|
|
| Migræne |
| Forfatter:  |
Helene2 |
| Dato:  |
25-11-2003 15:16 |
|
Migræne har ellers aldrig plaget mig.
Jeg havde "førnøjelsen" af et anfald for ca 17 år siden.
Så havde jeg et anfald engang i foråret.
Fint nok tænkte jeg da det var ovre. Et anfald hvet 17. år, det kan jeg leve med.
Men så her igår blev jeg ramt med "forhammeren" igen.
Hele molevitten. Synsforstyrelser og talebesvær, derefter kvalme, dundrende hovedpine, opkast osv.
Og for at det ikke skal være løgn så er endnu et anfald under opsejling.
Synsforstyrelserne er ovre, jeg har besvær med at tale og hovedpinen er så småt på vej. Piv, piv.
Gode råd søges HJÆLP.
Pinefulde hilsner
Helene.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tjah... |
99E |
25-11-2003 15:23 |
|
Min vejleder i senest afleverede opgave vil ikke hælde for meget medicin i sig, da hun ammer - så hun plejer at prøve at tage det i opløbet. Så snart hun mærker optræk, drikker hun 1½ liter coca cola...
Ganske vist sover barnet så ikke så godt, men hun undgår at blive dårlig...
If I don't see you in the future - I'll see you in the pasture... 
-99E
Hestebil sælges!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Gå til lægen |
HHansen |
25-11-2003 15:26 |
|
Og få nogle piller så du har til næste gang.
Får selv migræne ca 2 gange om året - og har nu altid mine Zomig piller liggende - de tager det hele i løbet af nogle timer - hvor det tidligere var 2-3 dage på panodil og med nedrullede gardiner.
Og som en ekstra lille ting - lav blodprocent kan udløse migræne-anfald - fandt jeg ud af da jeg ventede barn nr 2 og pludselig fik migræne en gang om ugen... En noget hyppigere frekvens end 2 gange årligt
Ind og sove nu - og til lægen i morgen når du kan klare det - så du kan få noget ordentlig medicin.
God bedring
-Helle
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Kender det ... |
JeanetteB |
25-11-2003 16:13 |
|
kun alt for godt. Jeg har tidligere haft migræne flere gange om måneden, indtil lægen fandt ud af, at mit blodtryk var en anelse for højt. Nu får jeg piller for det og har kun haft migræne 3 gange det sidste halve år. Det er som at få et nyt liv! Men ellers har jeg med stor succes fået zomig - de hjælper hurtigt og stort set uden bivirkninger. Et godt råd er at lægge dig ogf slappe af - helst sove - såsnart du mærker, at der er noget på vej ..... Så, ring til lægen og sørg for altid at have nogle migræne-piller, så du kan tage dem i tide....
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Migræne... |
|
|
Er selv en af de "heldige"... men får 1-2 anfald om måneden, der varer ca. 4-5 dage hver gang
Cola, chokolade og lign. har jeg ikke hørt er godt (tværtimod)!
Jeg får nogle piller der hedder Relpax. De har hjulpet mig - men det kræver, at en pille tages så snart man kan mærke det er under opsejling, ellers er det for sent...
Fik et anfald i fredags - meget pludseligt mens jeg var ude og ride, så jeg måtte hoppe af hesten, det føltes som om mit hovede var ved at eksplodere...
Tog en pille da jeg kom hjem - og havde det bedre... Lørdag aften skulle vi til julefrokost (og ja - den var "vild" *SSS*) søndag troede jeg at jeg havde verdens værste tømmermænd, men nej... Det var migrænen der hærgede igen...
I dag har jeg det bedre, får stadig nogle grimme jag ned gennem hovedet (har ondt helt ned i tænderne/kæben), så jeg håber dette anfald snart er ovre...
God bedring til dig!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Kranio Sakral terapi |
|
|
Det er bare kanon.
Man går ind og trykker på nogle muskler i kroppen, for at rette kroppens balancepunkter op igen.
Jeg går selv til det, og har ikke haft migrene sidens jeg startede, hvilket jeg eller havde ca. 1 gang ugentligt, jeg har ikke rygbesvær mere, og jeg går der stadig fordi hun er ved at helbrede mit bækkenløsning, jeg fik under er graviditet for 2 år siden, og jeg skal lige love for at der KANON.
Det er selvfølgelig meget og skal til at i gang med en behandling af flere gange til en pris på ca. 325 kr. pr. gang, men hvis dit migrene fortsætter, syntes jeg du skal prøve det, der er mange Zoneterapeuter der også kan KST.
MVH
Gitte
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg fik |
|
|
pludselig forstadiet til migræne idag, da jeg kom hjem fra skole! Mens jeg sad her på HN kunne jeg pludselig ikke fokusere på skærmen mere og jeg blev pokkers lydoverfølsom. Jeg ringede på arbejdet og meldte mig syg (forklarede dem pænt min situation) og gik i seng. Jeg har sovet 2½ time og har det ret meget bedre nu! Nu melder den der groteske spiselyst sig tilgengæld! Så jeg har lige ringet ned og bestilt pizza! En sjælden luksus, som jeg under mig selv.
Jeg plejer at kunne sove det væk eller tage nogle afslappende piller og så er den klaret. Har haft et rigtigt anfald hele mit liv og der lærte jeg at lægge mig til at sove med det samme!
Men det er sjældent det sker for mig. max en gang om året!!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg har en |
|
|
nakkeskade og det medfører bla. muskelspændinger og dermed migræne.
Efter jeg har fået børn har jeg heldigvis kun haft 8-10 anfald og jeg har så opdaget "Bonyl".
De er blevet mit livs frelse... og kan tages i opløbet så man er slået ud i 5-8 timer og så er det ovre igen
Men ellers har jeg også nydt godt af fys. terapi
June
Ægteskab på tysk = EHE = Erara Humanium Est - som på dansk betyder: DET ER MENNESKELIGT AT FEJLE 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Har du |
|
|
overvejet akupunktur??
Det har jeg rigtig gode erfaringer med. Jeg har snart hjulpet mange.
Hilsen Lyn
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Helene2 |
|
|
Hej Helene.
Jeg har lidt af tiltagende migræne i årevis. Det blev værre og værre med kortere mellemrum - til sidst havde jeg migræne 3/4 dele af dagene i en måned
Migrænen var med stærk halvsidig, dunkende, hovedpine. synsforstyrrelser, hukommelsesbesvær og af og til ytringsbesvær ( sort snak )
Jeg fik migrænepiller, der ikke virkede tilstrækkeligt og siden også forebyggende medicin, der gav mig enten ikke virkning eller hensatte mig i en tilstand som konstant dræbende træt.
Jeg stoppede med P-piller - og så stoppede de stærke migræneanfald næsten fra dag til dag.
Så min migræne var åbenbart hormonalt betinget.
Jeg har stadig migræne 1-2 dage om måneden op til mens - men det er absolut til at leve med - før var jeg jo handicappet de fleste af ugens dage.
Jeg kender flere med samme problem som blev afhjulpet ved p-pille stop.
Så bruger du p-piller - så overvej at stoppe.
Hilsen May-Britt. Lykken er en dejlig islandsk uldtot Stabil, rar ung pige, der vil ride let ( skridt og trav ½ time de første par mdr. ) søges til min dejlige hoppe på 140 cm. Hun står i Lynge.
Tlf: 5172-5845.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| stakkels barn |
Emmara |
25-11-2003 23:30 |
|
Mit kære barn startede med det da hun var ca. 7 år, (har selv døjet med det)nej hvor er man magtesløs, hun græd og græd, hjælp mig mor,hvorfor skal jeg have det sådan, medens hun lå med klud for øjnene.
Vi sad og masserede hendes hoved i timevis, og efter 7-8 timer faldt hun endelig i søvn,så sov hun 12-14 timer og var helt skæv når hun vågnede.
Vi fik af vide hun muligvis ville vokse sig fra det,så ved jeg ikke hvor længe der skal gå.
Nu er hun 16 år, og hun kan sagtens have det et par gange om ugen, vi har været til mange forskellige behandlings former, lige for tiden er det kiropraktor
og så pillerne Maxalt, og de er virkelig gode.
Maxalt findes som alm.piller og smelte piller, det pudsige er at alm,piller vil hendes krop ikke optage,medens smelte pillerne, de virker.
Migræne er noget være L*** at døje med.
Hilsen Emmara.
Den Røde Baron 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| På banen igen... |
Helene2 |
26-11-2003 08:32 |
|
eller, såden da....
Jeg føler jeg er blevet kørt igennem en vridemaskine.
På en eller anden finurlig måde, fik jeg sendt ungerne over til vores søde og altid hjælpsomme naboer, for derefter at tumle ned til min læge.
Hun gav mig en smertestillende sprøjte og en recept, dels på "Migrane", nogle piller jeg skal tage når jeg kan mærke et anfald er på vej, dels på nogle hurtigvirkende smertestillende piller.
(Håber ikke at jeg nogensinde får brug for dem)
Efter besøg hos læge og apotek (hvorfor møder man altid nogen man kender, når man ligner l*rt, og absolut ikke gider hverken snakke eller smile høfligt?)
gik turen hjem i seng.
Vores pragtfulde naboer sørgede for at mand og børn fik aftensmad. - 1000 tak, I er guld værd - så jeg har sovet uafbrudt i 13 timer.
STOR medfølelse til alle jer stakler der lider regelmæssigt af dette ondsindede fænomen, det er ganske gyseligt at lægge krop til. Personligt tror jeg hellere jeg ville føde et barn.
God bedring til Jer alle.
Hilsen
Helene
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| det er ikke unormalt |
bexie |
26-11-2003 13:12 |
|
at almindelig piller virker ikke i en migræne anfald. digestiv system går ned i migrænen så piller bliver ikke nedbrydet. derfor er det en god ide at ha enten smeltetableter eller stikpiller til dårlig anfald. jeg tit bruge en smertestillende stikpill. det tager nok at kroppen kan så bruge en almindelig pil mod migrænen selv. ellers har jeg imigran indsprøjtning. jeg havde ingen held med maxalt men har god held med migea. det kan ikke altid tage det hele, men det kan let nok at jeg kan leve lidt mere normalt. jeg har migraine MINDST 2 uger ud af hver 4. 1.5-2 uger med mens og så nogle andre dag igennem måned. hvis jeg kan få migselv på hesten for en skridttur, får jeg det tit bedre. men jeg skal passe på med at trave og galop med en migræne er en rigtig dårligt ide. sidstegang jeg prøver kunne jeg næsten ikke skridt hesten af men jeg regnt med at det var vigtigere end at få migselv lagt ned så jeg gjørt det.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| lider af kronisk hovedpine |
|
|
jeg lider af flere hovedpiner.
jeg har kraftig hovedpine hver gang jeg ska ha mens, så får jeg engang imellem(kan svinge fra 2 gange i ugen til en gang i md.)
en hovedpine, hvor jeg hæver i halsdmusklen, den lukker let for pulsåren og så jeg besvimer, ret ubehageligt, jeg får til diverse behanlinger og undersøgelser på vejle sygehus  kan ikke starte på noget arb. eller nogen udd. er ved at blive sindsyg, pt. får jeg morfin og stecolid, men det kan jo ikke blive ved med at gå.
kan du ikke få nogen migræne piller af lægen?...
Smil det smitter Hilsen Mette, og de to heste-Chanel og Dixie
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|