Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Seniornettet

Frilandsgrise
Forfatter: 
Dato:  08-12-2003 11:32
Efter at hjave set "Nissernes Ø" i går (Man skal jo se Nissebanden! ;-) ) så fik jeg (IGEN!!) en trang til selv at få en gris eller to, som bare skal gå og hygge sig hen over sommeren... Har en MEGET stor svaghed for grise! ;-D

Jeg sad så og tænkte lidt over det, for jeg vil jo sådanset også gerne have hest, men det kræver jo en del, og med mine fremtidsplaner, så er det jo nok ikke lige nu, at der er tid til egen hest... Desværre..!

Jeg snakkede så lige med kæresten. Han var med på idéen! Jubii....!!!! Så skal alt det formelle bare lige tjekkes mht. lovgivningen, da der er en svineavler i nærheden et sted. Men umiddelbart tror jeg ikke det er noget problem. Og den faglige kompetance er det mindste problem! -Jeg har jo fået 11 i svin! ;-D

Min hensigt er så, at vi skal have to grise, som skal slagtes til efteråret. Der skal så deles med resten af familien, da to grise kræver en del fryserplads! ;-)

Nu håber jeg bare at det kan lade sig gøre! :-D

Nå... Ville jo bare lige dele mine tanker lidt med jer... I må da gerne komme med respons, da det måske lige kan få mig til at tænke over det en ekstra gang!
:-)

Hilsen Tina >o<
0
0
Svar på denne tråd

Hyggeligt!
Forfatter: 
Dato:  08-12-2003 11:44
Vi har selv haft to grise, som vi fik som små om foråret, og så slagtede om efteråret. Det var ganske hyggeligt. Grise er jo sjove og charmerende, så det kan jeg kun anbefale. Dog gjorde vi den fejl, at lære grisebasserne at give pote. Det var lidt anstrengende efterhånden som de voksede til - så det kan anbefales, at tænke over hvilke små tricks det er smart at lære dem. ;-D
Hilsen Helle - Mimi

De som er kloge og som har hjerne begriber aldrig nogenting.

Peter plys
0
0
Svar på denne tråd

Søren Ryge
Forfatter: 
Dato:  08-12-2003 12:46
Jeg så på et tidspunkt et program på DR med Søren Ryge, hvor han også ville have frilandsgrise...

Han endte med at slagte grisene grundet utallige krav fra myndighedernes side om dobbelthegn og alt muligt andet. De omkringliggende svinaavleren var meget utilfredse med ham og hans grise, da de var bange for smitterfarer.

Det er ikke for at prøve at tage modet fra dig, for det er nogle søde dyr...

Hilsen
Sanne

0
0
Svar på denne tråd

Sanne...
Forfatter: 
Dato:  08-12-2003 13:09
Kravene kender jeg alt til! Jeg er faglært landmand med speciale i grise. Jeg har lige været inde og finde kravene til hegnet, men der stod desværre ikke lige noget om afstande til andre svineavlere, men jeg skal lige hjem og finde mine papirer fra landbrugsskolen.

Man kan være heldig at få en aftale med den svineavler der bor i nærheden om, at vi får to grise derfra, da der så ikke vil være den samme smittefare for hans vedkomne. Endvidere kan det være, at han kan være behjælpelig med foder, medicin o.l. :-)

Hilsen Tina >o<
0
0
Svar på denne tråd

Landmanden
Forfatter: 
Dato:  08-12-2003 13:35

Må ikke udlevere medicin !
Men det ved du jo godt , så det var nok bare en smutter :-)

Illum
0
0
Svar på denne tråd

Illum..
Forfatter: 
Dato:  08-12-2003 13:51
Ved det skam godt..! ;-) -Og jeg håber heller ikke jeg kommer til og skal bruge noget! :-)

Hilsen Tina >o<
0
0
Svar på denne tråd

Frilandsgrise
Forfatter: 
Dato:  08-12-2003 14:14
Bliver helt nostalgisk.
Holdt op pga alle de hegn regler: men søde det var de da.
Og de smagte særdeles godt.

Over vejer om vi skal have et par stykker igen.
Hilsen Yankee
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider