Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Seniornettet

Plastikkirugi - godt/skidt?
Forfatter: 
Dato:  07-11-2003 20:41
Hvad er plastik kirugis formål i jeres øjne? Levende Barbie dukker eller korrektur af småfejl?

Ser man på diverse modeller, der får fedtsugninger på deres skind og ben agtige figur, lavet læber så store så de kan gøre selv en tallerken neger misundelig, og bryster som luftballoner, tager man sig til hovedet og tænker levende Barbie. Og undres over denne sygelige formning af kroppen, som bestemt ikke hverken tjener formål eller er kønt.

Men hvad så med en eller anden ung pige, som er utilfreds med sine bryster og derfor overvejer at få lavet dem en skålstørrelse størrer, eller en kvinde der har født og ammet 3 børn som gerne vil have løftet dem lidt?

Eller folk der af en eller anden årsag er ked af deres krop og gerne vil have det ændret, uden at få lavet noget ekstremt.

Skal vi tage os til takke med hvad vi har fået, eller er det OK, at modificere os selv indenfor rimelighedens grænse?

Hvad er jeres holdning til plastikkirugi, og er det noget i ville kunne finde på?

Min egen mening angående dette emne er at så længe man holder sig inden for det naturliges grænser (Og det kan jo defineres meget forskelligt), og har set på risici og er indforstået med disse, så mener jeg at det skal stå en frit at ændre det, hvis det generer en.

Med venlig hilsen Christina og den udlejede Fonzie ;-)
// Se også
Fonzie's hjemmeside - opdateret med masser af billeder m.m. //

Ps. Kender du denne sang?
0
0
Svar på denne tråd

Psykologi?
Forfatter: 
Dato:  07-11-2003 21:17
De fleste af os har vel "leget" med tanken om på et eller andet tidspunkt, at få ændret noget ved sig selv.

Indrømmet - det kunne da sikkert være flot og godt med en lille C-skål, men ville jeg i bund og grund blive fantastisk meget lykkeligere af det? Næppe...

Hvis en pige får ændret på størrelsen af sine bryster, fordi det vil redde hele hendes verden - vil hun så om et par år finde ud af, at det var altså ikke dét, der skulle til? Bliver hun så lykkeligere af en fedtsugning i stedet?

Det tror jeg ikke!

Det har noget at gøre med selvopfattelsen hos den enkelte person - det er ren psykologi set fra min side. Brug i stedet pengene på at tale med en god psykolog og forkæl en selv noget mere, så får man det ofte bedre med sig selv :-)

Hvis folk derimod har fysiske "defekter" såsom en for tung/stor barm, som giver smerter i ryg og nakke - så er det for mig at se fint, at få dem opereret mindre.

Hvis en ældre dame/mand generes af for tunge øjenlåg - så få dem lavet mindre!

Som du selv nævner, så kan en mor til tre måske ønske sig at fra strammet maveskindet op, så hun igen kan have behageligt og pænt tøj på uden at hun nødvendigvis skal ligne en 18-årig i str. 36-38.

Jo, så længe folk er klar over risiciene og har gjort sig klart hvad de er ved at lave/ få lavet, så er det 100% op til den enkelte.

Hilsen Camilla & Felur

Billeder fra Ivanhoe 2003 i Ulvedalene, Dyrehaven.
Se min hjemmeside
0
0
Svar på denne tråd

Jeg er dybt
Forfatter: 
Dato:  07-11-2003 23:19
dobbletmoralsk. Jeg har selv fået foretaget mindre op'er. Jeg har pokkers mange skønhedspletter og min læge mente at de skulle fjernes, da de evt. kunne udgøre en fare. En var så også i farezonen. Jeg hader tilgengæld, hvergang jeg skal op på klinikken. Wadr.. bare stemningen deroppe!
Rent forfængeligt ville jeg møj gerne have fjernet mine ridebukse lår, som virkelig er et problem når jeg skal have bukser. Jeg har fandmer tabt mig så meget, at jeg ingen bagdel har, men mine lår er der!! Jeg ville bare ikke gå til kirurg med det, selvom jeg havde alt for mange penge. Det ville være lettere hvis vor herre kom ned fra himlen og lige klarede den sag med et trylleslag! Ingen op ar, ingen bedøvelse bare normale ben!!
Men det andet, bryster, mave etc.. det er som det skal være!
0
0
Svar på denne tråd

Det er med....
Forfatter: 
Dato:  07-11-2003 23:48
...plastickirugi som med så meget andet. Det kan misbruges...forkert ord....overdrives. Som eks. Mr. Jackson! Og når unge piger på 15 - 18 år får brystimplantater, så synes jeg måske også at det er...latterligt.
MEN.....Jeg har jo en rigtig god veninde som havde en ENORM barm (hun skulle have specialsyede BH'er...de laves ikke normalt så store...en H-skål...!) Hun er selv ret lille, så det så fuldkommen forrykt ud med det her sæt attributter! Desuden forhindrede de hende jo i at gøre noget som helst, hun havde konstant ondt i ryg og nakke af at slæbe rundt på de her 10 kg's poser foran. Så hun har fået en plastisk operation, nu har hun en c-skaål, hun kan gå til gymnastik, hun kan cykle og hun kan løbe! Er hun glad? Jeps!
Så når det på den måde vitterligt kan forbedre livskvaliteten, så er det helt fint med mig.
Og hvis nogen er trætte af, at de har for små bryster (eller måske kun 1 bryst), for tunge øjenlåg, for store lår o.s.v, jamen så for min skyld ingen alarm. De betaler jo selv, så det er fint nok.
Og heldigvis har vi endnu ikke amerikanske tilstande, hvor kirurgerne bare opererer løs til højre og venstre. De tager sig faktisk enormt god tid med mange forsamtaler og rådgivning inden der bliver givet tilsagn om en operation. Så længe det er sådan, så synes jeg det er ok.
Men der skulle være en aldersgrænse, der hed min. 25 år gammel for at få implantater.... :-)

Camilla

"Allthough we run in a herd, we are always alone."
0
0
Svar på denne tråd

noget er ok
Forfatter: 
Dato:  08-11-2003 09:34
jeg syntes at fjernelse af knaster, der skæmmer og kan blive farlige for en er ok.. at få reduceret øjenlåg, hvis det hindrer en i at kunne se er ok.. at få fjernet forklædet (maven) hvis man har været ude i en mega vægttab er ok.. at få lavet bryster, hvis man af en eller anden grund slet ingen har eller har fået fjernet sine pga sygdom er ok

jeg har svært ved at se hvad man skal have abnorme bryster for og ditto læber... hvis en person kommer og vil maltrakteres som feks. Michael J. så burde kirurgen kunne sige fra, selv om der er mange penge at hente...

disse mega atributter må da være en pest at have..måske mændene syntes at de er lækre at se på, men mon ikke de ville være kede af, at have konen til at stritte sådan ud v forældremødet eller en hyggetur i byen...

jeg lever med mig som jeg er.. med Dskål og overvægt...men jeg kan se at mine øjenlåg kommer til at genere mig om nogle år..min mor har fået taget et stykke af hendes og er meget glad og lettet over det ..men er ked af at hun ikke gjorde det noget før, da hendes "syn" er blevet bedre..

Sussie

western klubben Holy Smoke (y)

;-D lykken er en 4 hjulstrækker med spræl i ;-D

Holy Smoke
0
0
Svar på denne tråd

Jeg synes
Forfatter: 
Dato:  08-11-2003 10:06
man helt selv skal afgøre hvad man vil, men min personlige mening er, at plastikkirugi bør anvendes når der er brug for det; ikke til at give 17-årige piger gummipatter på størrelse med fodbolde.

Jeg synes det er godt der findes operationer, der kan hjælpe folk af med problemer, som vitterligt skygger for at de kan trives i hverdagen (ekstremt store el små bryster, hængende øjenlåg, osv osv) men jeg synes det er sørgeligt at det skal bruges som en måde at få en perfekt krop/vække beundring/være accepteret, for så er der dælme noget galt i folks hoveder og de burde bruge pengene på en psykolog/psykiater, for så ligger der en tidlig brist i deres opvækst, når de ikke kan acceptere sig selv med ubetydelige fejl/almindelig krop.

0
0
Svar på denne tråd

Det er både godt og
Forfatter: 
Dato:  08-11-2003 13:21
skidt som flere af jer skriver ! Plastikkirurgi er en god ting for at hjælpe fx. brandofre, overfaldsofre mm. Også efter operationer efter brystkræft hvor man går ind og rekonstruerer et nyt bryst med fedtvæv fra maven.....

Men plastikkirurgi udnyttes også på det groveste. Jeg forstår ikke at indvandrerkvinder får lavet deres næse efter europæisk model ;-D Ligeså asiatiske kvinder :-( Har man et OK udseende så må man lære at leve med det for sådan er man skabt....... Jeg har selv en lille kartoffeltud men er stolt over den for det er min næse og den skal ingen andre røre !

Men derimod mine bryster, de er en katastrofe...... efter 29 kg er røget af kroppen og især fra brysterne er der ingen tvivl om at jeg snart skal besøge en plastikkirurg for at få dem pænere. De ligner to tomme pitabrød uden fyld. De var før 105DD nu er de 70C :-(

0
0
Svar på denne tråd

Både for og imod
Forfatter: 
Dato:  09-11-2003 20:30
Som Beagle skriver folk som har været involveret i en eller anden form for ulykke kan virkelig have gavn af plastikkirugi og dem som enten har for meget barm fra naturens hånd eller dem som har tabt sig meget kan have også brug for plastikkirugi. Det vil sige at der er flere årsager til hvorfor man får foretaget et indgreb.

Jeg personligt er HUNDEræd for de knive som anvendes, skalpellerne, de er sindssygt skarpe og tænk hvis de skar forkert? *uaaaakk* Hvis jeg fik at vide at jeg havde et modermærke som var en direkte trussel ville jeg nok få det fjernet, men ikke med min fulde tryghed.....barmen min er en D-skål så den bliver der IKKE rørt ved. (Forresten går mange (de fleste) med FORSMÅ BH'er! Tænk over det.) Om nogle år kan det da være mine øjenlåg er ved at blive tungere og så kan det være jeg vil OVERVEJE at få den løftet....men ikke umidelart.

Hvad andre gør er egentlig deres egen sag, så længe de selv punger ud og er sig riscine bevidst. JEG synes ikke nødvendigvis om det, og fred være med det.

Det er lidt det samme med permanent makeup. Folk må selv om det, men egentlig ser det TÅBELIGT ud altid at have samme farve om øjnene eller munden?!? Og det må alt andet end lige være underligt for en selv at se eksempelvis ens mund stå frem, uden man har gjort noget ved resten af en selv? Dvs. totalt morgenhår og øjnene nede på kinderne, men munden er perfekt tegnet op som med lipliner !?! ?:-) :-P

Blot lidt strøtanker

C
If ever I need religion I'll worship Chocolate."   © Céleste 
0
0
Svar på denne tråd

Tja.......
Forfatter: 
Dato:  12-11-2003 17:29

Jeg synes, at det er ok, at man får rettet nogle meget voldsomme og generende fejl og mangler.

Hvis hun ligefrem mangler et bryst, så må det være ok, hvis hun gerne vil have lægerne til at rette lidt på det.

Et stort modermærke midt på næsen.

Hareskår.

Osv..

Men flyveører skulle det være forbudt at rette på. - De er bare charmerende og en helt normal variant ligesom kropshøjde og øjenfarve osv...

Det er små og store bryster også.

Piger med små bryster vil have større, fordi de bedre vil kunne passe kjoler. - Sikke noget pjat...!!

Piger med store bryster vil have dem reduceret, fordi de får ondt i ryggen af at bære på dem. - Sikke noget fis..!!
Jeg så engang en kvinde, der ville have gjort brysterne mindre pga. ryggen.
Da hun tog trøjen af, så kunne man se, hvordan BH'ens smalle stropper havde lavet to dybe spor ned i hendes skuldre.
Ja, så tror da pokker...!! *s*

Hvis brysterne skal spændes op under hagen i to osteskærestrenge, der sidder over skuldrene, så er det da soleklart, at ryggens muskulatur går i udu og giver smerter.
Køb dog en ordentlig BH..!!

Og hende, der fik flyttet 10 kilo fedt fra maven og om på numsen, fordi hun gerne ville have en mere sexet bagdel... - Jamen for f.... *s*

Jeg kan ikke i min vildeste fantasi forestille mig, at det skulle være mindre sexet at have en personvogn med appelsinhud end en lastbil med græskarhud. *g*

Nå, men dem om det.... *suk*

Generelt vil jeg bare fraråde jer piger at lægge jer under kniven. - I er smukke nok som I er.
Jeres personlige udstråling og charme er langt vigtigere og bæres oppe af helt andre ting, end det en kirurg kan manipulere med. :-)

Venlig hilsen

Jakob (DH)

0
0
Svar på denne tråd

jeg vil nu
Forfatter: 
Dato:  12-11-2003 18:10
gerne havde mine bryster løftet lidt,jeg syntes de er noget slatne,og det bliver gjordt,når jeg har tabt mig.

hilsen berit
0
0
Svar på denne tråd

berit& lukas
Forfatter: 
Dato:  12-11-2003 18:52

Hej berit& lukas

Det er absolut også noget pjat..!!

Hvis der skal være den mindste chance for at overbevise mig om noget andet, så må du i det mindste dokumentere problemet med et tydeligt billede..!! ;-)

Venlig hilsen

Jakob (DH)

0
0
Svar på denne tråd

Helt ærligt
Forfatter: 
Dato:  12-11-2003 19:10
Hvad ved en mand om kvinders forhold til deres bryster? ;-)

Jeg synes da det er helt okay at give udtryk for at kvinder er smukkest som naturen har skabt dem, uanset hvordan det så er, stor respekt for det!

Men JEG er personligt MEGET glad for at jeg ikke er blevet udstyret med 2 X 10 kilos kugler til at hoppe op og ned hver gang hesten eller jeg selv tager et skridt.
Og at nogen kvinder ligefrem har gener af det i ryggen, kan man efter min mening ikke bare afvise ved at sige at det er deres egen skyld el. løgn. Det er mangel på respekt og forståelse synes jeg.

At man skal være glad uanset hvor grim man er - i sine EGNE øjne - synes jeg heller ikke helt holder at sige, - det nytter heller ikke at sige, du er smuk som du er - hvis den der får det at vide er af en helt anden opfattelse, det svarer lidt til når man siger, hold op med at være ked af det ,du har SÅ meget at være glad for! - ja det har man da - men der er så også lige den ting man i det pågældende øjeblik er ked af - og har brug for at tage sig lidt af.

Jeg synes det er iorden at rette lidt hist og her, men det er vigtigt at man ved at der er en pris, og at naturen ofte er den bedste/bedst fungerende.
Et operativt indgreb er jo ingen spøg, man ændrer på kroppen, og det skal man efter min mening ikke bare gøre uden en ret stor grund.

Men for nogen kvinder er brysterne altså bare et meget ømt punkt - svarende lidt til mandens syn på det han har mellem benene - tror jeg.
Hvad mon han ville sige til at plyshans ændrede form og svandt ind til halv størrelse efter at det første barn havde ammet... 8-)

Jeg synes det er okay og meget forståeligt, brugt med måde og velovervejethed.
Der er ikke noget jeg selv kunne tænke mig at få ændret på nuværende tidspunkt, men jeg kan godt forstå at andre kan have det anderledes, og hvis yveret en dag hang og var til gene og depression kunne jeg måske godt begynde at overveje et eller andet , hvem ved, men puha, det er ikke noget jeg går og drømmer om! :-)
0
0
Svar på denne tråd

jakob jeg har
Forfatter: 
Dato:  12-11-2003 19:18
forgæves forsøgt at finde et billede af mine slatne bryster,men syntes det ville være synd for dig,skulle nødig give dig en bryst fobi ;-)

men lad os nu se hvordan de ser ud når det overskydende fedt er væk,så kan det jo være at de bliver helt pæne igen efter at ha ammet 2 unger er de det ihverfald ikke længere.

hilsen berit
0
0
Svar på denne tråd

Hippo - berit& lukas
Forfatter: 
Dato:  12-11-2003 23:59

Hej Hippo

2 X 10 kilos kugler til at hoppe op og ned hver gang hesten eller jeg selv tager et skridt....

Sig mig, er du gået helt fra snøvsen...!!??? *GGG*

Jeg vil helt frejdigt påstå, at der ganske enkelt ikke findes et bryst på 10 kg i hele DK..!!
Der er ikke engang nogen, der kommer i nærheden....

Jeg vil gætte på, at den vægt som en kvinde mister ved en brystreducerende operation kun meget sjældent overstiger 1-2 kg.
Men selvom det var 4 kg, så har jeg meget svært ved at forestille mig, at DET kan betyde en afgørende forskel på ryggens belastning.

En lille slankekur kombineret med noget muskeltræning ville garanteret virke langt bedre.
Og med en ordentlig BH, så hopper de altså heller ikke, hver gang der tages et skridt.

Sorry... - Min manglende forståelse står fast. ;-)

Din projektion over på mænd virker ikke ret godt på mig.
Jeg kan love dig, at jeg ville være totalt ligeglad med, hvordan min plyshans så ud, hvis jeg bare VIDSTE, at den var god nok til min partner.

Og DER har vi netop sagens kerne.

Manden vil gerne virke tiltrækkende på kvinden, og kvinden vil gerne virke tiltrækkende på manden.

Når kvinder lægger sig under kniven, så er det fordi de ikke føler sig tiltrækkende nok.
De lider af mindreværdsfølelse og er i virkeligheden offer for det, som de TROR er mandens skønhedsideal.
Det er moderne kvindeselvundertrykkelse. ;-)

I dag har kvinden fået ligeret. - Før var hun manden overlegen... ;-)

Hej berit& lukas

Jeg tænkte nok, at der var noget i vejen, så det ikke lod sig gøre at sætte et billede ind. ;-)

Men der er nu nok ikke stor risiko for, at et billede kan få en brystoman til at lide af brystfobi.
En alkoholiker bliver heller ikke til afholdsmand, bare fordi han ser en almindelig øl i stedet for en guldøl.
Han ville nok endda kun nyde lidt variation i billedet. ;-)

Venlig hilsen

Jakob (DH)

0
0
Svar på denne tråd

jakob.
Forfatter: 
Dato:  13-11-2003 08:13
Du aner intet om hvad du taler om, jeg har fået gjort mine bryster mindre efter en operation, tror du virkeligt at 2 slatne poser kan strammes op med gymnastik.
Jeg havde dårlig holdning af brysterne konstant svamp og andet "rart" under dem
Jeg kunne ikke ride, gøre gymnastik, eller andet uden de hoppede så det gjorde ondt.
Det var da ikke fordi de fjernede så mange kilo,men de hang som sække helt ned til navlen( en kollega forslog at jeg rullede dem op på carmen curlers, men det er nok ikke så holdbart)
Det er det bedste jeg nogensinde har gjort, jeg har nu frie bevægelser og kan gå i almindelige bluser uden at føle mig flov, og ride uden folk står og undres over den mærkelig klaskelyd. At følsomheden og måske muligheden få at amme forringes, må man jo leve med. jeg er langt over amme alderen.

Med venlig hilsen
Bente
En time på hesteryg er aldrig spildt.
:-)
0
0
Svar på denne tråd

bentewn
Forfatter: 
Dato:  13-11-2003 10:51

Hej bentewn

Jeg vil da ikke afvise, at problemer kan blive så store, at man bør gøre noget ved dem.
Jeg mener bare, at grænsen oftest ligger et helt forkert sted.

Dine bryster var jo nok ikke så lange, at de slæbte hen af jorden, og du gik nok heller ikke og faldt i dem... *s*

Svamp skyldes som regel manglende renlighed, og at huden ikke holdes tør. - Begge dele kan der gøres noget ved uden kirurgens hjælp.

Med en speciel BH kan der sikres tørhed, og at de ikke klasker.

Det er godt, at du er glad for din operation, men jeg tvivler på, at der ikke var andre positive muligheder, hvis du ellers i øvrigt havde været tilfreds med dig selv og den måde, du så ud på. :-)

Venlig hilsen

Jakob (DH)

0
0
Svar på denne tråd

Ekspert
Forfatter: 
Dato:  13-11-2003 12:06
Hej Jakob
Hvor er det dejligt vi har en ekspert i at have bryster der generer, det er ikke så tit at hankøns væsen er så bevidst om hvad der kan gøres, men det skal det tilføjes at jeg har set mænd der er så fede at de har store bryster, det kan jo være du er en af dem, så det er derfra du har din store viden.

Med venlig hilsen
Bente
0
0
Svar på denne tråd

bryster
Forfatter: 
Dato:  13-11-2003 14:02
Fuldstændig enig med Bente!!!! Men tror osse Jakob vil provokerer os lidt. ;-)
Mvh Sprit.
0
0
Svar på denne tråd

overdrivelse fremmer forståelsen
Forfatter: 
Dato:  13-11-2003 21:22
Altså angående de 10 kilo, overdrivelse fremmer forståelsen,,,, det var bare det jeg mente ;-)

Angående dine udsagn så synes jeg stadig det er smukt af dig, MEGET smukt af dig ,at fremhæve at du elsker din kvinde uanset hvordan hendes bryster er!!!

MEN men men..... en kvindes tilfredshed med sin krop ER altså ikek KUN relateret til mandens dom over samme!

Tro mig ,det betyder noget for MIG hvordan MINE bryster ser ud!

Om min mand så siger de er underskønne, det er da fint, men min egen mening om dem kan altså godt være afvigende dette.

Det er altså ikke kun MANDENS syn på kvindens krop der gør om hun er tilfreds med den.
0
0
Svar på denne tråd

Mon egentligt ikke......
Forfatter: 
Dato:  13-11-2003 21:32
det er helt op til folk selv, at vurdere hvorvidt de synes de har lyst til det ene eller det andet med deres egen krop, og også om de føler sig godt tilpas eller ej... 8-) (i)

Og uendeligt svært for andre, uden vanskeligheder med accept af deres krop, at forstå andres dispositioner...?

Min datters ene veninde har som 19-årig fået lavet større bryster for 30.000 egne surt tjente kr - og hun er GLAD!!!!!

Hun ville nok have meget svært ved at forstå, at jeg trives med min ret brugte krop, med absolutte spor efter 3 fødsler m. 3 kejsersnit, sammenlagt 5 års amning og andre slidskader og operationer.

Jeg er idag langt mere glad for min krop end jeg var for 20 år og 20 kilo siden... gisp!!!!!

Men jeg kan da sagtens få øje på, at jeg ville være noget mere fotogen uden hængebugsvinvom og kæmperøv ;-)

Sådan er vi så forskellige.

Hilsen May-Britt.

Lykken er en dejlig islandsk uldtot
{>

Parter søges til 2 stabile, energiske islandske heste v. Lynge m. skønt rideterræn ;-)

Tlf: 4818-7530
0
0
Svar på denne tråd

jakob.
Forfatter: 
Dato:  13-11-2003 23:02
En pige, lad os kalde hende X er 18 år.. hun render rundt med en kæmpe elefant skål og hun er ikke to lorte høj. Hun er så ekstremt tynd at hun kan blive væk bag et busskilt hvis det ikke var for patterne hun er udstyret med. Hun har konstante smerter og render rundt med 2 bh'er på, bare for at få en nogenlunde støtte. Og her snakker vi ikke om sexede sorte blonder som hun så inderligt ønsker at gå med, men med højst ucharmerende sportsbh'er.

Hun går og sparer op til at få dem reduceret, for hun kan bare ikke holde til det mere.

Jeg ville ønske at jeg havde et par falske strap on babser til dig, så du kunne se hvad det betyder at have dem! For selv med min ganske normale C skål, kan jeg få temmelig ømme bryster, ondt i ryggen osv, når jeg dyrker sport.

Desuden synes jeg også det er helt ok at man vælger at få brysterne lavet større hvis man mener at man ikke kan leve med den størrelse man nu engang er tildelt. Jeg så et program om en pige der meget sjældent dyrkede sex med sin kæreste og hvis de endelig gjorde var det aldrig uden en bh. På trods af at de havde været sammen i over et år havde han kun ganske sjældent fået lov til faktisk at se brysterne og i den situation mener jeg at man skal have hjælp! Det er en for ekstrem livsforringelse til at man kan se bort fra det!

-miki-

Imagine what it must be like for the horse. He understands others in his herd, but can't for the life of him understand what the human is trying to communicate. It's like living in a foreign country for years, struggling to understand others, then overhearing someone speaking your native language. You are instinctively drawn to them because it means instant communication and understanding.Horsemanship!!
0
0
Svar på denne tråd

May-Britt - pretty fancy
Forfatter: 
Dato:  14-11-2003 00:49

Hej May-Britt

Du skriver noget meget tankevækkende, synes jeg.

Du er ikke just blevet smukkere med alderen, men alligevel er du meget mere glad for din krop, end du var for 20 år siden.

Det synes jeg bekræfter, at psyken betyder LANGT mere end det reelle udseende.

Og jeg kan i den forbindelse ikke undgå at føle medlidenhed med den 19 års pige, der fandt det nødvendigt at få silikonebryster for 30.000 kr.

Havde hun ventet 10 år, så havde hun måske slet ikke følt behov for det.
Nu vil hun om 10 år i stedet stå med et nyt problem.
Skal hun opereres igen, kan hun stadig tåle silikonen, har hun råd... osv..

Og hvad med følelsen i brysterne... og kan hun amme sit barn..?

Det er bare ikke risikoen, bøvlet eller pengene værd.

Belønningen kan jeg faktisk overhovedet ikke få øje på, fordi jeg ikke forstår, hvorfor hun er glad.

Hej pretty fancy

Den pige vil jeg godt se..!!
Det må enten være Dolly Parton, eller hende der kun findes i min fantasi. ;-)

Overdreven sport og forkert valg af sportsgren kan give ALLE ondt i ryggen..!!

Enhver, der gerne vil klare sig nogenlunde godt i sport, er tvunget til at vælge sportsgren efter sin fysiske bygning og begrænsning.

En splejs bliver ikke sværvægtsbokser eller vægtløfter, og en sværvægter danser ikke ballet.

Sådan er det bare... - Man er under alle omstændigheder nødsaget til i stort omfang at indrette sig og komme overens, med den man er.

Piger med store bryster kan f.eks. sagtens dyrke svømning, cykling, tilpasset gymnastik og mange andre ting. :-)

Det er klart, at bryster kan være ømme, sårbare, generende, i vejen og mange andre ting.
Og det gælder ikke kun store bryster. Mindre bryster kan faktisk også være ømme og give problemer.
Men jeg finder det skamløst at få skåret i dem af den grund.
Og jeg kan egentlig blive gruelig harm på de plastikkirurger, der tjener fede penge på at udnytte svage og sårbare unge pigers komplekser.

Som dreng var jeg målmand i håndbold, og jeg var faktisk ret dygtig til det.
Men det sjove forsvandt ret hurtigt, da jeg havde fået et par hårde bolde i skridtet.
Jeg er nok mere såbar i det område, end de fleste mænd, så jeg burde måske få fjernet plyshans med vedhæng....
Jeg får også hovedpine, når jeg drikker dårlig vin, så måske skulle jeg løse alle problemer på een gang og få hovedet skåret af....

Nej, helt ærligt... - Jeg kan nok godt finde andre glæder end håndbold og druk.

Pigen, der slæber rundt på de store bryster får måske kompensationen 10 fold tilbage, når hun oplever glæden ved at amme sit barn og se, at det vokser drøøøn godt og bliver fysisk og psykisk bom stærkt og sundt. :-)

Pigen, der ikke ville smide BH'en, fordi hendes fyr ikke måtte se hendes bryster, gider jeg slet ikke omtale.
Det må være så tydeligt for enhver, at hendes problem er psykisk, at yderligere omtale slet ikke er nødvendig. ;-)

Venlig hilsen

Jakob (DH)

0
0
Svar på denne tråd

jøsses
Forfatter: 
Dato:  14-11-2003 10:06
jakob-jeg håber virkelig du er ude på kun at provokere...for hvad ved du overhovedet om bryster? lige så lidt som jeg kan udtale mig om peniser og vedhæng kan du ikke udtale dig om hvordan det føles at have bryster og de fordele og ulemper disse kan give!! du aner jo ikke hvad du snakker om.

hilsen *en godt sur isa*
0
0
Svar på denne tråd

Svømning og stor barm
Forfatter: 
Dato:  14-11-2003 10:31
Ja, jeg har svømmet en del- men det kan faktisk *også* være svært at finde en passende badedragt. Det er ikke særlig charmerende, når hele barmen pludselig flyder foran éen som et par badebolde... ;-D

Tilpasset gymnastik- hmf!- hvis det ikke skal lyde som to sælhunde, der klapper, så skal man bruge en sports bh- (leder stadig efter éen i str to sammensyede iglotelte), og de fås ikke i *min* størrelse.
Almindelig bh får jeg ondt i skuldrene af...
Men tilpasset gymnastik må altså ikke indbefatte løb eller hop, så er der kun meget begrænset gymnastik tilbage- selv til rygtræning skulle vi jogge lidt.

Jeg har også overvejet at få hejst barmen op på plads med kirugi, det kræver selvfølgelig, at jeg *lige* taber xx antal kilo, men jeg har haft stor barm hele livet, og det har været ret generende.

Mange mænd taler fx til éens bryster! Det er meget irriterende, når der står et vildfremmed mandfolk og savler- man kan næsten *se* filmen i hans hoved. :-P

MVH
xtiny

Hvis man ikke er et skridt foran- er man et skridt bagefter...

0
0
Svar på denne tråd

Stor barm...
Forfatter: 
Dato:  14-11-2003 10:49
Nu må jeg altså lige lave et indlæg.

Jeg har en "stor barm" - altså hvis bhstørrelse G/H 85 siger jer noget, så er det den størrelse jeg snakker om.
Det er ret besværligt at slæbe rundt på.
Som xtiny siger, er badedragter et kapitel for sig, men jeg fandt en (juhuu) - den kostede bare lige 600,- :-(.. Det er næsten de samme omkostninger ved en BH i ordentlig pasform og materiale :-( De kan nemlig ikke holde til "tyngden" hvis jeg køber dem ret meget billigere - de går simpelthen i stykker efter et kort stykke tid.
Endvidere er der gener, som ondt i ryggen, "huller" i skuldrene efter bhstropper, mænd der ikke kigger en i øjnene med mindre man har indhyllet sig i x antal kilometer stof, bryster der hopper op under hagen når man er i trav til hest.. osv.. - og det er ganske vist!

Havde jeg modet (jeg arbejder stadig med det), gik jeg i banken og lånte pengene, kom under kniven promte og fik lavet en "lille og fiks" D skål!
Det ville forhåbentlig gøre generne lidt mindre!

Mvh. Lotte_L

Vi nægter ofte at acceptere en ide, udelukkende fordi det tonefald, hvormed den udtrykkes, ikke tiltaler os.
- Friedrich Nietzsche -

Min side

MSN: pagansfaery@hotmail.com
0
0
Svar på denne tråd

Amning og stor barm
Forfatter: 
Dato:  14-11-2003 10:50
Jacob skriver at man kan amme barnet til at blive sundt og stærkt med store bryster, sundhed har ingenting at gøre med store bryster, og når brysterne er meget store er det umuligt at finde en god amme stilling og desuden meget svært for barnet at holde brystet med munden, det falder ud, jeg har selv prøvet det og måtte opgi.
Hvad hjælper det også at man kan cykle med store bryster, når det er ride man gerne vil!!!!!!
Det kan da godt være at små svage mænd ikke kan blive vægtløftere, men de kan træne sig større, du kan ikke træne kæmpe bryster mindre.
Hilsen en også godt sur Bente
0
0
Svar på denne tråd

Dolly Parton
Forfatter: 
Dato:  14-11-2003 10:56
Hej Jakob.

Dolly Parton har en større "portion" silikone i brysterne.
(Bare som oplysning). ;-)

Dét der måske kan undre lidt - er at nogle kvinder døjer under vægten af store tunge bryster - mens andre kvinder får indoperet tilsvarende kvantum uden gener.
Men vi er jo (heldigvis) forskellige allesammen. :-)

Og med hensyn til muskeltræning - så ligger brystvævet uden på muskelvævet - så man kan altså ikke stramme et par slappe bryster op vha. træning.

Ved brystforstørrende operationer kan der vælges at lægge implantatet ind under musklen - så bliver der lidt mere "hold" på det hele .... Men sådan er det altså ikke fra "naturens" hånd.

Med hensyn til amning - så er det ikke størrelsen af brystet, der er afgørende for mængden af mælk - et lille bryst kan sagtens være mere ydende - end et stort.
Der er jo normalt ikke mælk i et bryst udenfor graviditet - og brystet "vokser jo med opgaven". ;-)

Og igen med amning og følelse i brystet ... Implantater ødelægger ikke ammefunktionen og følelsen i brysterne behøver ikke at ændres til det værre pga. implantat.

Jeg ved endda, at der i visse tilfælde kan være en bedring, hvor brystet før operationen var meget ømfindtligt pga. manglende fedtvæv omkring brystkirtlerne - men hvor operationen har hjulpet på ømheden.

Prøv evt. at kigge på denne side:
Oestrogen.dk

Klik på "debat" og dernæst på "krop" - Der er utroligt mange indlæg, der handler om bryster - for og imod operationer.
Men så kan man få et bredt udsnit af forskellige holdninger og erfaringer.

Jeg er personligt fløjtende ligeglad med, hvad folk får gjort - bare de tænker sig godt om - og gør det for deres eget velbefindendes skyld.

Venlig hilsen
Nina
0
0
Svar på denne tråd

Et ømt emne... *s*
Forfatter: 
Dato:  14-11-2003 20:06

Det er selvfølgelig rigtigt, at kvinder ikke kan optræne deres bryster, så de bliver mindre slappe og ikke hænger så meget.
Men de kan træne deres rygmuskler, og det er jo dem, det er galt med, når ryggen (som nogen påstår) ikke kan holde til vægten og er ved at bryde sammen under de to kilos "enorme overvægt".
Med tilpasset gymnastik tænker jeg mest på madrasøvelser og ribbeøvelser, men der findes også mange redskaber i et motionscenter, som kan hjælpe med at træne ryggen.
Desuden er kvinder med meget store bryster ofte også overvægtige, og hvis de taber sig lidt, så bliver brysterne som regel også mindre.

Jeg må medgive, at brystets mælkeydelse under amning ikke altid hænger sammen med brystets størrelse.
Moderens vilje til at amme barnet er ofte af langt større betydning.
Men det ændrer nok ikke så meget ved, at der for nogen kan være en ekstra glæde ved at kunne amme sit barn med sit eget naturlige uamputerede bryst uden silikonesmag. *s*
Betydningen af at amme barnet naturligt mener jeg ofte er meget undervurderet. - Modermælkserstatning er ikke det samme, og jeg mener, at selve ammeprocessen er meget vigtig for barnets basale udvikling og evne til at føle tryghed.

Ja, det er måske nok generende, at mænds blik bliver fanget af store imponerende bryster.
Lad os da gøre det til et kæmpe problem, at der er noget ved kvinden, som manden gerne vil se på... - Lad os fjerne alt smukt og interessant, så vi slet ikke kan holde ud at se på hinanden.
Er det hvad I kvinder ønsker...?? *s*
Nej, det er det nok ikke... - Men jeg kan oplyse, at det ofte er mere flovt for manden, hvis han føler sig afsløret i at hvile blikket på kvindens to fortrin.
Og de fleste kvinder med store bryster mærker det straks. - Det er faktisk unfair overfor manden... *g* - Han er helt hypnotiseret og kan slet ikke gøre for det... ;-)

Er Dolly Partons bryster godt nok lavet af silikone... *suk* *piv* :-(

(Det fik hun nok lavet, fordi de før var for nemme at ride med og gav for få rygsmerter. ;-) )

Venlig hilsen

Jakob (DH)

0
0
Svar på denne tråd

jeg skal snart under kniven...
Forfatter: 
Dato:  14-11-2003 21:00
hejsa

jeg skal snart under kniven.. når jeg får taget mig sammen og bestilt tid. (det er hos det offentlige via lægehenvisning)

jeg har siden jeg var 15 år haft en stor barm. str 80E. og jeg er altså kun 159 høj og vejer 63 kg (vejede 55 før jeg fik barn og havde samme problem dengang)

problemet er at jeg så en spændingshovedpine der udløser en slem migræne = at jeg spiser stærke piller mindst 8-10 gange om måneden og det er jo ikke sundt i det lange løb. men jeg er toltalt nåle/operationsskræk så det med at få sat dato på er jeg ikke meget for. har været til forundersøgelser osv, og er bblevet "godkendt" til at få det gratis.
så skal jeg have en lillec skål istedet for.

med operationer generalt syntes jeg det er folks eget valg, syntes dog ikke at det skulle være tilladt at "børn" under 18 kan få skønhedsoperationer.

mener at hvis voksne virkelig ønsker det og de mener det forbedrer deres livskvalitet er det sgu ok med mig. jeg kunne da nok godt om 5 år finde på at få fjernet mine strækmærker på maven( der er MANGE STORE) for de generer mig virkelig meget og jeg er direkte flov over dem. så hvis de er ligeså tydeliug om nogle år og jeg har 20.000 kr til at smide væk på det er det bestemt ikke udelukket.

hilsen sjanna
0
0
Svar på denne tråd

Lige lidt mere ... ;-)
Forfatter: 
Dato:  14-11-2003 22:58
Hej igen Jakob. :-)

Jeg vil ikke "sakse" i dit indlæg - for det er lidt overflødigt, da du godt selv ved, hvad du har skrevet. :-)

Men ...

Rygmuskler:

Det nytter ikke ret meget at træne rygmuskler, hvis man har en snærende strop over hver skulder.

Man kan selvfølgelig købe BH'er med enormt brede stropper, der ovenikøbet et postrede - men prøv selv at forestille dig, at du skulle gå med noget, der minder om en spændetrøje - dag ud og dag ind! :-(

Køb eller lån en BH med en D/E/F-skål (efter lyst og behov) - fyld op med sandposer, så indholdet passer - og prøv så lige at bære BH'en en dags tid eller to. ;-)

Jeg kender til kvinder (der dog som du selv er inde på er overvægtige) men som har dybe furer i skuldrene pga. BH'ens stropper.

Det KAN ikke andet end at give spændings- og tryksmerter.

Så må de jo tabe sig???
Jeps .... Og det vil de sikkert gerne - men det er jo ikke helt så nemt.

Ang. viljen til at amme - så tror jeg, at det er de færreste kvinder, der ikke ønsker at amme - men det KAN være et problem, som det også fremgår af tidligere indlæg.

Der findes mange kvinder, der har det dårligt med, at amningen aldrig har lykkedes for dem - og dét tror jeg ikke, at der skal "bores" mere i.
De fleste mødre ønsker det bedste for deres børn - inclusive amningen af dem.

Mænds blikke ...

Tjaaa ... Forestil dig, at du står og taler med en kvinde ...
I kender ikke hinanden - men hendes "fokus" befinder sig et lille stykke under dit bæltested under det meste af samtalen ....

Vil du føle det ubehageligt??

DET tror jeg! *GGG*

Og med hensyn til at tro:

Så tilhører jeg jo ikke den mest barmfagre type -
Men jeg kan absolut godt genkende mandens blik - selvom jeg tit har troet, at han søgte efter tegn på, at jeg var kvinde - måske fordi han ikke helt har kunnet se, hvad der var for og bag på mig. *GGG*
(Men der er ØJNE en god indikator - foran på personen - sidder øjnene). ;-)

Dolly Parton ...
Tjaaaa -
Brysterne er mere "ægte" - end hendes parykker. *GGG*
Så hvis der skal findes et "naturligt" ideal - så er hun nok "yt" - selvom hun synger godt! ;-)

Venlig hilsen
Nina

0
0
Svar på denne tråd

hvor er du dog provokerende..
Forfatter: 
Dato:  14-11-2003 23:12
..og faktisk mener jeg nu nok at det er lidt krænkende at du omtaler min kusine (som er personen x) på den måde du gør. Det er sgu ikke en joke. Det er ren og skær sandhed! Jeg siger dig at hun har ondt!

Men med denne bemærkning her, (med at mænd kun er til store bryster) kan jeg jo så se at dit syn på at kvinder ikke må få gjort brysterne mindre, er pga et helt personligt og meget snævertsynet "behov"! Skide være med at de har smerter her og der, bare mændene har noget at holde fast i! Fy siger jeg bare. Stakkels din kæreste!

Men det er jo så min personlige holdning. Jeg er nu meget glad for min størrelse, så jeg klager ikke. Men hvis jeg gjorde, så ville jeg da smide mig under kniven og få et bedre liv med det samme!

-miki-

Imagine what it must be like for the horse. He understands others in his herd, but can't for the life of him understand what the human is trying to communicate. It's like living in a foreign country for years, struggling to understand others, then overhearing someone speaking your native language. You are instinctively drawn to them because it means instant communication and understanding.Horsemanship!!
0
0
Svar på denne tråd

gratis????
Forfatter: 
Dato:  14-11-2003 23:14
Kan man få det gratis, hvis man kan bevise at man er helt ude af balance og det påvirker ens liv i stor grad?
Min kusine har store fravær fra skolen fordi hun er senge liggende med piller og ryg/nakke problemer.

Måske hun kan få en henvisning??

-miki-

0
0
Svar på denne tråd

Ja - man kan få det gratis
Forfatter: 
Dato:  14-11-2003 23:22
Pretty fancy.

Hvis man har store fysiske (og påviselige psykiske) problemer - så betaler sygekassen for operationen.

Jeg har i mit indlæg ikke nævnt svamp - som ellers kan være en stor gene for barmfagre kvinder.

Men jeg kender til et tilfælde, hvor kvinden var fuldstændigt hudløs under brysterne pga. svamp - og hun fik heldigvis løst problemet vha. sygesikringen.

OG - svamp er ikke noget, der kommer af dårlig hygiejne - men pga. svedafsonding under brysterne pga. manglende "iltning" ...
Patienterne vasker sig nogen gange ovenikøbet for meget - og huden bliver tyndslidt under "plejen", og det kan forværre situationen.

Men foreslå din kusine at tale med den almindelige praktiserende læge i første omgang - for det er ham, der skal indstille patienten til operation på sygehuset.

Venlig hilsen
Nina
0
0
Svar på denne tråd

DET tror jeg ikke...
Forfatter: 
Dato:  14-11-2003 23:30
...altså det med at mænd vil føle det ubehageligt, hvis kvinders fokus på mænd er under bæltestedet. DER finder de jo manden selv; hans virkelige EGO.

Resten er bare overflødigt vedhæng... ;-D

*HOST!!*

VH Kirsten Ø
0
0
Svar på denne tråd

pretty fancy - NinaL - sjanna
Forfatter: 
Dato:  15-11-2003 02:35

Hej pretty fancy

Hvis du ikke kan tåle, at jeg siger min umiddelbare mening om din kusines bryster, så burde du måske ikke have trukket dem ind i denne debat om plastikkirurgi.

Jeg finder det egentlig også lidt krænkende, at du citerer mig for bemærkninger, som ikke har hold i virkeligheden.
Jeg har på intet tidspunkt sagt, at mænd kun er til store bryster..!!!
Jeg kender mange mænd, der foretrækker meget små bryster.

Jeg mener bare, at læger manipulerer alt for meget nu om dage... - Jeg er imod ALLE de unødvendige operationer, og det gælder både, hvis bryster bliver gjort STØRRE eller mindre.

Personligt finder jeg de flest kvinder skønne med hver deres fortin, hvis jeg ellers kan lide deres personlighed, fremtoning og udstråling.
De sidste tre ting er for mig langt over 90% af det, der tæller. - Og underligt nok finder jeg ofte, at piger med små bryster er de sødeste.
Så der er altså andet i livet end barokke fantasier.

Min kæreste behøver du ikke bekymre dig om, for jeg er single. - Og jeg tror heller ikke, du behøver at være bekymret for, at jeg scorer nogen i den her tråd. ;-)

Hej NinaL (din Odder..! ;-) )

Ja, det er rigtigt, at jeg skrev længere oppe, at stroppen fra BH'en kan genere rygmuskulaturen.
Og jeg skrev også, at en bredere strop kan hjælpe.

Så vil du have, at jeg skal forestille mig en spændetrøje hele dagen og prøve at gå med to sandsække..... - Jo tak, for din saglighed.. ;-)

Jeg vil hellere, at DU prøver at forestille dig tiden FØR plastikkirurger og FØR BH'en blev opfundet...
Kan du gøre det, og så forklare mig, hvordan det går til, at menneskeheden ikke døde ud, længe før de kom til..??

Spædbørn, der ikke kunne ammes døde af sult... - Kvinder, der var lammet af migræne pga. deres tunge bryster blev spist af løver... - Kvinder med små bryster døde af kulde, fordi deres tøj gled ned, og de blev aldrig gravide, for der var ingen mænd, der tændte på dem.... - Mennesker med flyveører blæste væk i stormvejr og blev også spist af løver...

Det er slet ikke til at fatte, hvordan DNA for alle de lidelser har overlevet til vore dage. - Alle de voldsomme handicaps, fejl, misvækster, unormale tilbøjeligheder og perverse former for udseende burde være sorteret fra FOR LÆNGST i den naturlige udvælgelse gennem 1000 vis af generationer..!!!

Men hvorfor er det ikke sket...???

Tænk lidt over det... :-)

Et bryst har faktisk en naturlig evne til at bære sig selv...
En BH er kun ment som en støtte, der ikke behøver at tage hele slæbet. - Og derved bliver belastningen på skuldrene også langt mindre.
Det er klart, at en bred strop er meget væsentlig for at minimere tryk på nakke og skuldermuskler, som også er forbundet til ryggen.
Men det er da lidt dumt først at spænde brysterne op til lir og hovedpine langt ude fra kroppen og så bagefter gå og blive sur over at mænd taler til brysterne!? *g*

Svamp skal behandles med medicin.
Men det er rigtigt, at den forebygges ved at holde huden ren og tør.
Hvis du mener noget andet, så må vi slå plat og krone om, hvem der skal dokumentere sin påstand. ;-)

Hej sjanna

Som du nok kan regne ud, så passer det af princip ikke en brystoman som mig ret godt, at den offentlige sygesikring bruger penge på det problem, som du har overbevist dem om, at du har. *s*
Og det ville det heller ikke, hvis de ville betale for, at du fik dem gjort større, så dit tøj ikke gled ned. *s*

Men stod jeg ikke midt i en hed principiel debat om netop dette emne, så ville jeg nok være ret ligeglad.

Jeg vil ikke forsøge at tale dig fra det. - Jeg vil bare gerne høre din uddybede mening om nogle ting i den forbindelse.

Er du selv 100% sikker på, at en operation vil afhjælpe din spændingshovedpine og migræne..??

Jeg kender nemlig mange mennesker, der lider af begge dele, selvom de IKKE har store bryster.

Jeg er selv een af dem, og jeg har ikke store bryster (selvom bentewn tror det).

Min moster led meget af migræne. - Den fulgte hendes månedlige cyklus.
For mig lyder det som om, at din gør lidt det samme..??

Og hvordan kan det være, at du ikke har hovedpine hele tiden, hvis det er brysternes skyld..??
Du har jo ikke skruet dem af og lagt dem i skuffen de dage, hvor du ikke har hovedpine.

Forstår du min tankegang..??

Jeg får spændingshovedpine, hvis jeg sidder for meget (f.eks. ved PC), fryser, er stresset, eller overanstrenger mine arme ved løft og kantet arbejde.

Noget af det samme gælder ondt i ryggen.
Ondt i ryggen er en folkesygdom, som rammer både mænd og kvinder uanset, om de har bryster eller ej.

Og så lige et par frygtindgydende små "drillespørgsmål" til sidst.
Har du undersøgt, hvor stor en %-del af patienterne, hvorpå narkosen enten ikke virker ordentligt, eller slår dem ihjel.?

Har du set resultater af brystreducerende operationer, hvor der er blevet grimme ar, forrykkede brystvorter, og hvor patienten har klaget over både stærke smerter og manglende følelse... - Smerter fra arvæv, der betød, at hun ikke længere kunne sove på siden.. - og manglende følelse, så hun ikke længere kunne mærke sine brystvorter...??

Ja, jeg ved godt, at jeg er lidt grim, men jeg håber, at du også synes, at det hører med til denne debat, at tale om de mulige bivirkninger ved en "mirakelkur".

Hvis ikke du vil skrive mere, så får du bare de bedste ønsker herfra, om at du træffer det rigtige valg. :-)

Venlig hilsen

Jakob (DH)

0
0
Svar på denne tråd

Hej Sjanne
Forfatter: 
Dato:  15-11-2003 08:07
Held og lykke med operationen, jeg kender kun nogen der har været glade for den, og ingen der er døde eller har fået vanskabte bryster.
Jakob: selvfølgelig er brysterne tungest når man er overvægtig, men de lange hængende poser når man har tabt sig er mindst lige så generende, og umulige at holde tørre uden sved, når man har et hårdt fysisk arbejde. Jeg tror ikke Dolly Parton har fået lavet sine bryster sådan, fordi hun påtænkte at begynde at ride, hun optræder jo og må åbentbart synes det er dejligt at blive kigget på, selvom vi andre hader det.
Pretty Fancy: Ja man kan blive opereret gratis, hvis man har store gener, fysisk eller psykisk, men du skal være slank, de opererer ikke hvis man er overvægtig, jeg tabte 30 kg på et 1/2 år for at blive opereret, så det er ikke fordi jeg ikke selv ville gøre en indsats.
Men hvor er det dejligt at bruge en B-skål i stedet for en D-E skål.

Med venlig hilsen
Bente
0
0
Svar på denne tråd

hvor er det
Forfatter: 
Dato:  15-11-2003 09:23
godt at se så mange har gode erfaringer med det og har fået et nyt liv uden gener :)

og jakob-med dine holdninger er det jo så rigtig godt at du ikke behøver tage stilling til det når du ikke besidder et sådan par.... *hint*
0
0
Svar på denne tråd

hej jacob
Forfatter: 
Dato:  15-11-2003 09:53
selvfølgelig vil jeg da skrive igen, så længe man snakker pænt til hinanden elsker jeg at diskutere forskellige meninger/holdninger. så længe det er med nogen der kan acceptere andres meninger.

puha ja, jeg ved godt hvor farligt det er...hvorfor tror du jeg ikke har fået gjordt det endnu :-) men det skal gøres, det er den riciko vørd. både for min og min families skyld. et migræneanfald er det værste jeg har prøvet, man ønsker virkelig bare at dø, for ligemeget hvad mnan gør så bliver det kun værre.

nu skal det lige siges at mine bryster faktisk ikke hænger og jeg er ret glad for deres "udseende" så det er intete i den retning der får mig til at lave dem mindre.

det er ret sikkert at det er dem der giver mig hovedpinen, det er jo ikke sådan så man bare bestiller en tid på roskilde og så får en operationstid B-) jeg har været igenenm mange undersøgelser og snakket med mange læge før dette kunne lade sig gøre.

grunden til at jeg ikke har hovedpine hver dag er at det er kronisk, dvs at det er der ofte men ikke hele tiden (ligesom med en kronisk halt hest) og så er min kæreste meget sød til at massere min nakke og det hjælper rigitg meget.

i øvrigt syntes jeg da stadig at jeg vil have en stor barm hvis det bliver en C skål, husk på at jeg stadig kun er 159 høj og spinkelt bygget. så de er altsp FOR store.

hilsen sjanna
0
0
Svar på denne tråd

Endnu et indlæg. ;-)
Forfatter: 
Dato:  15-11-2003 17:45
Hej Jakob. :-)

Jeg er GLAD for, at du kalder mig en odder - dét giver god grobund for endnu et indlæg (og så kender jeg dig igen). *GGG*

Stropper:

Nope! - Det er ikke så meget rygmuskulaturen, der generes af de snærende stropper - men derimod sener og muskulatur i skuldre - som igen giver smerten videre til halsmuskler og armmuskler.

Det er vægten af brysterne, der giver en dårlig holdning og dermed også ondt i ryggen.

Så kommer "sandsækkene" igen ind i billedet - for det er svært at have en rank holdning med ulige vægt i kroppen.

Se bare på overvægtige mænd ... Har DE en rank holdning?

Niks ... De fleste svajer faktisk i ryggen pga. "madtanken/eller humletanken" foran - hvilket jo heller ikke er så sundt.

Og så er der de genetiske betingelser ...

Jeps - i urtiden blev mennesker (også mænd) spist af løver, frøs ihjel og led alskens muuulige kvaler, hvis de ikke kunne klare tilværelsen pga. fysiske skavanker.

Men i det moderne samfund er der for det første ikke så mange løver ;-) - og man har et socialt sikkerhedsnet, der kan støtte og hjælpe de mennesker, der har behov derfor. :-)

At spænde brysterne op til "lir"?

Hmmm ... Ok - du er jo en mand ;-) - og derfor er det måske naturligt for dig at tænke, at brysternes placering på kroppen er tiltænkt det mandlige øje ...
MEN ... Måske kan det også tænkes, at det ikke er særlig rart for kvinden at have et par tunge "poser" hængende ned på maven - med deraf følgende risiko for svamp, stor svedafsondring og "tøjmæssig" gene? ;-)

Kvindetøj er tit syet med diverse indsnit ...
(Noget Fanden har skabt) - For det er vist de færreste kvinder, der kan placere figuren, så indsnittet passer. *g*

Og så er der en ting, jeg "selvfølgelig" også lige skal have med i mit indlæg....

Du nævner, at du tit har oplevet, at de sødeste kvinder er dem - med de mindste bryster ...
(Her er plads til en rødmende smiley) .... For SÅ må jeg jo være særdeles sød! *GGG*

Men jeg tror nu ikke, at den holder helt. ;-)

Venlig hilsen
Nina
0
0
Svar på denne tråd

Defekte bryster???!?!
Forfatter: 
Dato:  15-11-2003 18:52
Jakob, du skriver: "Et bryst har faktisk en naturlig evne til at bære sig selv..."

Hmm??!?!
DINE har måske - men ikke mine...??

Mon de er defekte og hvor kan jeg i så fald klage??!
Kan jeg få dem byttet??
(Så tror jeg jeg vil prøve at have nogen der er LIGE store - bare for forandringens skyld :-P)

Mht svamp under brysterne - så ER det fuldstændig korrekt, at der ikke opstår hudsvamp hvor der er TØRT og KØLIGT.
Ingen tvivl om dét!
(y)

Så er spørgsmålet bare HVORDAN der opnås et tørt og køligt miljø under et hængebryst i tokilos klassen???
(- for slet ikke at tale om TO af slagsen :-P!)

Lader indehaveren fodersækkene hænge frit og sætter sin lid til brystets evne til at bære sig selv - så vil hun antagelig opleve, at tyngdekraften trods alt har så meget at sige, at et areal på cirka 15 gange 20 centimeter under hvert bryst, med statsgaranti ikke vil være hverken tørt eller køligt ret længe
- medmindre hun tilbringer dagen stående på på alle fire....

(Og dét bliver vel noget trivielt med tiden - for slet ikke at nævne hvor svært det fx. kan være at VASKE OP i den stilling??! :-D)

Alternativet er derfor en BH.
Selv verdens mest støttende BH - med verdens bredeste stropper - får IKKE brysterne til at stritte lige ud i luften.

(og hvis den gør, så får brysternes indehaver antagelig overbalance og går på næsen - eller hun kan hvile hagen på den to "hoppepuder": enhver løsning forandrer problemet)

Der er følgelig STADIG en "bræmme" lige under hvert bryst, som i løbet af en dag med kraftig fysisk aktivitet uværgerligt vil være både varm og fugtig allerede et kvarter efter sidste vask, tørring og "antiperspirantering"!

Den slags sker ikke for folk med A, B og C skåle...
Jeg kan forestille mig at det må være, hvad vi på godt rævjysk kalder TRÆLS og jeg altså glimrende følge de kvinder som efter ÅR med en profil som Navarones Kanoner, generende brystholdere, brystholdere og hudsvamp på trods af antiperspirant, talkum, og fransk vask og tørring i tide og utide vælger at få fjernet en del af de bølgende kødbjerge.

Kosmetiske operationer der bunder i FYSISKE GENER og som udføres på personer som er TILFREDSE med sig selv og "hviler i sig selv" giver ofte meget meget tilfredse patienter, ligesom de operationer der foretages for at afhjælpe en udpræget skæmmende eller funktionel "detalje" som fx. læbespalte, udpræget indadvendte brystvorter eller virkeligt voldsomme stritører, hvor ørerne vitterlig står vinkelret ud fra hovedet som hankene på en sukkerkop.

En person som er TILFREDS med sit liv (og krop) men som trods alt har en fysisk skavank som de ønsker rettet op på er ofte meget afklarede med hvilket resultat de kan forvente af operationen, hvorimod en person som er utilfreds med sig selv og sit liv ofte vil have urealistiske forestillinger om hvor lyserødt alting vil være når bare næsen er blevet rettet, læberne er blevet pustet op til dobbelt størrelse og brysterne ligeså.

Kosmetiske operationer der udelukkende foretages med baggrund i patientens psykiske utilpashed er derfor en mere risikabel sag: Er man meget ulykkelig og usikker på sig selv så KAN ens usikkerhed med tiden "hægtes op" på eksempelvis et par små bryster, en "romernæse" eller andet ikke-defekt fysisk karakteristika.Rettes den fysiske fremtoning er patienten glad - i et stykke tid...Når det så viser sig at den nye næse eller de nye gummibabser IKKE havde den effekt man troede - nemlig at man ville blive glad for sig selv og sit liv - så finder man ofte en NY "skavank" som det så bliver livsvigtigt at få ændret, for at man kan føle sig lykkelig...

Patienter af sidste gruppe burde istedet ofre pengene og tiden på at gøre noget radikalt ved deres liv - men DET er med garanti nemmere sagt end gjort!

med venlig hilsen
atengstedt

"Kager, Kunst og Kærlighed kvæler al besværlighed"
0
0
Svar på denne tråd

Øresønderrivende klapsalver herfra...
Forfatter: 
Dato:  15-11-2003 19:00
...til atengstedt...!

(Og til resten af de gode indlæg i denne tråd...)

Jakob - må vi ikke godt se et billede af dig? For efter denneher tråd er jeg SIKKER på, du må rende rundt med en str. MINDST G i BHen... Hvordan skulle du ellers kunne udtale dig så skråsikkert???

If I don't see you in the future - I'll see you in the pasture... ;-)

-99E

0
0
Svar på denne tråd

atengstedt - NinaL
Forfatter: 
Dato:  15-11-2003 21:18

Hej atengstedt

Nu er der jo heller ikke nogen, der har lovet, at livets valg altid skal være nemme.

Og jeg står gerne ved, at jeg absolut mener, at de fleste, der i dag får foretaget plastikkirurgiske indgreb, langt hellere skulle have opsøgt en psykolog.

Komplekser over at være den man er, bør efter min mening kun meget sjældent løses med en kniv.

Læger er til for at gøre syge mennesker raske.
De er ikke til for at symptombehandle kvinders forfængelighedskomplekser.

Og hvis du ikke tror, at et bryst har en naturlig måde at blive båret på, men absolut kræver en BH, så synes jeg, at du skal prøve at tage BH'en af.
Hvis brysterne derved falder ned på gulvet, så vil jeg give dig ret. - Men så er der virkelig noget riv ruskende galt..!! ;-)
Det er sjældent, at en kvindes bryster er lige store, men normalt behøver hun ikke en kontravægt i den mindste skål for ikke at vælte om på siden. ;-)
Er det meget slemt, så vil hun nok vælge at bruge BH og lægge et indlæg i den mindste skål. - Men det er ikke for vægtens skyld.
Er det helt ekstremt, så er vi muligvis ude i et grænsetilfælde, hvor jeg vil have en vis forståelse for det, hvis hun ønsker et operativt indgreb. - Og i den situation er det heller ikke så svært at få den offentlige sygesikring til at betale.

Svamp igen... *suk* ... - Nej, det er sikkert ikke så let at holde huden tør under et stort bryst, der gerne vil hænge.
Det kan formentlig være nødvendigt med et godt svedsugende indlæg anbragt oppe under brystet.
Men jeg finder det også rimeligt, at man bruger lidt opfindsomhed og energi på at løse sine problemer i stedet for bare at underkaste sig en beskæring.

Man må tilpasse sit liv efter den man er.
Tankegangen, om at alle skal være ens, er en forstokket gammelkommunistisk og nazistisk tankegang, der uheldigvis er på vej ind af bagdøren i den såkaldte frie del af verden.

Og i stedet for sidde ved sin PC og få svamp og ondt i ryggen og senere opdage, at det alligevel ikke hjalp at få skåret brysterne af, så var det måske mere fornuftigt at lægge sit liv lidt om.

Måske luge noget mere i haven og skure noget gulv (arbejde på alle fire giver i hvert fald god luft under brysterne..! :-) ).
Måske finde et andet arbejde, hvor man er mindre stresset, eller måske bare gå ned i arbejdstid og bruge fritiden på at pleje og træne sig selv noget bedre.

Hej NinaL

Ja, jeg skrev, at jeg ofte finder, at piger med små bryster er de sødeste.
Men jeg skrev det til pretty fancy og IKKE til dig..!! *GG*

Men det hører selvfølgelig med, at der heldigvis er en masse store undtagelser på begge sider, som bekræfter den i øvrigt totalt udokumenterede og hjemmelavede regel. ;-)

Brystvægten igen... - Du fastholder, at det er som at gå med sandsække... - Prøv lige at sammenligne vægtfylden på sand med vægtfylden på fedt, og kom så igen, hvis der er mere, du ønsker afklaret. ;-)

Og jeg fastholder også, at brystets naturlige vedhæftning til kroppen normalt bør bruges, så det hele ikke hænger i stropperne.

Du sammenligner også med en fed mands ølvom... - Pudsigt, at den kan blive så stor uden at falde ned, eller give ham vildt ondt i ryggen... *s*
Og så var det vist endda kun i Knagsteds Dolkeklub, at de største brugte lænker til at holde vommen oppe med. ;-)

Jeg finder det helt ude i øltønden at sammenligne 30 kilos mavevægt med 2-4 kilos brystvægt.
Jeg nægter simpelt hen at tro på, at en veltrænet ryg under rimeligt afvekslende omstændigheder ikke sagtens kan bære de få ekstra kilo.

Og så snakker du om tøj....

Ja, klip en hæl og hug en tå.
Du ka' sagtens få guldskoen på...

Og så er din lykke gjort...!

Var det ikke sådan, den onde stedmoder sagde til sine egne døtre, da de skulle passe Askepots balsko.

Men det hjalp ikke en bønne, for prinsen kunne godt se forskel alligevel..! *GG*

Nå men du har selvfølgelig ret i, at det ikke er så nemt at få et nyt sejl til et stort prægtigt sejlskib, som det er til en optimistjolle eller et almindeligt surfbræt.

Men derfor bygger vi jo ikke alle de imponerende sejlskibe om til optimistjoller.

Vi bruger et værft, der magter opgaven, så vi kan bevare variation i flåden og en masse alsidige og smukke sejlskibe. :-)

Venlig hilsen

Jakob (DH)

0
0
Svar på denne tråd

hmm....
Forfatter: 
Dato:  15-11-2003 21:41
Mon ham Jakob også har universal-løsningerne på hvad man gør med PMS, menses-smerter, gennemblødninger i utide, uønsket hårvækst, gener under graviditet, strækmærker, appelsinhud, overgangsalder, ubehag ved smagen af sæd, frustration over mandens evindelige problemløsningsmentalitet og manglende evne til at gide vende en ting 117 gange og se og forstå den fra lige så mange sider, uden at føle det er spild af tid?....you name it.... :-P
0
0
Svar på denne tråd

hej hippo
Forfatter: 
Dato:  15-11-2003 21:43
ville bare lige give dig dem her for dit indlæg (y) (y) ;-D
0
0
Svar på denne tråd

Jakob (DH)
Forfatter: 
Dato:  15-11-2003 22:19
Hej Jakob!

Hvad med at ansøge om 10 min. sendetid i "lægens bord"?

Du kunne måske bidrage med et særskilt kapitel omhandlende kvindeproblemer ? ;-D

Hilsen May-Britt.

{>

Parter søges til 2 stabile, energiske islandske heste v. Lynge m. skønt rideterræn ;-)

Henv. Willy på Tlf: 4818-7530
0
0
Svar på denne tråd

30 kg på 6 måneder...
Forfatter: 
Dato:  15-11-2003 23:01
...hvordan fan gjorde du det? Den opskrift vil jeg gerne have. Jeg synes da lige jeg mangler at smide en del også... bare for at afspore samtalen her!

-miki-

0
0
Svar på denne tråd

Hej Pretty fancy
Forfatter: 
Dato:  15-11-2003 23:51
Jeg tabte 30 kg på 6 mdr. ved at komme op fra sofaen om aftenen og ud og gå med hunden i stedet, ved at droppe slik, kager og lign og ved at spise mindre. Det var hårdt til tider, men jeg havde fået blod på tanden, så det gik nogenlunde smertefri.
De følgende 6 år holdt jeg vægten 63 kg til 174 cm, men det var for hårdt, synes tit jeg måtte sulte mig, så nu 8 år efter er der røget en 7-8 kg på igen, og jeg må resten af livet passe på hvad jeg spiser.
Men nu kan jeg ride, og dyrke anden motion som både bryster og overvægt forhindrede.

Med venlig hilsen
Bente
0
0
Svar på denne tråd

May-Britt - Hippo
Forfatter: 
Dato:  16-11-2003 00:28

Hej May-Britt

Ja, det ville være godt. Men som du måske kan se i mit svar til Hippo, så kan patentløsningen nu om dage gives på langt under 5 minutter:

Hej Hippo

Hvorfor skal vi bruge en masse tid på en masse problemer, der kan løses i et snuptag, hvis vi bare tør at skære igennem..??

Livmoderen og æggestokkene skæres væk.
Det løser næsten alle de problemer, som du lister op.

Slut med PMS, menses-smerter, gennemblødninger i utide,
gener under graviditet, overgangsalder og strækmærker. :-)

Uønsket hårvækst, skæres også bare væk eller fjernes elektrisk. :-)

Appelsinhud borttransplanteres og erstattes med glat hud. - Det kan de også snart gøre. :-)

Den sidste problemrække:

Ubehag ved smagen af sæd, frustration over mandens evindelige problemløsningsmentalitet og manglende evne til at gide vende en ting 117 gange og se og forstå den fra lige så mange sider, uden at føle det er spild af tid?...

Løses let ved at få kirurgerne til at montere en silikonepenis samtidig med, at de fjerner livmoderen.
Så er kvinden selv blevet en mand, og kan selv styre, hvordan han skal være, og hvad han skal mene, og hvordan han skal smage, og hvad han skal have tålmodighed til.

Hvor svært kan det være....??

Hej igen May-Britt

DER kan du bare se, så nemt og hurtigt kan det gøres..! ;-)

Men jeg er bare ikke helt enig i, at det kun er kvindeproblemer, der skal løses.
Som jeg har forsøgt at beskrive det, så mener jeg faktisk, at overdreven plastikkirurgi, som den praktiseres i dag, også er et problem for mænd og børn og dermed for hele samfundet.

Men når jeg er den eneste, der ser problemet, så må jeg jo nok bare lære at leve med det.

Jeg har sagt min mening og vasker mine hænder.

Og så forlader jeg ellers min PC, så jeg ikke får mere hovedpine og ondt i ryggen, end jeg allerede har. ;-)

Venlig hilsen

Jakob (DH)

0
0
Svar på denne tråd

åh nej..
Forfatter: 
Dato:  16-11-2003 00:37
Du skaber bare en ny række problemer,,,,,
Overgangsalder når de kvindelige hormoners hjemsted forsvinder,, knogleskørhed, vi bliver ikke ret gamle, menneskeracen uddør når der ingen børn kommer.... (okay det kunne selvfølgelig forhindre en del problemers opståen...)

Du spinst jah....
Håber det er rigtigt stavet, omtrent det eneste jeg kan errindre fra 4 års tyskundervisning, også tilstrækkeligt.

Enten har du helt misset udviklingen af en bestemt egenskab, eller også er du i ret høj grad ude på at provokere. B-)
0
0
Svar på denne tråd

Enig..
Forfatter: 
Dato:  16-11-2003 01:17
med Jakob, når han skriver:"at overdreven plastikkirurgi, som den praktiseres i dag, også er et problem for mænd og børn og dermed for hele samfundet."

Netop!
Sig ordet:OVERDREVEN...
:-D

Men ikke al plastickirugi er jo overdreven - selvom du, kære Doktor Monster forsøger at overbevise os alle derom.

AT somme og visse kunne have bedre af at for eksempel at få HJERNEN forstørret istedet for babserne hersker der vist ingen tvivl om..
;-)

med venlig hilsen
atengstedt

0
0
Svar på denne tråd

Hippo - atengstedt
Forfatter: 
Dato:  16-11-2003 09:51

Hej Hippo

Der er jo næsten ikke den bivirkning, som et nyt snit eller en ny bøtte medicin ikke kan klare nu om dage.

Der skal selvfølgelig gives hormontilskud i en jævn afpasset mængde.
Ikke sådan noget ubehageligt naturligt noget, der kan give humørsvingninger.

Børn kan sagtens laves i reagensglas. - Det bliver de allerede.
Og sådan som de øver sig på kuvøsebørn, så vil der ikke gå lang tid, før rugemaskiner kan overtage arbejdet direkte efter reagensglasset.
Væk med smertelige fødsler og dyre kejsersnit. :-)

Til den tid er det heller ikke længere nødvendigt med plastikkirurger, for de kloner bare avlsmaterialet, så ingen skal føle sig anderledes og falde udenfor normalen og det hellige gennemsnit.
Egenskaber vil være kortlagt genetisk og børns udseende vælges i et katalog eller hjemmekonstrueres på en hjemmeside indenfor fastlagte rammer, så vi er sikre på at få børn, der vil fungere godt i industrien.

Kan du se perspektivet..? ;-)

Hej atengstedt

Jeg sagde jo netop "OVERDREVEN"..! :-)

(Pokkers, så er vi IGEN enige om noget. *G* )

Og alle, der får foretaget disse skønhedsoperationer, som koster samfundet og den enkelte en formue, bør samtidig skive under på, at de ikke selv vil avle børn.
Det må jo være tydeligt for enhver, at deres gener ikke er noget at videreføre.
Forældre med alle disse forfærdelige lidelser kan jo selvfølgelig heller ikke selv være interesserede i at overføre dem til deres børn.
Børn har også krav på den tryghed, det giver at have forældre, der er så stærke og hviler så meget i sig selv, at de ikke behøver at underlægge sig kniven for at tækkes samfundets skønhedsidealer og ønske om superpræstationer.

Venlig hilsen

Jakob (DH)

0
0
Svar på denne tråd

Hvad er deformt??
Forfatter: 
Dato:  16-11-2003 11:20
Hmmm....sjovt som nogle bare har løsningen på alt!!

Men hvad er "deformt" og psykisk belastende? Og hvornår er hjælp af en plastikkirurg ok?

Er psykologhjælp nok til rekontruktion af bryster efter canceroperartioner? Nok til at acceptere sig selv efter brandsårsulykker? Nok til at acceptere skamfering efter overfald? Nej, selvfølgelig ikke.

Hvorfor er det uacceptabelt at operere flyveører ind på det barn der bliver mobbet? Hvorfor er det uacceptabelt at lave brystreducerende operationer på kvinder der hæmmes fysisk?

Hvem har sagt at andre skal sætte sig til dommer over det nogle ser, når de kigger sig i spejlet...eller ISÆR det andre ser, når de kigger på pågældende?? Og som gør at de ikke bliver set som person...men som "jumbo", "halvpat", "Maren malkeko", "hængebugsvinet", "scarface", "frankenstein"?

Gad vide om andre "generende defekter" også bare skal accepteres? Epilepsi? Migræne? Gigt? (lev med dine krumme, deforme led og hoftesmerter, for det er koster samfundet millioner at behandle!) "Sidelinie-bedrevidenhed"?

Mvh Dorte

Sind har det som faldskærme, det virker kun når det er åbent >o<
0
0
Svar på denne tråd

Hmm...
Forfatter: 
Dato:  16-11-2003 14:18
Hvad hidser I jer op over, piger??

Enten sælger Jakob BH'er for et eller andet firma (Og skulle så omdøbes til Jakob (BH) ;-D) eller også snakker han som han har forstand til...

Jeg kan også sagtens sætte mig til at forklare min hest hvordan det er at være hest (jeg har nemlig kendt op til flere heste :-)) - men jeg er ret sikker på, at den alligevel ved mere om sin situationen end mig...

Så Jakob - flot arbejde med at hidse hele flokken op - du fik alligevel ikke lokket nogen nøgenbilleder ud af folk ( ;-)).

Med hensyn til det plastikoperationer vil jeg lade det være 100% op til den enkelte. Der er nogen med store bryster der trives emd dem - og der er nogen der ikke gør. Det samme kan siges om piger med små bryster.

B-) "I virkeligheden som i drømme er intet helt som det synes"- Dean Koontz
0
0
Svar på denne tråd

At mobbe og at dømme...
Forfatter: 
Dato:  16-11-2003 14:33

Når man udtrykker fuld forståelser for, at lille Peter bør have opereret sine ører, fordi han ligner Jumbo, så stiller man sig på mobbernes side og giver dem ret.

Jeg mener, at det er en helt forkert måde håndtere mobning på..!

Mobning er netop et af de sygelige symptomer på, at der er noget galt i samfundet.
Plastikkirurgien forsøger at fjerne det mobningen handler om.
Men det er symptombehandling og hjælper ikke en bønne på det, der i virkeligheden er galt.
Det er i virkeligheden dem, der mobber og deres forældre, der bør i grundig behandling..!!!
Problemet er og bliver psykologisk, sociologisk og politisk. - Det har INTET seriøst at gøre med de udstående ører..!!!

Fysiske defekter og handicaps hos vore medborgere SKAL vi efter min mening kunne acceptere. - Og flyveører er ikke engang en defekt eller et handicap. - De er bare en naturlig og charmerende variant af normalen ligesom store og små bryster, konkave og konvekse næser, fyldige og smalle læber, runde og smalle kinder, få og mange rynker osv. osv... :-)

Men det er selvfølgelig ok med mig, at læger behandler de virkeligt syge og tilskadekomne. - Det er nemlig DET, vi har dem til. :-)

Men det er bare ikke sådan, at de raske kun er dem, der vinder OL, dem der bliver modeller, og dem der kan holde til at arbejde 10 timer om dagen hele ugen osv. osv...
Vi er ikke ens, hverken i udseende eller præstation, og det skal vi heller ikke være, selvom vi er raske. :-)

Venlig hilsen

Jakob (DH)

0
0
Svar på denne tråd

Nu er det jo ikke sikkert....
Forfatter: 
Dato:  16-11-2003 20:49
...at lille Peter bliver mobbet, fordi han har flyveører der få ham til at ligne Jumbo??
?:-)

Lille Peter er måske en glad og aktiv dreng, som de andre GERNE vil lege med??

Men derfor kan Lille Peter jo GODT på et tidspunkt i sit liv gøre op med sig selv, at han gerne vil have lagt de ører ind til hovedet - om ikke andet så for at mindske luftmodstanden, når han cykler??
;-)

Flyveørerne kan jo GODT udgøre en gene for Lille Peter - eller STORE Peter på 28 år - UDEN at det gi'r sig udslag i at han mobbes ubarmhjertigt fra morgen til aften??
(i)

Og fysiske særpræg ER altså ikke udelukkende og kun charmerende..De, der hævder dét er sjovt nok MEGET sjældent SELV udstyret med nogen af disse "charmerende " kendetegn i deres mere ekstreme udgaver!

Som eksempel kan vi da tage den ved 2 månedersalderen femkronestore, udadhvælvede, BLODrøde og stadigt voksende blodkarsamling, som min yngste datter indtil sin KOSMETISKE laseroperation "løb rundt med" lige midt i panden??
Herregud: det var jo bare et modermærke af "jordbær-typen" - en charmerende variation og en demonstration af naturens mangfoldighed, ikke??)

Lad os tage et nyt eksempel:
SKULLE jeg en dag beslutte mig for, at NU kunne det den onde hyleme være NOK med det lidet klædelige "forklæde" som jeg slæber rundt på grundet et mavemuskelskred af katastrofale dimensioner under een af mine graviditeter - ja, så ville det IKKE være fordi folk pegede mig ud på gaden.
("Hvorfor har den kone mon BADERING på under tøjet??" :-D)

- ej heller fordi Manden fandt mig utiltrækkende.
(Jeg ER nemlig lækker! ;-))

Men derfor kan "rullepølsen" jo GODT udgøre mere end et overfladisk irritationsmoment for sin indehaver?
Og måske sågar være såvel et æstetisk som et funktionelt problem??

Lad det være sagt med det samme:
Jeg nærer INTET som helst ønske om at se ud som Elle Mc Pherson eller lignende tøjstativ - og jeg gør mig absolut ingen illusioner om, at en "facaderenovering" ville ændre mit liv til et problemløst eventyr.
(den dag jeg vågner op til en dag uden problemer er det fordi jeg er DØD :-D)

Faktisk er jeg ualmindelig godt tilfreds med min egen krop og har i bund og grund altid været det, trods det at den formentlig ville give mangen en topmodel mareridt.
:-*

Min krop er praktisk at have med, når man skal i byen, den slæber mig troligt fra sted til sted og udfører uden påfaldende vrøvl hvad jeg beder den om...Og jeg ser ikke ud, så at små børn løber deres vej ved synet af mig - endnu!
(y)

Men derfor kan jeg jo GODT mene, at den kunne blive ENDNU mere funktionel og rar for mig at bo i, om jeg fik en partiel facaderenovering??

Jeg ville for eksempel kunne SE, hvilken farve trusser jeg har på!

- og jeg vil få nemmere ved at udføre mit arbejde: kopulationspodning i mark udføres i en sammenkrummet arbejdsstilling som minder meget om en papirclips - og dér ville det jo være ganske praktisk om man var FRI for sit "forklæde"..
(y)

Hvad er det så jeg vil frem til?
JO - at ønsket om en kosmetisk operation jo godt KAN være begrundet i andet end galopperende vrangforestillinger om, hvor LET ens liv ville være, om man bare lige fik de der siliconeposer proppet ind under huden...eller en ny næse...eller...
:-P

Ønsket behøver HELLER ikke at udspringe i ønsket om ville tækkes det herskende modeideal - eller for den sags skyld at ville tækkes en flok væmmelige mobbende unger??
(n)

(Mobbere kan alligevel ikke stilles tilfreds, om man så skar huden af i strimler >:-( - ingen grund til at forsøge at løse problemet af DEN vej!)

At menneskeheden ikke gjorde den slags før i tiden og ALLIGEVEL overlevede (omend det enkelte individ IKKE
altid gjorde det :-@)er i mine øjne ikke noget argument for noget som helst, al den stund menneskeheden som sådan har en overlevelsesevne og en tilpasningsditto der gør enhver kloakrotte GRØN af misundelse - og tillige er udstyret med et intelligensmæssigt potentiale der LANGT overskrider dét der er nødvendig for dens overlevelse!
;-)

(menneskeheden overlevede for eksempel også FINT selvom man ikke behandlede psoriasis før i tiden - og dét gjorde det enkelte individ såmænd osse...jeg har i hvertfald til gode at høre om psoriasis med dødelig udgang? :-P Men derfor er det nu ALLIGEVEL rart i ny og næ at slippe for den værste skællende, fortykkede, rødblissede "elefanthud"...Ikke??)

Hvor ville vi osse være, hvis ingen nogensinde gjorde noget som ingen havde gjort før??

Dit postulat om, at mennesker, som har fået udført en plasticoperation ikke skulle tillades retten til at formere sig grundet deres dårlige gener og ditto tilpasningsevne, vil jeg tillade mig at rubricere som et eksempel på Jakob (DH)'s sædvanlige excesser udi verbal limbo-dans (How low will he go?? ;-D) og blot glæde mig over, at jeg i så fald HAR formeret mig INDEN jeg erhverede mig den omtalte fysiske defekt... og at erhverede egenskaber ikke nedarves!
(i)

(Til STOR skuffelse for den længst hedengangne kalkunavler, der i sin tid forsøgte af fremavle kalkuner med TURBAN på, ved at påsætte sådanne på forældrefuglene..De utaknemmelige bæster producerede
ikke EN eneste turbankylling :-P)

Men derudover er vi skam stadig enige: "overdreven plastikkirurgi, som den praktiseres i dag, også er et problem for mænd og børn og dermed for hele samfundet."
(y)

Hrmpff..Al den enighed begynder snart at blive en dårlig vane!!

mettebo: Næste gang du sætter dig og fortæller din hest om at være hest - må jeg så ikke godt få lov at lytte med???

med venlig hilsen
atengstedt

0
0
Svar på denne tråd

Jeg har så svært...
Forfatter: 
Dato:  16-11-2003 23:28
ved, at det nødvendigvis skal analyseres og dissekeres at andre har en anden mening om dette og hint!

Hvem ved - måske får nogle bare plastiske operationer, fordi de simpelthen synes, de får det bedre af at se bedre ud?

Hvad er der galt med det??? De fleste vil vel hellere se på noget kønt end noget grimt i spejlet?

Jeg er ret ligevægtig uden for de der pm dage - mit livs neuroser er for længst udlevet og afklarede.

Kort sagt er jeg rigtigt glad for mit liv - og er jeg utilfreds gør jeg noget ved det istedet for at blive sur på samfundet og andre.

Men jeg gad godt - hvis jeg ellers ville bekoste pengene ( som jeg alligevel hellere ville bruge på en spansk hest hvis jeg havde dem ) - hvis penge nu IKKE var et problem - få lavet min grimme mave. Og måske med tiden få fjernet de poser, der med årene og mine gener, kan blive en realitet inden for få år.

Altså lever jeg fint med mig - men ville alligevel kunne finde på at få noget krop korrigeret - hvis jeg fandt penge og overskud tidsmæssigt til at dangere den i en rekonvalecensperiode.

Hvad i alverden ville der egentligt være galt med det?

Jeg vil da hellere se mig selv positivt i et spejl end med gys.. :-@

Indtil videre har det ikke været et problem, der har været påtrængende nok til at finde tid og penge - men det betyder ikke, jeg ikke ville kunne finde på at ændre på noget, hvis jeg syntes tid og penge var der.

Hilsen May-Britt.

{>

Henv. Willy på Tlf: 4818-7530
0
0
Svar på denne tråd

atengstedt - Low going...??
Forfatter: 
Dato:  17-11-2003 01:08

Hej atengstedt

Dit indlæg slår da vist rekorden, selvom det var underholdende. ;-)

Jeg står gerne ved, at jeg mener, at flere bør overveje, om deres gener er værd at videreføre.

Men ok, måske satte jeg det lidt på spidsen ved frejdigt at kassere alle, der har været i hænderne på en plastikkirurg. - Det vil jeg godt indrømme. :-)

Du har nemlig også helt ret i, at erhvervede egenskaber ikke går i arv... - Eller har du...??
Har du hørt om "den sociale arv"..??

Børn af fede forældre bliver også ofte fede, selvom de ikke er født sådan... - Er der mon noget med, at fedme og spisevaner smitter fra forældre til børn..
Måske gør det samme sig gældende angående komplekser angående udseende..

Men det er selvfølgelig kun de lidelser, der har en nogenlunde afklaret arvegang, hvor man efter min mening for alvor bør være selvkritisk som "menneskeavlsdyr".

Nå, nok om det (siger jeg optimistisk. ;-) ).

Psoriasis er en sygdom. - Det er små bryster, krumme næser og flyveører ikke.
Det er for mig en meget afgørende principiel forskel.

Små laserbehandlinger, fjernelse af modermærker og bumser og andre småting, gider jeg heller ikke at hidse mig op over.
Det kan trods alt også blive for småt for mig. ;-)

Modermærker indebærer også en sygdomsrisiko, som i et vist omfang kan godtgøre en forebyggende behandling.

Det er mere de store dyre og krævende operationer som regel i fuld narkose, jeg er kritisk overfor.

Og ikke mindst den dybereliggende årsag, som jeg mener kun sjældent kan godtgøre et reelt og tilstrækkeligt behov.

Du skriver:
(Mobbere kan alligevel ikke stilles tilfreds, om man så skar huden af i strimler - ingen grund til at forsøge at løse problemet af DEN vej!)

Jamen så er vi jo enige igen. - Hvad er det nu for noget rod..!? ;-)

Forskellen er så måske, at du ikke tror, at det er mobbernes skyld, når lille Peter alligevel ønsker sine ører lagt ind.
For det tror jeg nemlig i mange tilfælde, at det er.
Hvis lille Peter havde været tilstrækkelig elsket, som han var, så ville han ikke ændre på noget.
For mig er det klart, at han ønsker ørene lagt ind, fordi han tror, at det vil give ham et bedre forhold til sine omgivelser.

Men i virkeligheden var det forhistoriens omgivelser, der burde have varmet ørene..!!
Eller selvfølgelig hellere have været opdraget så godt hjemmefra, at de ikke mobbede nogen pga. et anderledes udseende.

Een af mine bedste legekammerater havde flyveører.
Og jeg drillede ham nok også med dem, foruden en masse andet. - Men det var i en godmodig tone, så han udmærket vidste, at han alligevel var den bedste.
Jeg ville virkelig føle det meget bedrøveligt, hvis han havde fået lagt ørene ind.
De var en del af den person, som jeg holdt af.

Og du skal se,, din mand har det måske på samme måde med dine mavemuskler.
Når man kender en person godt, og man synes om vedkommende, så tænker man ikke på særpræg som noget forkert, der skal rettes.
Og det med ikke at kunne se farverne på trusserne, kommer du nok over. - Du kan f.eks. kigge på dem FØR du tager dem på. ;-)

Venlig hilsen

Jakob (DH)

0
0
Svar på denne tråd

May-Britt....
Forfatter: 
Dato:  17-11-2003 03:06

Hej May-Britt

Jeg gad nok se den dag, hvor indholdet i dit liv blev reduceret til at sætte fokus og ressourcer ind på at få det godt af at stå og betragte dig selv i et spejl. *GGG*

Undskyld, at jeg griner og næsten ikke kan holde op igen. *sss*

Men det ligger bare så fjernt fra det billede, jeg har af dig.
Du er alt for udadvendt og slet ikke selvoptaget nok af din fysik til, at jeg tror, at det er noget, du nogensinde får tid til eller vil bruge penge på.
Der vil altid være et barn eller et dyr, som det er mere vigtigt at bruge penge og kræfter på.

Men det kan jo være, at jeg tager fejl. - Og så vil jeg selvfølgelig ønske dig god fornøjelse, selvom det generelt ikke er min kop te. :-)

Du skriver:
Jeg har så svært ved, at det nødvendigvis skal analyseres og dissekeres at andre har en anden mening om dette og hint!

Det skal det vel heller ikke nødvendigvis altid...
Men denne debat ville da vist blive lidt tynd, hvis vi ikke diskuterede argumenter og bevæggrunde for og imod plastikkirurgi. - Ik'..??

Men ok, emnet er nok ved at være nogenlunde gennemdiskuteret efter evne, så jeg vil for min del træde lidt på bremsen for din skyld, så du får det lidt nemmere et stykke tid igen. ;-)

Jeg vil bare håbe, at jeg har bidraget til, at nogle af de få naturlige kvinder, der er tilbage i samfundet, vil tænke sig om en ekstra gang, før de også lægger sig under kniven i "skønhedens" navn.

Venlig hilsen

Jakob (DH)

0
0
Svar på denne tråd

Det "naturlige"
Forfatter: 
Dato:  17-11-2003 07:08
... er faktisk på vej til at blive "in" igen!

Det vil sige at det der med at have fået implanteret silicone eller have tatoveringer (fordi det var moderne) altså pludselig bliver UMODERNE...

Surt for dem!

At man får rettet et eller andet man selv mener er en fejl, kan jeg ikke se kommer andre ved. Den der "dømmer" andre på om de har fået forstørret/formindsket eller fjernet noget, er ikke et hak bedre end den der bedømmer andre på hvordan de ser ud fra naturens hånd.

Personligt kan jeg ikke se grund til at få lavet nogen større ændringer - jeg er som jeg er, og ser ud som jeg ser ud - kan andre ikke lide det, kan de gå deres ved. Ikke MIT problem!!

Selvfølgelig ville jeg da gerne se bedre ud - men jeg vil ikke opereres for det - og jeg kan SLET ikke se hvor jeg skulle finde penge til den slags (i mine øjne) pjat.

Hovedsagen er, at selv kl 4.30 om morgenen, kan jeg se i et spejl uden at blive direkte forskrækket. Og selv om ingen modelbureauer nogensinde vil optage mig i deres emnekartotek, har jeg ikke noget problem med mit udseende.

Jeg er den jeg er - med de "fejl og mangler" jeg har :-)

Men jeg ser ikke noget odiøst i at andre vælger anderledes.

£isbeth & Baloo
It takes 43 Muscles to Frown and 17 to Smile
But it Doesn’t take Any to Just Sit There with a Dumb Look on Your Face

Passier sadel m.m. sælges
0
0
Svar på denne tråd

Ja, ja det siger jo alt!
Forfatter: 
Dato:  17-11-2003 08:25
Hej Jakob!

Din bemærkning:

"Een af mine bedste legekammerater havde flyveører.
Og jeg drillede ham nok også med dem, foruden en masse andet. - Men det var i en godmodig tone, så han udmærket vidste, at han alligevel var den bedste."

Åh ha, der er ikke noget værre, når såkaldte "venner" skal hævde sig på ens bekostning! Fordi så SKAL man finde sig i mobberiet, ellers er man nærtagende og hudløs! Det gør så meget mere ondt end andres pegen fingre. Men at man ikke engang kan få lov til at være "i fred", sammen med venner må animere endnu mere til at få rettet en evt. mobbeårsag!

Hvis du virkelig tror han har elsket hvert et drilleri du har moret dig med omkring hans ører i jeres barndom, er du meget naiv.

Og så du som agiterer for at "det er samfundets skyld"!

Ak ja....Dorte

0
0
Svar på denne tråd

Manden og så MIT mavemuskelskred...
Forfatter: 
Dato:  17-11-2003 09:32
Det er da MULIGT, at Manden Min efter 5-6 år med mig og mit mavemuskelskred virkelig SÆTTER PRIS PÅ "skredet" og finder det en uadskillelig del af sin elskede kones krop.

Det kan man da ikke udelukke.
Udmærket.
Så af DEN grund skulle jeg ikke få det rettet??
(HVIS såfremt ifald at jeg en dag mistede tålmodigheden med det..osv..)

JEG skulle af hensyn til min mands gennem årene erhvervede helhedssyn ikke få rettet en fysisk defekt der hæmmede MIG i MIT arbejde...og som endvidere objektivt set er uskøn??!

Hrmpf.
Er dét bedre?
?:-)

IKKE at få rettet en plagsom defekt af hensyn til omgivelsernes mentale usmidighed??
8-)

Som i tilfældet med din flyveørede ven: Hvis HAN blev træt at hver dag at ramme ørekanten med kammen, når han redte sig - så måtte han ikke gerne få dem lagt ind til hovedet af hensyn til DIN opfattelse af ham??!
8-)

Hvor ligger forskellen i at få lavet en - i egen selvopfattelse UBEGRUNDET - kosmetisk operation af hensyn til sine omgivelser..Og så dét ovenfor beskrevne, hvor man AF HENSYN TIL ANDRES opfattelse af én selv UNDLADER en i egne øjne PÅKRÆVET ditto??

med venlig hilsen
atengstedt

0
0
Svar på denne tråd

atengstedt - Den objektive skønhed..
Forfatter: 
Dato:  17-11-2003 10:02

Hej atengstedt

Den objektive skønhed findes ikke..!!

Skønhedsidealer vil altid være subjektive. :-)

Selvom skønhed skifter for mange med mode over tid, så vil der heldigvis altid være enorme individuelle smagsforskelle.

Og selvom en dellemave måske var mere på mode blandt baroktidens kvinder, så synes jeg alligevel, at nutidens kvinde bør spørge sig selv om, hvem hun ønsker at være smuk for.
Og om det er prisen og besværet værd at ændre på noget.

Hvis manden er den vigtigste person i hendes liv, så vil hun naturligt lytte til ham.
(Og skifte ham ud eller tæve ham, hvis han ikke er tilfreds. ;-) )

Hvis moden angiver de vigtigste skønhedsidealer for hende, så bliver hun ALDRIG tilfreds med sig selv, og hun kan ligeså godt opgive på forhånd.

Venlig hilsen

Jakob (DH)

0
0
Svar på denne tråd

sådan ser du det...
Forfatter: 
Dato:  17-11-2003 12:36
...men ser barnet det på den måde??

Man skal møde folk på samme niveau som de med problemerne er og fordi du (måske) er så heldig at være skabt uden problemer af en eller anden art, så er det ikke fair at du skal have lov at bedømme, at andre mennesker ikke lider under deres problemer!

Du har ret, vi skal acceptere forskelligheder, men hvad nytter det, hvis personen med forskelligheden på sig ikke er glad og tilfreds??!!

Hvis du har/engang får børn og du siger til barnet: "Lille ven du skal ikke have opereret dine øre, for de er helt perfekte" og barnet selv mener at de bare er så grimme og klodsede, er det så vigtigst for dig at de ikke bliver eller for barnet at de bliver opereret??
Personligt skal barnet have lov til at få dem opereret for det er noget som barnet aldrig kan lave om på selv!

Jeg mener at man skal acceptere forskelligheder, men man skal søme også have personlig medfølelse og kunne forstå andre mennesker, fremfor at smide sig selv op på en pidestal, nægte at forstå og smide andres meninger og følelser overbord!

Man skal lytte til og føle andre mennesker... IKKE holde så snævert fast på sine egne meninger!

Ved at flytte sig udvikler man sig!
-miki-

0
0
Svar på denne tråd

pretty fancy - Dorte - Børns ønsker og mobning.
Forfatter: 
Dato:  17-11-2003 16:28

Hej pretty fancy

Jeg tror ikke, at du er klar over, hvor meget og hvor hurtigt børns ønsker ændrer sig.
Og deres ønsker er meget afhængige af deres omgivelser og forældrene.

Så ønsker de sig en cykel. 5 minutter senere ser de en knallert,, så ønsker de sig en knallert...
Og de kan på få timer komme hele registeret igennem over bil, traktor, lastbil, bulldozer og ende ved jetfly eller rumraket...

På samme måde er det med børns syn på sig selv og deres egenskaber.
Bare jeg kunne løbe ligeså hurtigt som far..!!
Bare jeg var ligeså høj som far..!!
Bare jeg var ligeså smuk som mor..!!
Bare jeg var ligeså stærk som Tarzan..!!
Bare jeg kunne flyve som Supermule..!!
Osv..osv..osv...

Så hvis man hver gang barnet har et ønske skal forlade sit ståsted, indleve sig i barnets ønske og efterkomme det... Så kommer man godt nok på en umulig opgave..!!! ;-)

Og jeg tror også, at det er direkte usundt for børn, hvis man ikke selv har en god solid mening, men i stedet flakser rundt i deres fantasiunivers i et fortvivlet forsøg på at efterkomme deres ønsker.

Generelt bekymrer mindre børn sig ikke en pind om deres udseende. - Det er noget de lærer efterhånden af deres omgivelser.

Hvis alle omkring dem synes, at deres næser og ører er smukke og charmerende, så udvikler de en ballast, så de ikke så nemt bliver ofre for mobning.

Hej Dorte

Har du virkelig aldrig oplevet en kærlig form for mobning..??

Jeg kan f.eks. finde på at klappe min bror kærligt på hans isse/måne.
Derved minder jeg ham om, at han har tabt noget hår, og det har jeg ikke endnu. ;-)
Han ved udmærket, at det er en kærlig form for mobning.
Han sukker, smiler lidt og siger: "Nu mobber du vist."
Og så smiler jeg og skammer mig meget lidt. *sss*

Men jeg kan love dig, at han ikke får lavet hårtransplantation af den grund..!!
(Det ville heller ikke hjælpe en bønne. ;-) )

Han tænker nok bare, at jeg gør det, fordi han har noget andet, som jeg er misundelig på. - Og det er nok ikke engang helt forkert. *GG*
Men ellers hævner han sig da bare, og det SKAL han gøre, for sådan fungerer broderskabet. :-)

Når jeg f.eks. har sat en ledning op. - Hvem står så med et snedigt smil og peger på det ENE sted, hvor ledningen hænger en lille bitte smule, og der godt kunne have været slået en clips mere i..??
Det gør HAN..!! *GG*
Og sådan skal det være mellem brødre. - På den måde ansporer de hinanden til at gøre et godt stykke arbejde. :-)

Min kammerat fik heller aldrig rettet sine ører, selvom han godt vidste, at det var muligt.
Der var andre ting, der var langt væsentligere.
Hvis jeg kunne have bygget en 16-trins gearkasse i Lego, som han kunne, så ville jeg vist egentlig også være ret ligeglad med, om jeg blev drillet med mit udseende.
Jeg ville nok nærmest FORVENTE, at mine kammerater blev nødt til at få afløb for deres komplekser på en lidt billig måde, hvis de ellers nogensinde blev færdige med at stå og måbe over min fantastiske præstation. ;-)

Venlig hilsen

Jakob (DH)

0
0
Svar på denne tråd

Jo Jakob!
Forfatter: 
Dato:  17-11-2003 17:34
Hej Jakob!

Jo, jeg har da, som alle oplevet "kærlig" mobning! Jeg sætter kærlig i """, fordi uanset hvad, er "kærlig" mobning noget man gør for at hævde sig selv (som du jo også selv beskriver og er klar over) og det er bestemt ikke kærligt at genere andre!

Som teenager havde jeg en meget slank veninde..jeg var mere rund, men ikke tyk, vejede 57 kg. til min højde på 163 cm. Men jeg havde/har glimtet og større udstråling, hvilket åbenbart irriterede hende? Ihvertilfælde fik jeg ustandselig stikpiller over at jeg var "tyk". Når de mandlige hesteejere/ryttere var i nærheden, var de kommentarer hun kom med:"pas nu på hesten ikke vælter o.s.v."

Der hvor jeg vil hen Jakob, er at uanset jeg ikke var tyk...og uanset jeg vidste jeg kunne "ta' hvilken fyr jeg ville", så gjorde de bemærkninger ondt! Og jeg kan sagtens sætte mig ind i hvordan de bemærkninger havde følt HVIS jeg til eks. havde vejet 70 kg!

Fordi Jakob..og her kommer pointen...det handlede om mig, hvordan jeg var...og ikke om hvad jeg gjorde!
Det handlede ikke om at sætte en ledning skævt op, eller andre mangler, man bare kan ændre.

Jeg mobbede aldrig igen, kunne ikke drømme om at ha' kaldt hende kedelig...fladpattet...o.lign. For i min verden ville det da være for ondt...for hun var kedelig o.s.v.

Det er trist du ikke kan se nogen forskel og trist at du som meget bombastisk fortaler for holdningsændringer og accept af udseende, som eneste løsning for de "plagede" slet ikke endnu har fattet en pind!

Men det kommer da ikke bag på mig at du er en mobber ;-)

Mvh Dorte

0
0
Svar på denne tråd

jakob...
Forfatter: 
Dato:  17-11-2003 17:51
Først og fremmest, så tror jeg faktisk at jeg ved mere om børn end dig. Jeg har 6 års erfaring både fra SFO og som lærervikar på skoler, en PGU samt er godt på vej til at blive pædagog. Har passet utallige børn, så egentlig tror jeg nok jeg ved hvad jeg snakker om! Så er den vist sat på plads!

Børn ændre mening i det forum de er i ja, men det hjælper dem ikke, når de kan se at de ikke ligner andre på et punkt, at deres forældre står støttefast og siger "nej lille skat, du er smuk som du er" for så føler de sig ikke hørt.
Man skal som forældre holde sig på jorden, men man skal sørme også gøre noget for børnene og ikke bare holde på sit eget. Man skal lytte og vurdere og ikke bare smide overbord fordi man ikke selv er "med på trenden"

Man skal udvikle sig og ikke bare stå fast og være stædig.

Men nok om det. Det kan vi diskutere i hundrede vis af år!
-miki-

0
0
Svar på denne tråd

Dorte - Bevar mig vel...
Forfatter: 
Dato:  17-11-2003 20:30

Hej Dorte

Ja, det er jo ikke første gang, du skriver et indlæg, som jeg må stå af på, så det er vel naturligt, at det ikke kommer bag på dig, at jeg er "en ondsindet mobber". *s*

Jeg forstår ærlig talt godt din veninde.
Jeg synes endda, at du slap billigt. :-)

Du vidste, at du selv havde mere udstråling og kunne snuppe hvilken fyr du ville, men det kunne hun ikke.
Det var du helt klar over, og alligevel kunne du ikke unde hende en frisk drillekommentar på det eneste felt, hvor hun kunne klare sig.

Jeg har virkelig ondt af de mennesker, der ikke kan tåle en drillekommentar fra vennerne uden at få så forfærdelig grusomt ondt i deres selvophøjede "guddommelige" ego..! ;-)

Venskabeligt drilleri og kærlig mobning er venskabelige og kærlige handlinger. - De skaber kontakt, ansporer og holder gensidigt venner lidt nede på jorden, hvor de hører hjemme. :-)
Men alting kan selvfølgelig overdrives.

Ondsindet mobning er altid ond. - Det ved jeg, for den slags har jeg også været udsat for.
Og min oplevelse er, at det er fløjtende ligegyldigt, hvad man bliver mobbet med i ondskab. - Det er den onde hensigt, der ligger bagved, og følelsen af, at nogen vil een til livs, som virkelig sårer og giver onde drømme.
Men er det f.eks. en stor næse, der er emnet i den ondsindede mobning, så vil den selvfølgelig i al fremtid minde een om den traumatiske oplevelse.
Derved mener jeg, at mobning kan føre til, at nogen lægger sig under kniven, selvom det ikke burde have været nødvendigt.

Gode venner mobber ikke hinanden på en ondsindet måde.
Så skal der i hvert fald opstå en sygelig jalousi el. lign., og så må venskabet vist siges at være nede i en bølgedal. *s*

Men jeg vil selvfølgelig give dig helt ret i, at hvis man kører på en kammerat for at få ham til at forbedre sig med et eller andet, så giver det kun mening, hvis man gør det på et felt, hvor han rent faktisk kan gøre det. - Ellers bliver det let, hvad man i ordets mest brugte betydning kalder for mobning. - Og jeg mente egentlig, at jeg havde gjort det klart, at jeg er dyb modstander af mobning.

Den eneste gang jeg mindes at have deltaget i noget, der blev kaldt for mobning, var overfor en dreng fra landet, der aldrig vaskede sig.
Han lugtede simpelt hen så grimt, at det var umuligt at holde ud, og han børstede heller aldrig tænder.
Selv når vi havde haft gymnastik, snød han for bruseren.
Prøv at forestille dig, hvordan det var at sidde i nærheden af ham resten af dagen...
Vi var mange drenge, der kørte på ham, men det hjalp ikke... - Han grinede bare af os...
Og lærerne syntes, at det var så synd for ham, for det lignede jo mobning...
I mine øjne var det et forsøg på opdragelse, som burde have været foretaget hjemmefra.
Og jeg fatter ikke, at der ikke var nogen, der skred ind, for vi havde egentlig intet imod drengen i øvrigt.

Det sidste jeg har hørt om ham er, at han er blevet dømt for dyremishandling.

Skete det, fordi vi mobbede ham, eller skete det, fordi han ikke blev ordentligt opdraget til at forstå vigtigheden af anstændig sundhed og hygiejne.?
Måske har ingen af delene været afgørende.
Men jeg tænker alligevel, at han ville have haft flere venner, hvis han havde vasket sig. - Og med flere venner, så var det måske ikke gået så galt...

Nu finder du nok en masse flere søgte ting, som du vil gøre odiøse, men jeg vil bede dig lægge mærke til, at jeg kun forsøger at forklare, at der er en balance.

Hvis venner kender hinanden godt og kan lide hinanden, så er der meget vide rammer for, hvad de kan tillade sig at sige til hinanden uden at såre.
Især på tomandshånd.

Voksne skal også passe lidt på med, hvornår og hvordan de blander sig.
Jeg blev engang grinet af og smådrillet af en ven, fordi jeg havde lange arme.
Så greb hans mor ind og gav ham een over næsen, fordi jeg kunne jo ikke gøre for, at jeg havde lange arme.
Hun gjorde det i den bedste mening..
Men det føltes faktisk værre, fordi når det var så slemt, at min ven ikke engang måtte grine af det, så måtte det jo være virkelig slemt...

Det var det nu vist i øvrigt også.. - Mine jakker stumpede i hvert fald altid ca. 10 cm på ærmerne. *s*

Heldigt, at jeg lærte, at det også kunne være sjovt, og ikke kun et forfærdeligt handicap, som ingen måtte tale om og grine af, fordi jeg så nok blev såret og ked af det.

Kan du godt se, at det ikke altid er så simpelt..?

Venlig hilsen

Jakob (DH)

0
0
Svar på denne tråd

Mobning
Forfatter: 
Dato:  17-11-2003 20:59
Gode venner mobber ikke hinanden på en ondsindet måde.

Men personer der "kærligt" mobber med noget man selv, inderst inde, ikke er glad for, eller blot usikker over, holder op med at være ens venner!

Mobning er utilgiveligt - kort og godt.
Og det er mobning der forstærker en lille usikkerhed inderst inde, til noget man ikke kan leve med!
£isbeth & Baloo

0
0
Svar på denne tråd

pretty fancy - At lytte...
Forfatter: 
Dato:  17-11-2003 21:44

Hej pretty fancy

Det er rigtigt, at det er vigtigt at lytte, høre begrundelser og forholde sig til dem.

Det nytter f.eks. ikke noget at hive sine kvalifikationer op af lommen og bare slå med dem uden i øvrigt at argumentere særlig godt. ;-)

Som jeg før har skrevet, så mener jeg, at mange skønhedsoperationer er en symptombehandling.

Lille Peter er ked af det....

Lille Peter, hvorfor er du ked af det...

Jeg er ked af at min næse er så stor og anderledes end de andres....

Nu står vi i en "rundkørsel", hvor der er mange veje, vi kan gå...

1 - Nej Peter, din næse er smuk og helt normal. - Den skal du ikke være ked af.
(Peter spises af med en halv sandhed, for at trøste ham, og det mærker han.)

2 - Ja Peter, den bør vi også have opereret, så du kan blive glad igen.
(Peter får medhold i, at han er defekt og skal repareres. - Både Peter og forældre er offer for det normales magt og frygten for at være anderledes.)

3 - Jamen Peter, det skal du ikke være ked af, for så er du nok meget bedre til at lugte end alle de andre. ;-)
(Lidt humor er ok, og redder måske situationen med et grin. - Men den går ikke i dybden, og det bliver nok nødvendigt senere.)

4 - Ja Peter, du har en stor og charmerende næse. - Det har du fra din morfar, og den er hele familiens stolthed.! :-)
(Redder måske også situationen, hvis Peter er glad for sin morfar.)

I en snæver vending ville jeg oplagt vælge 3 eller 4.

Ville det være meget forkert gjort søde pædagog pretty fancy..?? ;-)

Hvis der var ro og god tid, så ville jeg spørge lidt mere ind til problemet og finde ud af, HVORFOR han var ked af en velvoksen næse. - Den kan jo umuligt være noget, han er generet af, med mindre andre har gjort den til et problem for ham.
Og hvis han bliver drillet, så vil jeg stive ham af og evt. hjælpe ham med at kunne drille tilbage eller se på det på en anden måde, så han lettere kunne stille sig over situationen.
Hvis jeg mente, at det var mere alvorlig mobning, så ville jeg henvende mig til andre forældre, eller til børnehaven, hvis det var der, det foregik, og jeg ikke selv kunne være til stede.

Ville det være meget forkert gjort søde pædagog pretty fancy..?? ;-)

Nej, jeg har ingen børn, og det er selvfølgelig nok derfor, det hele er så nemt (eller så svært logisk). ;-)

Venlig hilsen

Jakob (DH)

0
0
Svar på denne tråd

£isbeth (Baloo) - Så så, nu ikke så striks...
Forfatter: 
Dato:  17-11-2003 22:07

Hej £isbeth (Baloo)

Jeg vil godt gå så langt som til at give dig ret i, at mobning i ordets rene betydning ikke kan gøres positivt.
Det jeg kalder "kærlig mobning" burde jeg nok i stedet kalde for "venskabeligt drilleri".

Reel mobning handler om fysisk eller psykisk vold, som regel hvor flere rotter sig sammen imod een person.

Men så må du også gerne give mig ret i, at der er et ret sort spektrum mellem at have en berøringsangst, hvor man slet ikke tør at prikke til sine venner,, og til det punkt hvor vi med rimelighed kan begynde at kalde det for vold...

Ik'..?? :-)

En lille smule usikkerhed behøver langt fra altid at være negativ. - Den kan tværtimod være meget ansporende og udviklende. :-)
Der er ikke megen udvikling i at være forstenet i sine egne holdninger. (Har jeg lige lært af pretty. ;-) )

Venlig hilsen

Jakob (DH)

0
0
Svar på denne tråd

flabet???
Forfatter: 
Dato:  17-11-2003 23:59
Hvorfor skal du da være så enormt flabet?? Kan man ikke diskutere frem og tilbage uden at man skal være enormt nedladende og flabet?? For det er rent faktisk hvad du er. Fy for pokker. Stopper med at skrive i den her tråd nu. Du er simpelthen ikke værd at spilde mere tid på!

-miki-

0
0
Svar på denne tråd

Kærligt drilleri...
Forfatter: 
Dato:  18-11-2003 07:01
... er drilleri - men ikke mobning...

Drilleri er på de lettere ting - det man gør (at sætte en ledning skævt op, falde over sine egne ben eller tabe mobiltelefonen i lokummet). Mobning er på den man er - personlighed eller udseende.

Mine venner ved på hvilke punkter jeg er "svag" og at hvis de rammer ud efter de punkter hvor jeg har været udsat for 6 års psykisk terror (og fysisk vold) i folkeskolen - så er vores venskab uigenkaldeligt slut.

Årsagen er ikke at selve mobningen vil gøre så ondt (for den er jeg vant til, og der skal mere til at knække min selvtillid!) men bruddet på tilliden til mine venner vil være utilgiveligt!

Men du har jo løsningen på alt og ved alt - så hvorfor diskutere? Det er jo omsonst!
£isbeth & Baloo

0
0
Svar på denne tråd

forkert..
Forfatter: 
Dato:  18-11-2003 07:04
retning tråden tager...mudderkastning har aldrig fået nogen ret langt jakob.

Jeg står også af her i protest.
0
0
Svar på denne tråd

pretty fancy - £isbeth & Baloo - isa
Forfatter: 
Dato:  18-11-2003 12:48

Hej pretty fancy

Du skrev:
Først og fremmest, så tror jeg faktisk at jeg ved mere om børn end dig. ** Har passet utallige børn, så egentlig tror jeg nok jeg ved hvad jeg snakker om! Så er den vist sat på plads!

Og så kalder du nu MIG for flabet og nedladende, bare fordi jeg kalder dig for "søde pædagog pretty fancy"..??

Er du ramt af PMS, eller hvad er der med dig..??? *s*

Nå, never mind... - Jeg har vist også spildt tid nok på dig.

Hej £isbeth & Baloo

I så fald er jeg i hvert fald ikke den eneste.

Hej isa

Jeg kan med min bedste vilje ikke se, at jeg kaster med mudder.
Jeg forholder mig bare til den måde, som jeg bliver tiltalt på.
Og jeg må indrømme, at jeg et par gange har læst et par indlæg til mig i den her tråd, hvor jeg bagefter måtte tjekke, om jeg befandt mig på JHN...

Men jeg vil give dig ret i, at debatten ikke længere er frugtbar.

Venlig hilsen

Jakob (DH)

0
0
Svar på denne tråd

NU går de også for VIDT!!!
Forfatter: 
Dato:  19-11-2003 11:45
med de dér plastiske operationer!!! 8-)

Se bare:

;-D fra
Nina
0
0
Svar på denne tråd

En tand mere..... *ss*
Forfatter: 
Dato:  24-11-2003 00:08

Der var lige en anden lille krølle, som vi heller ikke fik diskuteret.

Jeg har lige set en pige, der rejste til Ungarn og fik lavet sine tænder for ca 30.000 kr. - Det var ca. 1/3 af prisen i DK, og det var nok vældig godt...

Men hun havde også en skæv fortand, som hun fik rettet.
(Hun var nok blevet drillet med den engang.. GRRR..)

For f...., hvor var det en skam...!!

Jeg synes simpelt hen, at skæve fortænder i 9 ud af 10 tilfælde er utrolig smukke og charmerende.

Er jeg den eneste, der har det sådan..??

Jeg ved godt, at der kan være enkelte gange, hvor det er nødvendigt, for at sikre et ordentligt bid og afværge andre lidelser, og så er det selvfølgelig i orden.
Men går det ikke ofte alt for vidt med det fortandsretteri..??

Venlig hilsen

Jakob (DH)

0
0
Svar på denne tråd

Tjah..
Forfatter: 
Dato:  24-11-2003 00:23
...det er vel dybest set et spørgsmål om HVEM hun gør sig smuk for, ikke??

Måske foretrak hun at være smuk i EGNE øjne istedet for i dine??
;-)

med venlig hilsen
atengstedt

Hvordan ser DIN have ud??
Haveplaner udformes.
Kontakt mig for nærmere info og hør hvor nemt og hvor smukt det kan gøres!
0
0
Svar på denne tråd

Øv atengstedt....
Forfatter: 
Dato:  24-11-2003 00:51

Kunne du ikke skrive noget lidt mere interessant og knapt så selvindlysende...??

F.eks. hvad DU generelt mener om skæve fortænder..?? *s*

Venlig hilsen

Jakob (DH)

0
0
Svar på denne tråd

Nu må vi altså...
Forfatter: 
Dato:  24-11-2003 16:05
...have et billede af dig snart. Hvis Skæve fortænder, kæmpe bagdel og div kan tiltrække dig, så vil jeg enormt gerne se hvordan du selv ser ud *gg*

IKKE for at være ond, men er blevet vildt nysgerrig..

....er jeg den eneste der har det sådan?

-miki-

0
0
Svar på denne tråd

Jacob...
Forfatter: 
Dato:  19-12-2004 23:19
Kære Jacob, da jeg læste dette:

Jeg må medgive, at brystets mælkeydelse under amning ikke altid hænger sammen med brystets størrelse.
Moderens vilje til at amme barnet er ofte af langt større betydning.

Så måtte jeg straks svare.

Havd f*anden bilder du dig ind!? "Moderens vilje til at amme barnet er ofte af langt større betydning."

Du aner ikke en bjælde om det du taler med om her.

Jeg har for knap en måned siden født en skøn lille dreng, og jeg ammede kun 2 uger. Jeg måtte opgive pga smerter samt en meget stor barm der gjorde det noget nær umuligt for Tobias at få fat korrekt om brystet.

Jeg ville give begge mine arme for at amme ham!

Han er nemlig disponeret for allergi da både jeg og jan har det, og der kan amning gå ind og mindske risikoen for at han udvikler allergi.
Det var en pine at give op, men samtidig en lettelse.

Kan du forestille dig hvilket nederlag det er at måtte opgive at amme sit barn, når man ved det er det bedste for barnet?

Kan du forestille dig hvordan det er når man tuder fordi man frygter de smerter man ved man får om 5 min når barnet skal ammes?

Jeg synes helt ærligt du skal tage og pakke din mening om bryster/amning langt væk og blande dig uden om dette emne for du aner ikke en dyt om det!

Mvh Sofie Iversen

Hearing the music is just like
seeing the colors of trance
and feeling the power of acid

*Kai Tracid - Trance & Acid*

Tyreengen.dk
0
0
Svar på denne tråd

christ.....
Forfatter: 
Dato:  20-12-2004 00:24
nogle underlige argumenter der kan komme i sådan en sag.

eg er en af dem der får ondt i brysterne fordi ryggen vejer for meget :-P

Jeg ville d atosse gerne have opereret mine større så jeg kunne gå med en nedringet bluse og samtidig se godt ud!

jeg har bare ikke lige råd til at give 30.000 ud hvert tiende år for at ændre det.

JEg bruger en B skål - det er dæleme ikke ret meget NÅ! - men jeg må nøjes med hvad jeg har - og det kan være svært at acceptere når alle kvinder i min familie er ret barmfagre og kalder mig "teenager" i en alder at 22 - det er SKIDE nedværdigende.

Så Jacob - cut the crap! det kan godt være at du sværger til carl mar møllers teori om at rende nøgen rundt og k*eppe en hver kælling små eller store bryster - for du er LIGEGLAD.

Men jeg kan få problemer med at amme mine børn når/hvis jeg får nogen - for hvad skal de tage fat i? lige som at nogle bryster er for store er nogle for små.

Jeg bliver VILDT harm over dine udtalelser. Min søster har alt det fedt på kroppen som jeg ikke har (har prøvet på at overtale hende til at placere noget på min barm) hun har prøvet diverse slankekure og skal nu have foretaget en formindskelse af hendes mavesæk.

Hun kan ikke få børn højest sandsynligt pga hendes fedme. Skal du så sømme hende og sige at så skal hun ikke have børn? fordi DU mener at hun sikkert er smuk som hun er? skal du så med din mening "fratage" hende retten til at blive mor?

HElt ærligt jacob - jeg mener at du i denne sag skal tænke før du taler.

Jeg kan til dels give dig ret i at ofte kan det have psygisk betoning, klart - jeg er flov over mine små bryster - min kæreste elsker mig som jeg er, men alligevel mangler jeg noget - jeg mangler min kvindelighed - jeg mangler MIN BARM!

Er det så meget at forlange at jeg inderligt ønsker mig en barm så jeg når jeg ligger på stranden ikke bliver forvekslet med en mand i bikini?!

Respekter dog vi andres følelser over for vore kroppe i stedet for nærmest at træffe et valg om hvordan vi bør se ud - se det er værre end plastik-kirugi.

Det er MIN krop - jeg bestemmer - og du skal ikke dømme mig hvor hvad jeg ønsker omkring min krop. og du skal ikek diagnosticere mit sind på grund af mine ønsker - det vil jeg overlade til mennesker der er uddannet til det.

:-P Karina82 :-P

;-D møgkællinger har det sjovere ;-D

0
0
Svar på denne tråd

Lige for en ordens skyld
Forfatter: 
Dato:  20-12-2004 10:26
Hej Sofie#Star Dancer# og karina82.

Denne tråd er hevet frem fra "gemmerne" og er over 1 år gammel.

Desuden skriver Jakob (DH) ikke længere på HN - så det er "spildte Guds ord på BalleLars" (hvis I kender den vending). ;-)

Venlig hilsen
Nina
0
0
Svar på denne tråd

niaL....
Forfatter: 
Dato:  20-12-2004 17:41
hm... måske jeg skulle begynde at læse datoer?????? DOOOOOH!

:-P Karina82 :-P

;-D møgkællinger har det sjovere ;-D

0
0
Svar på denne tråd

Det er ok :o)
Forfatter: 
Dato:  20-12-2004 22:36

Hej Karina82. :-)

Det er helt ok ... Jeg ville bare nævne det - så der ikke kom en hel masse flere indlæg på en "død" tråd. :-)

Måske burde der måske indføres en "tidsfrist", hvorpå svar til gamle tråde ikke kunne gennemføres?

Det KAN jo være svært at gennemskue, hvor gamle de tråde er, der henvises til?

Venlig hilsen
Nina

0
0
Svar på denne tråd

Svar på dette indlæg (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider