Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Seniornettet

Husspetakler - CHOCK
Forfatter: 
Dato:  04-12-2003 23:23
Jeg sidder her og ryster, med adrenalinen pumpende rundt i kroppen på højtryk.

Sad med kæresten og arbejde med struktur af nogle xml databaser, da der pludselig lød et brag ude på trappen. Lidt efter endnu et, og en masse råben og skrigen.
Vi gik ud på trappen og kunne konstatere, at larmen kom nede fra underboen. Min kæreste ville gå ind, men jeg blev stående - for at få forsikring om, at det bare var et alm. familieskænderi.
Min overbo kommer ud på trappen, vi står lidt og pludselig siger hun "der er da en mere dernede". Så går det op for mig, at moder og datter jo bor alene, men der er en mand der råber og skriger. Da døren lidt efter igen blever hevet op løber vi ned af trappen og jo, moderens ekskæreste er kommet på sent besøg, tilsyneladende for at få nogle penge som moderen skyldte.
Jeg løber op og ringer til politiet, og går ned igen. Manden står på trappen med datteren og moderen lidt nærmere og andre. Jeg siger jeg har ringet til politiet og manden siger at han nok skal gå.
Pludselig hiver han fat i moderen og datteren, trækker dem ind i lejligheden og smækker døren bag dem.
Jeg løber op og ringer til politiet igen, siger at det haster. Vi kan intet andet gøre, end at stå magtesløse udenfor og vente.
Lidt efter kan man høre sirener i det fjerne, manden kommer ud af døren og moderen får den smækket bag ham. Manden begynder at undskylde sin opførsel, og beklage og forklare at deres forhold jo altid har været godt. Vi nævner pigen og hvor frygteligt det må være for hende og han siger at han jo altid har haft sådan et godt forhold til hende. Jeg kigger på ham og siger "det har du da seriøst fået ødelagt nu". Den rammer, for han ser dybt ulykkelig ud og går ud af opgangen. Politiet dukker op 1½ min senere.
Han har stjålet deres mobiltelefoner, måske det var derfor han gik. Pigen (8-9 år) er rædselsslagen og moderen ligeså.

Pyha, det var ikke lige sådan jeg havde planlagt at min torsdag aften skulle forløbe.
Hvad fa'en sker der i hovedet på sådanne nogle idioter? Han skulle fadme have skulle han, sådan et svin. ØV.

Håber bare at moderen melder ham og får et tilhold.

Hvordan kan sådan noget ske, her i min rolige opgang? Jeg er dybt rystet.

/Diane
0
0
Svar på denne tråd

Puha da...
Forfatter: 
Dato:  04-12-2003 23:32
Det lyer da godt nok ikke godt! Og jeg kan sagtens forestille mig, at det ikke må have været en rar oplevelse. I Den lejlighed jeg bor i (Øhh... Er der aldrig...) kan vi også tit høre overboen skændes... Og vi kan høre dem skølde ud på børnene. Det er heller ikke altid lige rart. Men det er jo ingenting i forhold til det du oplevede.

Håber du snart kommer over det. :-)

Hilsen Tina >o<
0
0
Svar på denne tråd

Øv da.....:-(
Forfatter: 
Dato:  05-12-2003 08:22
Hej Diane!

Øv for en trist oplevelse :-(

Nogen gange kan det være noget af en oplevelse at dele bolig med mange, som man jo gør i en beboelsesejendom.!

Selv vil jeg bla altid huske dengang, der blev hamret på min dør, og jeg blev halet op ad trapperne til et par etager længere oppe, da jeg åbnede - af en skrækslagen, hulkende far, hvis kone stod og holdt deres ene barn ud over altanen fra 2.sal, og truede med at give slip. - Jeg fik heldigvis talt hende fra det... :-P

Eller dengang samme sted, hvor en gal mand en dag stod udenfor Julies værelsesvindue ( vi boede i en stuelejlighed ) og truede med et oversavet jagtgevær af nogen længere oppe - her måtte jeg jo også fluks ringe efter politiet.

Sådan var der så mange episoder, da jeg boede i Rødovre - det var næsten dødkedeligt at flytte til vores fredelige kvarter i Bagvsærd. - Men bedre for nervesystemet... 8-)

Hilsen May-Britt.

Lykken er en dejlig islandsk uldtot
{>
0
0
Svar på denne tråd

Han kom igen
Forfatter: 
Dato:  05-12-2003 08:26
Bedst som jeg endelig havde fået ro og var faldet i søvn lyder igen skrig ude fra trappen. Datteren skriger og græder og råber noget om politiet. Jeg styrter ud af sengen og ringer til politiet igen.

Så vidt jeg kunne høre på lydende ude på trappen, lukkede hun ham ind, men der var ikke mere ballade. Heller ikke da politiet kom, de blev der i 5-10 minutter og kørte så igen.

Jeg er stadig dybt rystet, hvor er det bare forfærdeligt at høre et barn skrige på den måde, i total panik og afmagt - og der er bare ingenting man kan gøre.

Nu er det morgen, jeg vågnede kl. 6 ved at jeg ikke kunne bevæge mig. Hele mit højre ben er som krampet fast i alle muskler. Det tog mig 35 minutter at komme op og stå. Det må være al adrenalinen, sammen med en meget brat ud af sengen i nat. Så nu er jeg sygemeldt, kan næsten ikke bevæge mig og kommer nok ikke til julefrokost i dag.
Sådan en idiot.

Ha' en hypper dag ;-)
Diane

Fremgang bygger ikke på de kundskaber du har, men på hvad du kan bruge dem til.
----------------------
Jeg leder efter min gamle hest, Coco's Løvstjern, se efterlysning og billeder her
----------------------
Har du hørt om den store HN fest, der afholdes 5. juni 2004 i KBH? Ikke? så kig her
0
0
Svar på denne tråd

Hej Diane
Forfatter: 
Dato:  05-12-2003 09:27
Ja- det er sgu vildt på Amager. Kan du huske ham den psykisk syge mand de skød i min ejendom på Gyldenlakvej? Bedst som man kommer hjem fra hesten en tirsdag aften er en mand gået amok i naboopgangen med en jernstang og har barrikaderet sig i sin lejlighed. Han gik løs på politiet, så de skød ham i maven. Han var så hysterisk, at ambulancen hoppede op og ned da de havde fået proppet ham i den. Ekstra-Bladet fik vist det hele i kameraet. Surrealistisk.

Der gik flere måneder før jeg turde gå ned i vaskekælderen.

Jeg er hjemme idag, så hvis du har lyst til at snakke om det - så giv mig et kald.

Knuz

Helle
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider