
...ejj hvor er det bare lækkert med alle de gode opskrifter...det har virklig givet mig inspiation til madlavningen...især med sådan en MEGET kræsen kærste jeg har...så nu kan jeg trygt gå ud og kokurre i køkkenet :-)

Og en lille ting til...har også hørt at hestekød skulle være billigere end oksekød....så der kan man jo faktisk også gøre et kup...har godt nok ikk prøvet det da jeg altid har været modstander af det...men det kunne jo godt være at man skulle prøve...

M.V.H
♥ Tine ♥

(")(")
( '.')
(")(")

**Vær dit eget ikon**

*Præsentation*
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider