Så fik vitten og jeg en dejlig tidlig julegave!
Den 23/12 fik jeg grønt lys for at lukke hende ud sammen med den lille pony på en af vores små marker.
Vitte har gået i 5 uger nu, uden at komme ud andet end kontrolleret motion i træksnor. (Hvilket har været noget af en prøve!)
Men vi var da en anelse ængstelige - uha holdt det nu, eller ville hun tænde helt af og ville det så springe op???
Vi startede med at motionere hende i ca en halv time så hun lige var blevet lidt varm, og rørt.
Så lod vi hende græsse og på et tidspunkt fjernede træksnoren og listede væk.
Der gik lige lidt, hvor hun gik rundt - græssede lidt - gik lidt - snusede.
BANG Så gik startskuddet skal jeg love for!
Hun blev endda så kåd at hun gled på det våde græs og måtte ned og ligge (fnis det så altså sjovt ud)
Men nøj hvor hun nød det! Og det var skønt at se. Og hun hverken halter eller ser ud til at have ondt.
Nu har hun været ude i 3 dage og hun fjoller rundt og synes det er mægtig dejligt at være ude. Og såret ser fint ud.
Så det har været en rigtig dejligt jul!!!!! (selvom jeg først fik fri kl. 23 juleaften - en helt anden historie....)
Her er lidt billeder fra den første dag på mark - jeg har også videoklip, men ved desværre ikke hvordan jeg skal lægge dem ind til Jer.
Og til sidst en glad og lettet heste-ejer