Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Seniornettet

Bayux-tapetet
Forfatter: 
Dato:  29-11-2003 00:29
Nogle der ved om det er muligt at finde kopier,altså plakater med uddrag af Bayux-tapetet,altså det store broderiværk der skildrer Slaget ved Hastings i 1066 ?

Har nemlig altid været fascineret af dette værk og ville gerne have noget af det op på væggen (ja ja jeg ER skør ;-D ).

Så tænkte om nogle af Jer ved hvor man kunne købe sådan et??

Håber nogle kan hjælpe...
-MONICA

" Do not walk behind me,I'm no leader.Do not walk in front of me,I'm no loser ;
Walk beside me,'cause I'm your friend"
-Ali Reza Dehdar

Monica & Dyrekærgård's Force Machure {>

0
0
Svar på denne tråd

Nationalmuseets
Forfatter: 
Dato:  29-11-2003 00:36
museumsbutik har "uddrag" som plakat.

Den kan formodentlig bestilles på nettet, deres hjemmeside er ikke særligt omfattende, men man kan bare ringe:
Museumsbutikken

PJ

Why slowmo when you can Flymo - icelandic horses!
0
0
Svar på denne tråd

hvad med at prøve
Forfatter: 
Dato:  29-11-2003 00:38
en af de indendørsarkitekter, fx dem der har været i tvét , jeg så et program. hvor man netop kunne købe gammel udgået tapeter...
du må kunne finde noget på dr/tv2 programmer om det evt en mail adresse måske.
Pøj pøj med eftersøgningen og din kreative ide....
Coci.

0
0
Svar på denne tråd

hmm...
Forfatter: 
Dato:  29-11-2003 00:45
Coci: Tja nu læser jeg jo selv til indretningsarkitekt men de kan selvfølgelig have adgang til meget andet end mig,de er jo uddannede :-D Det 'tapet' jeg taler om er ikke sådan et tapet der skal dække vægge fra gulv-til-loft men et stykke broderi på 230 fod der som sagt skildrer Slaget ved Hastings og er 'kun' ca 20 tommer højt :-)
Men tak for rådet (Y)

PJ: Tusind tak! jubii...vil da lige smutte indenom dem snart og se deres plakat :-)
-MONICA

-Ali Reza Dehdar

0
0
Svar på denne tråd

Det kan du købe
Forfatter: 
Dato:  29-11-2003 01:59
Det kan du købe på Frederiksborg Slot (og sikkert også Nationalmuseet).
Det er ret langt og ikke ret højt.
Så vidt jeg husker, er det 6-8 m langt og ca. 30 cm højt? Det var heller ikke ret dyrt, i omegnen af 100 kr....

Jeg var nemlig selv meget tæt på at købe det og sætte op som tapetbort i spisestuen :-)

:-) fra Nina

Præsentation - nu med hunde!
0
0
Svar på denne tråd

En lille
Forfatter: 
Dato:  29-11-2003 08:30
tanke..

Har du læst bogen "Dværgen fra Normandiet"? Jeg kan ikke huske forfatteren.

Det er en skønlitterær (børne)-/ungdomsbog, der handler om tilblivelsen og baggrunden bag tapetet.

Jeg har læst den to-tre gange. Første gang da jeg ikke var så gammel og siden fordi jeg synes den var så hyggelig :)

Som jeg husker det, så bygger bogen en del på fakta om tapetet, meeen det vil jeg ikke hænges op på. Det kan godt være det stadig er fiktivt, men bare skal fremstå faktuelt. Det er trods alt nogle år siden jeg sidst læste den.

.

Mange hilsner
Katarina og Hera :-D
0
0
Svar på denne tråd

Hvor pudsigt
Forfatter: 
Dato:  29-11-2003 08:44
At der er andre end jeg, der er optaget af 1066 (det eneste årstal i historien, jeg *kan* huske uden opslag ;-) ).

Der er udgivet rigtig mange bøger om Bayeuxtapetet, og der en også mange sider på nettet, der berører emnet. Jeg mener nok, at man kan få det som en "folde-ud bog", men det er nogen år siden, jeg har set éen. Min mor har den nok, men om hun kan lede den op vides ikke, hun er desværre apopleksiramt, men da han hun var rask var hun levende interesseret i alt med gamle tekstiler.

Om den omtalte bog, har jeg sakset dette fra bibliotek.dk:

>>Dværgen fra Normandiet
3. udgave, 1997. 5. oplag, 2002. 414 sider, illustreret
Forlag: Carlsen
Emne: historie ; klosterliv ; England ; Bayeux-tapetet ; 1060-1069
Opstilling i folkebiblioteker: skønlitteratur
Dværgen og billedmageren Turold, soldaten og historiefortælleren Ligulf samt fire sypiger i et nonnekloster er hovedpersonerne i en beretning om tilblivelsen af det berømte bayeux-tapet, som skildrer slaget ved Hastings 1066. Illustreret med sort/hvide tegninger af dele af tapetet samt efterskrift om dets historie
Fra 13 år
Originaludgave: 1988
Samhørende: Dværgen fra Normandiet ; En lang rejse
ISBN: 87-562-7676-1
>>
Forfatteren er Lars-Henrik Olsen, der også har lavet bla "Erik Menneskesøn" mfl om de nordiske guder.

MVH
xtiny

Hvis man ikke er et skridt foran- er man et skridt bagefter...

0
0
Svar på denne tråd

Du godeste............
Forfatter: 
Dato:  29-11-2003 09:46
.......jeg har skrevet en opgave om "tapetet" engang...........og ifølge familie legenderne skulle vi ha' en forfader (normannisk) involveret i slaget ved Hastings.........spændene, spændene især for et barn........det fik jeg digtet mange historier på.......

Jeg er ikke helt sikker (senil).......men jeg mener at "Kunstindustri Musæet" i Bredgade KBH. har en del om det.........måske endda et kopi....du kan jo ringe til dem.

birgitte
0
0
Svar på denne tråd

katarina/xtiny
Forfatter: 
Dato:  29-11-2003 12:31
Ja har skam læst 'Dværgen fra Normandiet' ca. 6-7 gange i løbet af min barndom ;-D

Den er i øvrigt skrevet af den danske forfatter 'Lars-Henrik-Olsen',en af mine yndlingsforfattere der også har skrevet nogle knaldgode trilogier om bl.a middelalderen/nordisk mytologi (Y)

Jeg synes personlig det er en utrolig spændende tid lige ved årtusindskiftet :-) Der skete meget i hele Europa-ælsker sådan noget historie (ja jeg ER skør :-P )...

Har læst den anden bog i serien også ;-)

Forresten kan Lars-Henrik-Olsen middelalder Trilogi om Svend Pindehugger varmt anbefales-den er så spændende,har alle 3 og læser dem jævnligt da jeg synes de er SÅ fascinerende :-) Også trilogien om Erik Menneskesøn er utroligt gode :-)
Forfatteren har også lige udgivet en serie på 4 bøger (øh,kaldes det en quatrologi eller hvad ? ;-D ) der hedder noget med 'Odins' og så noget jeg ikke lige kan huske :-D Har skrevet mig op til den på biblioteket,skal bare lige have læst resten af harry Potter 5 først :-)

Tak for Jeres svar,vil kontakte Nationalmuséet en af dagene :-)

Ha en dejlig dag alle!
-MONICA

-Ali Reza Dehdar

0
0
Svar på denne tråd

MONIIICAAAAA!
Forfatter: 
Dato:  29-11-2003 13:42
Jeg har lige lavet en søgning på Google for dig
Her er det jeg fandt:
lær IT

Bayeaux

Du skal ind under historie og så kommer Bayeaux ikonet op....*weeeeeeeey* De har andre links på siden vedr. tapetet.

Kan anbefale en tur til Bayeaux! Det glemmer man aldrig. *hehe*

Tak for sidst forresten, og undskyld jeg ikke ringede og meldte afbud igår, men kæresten kom hjem ;-) fra Odense.

Céleste
If ever I need religion I'll worship Chocolate."   © Céleste 
0
0
Svar på denne tråd

Om handlingen på
Forfatter: 
Dato:  29-11-2003 17:13
Bayeux-tapetet..

Nationalmuseet har i øvrigt en fortrinlig bog, der beskriver de forskellige begivenheder og personer på tapetet og den nyeste forskning på området.

Kan ikke lige huske titlen, men interessant læsning.

PJ

Why slowmo when you can Flymo - icelandic horses!
0
0
Svar på denne tråd

Fascinerende tapet
Forfatter: 
Dato:  29-11-2003 22:14
Vi læste teksten i latin på gymnasiet - og det er aldeles umuligt at undgå gåsehud, når man ser tapetet live i Bayeux. Imponerende, selvom det er lille (alt er relativt!)...

Vi overnattede på et slot i nærheden af Macon i sommers, ejerne var efterkommere af Guérin de Normandie, som også havde været med i Hastings. I øvrigt en god adresse, hvis nogen har lyst til en bilferie i Frankrig...

Venlig hilsen
Randi G.

Mors hest er bedst
(Anne-Katrine, 4 år)

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider