Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Seniornettet

Er jeg blevet sindssyg?
Forfatter: 
Dato:  03-01-2004 10:30
Ja....overskriften er måske lige dramatisk nok, men den er måske ikke helt af sporet?!

Min kæreste (forlovede) og jeg har i et stykke tid nu overvejet at købe en gård - en sindssyg tanke taget i betragtning af, at vi begge er på SU!

Men men men, situationen er måske ikke så umulig, som den lyder :-) :

"HUSET" er blevet sat til salg og min kærestes onkel er ved at købe det for at opkøbe jorden. Det skal altså videresælges på et tidspunkt, men det var et krav fra sælger, at de skulle kunne leje huset lidt endnu...så køb fra vores side er altså ikke aktuelt lige nu.

Nå, men vi gik for sjov i banken for at høre, om det kunne lade sig gøre. De var vældig med på ideen, da de så vores økonomi: vi har ikke den store indkomst, da vi begge er på SU, men har alligevel formået at sætte 1000 kroner til side hver måned siden studiestart. Oven i det har ingen af os nogensinde taget et lån - end ikke SU-lån! Vi kunne altså godt låne pengene.
Hvis vi tog et afdragsfritlån de første tre år (så er vi begge færdige, jeg som lærer han som handicappædagog), så kunne vi sidde i huset for 2700 kroner. Her hvor vi bor nu giver vi 3500! Men oven i de 2700 kommer jo alt det som man "får", når man bor i lejlighed; går køleskabet i stykker, står der et nyt næste dag uden ekstra omkostninger...

Min fornuft siger mig, at jeg bør vente....der kommer trods alt andre huse! Men det er virkelig vores drømmehus. 200 meter til berider og to store ridehuse. 500 meter til min kærestes fodboldklub. Eventuelle børn har under en kilometer til nærmeste by (og dermed skole). Egen fiskeret i en god å til min evigt fiskende kæreste....og derudover er det et skide lækkert hus med store muligheder for et ungt par ud af en håndværkerfamilie ;-)

Lige nu har jeg sådan set brug for at høre, at jeg skal lade være. For jeg kan godt se, at det er en stor mundfuld at tage....men det er virkelig et dejligt hus, og når nu vi kan få det så billigt....

Er det mig, der er sindssyg, eller har andre stået i denne situation??? HJÆÆLP!!

Stine N ;-)

- Det vigtige er ikke, hvor man sidder - men at man sidder godt, hvor man har sat sig.
0
0
Svar på denne tråd

Næ....
Forfatter: 
Dato:  03-01-2004 10:44
synes ikke det lyder sindsygt.
Havde det været mig,var jeg sprunget til med det samme..
Hingste billeder + beskrivelser på min hp.

*nye billeder af Sparkling i min præsentation*

http://www.stald-stjernehaab.webbyen.dk
0
0
Svar på denne tråd

Det lyder da ikke
Forfatter: 
Dato:  03-01-2004 11:05
så ringe endda, som vi jyder siger :)

Det er jo helt fantastisk billigt - er det inkl. el, vand og varme???
Men hvordan så, når I skal betale afdragene ?? Hvad vil huslejen så lyde på, og vil I kunne sidde der, selv om I ikke får job lige efter endt uddannelse?
Det er en ret vigtig detalje!

Hvis I kan svare positivt til det, vil jeg bare sige - spring ud i det :)

Hilsen Rikke

Hjemmeside

TIL SALG
Heste-ting - Møbler - Lamper - Tøj str. 40-46
Se på min hjemmeside under "Salg"

Min søsters dejlige vallak er til salg - se på min præsentation

0
0
Svar på denne tråd

T´jah......
Forfatter: 
Dato:  03-01-2004 11:07
Jeg synes da heller ikke det lyder så gagget :-D

Det er meget nemmere at flytte inden man får børn - for de færreste børn kan lige at blive revet fra deres kammerater.

Hvade jeg haft muligheden, var jeg flyttet lidt ud på landet inden jeg fik børn - men sådan blev det ikke. Og ungerne har ikke haft lyst at flytte efter vi fik muligheden.

Jeg tror børn skal være vokset op på landet, for at kunne leve med de begrænsninger der er her.

Så tag dog chancen, nu hvor I har den.-

Hilsen May-Britt.

Lykken er en dejlig islandsk uldtot
{>

Dejlig pony til salg til godt, privat hjem. Se præsentation.
0
0
Svar på denne tråd

Køb det
Forfatter: 
Dato:  03-01-2004 11:11
, det er til sådan nogle som jer, at de nye afdragsfrielån er lavet, jeg syntes i skal benytte jer af, at i har muligheden, og hvis det skulle glippe med en af jeres uddannelser trækker ud eller i ikke lige får arbejde med det samme, så har i stadig 7 år, hvor i ikke behøver afdrage på. Det eneste man skal passe på med det lån, er at man ikke sætter sit forbrug op i den periode man ikke betaler af på lånet, for så bliver det svært når man skal til at betale af, men det er jo ikke derfor i skal have lånet. Og som jeg læser det, så betaler i stadig af på noget dyrt gæld, mens i er på SU, så jeg syntes i skal slå til, det ville jo være træls at ærge sig mange år efter, over i ikke slog til.

MVH
Gitte

Har en welsh sec B tilsalg, se min præsentation, eller kontakt mig for yderliger information.
0
0
Svar på denne tråd

hvis forsikringer
Forfatter: 
Dato:  03-01-2004 11:28
og alt incl ejendoms skat osv lyder det jo billigt og så syntes jeg ikke det lyder tosset heller,men der dukker unægteligt nogle udgifter op som man måske har glemt at indregne i budgettet,skorstenfejeren husk ham også.

hilsen berit

0
0
Svar på denne tråd

Hmmm...
Forfatter: 
Dato:  03-01-2004 12:08
Lige en rettelse :-) Gitte, vi betaler ikke af på nogle lån, vi sætter 1000 kroner til side hver måned til en opsparing, som vi bruger på bøger og andre uforudsigelige ting (dyrlæge m.m.).

Med hensyn til lånet, så er de 2700 kroner, hvad lånet vil koste. Her oveni kommer el og varme. Vi regner med at låse øverste etage af, da det bare vil være "luksus" at have den...så spare vi jo på el og opvarmning til den.

Men jeg hælder stadig til et lade være. Min kæreste er MEGET opsat på det, men jeg er bange for at vi gaber over noget, der ikke kan sluges. Så hellere vente. Men min kæreste siger, at vi generelt er alt for fornuftige, og man bør tage nogle chancer en gang i mellem...men jeg er MEGET nordjyde, og af den grund lidt tilbageholdende!

Vi har ca. 11.000 hver måned efter skat, og lige nu er vores forbrug i gennemsnit hver måned på 2500 kroner (mad m.m). Så vi har ikke et stort forbrug, men det kan man jo få, når der pludselig er bygninger der skal passes, have, fyr m.m.

Vores bankrådgiver siger, at det godt kan lade sig gøre, og vi vil (uanset job efter færdiggjort uddannelse) være i stand til at begynde afbetalinger om tre år. Det er et dejligt hus med fantastisk beliggenhed, men er det virkelig det værd?! Jeg synes det efterhånden ikke længere, men jeg kan godt se, at det er en stor chance, der højest sandsynligt ikke er der om tre år...

Jeg skal hjem til mine forældre i aften og høre, hvad de siger. Mine svigerforældre har tilbudt os, at låne 100.000 som vi så kan overtage om tre år, men jeg blander ikke penge og familie (jeg har set hvor galt det kan gå). Skal vi have det, skal vi kunne sidde der selv - BASTA :-)

I kan godt høre, at jeg er en smule forvirret, og det hjælper ikke, at I holder med min kæreste ;-D Der er heldigvis flere måneder til det bliver aktuelt, men det roder rundt i mit hovede alligevel...

Hmm, det går godt - hva'?! :-D

Stine N ;-)

- Det vigtige er ikke, hvor man sidder - men at man sidder godt, hvor man har sat sig.
0
0
Svar på denne tråd

når der nu
Forfatter: 
Dato:  03-01-2004 12:24
er flere måneder til,så kan i jo begynde at øve jer,sæt de penge til side som i ved at det kommer til at koste mere,på den måde har i en opsparing og lidt ekstra når og hvis i køber hus!!og kan i holde snitterne fra kontoen så kan i også sidde i huset.......jeg er også nordjyde*G*

hilsen berit

0
0
Svar på denne tråd

med vidt åbne
Forfatter: 
Dato:  03-01-2004 16:58
øjne og en stabil fornuftig sans som du jo tydeligt viser at du er i besiddelse af :-D så har I intet at være bange for!!

Hvis I har en oversigt over hvad huset koster i varme og el og så 500,- om måneden til opsparing/uforudsete udgifter så KAN der altså ikke være mange overraskelser I ikke har taget højde for allerede :-)

Jeg går osse med livrem og seler når det gælder min økonomi og det samme gør jeres bank, og når de vil godkende jer på "hvidt papir" så er der da ikke noget forgjort i at få en lækker velbeliggende bolig til en absolut lav husleje 8-)

Nej, smid du selerne og så accepter at dine svigerforældre må give skattefrie gaver hvert år, og har de lyst til det så skal du bare smile og sige "tak" uden at tænke på arverækkefølgen og den danske jantelov først. Hvad I får kommer jo ingen ved!!

Bagefter smider du livremmen eller spænder den lidt ud og så regner du lige på det hele en gang til, hvis ikke er nogen fælder, ja så SPRIIIING!!

Rigtig god fornøjelse

June

Vent ikke på prinsen på den hvide hest - rid selv!!
0
0
Svar på denne tråd

Hvis I nu er smarte...
Forfatter: 
Dato:  03-01-2004 17:22
lejer i selvfølgelig øverste etage ud, når nu I ikke selv lige skal bruge den. Så er den opvarmet, så den ikke forfalder eller får svamp og råd - og der kommer et tilskud ind, så i kan enten spare yderligere op eller afdrage på lånet.

Jeg synes heller ikke det lyder sindssygt - tværtimod.
0
0
Svar på denne tråd

et hurtigt ?
Forfatter: 
Dato:  03-01-2004 17:56
hvordan kan i have 11.000 efter skat på to gange su????

Logo, design, tegning m.m. udføres. Se min præsentation for galleri.
0
0
Svar på denne tråd

jorden---
Forfatter: 
Dato:  03-01-2004 17:59
Jeg er helt sikker på at med den holdnindg I har til økonomi, kan det da ikke gå galt, men jeg er lidt nysgerig, hvor meget jord bliver der tilbage til jer når handlen er afsluttet.

....INA
0
0
Svar på denne tråd

Ina...
Forfatter: 
Dato:  03-01-2004 23:40
Ina, vi har 11.000 efter skat, da min kæreste har to jobs og jeg et. Vi får begge omkring 3800 kroner i SU, og resten er løn!

Med hensyn til jorden, så får vi formentlig de tre hektar jord, som er opgivet som eng og altså ikke er med i EU's støtteordning, men den side af sagen er ikke helt på plads endnu. Får vi ingen jord med ud over boliggrunden er vi ikke interesserede, der skal være plads til mine hypper, når den tid kommer!

Men den egentlig beregning af økonomi, kan vi først få foretaget, når vi får de rigtige papirer. Dog har jeg lige læst en artikel i avisen angående unge og køb af hus (husejere bliver yngre og yngre). Her skriver de, at man kan tage et afdragsfrit lån på 1.000.000 til 1700-1800 kroner om måneden. Så kan det jo ikke helt passe, at et lån på 600.000 vil koste os 2700 kroner om måneden?! Eller kan det? Jeg er ikke helt inde i det der. Den "begregning" vi fik foretaget var meget overfladisk...vores bankrådgiver vil gå mere i dybden, når vi får de egentlige papirer.

Men hvis lånet vil koste os 1800 kroner om måneden, så er der ingen tvivl om, at vi vil slå til :-)

Med hensyn til fremleje af 1. sal, så tvivler jeg på, at det kan lade sig gøre. Det er et "uudnyttet" loftsrum med to værelser, der tvivler jeg på, at nogen vil bo ;-) Det er en af de ting, der skal laves om, når vi så om tre år vil omlægge lånet, og nåne de ekstra penge, som en istandsætning vil koste.

Men...hvis hvis hvis....nu får vi at se!

Stine N ;-)

0
0
Svar på denne tråd

Spring dog til
Forfatter: 
Dato:  04-01-2004 08:21

Er du vimmer du er nordjyde ;-D.

Jeg var hoppet i med 8 ben :-D

Jeg synes at det lyder som en once-in-a-lifetime chance og at I er så afsindigt fornuftige og mådeholdende at det kun kan gå godt !

Pøjpøj herfra

KatrineH
Det bedste er at putte sig med en islandsk uldtot
;D
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider