Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Seniornettet

Julegaver (budget)
Forfatter: 
Dato:  12-12-2003 10:29
ja inspireret af en tråd på Hyggen kom jeg til at tænke på:

-Hvor mange penge bruger I ca på gaver og hvor mange køber I til?

-Hvad mener I er en rimelig pris for en gave til de forskellige personer?

Mine egne svar er her:

-Vi bruger ca 1600 kr tilsammen (dvs 800 hver)på gaver i år,i beregnet 3 fødselsdags gaver til de der er født i December.

-Vi skal købe *tænker* 8-) .... 8 julegaver og så de 3 fødselsdagsgaver (plus en 3-4 små venindegaver der maks må koste 30 kr stykket ;-) ).

-Jeg mener at 3-400 kr er normalt for en familie(mor,far og 1 barn),hvor dem der er 'single' mv så maks får for 150 kr. (dog får min mor for 200)

I år har vi så prøvet at spare ved at lave lidt hjemmelavede kreative ting-men har opdaget at det vi synes var billigt (det kostede os en 50'er hver),ja det var langt mere end havd andre overhovedet bruger på gaver ?:-)

Er derfor lidt nysgerrig efter at vide om det er os der (på trods af alm indkomst) har et unormalt forbrug,så håber I lige vil svare :-)
-MONICA

"Climb every mountain,
cross every stream.
Follow every rainbow,
until you find your dream"
0
0
Svar på denne tråd

Gaveræs
Forfatter: 
Dato:  12-12-2003 10:56
Vi skal give gaver til 11 mennesker. 10 voksne og en på lidt over 2 år.

I min del af familien giver vi for ca 350 - 400 kr pr snude.

Den anden halvdel af familien er billigere, der er det omkring det halve.

Omkring 2500 i det hele tror jeg vi ender på.
0
0
Svar på denne tråd

Uha...
Forfatter: 
Dato:  12-12-2003 11:03
Jeg har lige købt julegaver til min mand for 1600,- ,det er langt mere end han plejer at få og jeg er ikke færdig med hans gaver endnu (han skal forkæles i år - basta!). Og så er der jo lige de ca. 30 andre der også skal have jule gaver... UFF.. sikke en ubehagelig tanke, når man begynder at regne sammen hvad det egentlig kommer til at koste.

Mvh. Lotte_L

Vi nægter ofte at acceptere en ide, udelukkende fordi det tonefald, hvormed den udtrykkes, ikke tiltaler os.
- Friedrich Nietzsche -

Min side

MSN: pagansfaery@hotmail.com
0
0
Svar på denne tråd

glemte da
Forfatter: 
Dato:  12-12-2003 11:04
Michael 8-)

Han kommer til at score for omkring 1000 fra min side af.
0
0
Svar på denne tråd

Som studerende...
Forfatter: 
Dato:  12-12-2003 11:12
Har jeg måtte skære lidt ned i år.

-Mine nevøer og niecer(13, 11, 6, 6, 4 år) får for 300 pr næse af mig og Søren.

Min mor og far får for ca. 200 pr næse fra os, og mine søskende samt svoger og svigerinde, får for ca. 150 pr næse.

Jeg betaler alle gaver til overnævnte, og Søren får sit navn på, og omvendt, han betaler gaverne til hans familie, og der får jeg mit navn på.

Vi giver hinanden en gave til ca. 500 kr.
-Sidste år købte vi en dvd-afspiller, og det var så vores julegave til hinanden.

De andre fra min familie, giver os for noget mere, end vi giver dem, men de har selv bedt os om, ikke at bruge så mange penge på dem i år, da både Søren og jeg studere...Dejligt med en sød og forstånde familie {>.

Hilsen Jannie(Anima)
-Som ikke har noget yderligere at tilføje
0
0
Svar på denne tråd

julegaver
Forfatter: 
Dato:  12-12-2003 11:28
Jamen, vi har den glæde, at den mindste af børnene har fødselsdag to dage før jul, og den største ønsker sig kun hesteting... og så en kanin. Det KAN bare ikke gøres helt billigt, så selv om vi er fattige som kirkerotter, og jeg virkelig har prøvet at begrænse mig, bliver det ihvertfald til 1500,- pr.barn. i år. Vi er en stor, men heldigvis fornuftig familie (bliver 24 til jul), som er blevet enige om at vi giver vores egne børn gaver, og så selvfølgelig vores forældre og koner/mænd/kærester. Egentlig er manden og jeg blevet enige om (for 117´de gang) ikke at give hinanden julegaver i år, men he, he vi KAN jo ikke lade være alligevel, så der ryger nok osse omkring en tusse dér. {>
Jeg ELSKER jul!!!!! :-D Uansét hvor stressende, dyrt og tidskrævende det er. (y)

GLÆÆÆÆÆDELIG JUL ALLESAMMEN!
Hilsen Charlott
0
0
Svar på denne tråd

uha julegaver
Forfatter: 
Dato:  12-12-2003 11:47
suk! suk og atter suk!!

Vi bruger ca 400,- pr snude og lidt mere til vores egne børn, kigger dog ikke så meget på prisen men mere på hvad folk de ønsker sig...

På vores gavebudget er der 2 fødselsdagsgaver, heraf er den ene min søn og den koster over 1000,- i år, og så er der ... 8-) ...ca 15 julegaver til familien, og vi er ikke på gave med hinanden da vi hellere vil ofre på fælles ting som nye møbler eller ting til huset i det hele taget, i stedet for julegaver.

så kort udregnet så bliver det 7000,- kr til julegaver i år - fy for den lede ... og jeg har kun købt 1 endnu!

June

8-) Ægteskab på tysk = EHE = Erara Humanium Est - som på dansk betyder: DET ER MENNESKELIGT AT FEJLE 8-)
0
0
Svar på denne tråd

vi giver
Forfatter: 
Dato:  12-12-2003 12:32
ikke så dyre gaver på min mands side..da man kan risikere at få brugte pc-spil i gaver fra dem :-P .. ellers lægger jeg hovedet i blød og finder noget jeg ved falder i god jord, selv om jeg ved at vi ofte får impulskøb fra dem..men ca 100,- pr næse til den side af fam...mine brødrer er vi ikke på gave med, men mine forældre får for noget mere, da de ofte køber flotte gaver til os og ungerne, og de er aldrig bange for at hjælpe hvis vi er i nød.. vores egne piger får ca for 4-500,- men i år har vi jo invisteret i endnu en hest og nyt dækken..og mere udstyr kommer der til, så det går lidt ud over gaverne også mellem min mand og jeg.. så et par tusinde bliver det vel til alligevel... jeg plejer at handle gaver hele året.. en praktisk gris hihi

Sussie

western klubben Holy Smoke (y)

;-D lykken er en 4 hjulstrækker med spræl i ;-D

Holy Smoke
0
0
Svar på denne tråd

Julegaver
Forfatter: 
Dato:  12-12-2003 12:36

Vi giver principielt kun julegaver til vores egne børn, men principper er til for at brydes ;-). Mine børn får for ca. 1700 kr. hver, og derudover giver vi gerne lidt hyggegaver, julekurve, småkager, og nu i år bolcher :-D til både venner, familie og kolleger o.l. Vi har også en lille ny nevø i familien, og der smuttede sør'me en bamse ned i indkøbsvognen her den anden dag under indkøb. ;-)

Vi giver hinanden praktiske småting, som vi skulle have haft alligevel, og jeg får som regel noget gemalen selv har "strikket" på sit værksted - han er MEGET handy, så det er dejligt.

Venlig hilsen
Marianne S

0
0
Svar på denne tråd

Vi skal
Forfatter: 
Dato:  12-12-2003 13:02
give gaver til 8 voksne i år og 5 børn, heraf er de to af dem min kærestes børn.. Så har vi så bestemt, at vi i år giver hinanden et digitalkamera i stedet for at købe julegaver.

Så har vi så også et par fødselsdage i december måned, så alt i alt ryger vi op på lige knap 3.000 uden det digitale kamera...

Så det er faktisk billigt i år. Vi er holdt op med at give gaver til mine alle mine mostre og deres børn, så sparer os lige for 12 gaver.

Og min kærestes bror og kone får kun gaver, når vi holder jul sammen med dem - ellers er det kun deres børn, der får... Så dem sparer vi også i år...

MVH Tanja
0
0
Svar på denne tråd

Skal købe 8 stk.
Forfatter: 
Dato:  12-12-2003 13:19

Hvad de koster svinger meget .

De 4 unger får hvad de ønsker sig og i år svinger det fra 150 til 325 .
Min nevø på 11 har fødselsdag i jan. så han får en kæmpe gave .Bruger nok 1000 kr på ham.

De andre får for ca. 300 kr ( svigermor og en tante). OG manden i mit liv , ja ham har jeg rigtig brugt penge på i år 3000 kr.

Men så får han også noget han virkelig ønsker sig , men ikke tør tro på han får .

Illum
0
0
Svar på denne tråd

7 gaver ialt..
Forfatter: 
Dato:  12-12-2003 13:44
Jeg køber til min mor, far, storebror, hans kæreste (svigerinde), min kæreste, hans søster (svigerinde) samt min kærestes moster.
gaverne til mien svigerforældre er jeg med i, i min kærestes gave til dem og omvendt.

Mine forældre får ca. for 400,- hver dvs. 800,-
Storebror for ca. 300,-
Svigerinde 1. ca. 200-250,-
Svigerinde 2. 150-200,-
Kæreste ca. 1000,-
Mosteren ca. 150,-

Jeg mangler stadig at købe til min mor og moster men når det nok. Når man regner sammen er det en del penge, iår har jeg penge da jeg har sparet op hvad jeg kunne hele året. (mine forældre have fødselsdag henholdsvis d. 7 og 8 december så der røg også penge på gaver)
Jeg er studenrende og de forrige år har jeg været ret flad.. da slog jeg mig sammen med min bror hvor jeg så betalte det jeg kunne og han resten..

Hygge :-)

Min præsentation er nu opdateret med tekst og billeder!!!

(i)Super lækre Billi Bi støvler sælges, helt som nye. Kig HER og giv et bud!
0
0
Svar på denne tråd

Vi gør det på denne måde.
Forfatter: 
Dato:  12-12-2003 19:10
Jeg køber julegaver til min familie (dannys navn komer selvfølgelig på) og han køber gaver til hans familie (og her kommer mit navn også på).

Hans mor og far får for ca. 1200 kr i alt.

Min mor og stedfar får for ca. 1500 kr i alt.

Min mormor får for 500 kr ca.

Min onkel får for 300 kr ca.

Min far og hans kone får for ca. 1000 kr.

Min farmor og farfar får for 250 kr, hvor jeg laver en dejlig stor julekurv til dem, med en masse hjemmelavet konfekt.

Og så har jeg tre veninder som jeg bytter gaver med, de får for hver 100 kr.

Og så har Danny og jeg i år aftalt at vi kun bruger 1000 kr på gaver. De sidste par år har vi givet hinanden ret dyre gaver, så i år kom der et loft på. Men lur mig om jeg alligevel ikke kommer til at købe for lidt mere 8-)

Jeg elsker simpelthen at give gaver (og få dem selvfølgelig, de behøver ikke være dyre bare der er mange ;-D)

Så alt i alt kommer vi nok af med ca. 6000 kr tilsammen. Puha det lyder godt nok af mange penge, men hvad pokker elsker at bruge penge :-P

Tina

Super teamet Tina,Ársól og Christopher
0
0
Svar på denne tråd

Og hos os..
Forfatter: 
Dato:  12-12-2003 20:47
Her fungerer det på denne måde:

Vi giver for til de forskellige for ca:

Mor: 3-400 kr (i år er det dog løbet noget op, men det er en gave, hun virkelig ønsker sig)
Far: Nogenlunde det samme, måske lidt mindre
Bror: Ca. 300
Lillesøster: Ca. 500 + det samme i fødselsdagsgave (hun har fødselsdag 29. december)
Mormor og farfar: Ca. 200 til hver
Min kæreste får normalt for ca. 7-800.

Dvs. ialt bruger jeg omkring 3200 på gaver til min familie i december.

Min kæreste køber så til hans familie og skriver mig på - han bruger vist nogenlunde det samme beløb, så en 6-7000 samlet bruger vi vel på julegaver...

Mvh. MaikenH
0
0
Svar på denne tråd

Hold da op!!!
Forfatter: 
Dato:  13-12-2003 13:06
I bruger godt nok mange penge på julegaver. Jeg er godt nok studerende uden job, men alligevel. Her er mit budget:

Mor og far 200 hver
Mormor 150
Søster 250
Kæresten 350-400

og så et par stykker til, der max. ryger op på 100 kr pr. stk.

Jeg slår sammen med min søster til gaverne til min mor, far og mormor. Min svigermor søger kæresten for.
Min familie er ikke så stor...heldigvis for det, kan jeg da konkludere af ovenstående :-D

Hilsen Christel
0
0
Svar på denne tråd

Store gaver
Forfatter: 
Dato:  14-12-2003 16:20
synes jeg godt nok at de fleste giver :-)

Jacob og jeg skal give til:

2 hold forældre a ca 400-600 kr
5 søskende a ca 150-250 kr
min svigerinde a ca 150-200 kr
og så hinanden, hvor jeg i hvert fald plejer at give jacob for ca 1000 kr.

Glædelig jul alle sammen.

Lørdag går vores gaveindkøbningsræs igang da vi begge har juleferie fra den 19.

Hilsen Bettina ;-D

Se billeder af Pirello i min præsenstation
0
0
Svar på denne tråd

tja...
Forfatter: 
Dato:  14-12-2003 18:14
Mit ser sådan ud...

100-200kr til hver af mine søskende afhængig af hvad de ønsker sig og hvad jeg lige falder over

Det samme til mine forældre vel...

Kæresten ved jeg ikke helt med.. ml 500 og 1000 vil jeg tro... han kan ikke finde ud af komme med en ønskeseddel så det er svært... til hans fødslesdag købte jeg ryanair billetter til London (juhuu en od tur)

Og så er der bedstemor som jo også skal have en gave hæ hæ... det er vel også en 100-200 kr

Er ikke på gave med mine kusiner/fætre, efter fælles aftale....

Tror ikke der er flere jeg skal købe til....

Hilsen Matilde

H
0
0
Svar på denne tråd

Julegaver..
Forfatter: 
Dato:  14-12-2003 22:16
Puha jeg kan da se at vores julegave budget er meget lavt i forhold til mange af jer andres...

Manden ca. 200 kr, har også lige fået nyt tv.
Svigermor 150 kr
Min mor 150 kr
Min far 100 kr
Min bror og svigerinde 100 kr
Nevø 1 80 kr
Nevø 2 90 kr
Og så får jeg nok for omkring 200 kr af manden..

Så det bliver omkring 1100 kr for julegaver til 7 pers.

Det er sådan lige hvad der kan blive plads til i vores økonomi, heldigt at jeg har en meget lille familie, vi bliver 4 personer til juleaften..

Nå men god jul og gran i håret..

Med Venlig Hilsen
**Christina Klejtrup**

Du kan ikke hindre sorgens fugle i at flyve hen over dit hoved. Men måske kan du forhindre dem i at stoppe op og bygge rede i dit hår"

Kinesisk ordsprog
0
0
Svar på denne tråd

Hos os...
Forfatter: 
Dato:  15-12-2003 13:23
får alle vi køber gave(r) til for ca. 150,-. Vi køber gaver til 5 forældre og 5 søskende (børn), så det løber hurtigt op! Så har vi endda en aftale om at søskende over 18 ikke får gaver (der er ikke mindre en 3 af den slags + deres børn/kærester), og vi giver heller ikke gaver til fætre/kusiner, bedsteforældre og andre. Kun forældre + "små" søskende. Ellers ville vi skulle købe 15-20 gaver mere, og det er der altså slet ikke råd til, når man er på SU og har 2 heste (piv-piv ;-)).
Vi giver heller ikke hinanden gaver i ordets traditionelle forstand - i stedet giver vi hinanden "oplevelser" - dvs at vi aftaler et teaterstykke, en biografilm, en koncert eller andet som vi begge RIGTIGT gerne vil se/opleve, og så spenderer vi en bytur på os selv i stedet :-). Det er vi begge ret glade for - og som regel har vi begge da fundet en lille ting til hinanden også 8-) - så vi får gaver af hinanden på "dagen."
Julen er en gavetid - men det skal også være til at leve resten af året :-D
MVH og mange glade julehilsner
Patricia
0
0
Svar på denne tråd

vi gir`..
Forfatter: 
Dato:  16-12-2003 11:40
Min mor = 700,-
Far = 500,-
niece = 200,-
Niece = 200,-
Niece = 200,-

Svigermor + far tilsammen = 500;-
Niece 3 stk = 100,- hver
Niece 2 stk = 150,- hver

kæresten = 1000,-

+ det vi gir hinanden som ca koster = 800,-

veninde = 200,-
plus 3 stk der har fødselsdag i dec. der hver skal ha for 200,- stk

og så til vores datter som der ik er nogen fast pris på!

puha mange penge!!!!!

det skal manik begynde at regne på!!

klem sanne

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider