Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Seniornettet

er han bare fræk
Forfatter: 
Dato:  12-12-2003 14:51
Jeg har et spørgsmål,og håber i har en forklaring på det.
Baronen er jo en dejlig,rolig ,tillidsfuld,lydig og nem dreng, syntes vi.
Nu er det så at når han bliver nusset, nusser han igen og så bliver vi fortalt at det er fordi han ikke respekterer den han klør igen, men reducerer ham til en kløpind.
Det har vi aldrig hørt før, ej heller læst,og som skrevet i mange andre indlæg, er den ene jo dygtigere end den anden, når man står nogle stykker sammen.

Vi syntes det er sjovt at han gør det, men er det en grim vane,skal den jo ikke have lov til det.

Hilsen Emmara.
>o<Baronen >o<

***ALLE ØNSKES EN GLÆDELIG JUL*** >o<
0
0
Svar på denne tråd

Bare lad ham
Forfatter: 
Dato:  12-12-2003 14:58
Det er vist folk der har med HMS der siger sådan noget.
Jeg har også fået at vide at hvis hesten gnubber sig op af een skal man stoppe den, for det gør den ikke op af førerhesten.

Jeg lader nu heller aldrig Badullen gnubbe sig op af mig med hovedtøj og det hele, mest fordi hun er ret stærk og det er irriterende.

Men hun har en plet i manen hvor det er rigtigt skønt at blive nusset og så nusser hun igen. Det får hun lov til for det er så hyggeligt :-)

Baronen virker ikke som en hest der hele tiden har brug for at få at vide hvem der bestemmer, så jeg kan ikke se noget galt i at du lader ham gøre det.

♥Tina & Badullen♥ 

Mødre er engle under oplæring

0
0
Svar på denne tråd

Både og...
Forfatter: 
Dato:  12-12-2003 14:59
Når i nusser Baronen, er det helt naturligt, at han nusser igen...sådan gør de jo i naturen.
-Har du aldrig set ham stå og nusse/klø sammen med en anden hest på fold... alle heste gør det.

Man kan vel sammenligne det med, at I gør ham en tjenste ved at klø ham, og han vil også gerne være sød ved jer, og klø/nusse jer.

Det han, efter nogens mening ikke må, er at gnuppe/klø sig op af jer, når i f.eks tage trensen af ham.
-Se det er en ulydighed!...Mange mener endda, at hvis man lader hesten gøre det, vil den føle sig hævet over jer.

Hilsen Jannie(Anima)
-Som ikke har noget yderligere at tilføje
0
0
Svar på denne tråd

hej igen
Forfatter: 
Dato:  12-12-2003 15:19
Det er vi utrolige glade for at hører.
Vi mener også det er et godt tegn fra ham,og sammen ligner det med,når han står og nusser med de andre heste, og det er som i siger, at når vi når det punkt på ham hvor det klør, så nusser han igen, og det har intet med skubberi at gøre, for skubber han, så får han en skid...... så han forstår det,for bliver vi mast af ham er det slut med at se godt ud.
Men vi er meget glade for jeres svar,for vi syntes egentlig det er hyggeligt at han nusser igen.

Der bliver sandeligt holdt øje med hvordan man hver især behandler sin hest, og en masse gode råd bliver også givet, men ind imellem syntes vi der er noget som måske ikke lyder rigtigt, og så er det jo supert at man kan komme her ind og hører jeres mening, og vi må sige, her på nettet har vi høstet meget godt, som vi selvfølgelig også gør brug af.TUSINDE TAK.

Hilsen Emmara. :-D
>o<Baronen >o<

0
0
Svar på denne tråd

Gnubberi
Forfatter: 
Dato:  12-12-2003 16:05
er tegn på venskab og respekt.

Kløpindesyndromet - altså det med trensen, hvor de klør sig op ad een er uopdragenhed.

Lad du bare Baronen nusse videre...

PJ

Why slowmo when you can Flymo - icelandic horses!
0
0
Svar på denne tråd

Der er forskel på nusseri og gnubberi..
Forfatter: 
Dato:  12-12-2003 16:10
Hvis han decideret bruger dig som træ og klør sig op ad dig er det selvfølgelig en dårlig vane, som skal stoppes, da han jo nemt kan vælte jer...

Men hvis han bare nusser igen, når I nusser ham, så er det jo bare hygge - det er helt okay..

I hvert fald efter min standard :-)

Tanja
0
0
Svar på denne tråd

Liva får lov at
Forfatter: 
Dato:  12-12-2003 17:19
gnubbe igen, når hun ikke har hovedtøj på

Hilsen

Liva og Sanne
0
0
Svar på denne tråd

Hejza :o)
Forfatter: 
Dato:  12-12-2003 17:27
Jeg er enig med de andre med at det er helt naturligt, at hesten nusser de igen!

Så glem hvad de andre har at sige, fordi hesten er ikke fræk!

0
0
Svar på denne tråd

Flicka får lov...
Forfatter: 
Dato:  12-12-2003 19:41
...så længe jeg får lov at tage hovedtøjet af hende først ;-)

Jeg vil også holde på, at det er naturligt. En hest vil vel næppe begynde at klø med en hest på folden, som den ikke kan lide...

Juleknus fra Tine & haflingerdyret Flicka :-D

- En af fordelene ved at være rodet er,
at man gør nye og spændende oplevelser hver dag -
Peter Plys
0
0
Svar på denne tråd

Både og....
Forfatter: 
Dato:  12-12-2003 20:09
Medoc vil gerne tørre skum af munden - med hovedtøj på, og helst op af min skulder. Det er selvfølgelig forbudt.

Men når han er sadlet af klør jeg gerne hoved på ham, hvor han får lov at gnubbe behersket på mig.

Og i boksen kan vi nusse hinanden, hvis jeg klør ham et at de RIGTIG gode steder, ja så "nipper"/nusser han min arm lidt.

Så det bliver til et både og ;-)

MVH Charlotte

0
0
Svar på denne tråd

Det lyder
Forfatter: 
Dato:  12-12-2003 20:40
dejligt, jeg må indrømme jeg blev lidt nervøs, nu er vi tosset med dyr, kan godt lide deres helt egen sjove specielle væremåde,vi syntes det er hyggeligt at nusse ham og se mulen køre fra side til side for så til sidst at nusse løs i vores tøj.
Men var det nu forkert,og som hun sagde, at hvis vi lod ham gøre det, blev vi kun betragtet som kløpind, og respekten for os ville forsvinde, det ville jo ikke være så godt.

Tak for svarene,...vi fortsætter nusseriet, det er så hyggeligt.

Mange hilsner og rigtig god jul til jer alle sammen.
Emmara.
>o<Baronen >o<

0
0
Svar på denne tråd

Det er en stor ære!
Forfatter: 
Dato:  13-12-2003 22:53
... at han får lov til at "gnubbe med fører-"hesten"!.

Hvis man sætter sine egne grænser for gnubberiets omfang - så er det en tillidserklæring man modtager - og giver! :-)

Fortsæt I bare - og hvis gnubberiet bliver FOR voldsomt (man ER jo trods alt ikke så hårdhudet som en hest)- så sig fra - og lad ham forstå, hvilken måde I gerne vil gnubbes. :-)

Gensidig "kløning og gnubning" er hyggeligt - man skal bare kende hinandens grænser. :-)

Venlig hilsen
Nina
0
0
Svar på denne tråd

TinaU....
Forfatter: 
Dato:  14-12-2003 23:20
...Jeg kunne ikke lade være med at grine af dit svar! "Folk med HMS"!! Ligesom "Kvinder med PMS"!! ;-D
Åhja....

Nå, men jeg er jo en af dem med HMS..(fnis)...og jeg kan jo så sige, at der er kæmpestor forskel på om hesten gnubber tilbage eller den skubber med hovedet. En hest, der nusser dig med sit hoved viser tegn på kærlig hengivenhed, og det må den selvfølgelig gerne. Der er da ikke noget skønnere! (Y)
Men en hest, der lige tager hovedet lidt ned og så.."SWONG"..giver dig et skub, så du ryger flere skridt baglæns eller forlæns eller sidelæns (eller hvilken "-læns" du nu ryger) det er ganske enkelt et tegn på foragt.
Jeg tror at det blandt mange "amatørhviskere" er en ret udbredt misforståelse, at heste ikke må gnubbe sig op ad dig... :-D Men det har nu ikke noget med HMS (= sund fornuft) at gøre... :-P

Så Emmara, når du klør din hest, og han klør dig tilbage, så plant et stort fedt smil på din mund, for det betyder, at han elsker og respekterer dig! :-)

Camilla

"Allthough we run in a herd, we are always alone."
0
0
Svar på denne tråd

Himmelfjer
Forfatter: 
Dato:  15-12-2003 13:34
Ja men det gør jeg også, kan slet ikke lade vær, ja han får også et stort kys på trutten, vi kan sagtens se forskel på skubberi og nusseri, han skal godt nok ikke skubbe, det er han også klar over.
Men som du jo også godt ved,så er der så mange kloge hoveder i staldene, derfor syntes jeg også det er så dejligt at man kan komme her ind og få nogle gode forklaringer på mange ting, i staldene har man ikke lyst til at få uddybet evt. forkerte ting man får gjort, for ofte står der i øjnene på( må jeg skrive tøserne) er du dum eller hvad.

Tak for alle svarene.
Hilsen Emmara.
>o<Baronen >o<

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider