Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Seniornettet

Rystet, grædefærdig, lykkelig osv.....
Forfatter: 
Dato:  06-01-2004 16:37
Alle ovenstående følelser dækker vist lidt af min tilstand idag - bortset fra, jeg er inderligt dødtræt.-

Min ponyhoppe, Daquiri, har en tid virket lidt trist. Hun blev købt tilbage sidste forår, fra et hjem, hvor hun slet ikke brød sig om at være. Hun var i en dårlig forfatning, både psykisk og fysisk, da jeg endeligt fik lov at tilbagekøbe hende. Vi har brugt lang tid og mange dyrlægepenge, for at få hende frisk igen.

- Men alligevel har der manglet noget! Hun har ikke virket rigtigt glad.

Jeg har været søvnløs i dagevis af at tænke, hvad der mon var det mest rigtige at gøre.

Jeg besluttede mig så for, at det vist var bedst at prøve at finde hende et andet hjem, hun var mere glad for.

For en sikkerheds skyld henvendte jeg mig samtidigt til hendes gamle ejer, der har haft hende, fra hun kom ud af sin mors mave til vi købte hende for 4 år siden som 8-årig. - De havde ikke mulighed for at tage hende tilbage, dengang vi valgte at sælge, pgra min ældste datters manglende tid.

Jeg fik igår et tilbud på min hoppe til en rigtig god pris. Men jeg kunne ikke få mig selv til andet end at sige nej tak.- Istedet ringede jeg til hendes tidligere ejer, og vi blev enige om, at hun af dem blev tilbagekøbt for en symbolsk sum - imod ikke at komme videre - eller tilbage til mig igen.

Daiquiris "gamle" ejer, Bente, kom så på besøg idag. Daiquiri har kun set hende enkelte gange i de forløbne år - men det var MEGET tydeligt, at hun genkendte og blev meget glad for at se sin gamle "mor!. Min lille hest, der er stukket af fra alt og alle undtagen mig den seneste tid.

Vi tog så efter en tid afsked, og aftalte, at jeg kører hesten til dem, så snart de har fået en boks klar - senest på lørdag. -

Da jeg kom op og ville tage mine heste ind i eftermiddag i snevejr og blæst - ville min hoppe ikke med ind i stalden og have sin mad. Hun kommer normalt helt af sig selv som de andre 2 - men idag - NIKS! Jeg måtte efter ½ time opgive, da hun blev ved at stikke af. Jeg kørte så op i byen for at handle og så retur igen.

Daiquiri blev ved at drøne hen i det hjørne af folden, hvor Bente forsvandt og vrinskede hele tiden. Til sidst lykkedes det mig at liste et grimetov rundt om hende og få hende med ind.

Det var en gyselig og meget meget rørende oplevelse med min lille hest idag. Jeg er grædefærdig over, at hun så meget har savnet sin gamle ejer gennem åbenbart flere år.- Og jeg må se i øjenene, at jeg kun har haft hende til låns - og at hun nu skal tilbage til den eneste ejer, hun vil have.

Hvor er det tykpandet at hun først kan det nu! Havde jeg været klar over, hvor frygteligt hun savnede, havde hun kommet tilbage til stedet, om ikke andet blevet opstaldet der meget før.

Og hvor er det dog dejligt, at det alligevel lykkes at hun kommer tilbage.

Jeg glæder mig sådan på hendes vegne - selvom mit hjerte allerede gør forfærdeligt ondt, fordi jeg vil savne hende. Det vigtigste er dog, at hun har det så godt hun fortjener.-

Og de sidste meldinger er, at der bygges på livet løs, for at gøre en boks færdig til hende - så hurtigt som muligt.- For der er også en samtidig gammel og ny ejer, der glæder sig som en gal, til at få sit lille pus hjem igen.-

Hilsen May-Britt.

Lykken er en dejlig islandsk uldtot
{>
0
0
Svar på denne tråd

det var ligegodt utroligt
Forfatter: 
Dato:  06-01-2004 16:50
Ja det var dog en utrolig historie.. og som du selv siger både sørgelig og rørende :-)

Nu bliver jeg egentlig lidt spændt på hvordan min hest reagere når han forhåbentlig skal tilbage til det sted hvor han blev født, når han skal tilrides til sommer :-)

Camilla med heste-hunden

Der er friske billeder af hypsen
0
0
Svar på denne tråd

Rørt til tåre..
Forfatter: 
Dato:  06-01-2004 17:40
Hej May-britt

Hvor er det dejligt at høre, når nogen gør noget for sine heste. Og det selvom man selv bliver trist... (y)

Glæder mig til at høre hvad hun siger til at komme hjem igen....skriv endeligt igen..

Mvh Gitte

8-)
Hvor er du henne, min nye hest?
Hvor skal jeg lede, hvor er det bedst?
Jeg savner jo din duft, dit venskab.
Er ligeglad med at du måsker er en flab.
Hvis og når vi hinanden finder.
Er vi jo begge en slags vinder.
{>
0
0
Svar på denne tråd

ih hvor rørende
Forfatter: 
Dato:  06-01-2004 17:40
nårh det var da en rørende historie...Det er godt hun fik mulighed for at komme tilbage til Bente, og ikke skulle et helt nyt sted hen...held og lykke

Mvh. Katja
>o< Alt det, der irriterer os hos andre,
kan føre os til en forståelse af os selv
>o<
0
0
Svar på denne tråd

de glemmer aldrig
Forfatter: 
Dato:  06-01-2004 23:59
hestene,dejligt at høre may-britt at du har fået tingene til at gå op i en højere enhed,glæder mig til at høre hvad ponyen siger når hun kommer hjem igen.

hilsen berit

0
0
Svar på denne tråd

jeg græder
Forfatter: 
Dato:  07-01-2004 09:09
af din historie, gad vide om jeg er særligt følsom i disse dage?

Snøft, pøj pøj med din pony.

Appaloosa 4 U 2

Jeanette
0
0
Svar på denne tråd

Dejlig........
Forfatter: 
Dato:  07-01-2004 09:13
historie, godt ponyen kommer "hjem" igen, og det er flot, at du tager hestens velbefindende frem for pengene. Heste kan savne utrolig meget...har selv haft en vallak, der blev fuldstændig trist og frustreret, det var helt tydeligt at han savnede sin ejer. Han blev tilsidst næsten umulig at håndtere, han så lige igennem mig som om jeg ikke eksisterede, og havde et fjernt trist blik.
Da ejeren tog ham tilbage, begyndte han at trives igen. Ligesom dig var jeg også glad og lettet over at hesten fik det godt igen, men trist over at han ikke kunne affinde sig med mig som ny ejer.
Jeg har ellers haft en del heste, og alle har været hurtige om at falde til, og blive trygge ved mig. For ham her var der altså kun en ejer.

Held og lykke med hjemflytningen.

Livde :-D

0
0
Svar på denne tråd

Imorgen......
Forfatter: 
Dato:  07-01-2004 21:52
kører jeg Daiquiri "hjem".-

Min ældste datter, der egentligt først købte hende fra hendes " gamle" ejer, har taget fri fra lærerseminariet, og hjælper mig hjem med hende.

Der er bygget og maset i hendes gamle stald af Bente og hendes mand, der også er rystede over Daiquiris reaktion igår; der er blevet ombygget, så hun kan få sin gamle boks igen. Den boks hun i 8 år har haft fra hun blev fravænnet som føl.-

Vi glæder os sådan til at se hendes reaktion, når hun stiger ud i sit "rigtige" hjem igen efter 4 år.

Natten til idag, sov jeg for første gang i lang tid hele natten uden at vende og dreje mig og have ondt i maven og hjertet.

Mine kolleger har spurgt mig, om jeg har fået en hjerneblødning - fordi jeg har fortalt at Daiquiri skal tilbage - for de ved hvor hys jeg er med mine heste, og de har ofte måttet indrette sig på, at jeg har måttet tage hensyn til hestene før til dem, mine støttebørn og mine arbejdstider ;-)

Min staldvært har lånt mig sin trailer imorgen og stillet sin hjælp til rådighed - han ved også hvor godt mine heste er passet - og er meget rystet over, hvordan min hoppe reagerede igår. Han synes også, hun så skal hjem - og er indstillet på, at jeg nok går lidt i sort en tid - og vil lægge ører, øjne, hjerte og trailer til de her behov :-)

Min yngste datter på 10 år, der egentligt har fået Daiquiri, har indset at man ikke kan få en hest, der ikke vil ha's, tager også med og afleverer hende. Vi må så finde hende en anden hest.

Og min søde mand vil tage sig af sin kone, som han ved, vil sørge og samtidig glæde sig på hestens vegne.

Tak for Jeres deltagelse.

Hilsen May-Britt.

{>
0
0
Svar på denne tråd

Klasse
Forfatter: 
Dato:  07-01-2004 22:07
...det er ordet. May-Britt, du har simpelthen bare KLASSE. Sådan!

God tur "hjem" med Daiquiri - og jeg GLÆDER mig til at høre hvordan det gik.

I dyb respekt, M

Lige et link til mit indlæg om Mary på hyggen, I skal da ikke snydes for at være med!: http://www.heste-nettet.dk/forum/1/359612/359612/
0
0
Svar på denne tråd

Afslutning....
Forfatter: 
Dato:  08-01-2004 17:48
Daiquiri er ikke mere min - sådan teknisk set.-

Hun kom tilbage til sit fødehjem og sin gamle ejer i dag.-

Jge havde igår fortalt hende, hun skulle hjem, og hun stod og ventede glad, da vi kom for at hente hende idag. Gik fint i traileren og stod fint undervejs.

Hun var SÅ lykkelig over at være tilbage. Måtte bare gå rundt og snuse duften af stedet ind. Vi fik alle tårer i øjnene - det var en meget stærk oplevelse. Og den helt rigtige beslutning.

Bente og jeg har aftalt, at hun aldrig vil komme videre. Hvis Bente en dag bliver ude af stand til at sørge for Daiquiri selv igen - så vil vi have hende sammen. Og da vi altid i de år, vi har kendt hinanden, har kunnet regne med hinanden, vil det være en gældende aftale.-

Hilsen May-Britt.

{>
0
0
Svar på denne tråd

Jeg er rørt
Forfatter: 
Dato:  08-01-2004 19:16
over din fortælling. Jeg var næsten ved at græde over at høre om hestens savn, og jeg en ingen tudesidse. Hvor det glæder mig at alt blev godt, og at du ikke selv mister hende helt.

mvh Gunilla

0
0
Svar på denne tråd

stortuder
Forfatter: 
Dato:  08-01-2004 22:14
simpelthen lige nu det er sååååå røgende, at end ikke ord kan beskrive det... ser et indre billede af hvordan det foregik....

klem sanne
0
0
Svar på denne tråd

jeg kender ikke....
Forfatter: 
Dato:  08-01-2004 22:30
...hesten og heller ikke dig May-Britt og alligevel sidder jeg her og stortuder som en anden skoletøs der ser glamour.

Dejligt at en hest får det godt. Dejligt at du er så varm så du giver din hest fra dig fordi du kan se det er det rette. Du er en rigtig hestemor!

(y) til dig!
-miki-

Læs mere om hestene og mig her Alt om stævner, resultater, billeder osv
ALT OM KRYBBEBIDNING
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider