Jeg har haft en rigtig dårlig periode på ca 1 1/2 måned hvor jeg ikke synes min ridning har fungeret overhovedet.
Jeg har en dressurpart, rider på dressurhold på rideskolehest og får springundervisning, så alt i alt er jeg gået skuffet hjem 4 gange om ugen i den periode.
Jeg har været ved at overveje om det måske var på tide at holde nogle måneders pause fra hestene, da den ene dårlige ridetur efter den anden nærmest havde gjort det til en sur pligt at skulle ud at ride...
Men så skete der noget. Jeg skulle til springtime. Den hest jeg normalt springer på var optaget, og da det var en travl dag på rideskolen måtte jeg tage hvad der var tilbage - og det var altså staldens tykke dreng, fjordhesten James
Og sørme om ikke den ene time på ham gav mig modet tilbage. Vi sprang maks 40 cm, skidtede over ligeså mange forhindringer som vi sprang over, men hvor var det dog fantastisk!
Jeg grinede som et fjols hver gang det lykkedes os at hoppe over noget - og såmænd også når det ikke gjorde.
Med et var det blevet sjovt at ride igen, og jeg glæder mig som et lille barn til næste gang jeg skal ud på hesteryg. Jeg skal bare hygge mig, lade være med at tænke på hvordan det ser ud eller om hesten går super pænt, bare nyde det igen.
Og selvfølgelig er James blevet min nye foretrukkne springhest - øøøh, -pony. Vi stiler efter en LD