Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Seniornettet

den hjælpende hånd
Forfatter: 
Dato:  15-11-2003 14:40
Kender I det ?:-)

Jeg har et hus som er ved at falde fra hinanden, der er ingen maling (jo det passer nu forresten ikke, malingen er fra 1880 - og den er original! Man brugte den for at der ikke skulle gå ild i væggene når kakkelovnen var fyret op ) men ellers ingen maling eller tapet på væggene...

Jeg har en grusgrav i stedet for et bryggers :-(

Jeg har TO stuegulve der er uisolerede og sk*dekolde på den her årstid :-(

Jeg har en brændeovn der er stillet op, men ikke sluttet til :-(

Vores nyeste investering et P*ssedyrt stoker fyr er installeret og klar til start, men der mangler liiige...

Og som toppen af det hele er mellemrummet imellem hesteboxene blevet sparket ned - for EN UGE SIDEN - og igår gik bilen istykker :-(

Men det er MEGET vigtigere at være vennernes ven!!

Så derfor skal vi i denne weekend lægge bordplader og bukke til vennernes indflytningsfest i deres totalt istandsatte nyindkøbte hus.

Og ikke nok med at vi skal lægge materialerne til :-( Nej Nej vi skal skam også levere dem - i en bil der er istykker, for de har jo ét barn :-*
Benzinen som vi selvfølgeligt selv skal betale er et ekstra frynsegode, nå ja de tjener jo også kun ca det dobbelte af hvad vi gør lige nu !!

Jeg er fuldstændig oppe at køre over det her, og FAN***mer om vi så ikke skal derop og spise iaften og sidde der og holde gode miner til slet spil (ihvertfald for mit vedkommende - og hvis der er noget jeg ikke er god til så er det dét 8-) )

Og tænk engang sådan har det været i 2 år nu, og hver eneste UGE må JEG høre for om VI da ikke snart er færdige med vores "roden rundt og se farlig ud"

Og tænk engang VI har 2 børn som faktisk også gerne vil se deres far engang imellem uden en bil hængende over sig...

Og for at det ikke skal være løgn så GLÆDER manden sig ligefrem til i aften..... (jeg krummer tæer bare ved tanken om hvordan den aften kommer til at forløbe)

Okay okay, jeg er nok lidt PMS i dag. Men GRRRRR.... jeg har lyst til at slå en eller anden ihjel :-*

Er der andre end mig der har sådan en "¤#%¤¤#"% af en mand, der bare ikke KAN sige nej - til andre end konen 8-)

June
0
0
Svar på denne tråd

argghhhh june
Forfatter: 
Dato:  15-11-2003 14:48
jeg tror jeg meddelte manden at jeg ikke tog med,for der er lige nogle ting der skal laves VED VORES EGET HUS.....

og så meddelte jeg også de såkaldte venner at de ikke kan låne mine bukke for jeg skal bruge dem.

god fest

hilsen berit
0
0
Svar på denne tråd

egne arbejdweekend
Forfatter: 
Dato:  15-11-2003 14:51
de lyder som om det er tid at "vennerne" skal betale tjenesterne tilbage. du skal planlægge en arbejdsweekend som vennerne bliver "inviteret" til. du sætte nogle øl på bordet og så sætte dem i gang med arbejdet.

sådan!

og du kan lige sige det til dem du kommer ud til i aften hvornår det er de skal kom.
0
0
Svar på denne tråd

Øl....
Forfatter: 
Dato:  15-11-2003 15:02
ja ideen er god nok Bexie :-)

Men at servere øl for den stak "¤&%&" håndværkere er ens betydende med at der ikke bliver lavet en hujende fis, dét er afprøvet (og desværre er min mand nok den værste...)

Men jeg overvejer kraftigt at sige at jeg ikke tager med - og det vil så heller ikke være første gang jeg bruger den løsning :-(

Men i marts måned indgik vi en aftale om at tingene herhjemme SKULLE laves inden vinter, og hvad er der så sket ??? - jeg har lige i sidste uge fået en dør sat i og fået muret 2!!! stikkontakter fast!

Og så selvfølgeligt det "¤#"¤#% stoker

-og nu har manden lige ringet deroppe fra, og han fik så lige det glatte lag i tlf, så nu er tonen lagt!! :-*

(ihh, hvor er det godt med "venner")

June
0
0
Svar på denne tråd

june jeg vil
Forfatter: 
Dato:  15-11-2003 15:08
så gerne være en flue på væggen når du ruller dig ud*G*

kunne lige forestille mig hvor gal du kan blive.....

hilsen berit
0
0
Svar på denne tråd

en godhjertet mand
Forfatter: 
Dato:  15-11-2003 16:43
du har. Sådan en har jeg også. Men jeg er desværre ikke lige så tålmodig som dig. Når jeg begynder at fortælle at jeg vil ringe efter håndværkere, får han fingeren ud af hullet.
Jeg havde længe ønsket mig en dejlig terresse, og inviterede familie og venner til min mands fødselsdag, iført arbejdstøj, og ekstra værktøj. Solen skinnede, og alle mødte op.

Jeg skulle på dagjob ;-D og heldigvis har jeg søde svigerinder og svigermor, som havde opvartet mændene, maling til plankeværket var også indkøbt, så det fik også en tur. Da dagen var omme, kunne vi alle sidde og spise aftensmad på den.

Her er lige et par billeder:

og senere:

Den er overdækket naturligvis. Og farven på mit hus er faktisk lyserødt, men det skulle have været ferskenfarvet. Men vi har købt ny farve til væggen og den blir mørkeblå. Men min mand nåede desværre ikke at male iår, da nogen havde brug for hans hjælp ;-D

Jeg håber at du er arrig og evt. kan nummeret på gode håndværkere. Jeanette (june) ;)
0
0
Svar på denne tråd

SÅDAN-
Forfatter: 
Dato:  15-11-2003 17:24
nu har jeg rullet mig ud i min fulde højde, og det blev lige 7 m og 10 :-D

Og det resulterede så i at jeg blev hjemme og manden tog en taxa til fest - alene...

hmm, jeg begynder efterhånden at overveje om ikke jeg skulle finde mig en bedre "model" 8-)

June
0
0
Svar på denne tråd

Du må ændre solganet
Forfatter: 
Dato:  15-11-2003 17:57
Vores motto her i huset er blevet "vi har lige èt projekt mere igang"
og
"Det vi ikke når idag det når vi nok!"
C'est la Vie

Og kender nummeret på håndværkeren. Når de ringer efter din mand, så bed dem om at de lige kan komme hos jer først. Og har du ikke nogle gode familiemedlemmer. Efter vi fik lavet vores terresse, fik vi invitation af svigerinde, og svigerfar. Så havde de projekter, som skulle laves :)

Jeanette
0
0
Svar på denne tråd

June? ...
Forfatter: 
Dato:  15-11-2003 18:03
Er det de samme venner - der undrer sig over, at I ikke får lavet mere derhjemme???

Så ville jeg personligt hellere droppe vennerne - fremfor manden, der umiddelbart virker sød nok - men FOR flink!

Jeg/vi har også haft venner - der hele tiden gerne ville besøge os - da det jo var så HYGGELIGT!!

MEN - samtidig blev vi ikke geninviteret - og fik nogle gange at vide, at det var lidt "sjovt", at vi ville bo helt derude - hvor kragerne vender ...

Sæt dine grænser - men mit forslag er, at du lige kigger lidt på, HVEM du helst vil undvære.

Venlig hilsen
Nina

PS. Det er nu over 3 år siden, vi (mest jeg) droppede vennerne - og det føles faktisk HELT ok! :-)
0
0
Svar på denne tråd

Hi hihihi
Forfatter: 
Dato:  15-11-2003 18:07
Bare rolig June du er ikke den eneste i verden med den type mand. Vores hus ligner et bombekrater, ikke pga. af restaurering (gid det var så vel 8-)), men fordi gumpen ikke kan tage sig sammen til at ryde op og gøre rent. Og nu er jeg altså blevet træt af det, så jeg har bestemt at jeg ikke løfter en finger i huset de næste fjorten dag. Allerede nu på dag 4 skal man bruge en skovl til at bane vej, mange steder, så jeg er spændt på hvor længe han gider og se på det. Jeg kan heldigvis tage ud til hestene hele aftenen så jeg er fri for at glo på rodet :-*. Og haven, den tør jeg slet ikke snakke om, den har i hvert fald glemt hvad en rive og et hakkejern er.

Hvis du ved hvor man kan købe/bytte sig til en hesteinteresseret model, med højt rådighedsbeløb så sig endelig til. Det kan være jeg er interesseret ;-D

Venlig Hilsen Lisette

DSAH

Arabisk Rideklub

B-) The best in life is always free B-)
0
0
Svar på denne tråd

hi-hi.............
Forfatter: 
Dato:  15-11-2003 19:37
Held og lykke June.

Ja jeg ved ikke rigtig hvordan jeg skal sige det, men jeg har altid godt kunne lide dig. Lige fra første gang jeg så dig. Tror at det har noget at gøre med at du er så ligetil og siger din mening (asådan er jeg vist også selv :-D)

Nå men tilbage til huset. Det er derfor at jeg ikke vil købe et gammelthus, som der skal laves alt ved :-P

Hilsen

Liva og Sanne
0
0
Svar på denne tråd

Ja Jeanette
Forfatter: 
Dato:  15-11-2003 20:05
den kører også her i huset :-(

Mit bedste selvforsvar er at sige at huset formentligt står næsten færdigt når ungerne skal til at flytte hjemmefra, og de er jo kun 11 og 7 ... 8-)

Og når nogen hører om vi er kommet videre med det eller det projekt er svaret "Nej, for Rene har så travlt med alle kunderne C est la Vie"
-men i virkeligheden så har jeg nok mest lyst til at svare: "hold så kæft"! ;-)

Vores interne kemi er i takt med de ikke udførte opgaver blevet så dårlig at man efterhånden kan skære en terning ud og bære den udenfor :-(

Og jeg har nedlagt protest for længe siden, ved ikke at røre Renes tøj, andet end for at få det ud fra vaskemaskinen, jeg rydder ikke op efter ham, allernådigst kan jeg "kyle" nogen ting i en kasse og sætte den hen i et hjørne... :-)

Problemet med at rekvirere håndværkere udefra, er at når projekterne er så store at der skal proffer til vil det koste en "bondegård" mindst!! Hvis jeg skal bruge dem "ikke-orange" Og som aktiv arbejdsløs er det ikke lige "bondegårdssummer" der hænger flest af i vores træer :-)

Og de proffe vi kender er:
1. Dem han er til fest hos i aften
2. Delvist som "medbygger", og det har jeg vist ikke lige fysik eller "byggeforstand" til 8-)
3. Eller også skal vi selv lægge værktøj til, og selvom vi har ALT i huset så aner jeg ikke HVOR skidtet befinder sig 8-)

Jeg "plejer" som oftest kun at deltage som idékvinde, og kritiker og så som den der holder på drikkevarerne til projektet er udført 8-)

-hvorfor drikker håndværkere så meget ?:-)

I morgen når tingene skal redes ud igen - eller hvornår vi nu lige kommer på talefod igen efter denne aften, så er det, set fra hans synspunkt, mig der er dybt uretfærdig og jeg hader hans venner, mest fordi jeg ikke har nogen selv 8-)

-og set fra mit synspunkt, ja så er jeg FEJLFRI :-D og det er ham der er for dårlig til at sige nej og prioritere os frem for andre...

Men nu vil jeg tage i byen - alene - i aften.
Kryds fingre for at jeg ikke scorer noget der er bedre for jeg har den største lyst til at gøre en ende på det her forhold aldeles omgående... :-(

June
0
0
Svar på denne tråd

Altså June
Forfatter: 
Dato:  15-11-2003 20:42
Synes efterhånden at det er ofte at du ikke er tilfreds med din gemal. Er det ikke ved at være tid til en ordenlig revision af dit liv ? Måske er det bedst for dig at gøre en ende på det, eller i hvert fald lave om på nogle ting ?

God bytur ! :-*

Hilsen

Liva og Sanne
0
0
Svar på denne tråd

jo du har ret Sanne
Forfatter: 
Dato:  15-11-2003 20:46
Jeg prøver også ihærdigt at hanke op i mig selv og få pakket kufferten :-( - tror jeg ?:-)

Men hver gang jeg er på vej,så gør han et eller andet så jeg giver ham, og os, en ny chance 8-)

Og det er jo ikke bare lige at pakke og skride, når man har børn og gammelt møghus der garanteret er aldeles usælgeligt 8-) og hestene, og alt det andet....

Men jo, jeg tror faktisk at jeg tager tilløb ....!

June
0
0
Svar på denne tråd

hejsa.
Forfatter: 
Dato:  15-11-2003 20:46
skal i hjem til dem og spise/feste eller skal i lave noget ?

for hvis i er inviteret til deres fest kan jeg ikke se hvad de har gjordt galt ?
det kan godt være jeg har misforstået dit indlæg... men det lyder lidt som om du er sur over at de er færdige med deres hus og i ikke er med jeres...er det korrekt ?

medmindre at i har været hjemme hos dem og lave alt muligt uden at få noget noget igen. synes jeg da at det er ok de spørger om de må låne jeres bukke og plader (det er jo tåbeligt andet hvis i alligevel har dem stående)

det er jo ikke deres skyld at din mand ikke kan få tingene færdigt ??? eller har jeg misforstået noget ?

udover det ved jeg godt hvordan du har det. pt bor vi i det værste uisolerede skodhus der findes.. bruger for 4000 kr olie om MÅNEDEN og det er stadig meget fodkoldt.

men vi har NYT hus stående på 260 kvm med GULVVARME {>
i hele hytten. som vi skulle have flytte ud i for 1 år siden. nu er det dog så færdigt at vi kan holde jul i det (7-9-13) for det eneste der mangler er at køkkenet skal sættes op (det står i kasser) og stikkontakterne skal sættes i væggen. det bliver bare den bedste dag i mit liv når vi flytter. især fordi det er ca 10 km fra hvor vi bor nu og hesten står kun 1 km derfra.

bare rolig.. dit fyr skal nok virke en dag :-) vores skulle have virket for laaaang tid siden, men først i sidste uge blev gulvene lune for første gang.

hilsen sjanna
0
0
Svar på denne tråd

Håber at du træffer
Forfatter: 
Dato:  15-11-2003 20:59
den rigtige beslutning, men husk at det der med at man bliver for børnene ikke altid er det bedste. Det vil blive svært for dem i begyndelsen, men hvis I ikke kan sammen, så trives børnene jo heller ikke

Hilsen

Liva og Sanne
0
0
Svar på denne tråd

Sjanna
Forfatter: 
Dato:  15-11-2003 21:03
Jeg er sur! Basta ! :-(

Nej seriøst så er jeg ikke sur over at deres hus er færdigt for det har det været længe og de har købt det sådan, det er et rigtig 60 typehus og det kan jeg ikke med min bedste vilje misunde dem 8-)

Det jeg er sur over er at min mand har så travlt med at "være der" for andre, at der ikke sker en flyvende fis i vores hjem :-(

Når han endeligt holder en "fraværsdag" fra sit arbejde som selvstændig "auto-mann" så mener jeg at det ville være anstændigt at han brugte tiden til enten at være sammen med sine børn eller på at bygge "lidt" videre på det her "projekt mareridt" som vi nu har boet i, i 2 år.

Jeg har skam ikke noget imod at låne mine/vores ting ud. Men for mig at se, og i praksis fungere det da sådan for os andre, at hvis man vil låne noget så må man bevæge sig efter det ?:-) Men de her venner forventer at det bliver leveret, og nu når du er her så kan du liiige .... og her er mit fjols af en mand så ikke den der siger fra! Tværtimod 8-)

Det handler ikke en disse om hvorvidt vi er inviteret til deres fest eller ej. Det handler om at "alle" har så travlt med at kritisere vores rod - og de er selv årsagen til at vi ikke kommer nogen vegne :-(

For Rene´s vedkommende er det hans barndomsvenner og vi har et fint forhold til dem, men jeg må indrømme at jeg føler mig udnyttet ud over mine grænser - og det har jeg gjort længe 8-)

For da vores børn var små, var vi "udenfor". Der var ikke nogen af hans venner der havde børn og de tilbragte alt deres tid i motionsklubben og i byen. Det havde jeg heller ikke noget imod, men de forstod ikke vores situation overhovedet, og de forsøgte i årevis at "fortælle" Rene, hvordan han skulle køre sit liv!

Nu har de så selv fået børn, og uha hvor skal de tages hensyn til! De kan ingenting, de forstår ingenting og at se tingene fra vores synspunkt nu hvor vores børn er så store som de er - ja det kan de da slet ikke!!!

Så det er en gammel historie det her 8-)

Og det er derfor at jeg bliver så OLM når jeg kan se mønsteret stadig er tilstede og at Rene så OVERHOVEDET ikke kan se det, ja det gør ihvertfald ikke tingene bedre!

Fangede du den nu ?:-) :-D

June
0
0
Svar på denne tråd

Den der graver en grav til en anden...
Forfatter: 
Dato:  15-11-2003 21:11
...skal passe på ikke selv at falde i den!
;-)

Hermed mener jeg, June - at man kan gøre sig livet SÅ surt ved partout at skulle "vise ham" hvor dååååmt han opfører sig, at det dårligt er umagen værd!
:-(

Du fortæller at du nu er på det stadium hvor du "har nedlagt protest for længe siden, ved ikke at røre Renes tøj, andet end for at få det ud fra vaskemaskinen, jeg rydder ikke op efter ham, allernådigst kan jeg "kyle" nogen ting i en kasse og sætte den hen i et hjørne..."
>:-(

Hvor sjovt er det så at bo på den måde???

Og hvor godt virker det??
?:-)

Hvis du SELV trives med ting og sager i papkasser i alle hjørner og vasketøj i alle kroge og på alle tingængelige overflader så frafalder jeg tiltalen på DET punkt.
Men som "opdragelsesmetode" har det tilsyneladende ikke den HELT store effekt, vel??

Hvordan synes du SELV det går???
;-)

Uden parallel i øvrigt: der findes kvinder der ikke vil gå i seng med deres mænd, når de er sure på ham..
Udmærket så - det SKAL de jo så heller ikke...
Men hvormange knus får de så SELV på den måde?
;-D

Jeg skal ikke gøre mig klog på jeres forhold (HHansen der kender mine hjemlige forhold vil sikkert synes at det er MEGET klogt af mig :-P) men man kan have SÅ travlt med at gøre livet surt for sin ægtemage at man SELV ender med at have det lige så surt - eller sågar værre!!

Efter min erfaring får mænd efter en årrække MEGET svært ved at høre hvad deres koner siger, når det drejer sig om ting, der skal gøres i hjemmet - en slags erhvervet vil-døvhed, måske?

Fakta er i hvertfald, at hvis der er noget man ABSOLUT IKKE vil have udført herhjemme, så skal man bare sige "Skat, her på lørdag kan du så ikke liiige.."

Hvorimod hvis en kammerat i nød kalder, fordi han skal have drejet gevind på sin kanariefugl eller lignende LIVSvigtig ting - SÅ er han der som et søm!

Det hænger sandynligvis sammen med at det ALTID er sjovere at ordne ANDRES ting end ens egne - af samme årsag byttede min veninde Bente og jeg i en årrække ROD, sådan at forstå at vi når vi besøgte hinanden vaskede op, ryddede op og gjorde hinandens hjem rene - det er både nemmere og sjovere at gøre i selskab med en ven - og man har absolut INGEN sentimentalitet overfor ANDRES gamle skidt: UD med det - og så er der orden i løbet af nul komma dut! :-D

Mit bedste råd til dig er altså: LAD VÆRE med at være en bitsch!
HAN bliver sur, DU bliver sur - Hele huset ligner 7 slags lort..men derudover sker der nøjagtigt ingen ting!

Jeg har desværre ingen forkromet løsningsmodel til dig, men vil bare afsluttende konstatere at NÅR man gør dét man plejer at gøre - så SKER der det der plejer at gøre..!

De bedste ønsker til jer begge fra
atengstedt, der OGSÅ bebor et gammelt møghus!!

med venlig hilsen
atengstedt

"Kager, Kunst og Kærlighed kvæler al besværlighed"
0
0
Svar på denne tråd

hej june
Forfatter: 
Dato:  15-11-2003 21:18
jaaa.. nu ved jeg hvad du mener *g*

var også sikker på at jeg havde misforstået noget efter hvad de andre skrev. men jeg er jo ny her så jeg har ikke set de "gamle" indlæg.

forstår godt hvis du er sur så. min kæreste anders er også en af de flinke/hjælpende typer der næsten aldrig siger nej. og nu har vi jo haft brug for meget hjælp af de forskellige venner og bekendte vi har til huset. folk siger ogsp gladeligt ja... men kommer de ??? NEJ. de skulle liiiige et eller andet. og så weekenden efter ringer de til anders og spørger om han ikke lige kan hjælpe dem med noget og så siger tumpen som regel ja ?:-) så er det jo 2 weekender hvor der ikke er blevet lavet noget på vores hus.

hvad er det med de mænd, ser de bare så meget anderledes på sådanne ting end kvinder gør ?

jeg blev TOSSET for et par mdr siden og gjorde ham klart at jeg tog den næste lejlighed der stod i avisen (alene)for nu gad jeg ikke vente på det hus mere. det hjalp sgu... han tog fri fra arbejde ugen efter og hilder fri indtil huset står færdigt, og så er der ellers sket en hel masse. vi har nået det samme på 2 mdr som der er blevet lavet det sidste år.

hilsen sjanna
0
0
Svar på denne tråd

Anette
Forfatter: 
Dato:  15-11-2003 21:31
Hvorfor er du nu lige altid så klog ?:-) :-D (hvorfor ser den spørgende smiley sur ud ?? )

Jeg ved godt at det er min egen skyld en del af rodet!!

Men lige på det her stadie, kender jeg snart ikke flere udveje.

Tilsyneladende kan jeg vælge imellem:
- en stresset mand, der er sur og tvær og ikke kan eller vil have energi til noget som helst - og da slet ikke hvis det er noget der SKAL laves (og det gælder såmænd også kunderne til hans "biks" så han er langsomt ved at ødelægge sin egen levevej...)

Eller
- en glad ligeglad mand, der tuller småberuset rundt i sin egen lille verden og sk*der på alle aftaler

Eller
- som jeg efterhånden er kommet frem til vil være løsningen
Jeg skrider!!
Jeg rejser fra mit drømmehus, som engang deltes med min drømmepartner og holder op med at kæmpe for andet end min egen overlevelse - og børnenes selvfølgeligt...

Jeg har lært at leve med at "Hele huset ligner 7 slags lort"
og dermed også holdt op med at gå og forsøge på at rydde op i det.

Og en "to-do" liste! Jamen du har ret. SÅ er jeg da HELT sikker (som skrevet for få dage siden ;-) ) på at der INTET sker!
og når der sker noget så er det ikke der hvor aftalen var at det skulle ske!

Løsning, Anette ????

June
0
0
Svar på denne tråd

Skyd ham???!
Forfatter: 
Dato:  15-11-2003 21:52
Og mens du HAR fat i pistolen - kunne du så ikke skyde MIG også - eller Manden Min!??!

Nej, deværre.
Jeg HAR ingen løsning.
Men vi kan eventuelt bytte liv for en fjorten dages tid - det ER jo meget nemmere at løse andres problemer??!
:-P

Det sted, hvor alarmklokkerne ringer, når jeg læser DIN historie er der, hvor det fremgår at Din Mand drikker i ny og næ og "tuller småberuset rundt"...

ØV, hvor det bare IKKE lyder godt i mine ører - og jeg ville ønske jeg havde et RIGTIG godt råd til dig - men det har jeg ikke...Jeg ved bare, at jeg hellere ville leve sammen med en maniodepressiv dybhavsdykker med udpræget dødsdrift end jeg ville leve sammen med en mand der drak!

Men vi har jo alle vore grænser og jeg MÅ jo formode, at der er noget der "tæller opad" når du hans drikkeri til trods kan kalde ham for din drømmepartner??!

Har du overvejer om han muligvis KUNNE have en depression??! Din beskrivelse af manden og hans reaktionsmønster forekommer mig på flere punkter smerteligt bekendt??

med venlig hilsen
atengstedt

0
0
Svar på denne tråd

Nåhh vil du på tv??
Forfatter: 
Dato:  15-11-2003 22:13
med byttefamilie-projekt ;-D

Nej, jeg har heller ikke løsningen. Manden er vokset op med en dybt alkoholiseret far og hentede ham på værtshus indtil flere gange om ugen fra han var 7 - til han ikke gad mere... :-(

Så jeg har meget korte tøjler med ham, for ellers så vælger han den løsning. Og det er desværre noget der i hans branche, bliver betegnet som en "erhvervs sygdom" sørgeligt men sandt!

Vidste du at 75% af alle selvstændige erhvervsdrivende mænd i bilbranchen før eller siden mister kørekortet på sprit? Uhyggeligt men sandt!

Jeg har hele tiden sagt at jeg vil kæmpe til sidste blodsdråbe, men jeg tror sg* snart at jeg trænger til en blodstransfusion 8-)

På sådan en dag som idag, hvor PMS´en hærger og han - endnu engang - svigter alle aftaler til fordel for nogen der misbruger venskabet, ja så er målet ved at være fuldt! :-)

Jeg finder mig ikke i at han tuller småberuset rundt her til hverdag, men hvis jeg vender ryggen til et øjeblik så har jeg en alkoholiker i huset - og det skal "MINE" børn ikke vokse op med!!

Og hvor finder man lige sådan en rengøringsveninde henne ?:-) :-D

Min mor vil hellere end gerne, men det har jeg mit livt for kært til :-D

Og Renes ting aner jeg ikke hvor jeg skal "smide" hen 8-) - han fylder som en hel losseplads, både inde og ude, i mit hoved og uden på 8-) :-D

så det er nok alligevel ikke en løsning. ?:-)

Men det var rart at vide at du - heller ikke - har en løsning (og jo han har haft en depression, sidste år pga stress og en kone der ikke ville lade ham drikke sig ud af det..)

Og jeg får også snart en hvis ikke jeg kommer væk herfra, om det så bare er på arbejde så ville det også hjælpe - tror jeg 8-)

June
0
0
Svar på denne tråd

bare nogle kommentar
Forfatter: 
Dato:  15-11-2003 22:25
jeg har en meget stresset og tit deprimeret mand. det er bare så travls og meget lidt bliver lavet.. men jeg har fundet ud af at hvis jeg prøver at blive på toppen af de ting jeg KAN styre, finder han tit mere energi til de andre ting.

måske skulle du bruge din "fri" aften på lidt rengøring og se om det ikke for ham igang imorgen eller i overmorgen? nogle gang er at se jeg har lavet noget lige den nødvendigt spark i røven til min. og nogle gang kommer han til at hjælpe hvis jeg går i gang med noget... specialt hvis han synes jeg gør det forkert.

måske kan i lige tage en snak sammen og prioriter nogle af de ting som venter og se om du kan finde en løsning. det kan være at han er kørt fast i noget og ikke kan se at komme videre. min bliver ret problematisk når han har for mange ting at lave. det er vigtig at kun presse ham med en ting i gang og gør hvad jeg kan at få det lettere for ham at lave det.

og ikke for at være umuligt... men bliver din "del" af husarbejdet færdiggjørt? bare jeg ved at man ikke kan regne med andre gør hvis ikke man selv vedligehold.

forresten.. min far var også langsom med husarbejde. de flyttet ind 14 år efter huset var lovet at være færdig... og det er ikke færdig endnu, men beboeligt.
så jeg vokset op i sådan en rod som du snakker om og ved hvad slags helvede det kan være. man bliver fanget i en dyb depression og kan bare ikke grave sig ud. min far til sidste kom ordentlig i gang da alle tre børn flyttede ud og de fik lidt mere plads i budgetet til byggeri og færre undskyldninger.

0
0
Svar på denne tråd

Vennehjælp...
Forfatter: 
Dato:  15-11-2003 22:41
... må gå begge veje - ellers er det nogen sølle venner i holder jer.

Din mand arbejder som selvstændig - og du går hjemme - hvorfor er det HANS ansvar at tingene bliver gjort??

Så mit forslag er at du prioriterer ET rum til at starte med, og vurderer hvad der skal laves. Saml jeres værktøj, og få et overblik over hvad i har og hvad vennerne bedes medbringe (så meget som de selv har læavet må de jo have værktøj)

Køb materialerne og inviter vennerne til at hjælpe med at få JERES ruin i stand.

Når der er lavet ET rum hjælper det på motivationen (både hos dig og manden). Maling og tapetsering er jo ikke det store arbejde - går du alligevel hjemme som arbejdsløs, kan du sagtens male et rum om dagen. En dreng på 11 år kan sagtens hjælpe med at holde en ende tapet - og tapetklister er vist ugiftig, så din datter på 7 kan smøre den næste bane mens i to klistrer en op.

Gulvene kan du nok ikke stå med selv - men der kommer de gode venner ind i billedet igen. I har hjulpet dem, så det manglede sku bare at de også kunne hjælpe jer! Det samme gælder installation af brændeovn og det sidste der mangler til Stokerfyret.

Skal der tæpper på gulvene, kan jeg i øvrigt anbefale at lægge et undertæppe i tykt uld. Nogen af mine venner har en stue med uisoleret gulv, og de har valgt dene løsning. De gik fra et rum der konstant var koldt og småklamt, og til et hvor deres spædbarn kunne krable rundt på gulvet uden at blive kold!! Det VIRKER!

Hvorfor gå og vente på at din mand gør tingene??

(for øvrigt - HN er mere end bare et debatforum... Da jeg skulel flytte for et par år siden klagede jeg min nød herinde, og vupti stod der 10 HN'ere og hjalp mig. Aldrig er en flytning blevet genenmført så hurtigt og smertefrit. Da de kørte var mine møbler samlet og stillet op, tingene stod i køkkenskabene og bøgerne i reolen.!!)
£isbeth & Baloo
It takes 43 Muscles to Frown and 17 to Smile
But it Doesn’t take Any to Just Sit There with a Dumb Look on Your Face

Passier sadel m.m. sælges
0
0
Svar på denne tråd

Jeg vil gerne!!
Forfatter: 
Dato:  15-11-2003 22:49
Bytte oprydning, altså!!!
(ikke liv!!)

Er der ikke noget med, at vi bor RELATIVT i nærheden af hinanden, June??!
Jeg kigger GERNE ind til en gammel kop kaffe, en opvask og en garageoprydning, hvis du så gør gengæld en anden dag!

Jeg har fri HEELE januar og HEELE februar!!

med venlig hilsen
atengstedt

0
0
Svar på denne tråd

Jeg har nu
Forfatter: 
Dato:  16-11-2003 01:39

i snart 13 år levet sammen med en alle sammens hjælper... :-)
Og vores eget ligner noget fanden har skabt, så jow June, jeg kan sagtens følge dig... :-)
Dog har jeg manden på antabus og det kører fint... :-)

MEN her forleden dag fandt jeg vist nok lige de vise sten, for hvordan man får droget til at lave noget herhjemme... :-) :-)

jeg kom lige til at sige:
"Chriiis, hvor er boremaskinen henne???"
"Hvad skal du med den??"
"Åhh jeg skal bare lige have sat den dims fast, som du lovede at gøre for et år siden!!"
"Du skal da overhovedet ikke til at rode med det, lad lige mig gøre det i stedet for!!"
"Fint nok!!"

Da han så havde fået det gjort, kom jeg lige til at tage en hammer og ville gøre noget andet...
Og hvad skete der lige???
Jo han overtog også det projekt, og lavede det færdigt... :-) :-) :-)

Så for fremtiden, tror jeg bare jeg skal gå i gang med det selv, for han vil alligevel ikke have andre til det og overtager det så... :-) :-)

M.K.H.
Else.

"Man lugter ikke af hest, man dufter!!"

"Kjærlighed er uden vilje.
Den falder lige så godt på en lort,
som på en lilje!!"

:-) Medlem af pylreklubben. Klubben for pylrede hesteejere. :-)
0
0
Svar på denne tråd

jow ser I
Forfatter: 
Dato:  16-11-2003 09:15
vores "projekter" er jo ikke "båre så´en liiige" ;-D

FOr at kunne lave vores bryggers færdigt (for nu at starte fra en ende af) så kræver det:
1. At stokeren skal tilsluttes, og i øjeblikket kræver det en aut. montør
(som vi har i vennekredsen, men han har lige fået en syg baby 8-) )
for systemet dækker både værksted og hus og det system der kører på værkstedet er koblet på først og det er utæt i kalorifæerne (man kan tage brusebad derovre når der er vand på systemet, og det er ikke lige meningen 8-) )

2. Når så stokeret har kørt i 24-48 timer så kan vi gå ind i huset og afmontere et mange 100 kg tungt oliefyr... ikke lige noget man bare lige gør...

så skal gulvet brækkes op - nå resten af det 8-) ( det er derfor det hedder grusgraven) og der skal lægges nye kloakrør ned og ud gennem væggen og ned i skakten.

Og så skal gulvet støbes, der skal lægges gulvvarme (Dét kan jeg godt!!!) og støbes igen ovenpå, inden fliserne kan komme op.
Undervejs er der lige noget med nogen vandrør, og et loft der skal ned - og op og noget el der godt nok er nyt men det er ikke færdigt (elektrikeren var ham, manden var til fest ved igår)

Væggene er inde i huset alle belagt med "opslagstavle" så man kan ikke bare lige tapetsere og male ovenpå. Det skal ned og så skal væggene pudses op og undervejs har vi lige et problem med hulmursisolering og nogle meget porøse mursten 8-)
så det handler ikke om at "vi kan lige få klappet det op med ungernes hjælp" :-D
Det lader sig desværre ikke gøre - heller ikke gøre.

Det forekommer måske vanskeligt at tro på, men uanset HVAD vi skal lave her så kræver det assistance af aut. "dit og dat" fordi der er KONSTANT et eller andet som alm. mennesker ikke selv må "lege" med.

Mit hus flyder på overfladen JA! Og det kan jeg godt leve med sålænge der er rent nedenunder :-D
- det jeg ikke kan leve med, og som jeg til at starte med brokkede mig vældigt over - var den kendsgerning at manden er dér for andre, men ikke for os!!

Uanset alle årsager så er det dét den her "klagesang" handler om..

Jeg har selv accepteret i tidernes at vi købte det her "drømmehus" men havde jeg dengang (efter kun 10 års samliv) 8-) vidst at min mand led af "antihåndværkersyndrom", og at hans hoved og hænder var ude af stand til at kommunikere, så var jeg blevet inde i byen....... men det anede jeg ikke, for det gamle hus vi havde der, dét kunne han godt lave istand!

Og jeg kan indimellem godt se hans dilemma. Hver gang han skifter fra værkstedstøj til noget andet og tager initiativ til at nu skal der til at ske noget, så kommer der en uanmeldt kunde der forventer at han har tid og lyst til at stå og snakke bil i timevis - og da helst med en bajer i hånden... og når den ene er kørt så kommer den næste...
så jeg kan sagtens forstå at han får stress, og mangler initiativ til at gå i gang, og at det er MEGET nemmere at lave vennernes huse og biler og alt muligt andet fordi der bliver han ikke forstyrret konstant af "osere"

Men dét kan I jo selvfølgeligt ikke sidde der hjemme bag skærmen og se :-D

Tak for alt støtten og ideerne. :-D

Som I måske nok kan høre så HAR jeg gennemtænkt situationerne og hvordan jeg kan gribe det an, men jeg har MEGET svært ved at se udvejene 8-) uden en aut. i hånden og en hjælper til at tage fra...!

Men måske skulle jeg bare begynde at spille på Casino eller lotto og så liiige vinde 10 mio, så jeg har råd til at betale fremmede for at gøre det hele færdigt og vi kan få afsluttet - det her - skænderi! 8-)

Tak!

June
0
0
Svar på denne tråd

Skal vi ikke....
Forfatter: 
Dato:  16-11-2003 09:55
...arrangere en arbejdsweekend? Jeg har heller ikke forbandet langt til dig, og vi har en god bekendt, som bygger stokere og sætter dem op hos folk. Han kunne garanteret hyres til en billig pris.
Og hænderne vender jo rimelig rigtigt, og hvis vi nu var en flok, der mødte op, så kunne vi nok få noget fra hånden i løbet af en dag eller to! ;-D
Hvem ved? Det kan jo være, at det er dét spark, din mand har brug for! Når huset bliver "invaderet" af fremmede, som kommer for at lave det, han selv burde have lavet, så rammer det pludselig den mandlige stolthed, og så kan de som regel i den grad få fingeren ud! ;-D

Camilla

"Allthough we run in a herd, we are always alone."
0
0
Svar på denne tråd

Også mig
Forfatter: 
Dato:  16-11-2003 12:52
Jeg er også klar. Mig, Timmelimsen og babyvognen skal nok hjælpe det bedste vi kan. Bare sig til*S*

Også til en rengøringsturnus... ;-D

Vidste slet ikke vi var så mange fra det her område*S*

B-) "I virkeligheden som i drømme er intet helt som det synes"- Dean Koontz
0
0
Svar på denne tråd

Jamen...
Forfatter: 
Dato:  16-11-2003 13:05
...hvis nogen tager mig med dernedaf, så skal jeg også nok troppe op. Det kunne da være hyggeligt og sjovt at hjælpe nogen herindefra. Og fire hænder er bedre end to, otte fremfor fire osv.

Har selv levet i noget lignende det du beskriver, og min løsning blev at jeg skred. Et halvt år efter stod over halvdelen af huset færdigt, i nyrenoveret stand... hmmm

Með hveðju
Anne Thomsen
0
0
Svar på denne tråd

Jamen vi
Forfatter: 
Dato:  16-11-2003 13:32
kan da nok også give en hjælpende hånd... Især hvis vi også selv kan få en! ;-) Vi har nemlig en "stald", hvor der skal laves lidt om... Gulvet hugges op, lægges nyt gulv... og så skal der sættes flere vægge op, så kæresten kan få et hobbyrum til f.eks. hans hjemmebar (Som han ikke længere må få lov til at have inde i stuen! :-D ).

Hilsen Tina >o<
0
0
Svar på denne tråd

Arbejdsweekender ved hinanden
Forfatter: 
Dato:  16-11-2003 13:35

DEN er jeg lige med på.... Bare sig til, så kommer vi farende....Alle 5 :-) :-) :-)

M.K.H.
Else.

"Man lugter ikke af hest, man dufter!!"

"Kjærlighed er uden vilje.
Den falder lige så godt på en lort,
som på en lilje!!"

:-) Medlem af pylreklubben. Klubben for pylrede hesteejere. :-)
0
0
Svar på denne tråd

Så June
Forfatter: 
Dato:  16-11-2003 15:50
Nu er det bare et spørgsmål om at invitere*SS*

B-) "I virkeligheden som i drømme er intet helt som det synes"- Dean Koontz
0
0
Svar på denne tråd

jeg er også med
Forfatter: 
Dato:  16-11-2003 17:45
men jeg bor godt nok på sjælland:/ (men skal nogen samme vej vil jeg meget gerne med;)...men det er da en ide at tage op herinde når man har brug for hjælp? Jeg sidder her og kommer næsten til at tro på menneskeheden igen med alle de tilbydende hjælpende hænder der bliver rakt ud her...det er da kanon!! :D
0
0
Svar på denne tråd

June........
Forfatter: 
Dato:  16-11-2003 17:58

Hej June

Ja, hvem vil ikke gerne ind i jeres vennekreds og "bytte" lidt arbejdskraft med din mand.

Hvis alle kommer, så vil jeg da også gerne hjælpe et par timer med at lede og fordele arbejdet, hvis jeg til gengæld får hjælp i et par uger til at lægge nyt tag på og jævne staldgulvet i en 550 kvm stor udbygning. *GG*

Men det er vist ikke liige den slags hjælp, du har brug for. - Den har du vist nok af i forvejen. ;-)

Ellers vil jeg give dig ret i, at atengstedt skrev mange kloge ting. :-)
(Ikke mindst om druk...)

Jeg hæftede mig ved noget, du skrev:
Jeg "plejer" som oftest kun at deltage som idékvinde, og kritiker og så som den der holder på drikkevarerne til projektet er udført

Måske er det på tide, at du tager din egen rolle op til revision..??
Måske er det også på tide, at du går lidt på kompromis med ambitionerne, så du hurtigere kan opnå nogle brugbare resultater.

Det er virkelig psykisk nedbrydende at gå i en intimsfære, der er en byggeplads.

Måske var det bedre at droppe gulvvarmen og så bare få støbt det gulv, så der ikke slæbes grus rundt i hele resten af huset..?

Og hvorfor pille oliefyret ned..??
Det kan vel stadig bruges, hvis stokerfyret sætter ud..?

Du kan selv gå mere aktivt ind i planlægningen og indhente tilbud på gulvstøbning og montage af stokerfyr el-arbejde osv..

Og tilbyde din egen hjælp.
Det kan de færrest håndværkere nok stå for. ;-)

Det kan også være, at "vennerne" får lidt en dårlig smag i munden, når el-arbejdet osv. bliver lavet af dig og andre. ;-)

Det koster ikke noget at indhente tilbud.

Men du skal selvfølgelig passe lidt på, at du ikke umyndiggør din mand.
Hvis det bliver for meget, så risikerer du nok, at han står helt af.
Men det kan være et udmærket argument for ham at kunne bruge overfor "vennerne", at han ikke kan hjælpe dem, for så bestiller du håndværkere derhjemme og DET er alt for dyrt..!!

Ombygning af et hus er virkelig noget, der kan tære på et forhold.
Jeg har set flere steder, der var til salg, hvor unge par havde taget munden for fuld og var løbet sur i det, fordi de havde revet meget mere ned, end de kunne overkomme at bygge op igen.
Det er utrolig synd, når det går sådan. Og huset er næsten ingenting værd, for ingen vil bo på en byggeplads.

Men så vidt jeg kan læse, så har din mand virkelig gjort meget "allerede". - Og selvom der døde perioder, så sker der trods alt lidt ind imellem...

Prøv at få en ordentlig snak med ham uden at skændes.
Måske kan I sætte et skilt op ved vejen, så folk kan se, at der er lukket, og hvornår der er åbent, så han ikke bliver forstyrret så meget i fritiden.

Og tilbyd evt. selv at hjælpe noget mere til som lærling og ikke kun som flaskeholder og kritiker.

Jeg har ingen patentløsning, men I får de bedste ønsker herfra.

:-)

Venlig hilsen

Jakob (DH)

0
0
Svar på denne tråd

Min far du beskriver..
Forfatter: 
Dato:  16-11-2003 18:01
Hej June..

Det lyder næsten som min far.. han er altid så S**** flink at hen tit glemmer alt det som min Mor har bedt ham ordne i flere år! Det kan tit få hende helt op og køre og det forstår jeg virkelig godt.

Hader mænd som er alt for flinke og som ikke kan sige nej. Også nu hvor I har rigeligt at se til ville det være passende han lavede noget af det derhjemme. Mænd.. *suk* Men han/I har sikkert en hel del gode venner, og jeg håber de er klar med en hjælpende hånd når I har brug for det??

Hygge :-)

(i)Super lækre Billi Bi støvler sælges, helt som nye. Kig HER og giv et bud!
0
0
Svar på denne tråd

Ihhh HVOR
Forfatter: 
Dato:  16-11-2003 20:10
ÉR I ALTSÅ BARE SØDE ALLESAMMEN :-D

Jeg skal nok arrangere et eller andet, dét tør jeg godt love jer!!

Men som en rigtig god slutning på alt det her brok og parlamenteren frem og tilbage så skal I alligevel høre den bedste 8-)

Jeg har lært at "pindsvejse" idag :-D jo, jo kom ikke her :-)

Rent faktisk så havde gårdsdagens brandert hos vennerne åbenbart klaret hans hjerne en smule, og selv om vi stadig ikke er 100% enige om rækkefølgen på alting så tog han sig sammen og afsluttede 2 projekter idag, det var ikke de store, men de var der!!

Og vi fik startet på 2 af de store projekter (y) så de næste 3 dage (cirka 8-) ) er jeg ikke i stand til at tørre mig selv bagi 8-) :-) for jeg skal stå og slå en mur ned som idag er blevet "skåret for" med vinkelsliberen.

ja ja så kom ikke her og sig at det ikke nytter at brokke sig og skælde ud for fuld skrue :-)

Dét er hermed bevist at det kan det godt!!

Jeg vender lige tilbage med en dag - så må vi jo se hvor mange der kan den dag :-@

Men tak for støtten endnu en gang og for de fine tilbud :-D

June
0
0
Svar på denne tråd

send manden udenbys
Forfatter: 
Dato:  16-11-2003 20:45
mens du arrangere en container, og få chafføren til at hente den igen inden din mand kommer hjem. Et nedlagt (bogstavligste forstand) landsted, kan godt virke umuligt, og tage lysten fra den bedste håndværker, og jeg sidder her og tænker på, om din mand ikke flygter fra sit ansvar, når han smutter til vennerne.

Lav en plan, tag et rum ad gangen, indkøb tingene, og se så at få fat i alle de mennesker, som bor omkring dig JUNE. Og det kan kun gå for langsomt ;-D

Jeg drøftede det med min husbonde, og han sagde at det var sjovt at lave det med andre, men kedeligt og prøver at vige uden om, når man er alene, og en kone presser og presser på. (been there)

Jeanette
0
0
Svar på denne tråd

demoraliserende
Forfatter: 
Dato:  16-11-2003 22:35

der er ikke noget mere demoraliserende end en kone der står og skriger og senere hvæser og "gider ihvertilfælde ikke at bolle mere"-blik: hvorfor er der ikke sat gerægter op, hvorfor er vennens veteran-lastbiler fra 1. verdenskrig, ikke hentet endnu, (2 stk.+ det løse), flisegulvet hvad med det hva? og traktoren, nu har den stået i 3 år uden at virke, og hvornår bliver 1.salen gjort færdig som jeg vil have den skal være!!! Og hvorfor kan du aldrig høre noget, når jeg minder dig om alle dine mangler, jeg vil bare fortælle hvor meget du ikke har nået....Det er mig for 1 år siden. Og det lød ikke ret pænt. Men han er også den der har opfyldt min drøm om en gård med mine heste, hund, hamster, ged,osv.

Min Stefan er så omstændig og omhyggelig og LANGSOM at jeg kan gå fuldstændig i selvsving over ham, fordi jeg farer rundt og gør tingene HURTIGT og alle bliver klasket op af væggene, når jeg kommer susende. Stefan skal tænke over det hele og så kommer jeg og siger: "har du bla..bla..!" Så bryder det hele sammen, og han skal ind og sove på sofaen. Så kunne jeg lære det!!Jeg kommenterer når han spørger om min mening, og ellers holder jeg min mund..Næsten

Det har jeg lært af alt det husbyggeri, det var en ruin vi købte, og han rykkede stuehuset ned sten for sten (konen var ved at blive vanvittig) murstenene kunne jo genbruges (ja @!#$ dig) men de mursten er jo min staldvægge idag. Og han lavede det hele selv 167km. Han er min helt, men det var han ikke for 2 år siden, da var jeg ved at tage ungerne under armen og
smutte.

Hvis hjælpe til-projektet hos June bliver en realitet, så tuder jeg næsten af rørelse. Det er helt enestående.

Maj-Britt P

0
0
Svar på denne tråd

Maybritt...
Forfatter: 
Dato:  17-11-2003 09:14
NU vil jeg vide det:
HVEM er den uansvarlige idiot, der har klonet MIN mand??!

Beskrivelsen af hvorledes alt arbejde skal foregå Laaaangsomt, omstææændigt og omhyggeligt er så lig ctengstedts arbejdsmetoder, at jeg vitterlig lå flad af grin ved læsningen..

Jeg plejer at sige, at ctengstedt udfører ALT konstruktionsarbejde som man laver broderier ved Håndarbejdets Fremme: ALT skal være lige så pænt på vrangen som på retten!!!
(y)

Derudover skal HVAD SOM HELST laves så det rent styrkemæssigt ville være istand til at holde en løbsk storebæltsfærge!

(Hvis jeg lavede MAD som han laver konstruktionsarbejder, så ville ethvert måltid være PERFEKT på enhver måde - men vi ville ikke få noget at spise oftere end hver 14. dag! ;-D)

Uanset HVOR meget jeg beundrer det færdige resultat..
- For dét gør jeg - beundrer det altså...OG andre med, for den sags skyld: Det er efter mine erfaringer sjældent at folk i synshallen med tårer i øjnene af rørelse tilkalder deres kollegaer for at de OGSÅ skal beundre et smukt udført rustarbejde!...Så når jeg i perioden fra arbejdets indledende faser og til resultatet ENDELIG står færdig, at gå i split af frustration MINDST 200 gange - og optræde som råbende galning med elektrisk strittende hår MINDST 200 gange mere!!
>:-(

Jeg formoder, at det er min straf for at tage mig en mand, der måler tolerancer af en hver art i MY, når jeg selv ikke regner med mindre distancer end en METER!
:-D

(Så ka' jeg måske lææær' det til det NÆSTE liv, ka' jeg! :-P)

Jeg er dog SÅ klog - eller begærlig, om man vil - at jeg ALDRIG har indført straffesanktioner på det kys, knus og kram-mæssige felt..I modsat fald kunne jeg jo SELV have vansmægtet i ÅREVIS uden så meget som et enkelt Kn***!!

Jeg er HELLER ikke i tvivl om, at vort NYE hus til sin tid nok skal blive alletiders: smukt, såvel som solidt....Spørgsmplet er om jeg lever til at se det altså!

Nu venter vi jo foreløbig på 8. år på at få råd til at starte byggeriet (fordi jeg var så DÅÅÅM at starte op som selvstændig: gør det ALDRIG!) - men jeg forestiller mig på INTET tidspunkt at selve byggefasen vil blive mindre langvarig!!
;-D

med venlig hilsen
atengstedt

0
0
Svar på denne tråd

tillykke!
Forfatter: 
Dato:  17-11-2003 10:52
det er dejligt med fremskridtene... nogle gang er de færdiggjørt små projekter lige det mandene har brug for. så har de lidt mindre som står og glo på dem og sige "lav mig" "jeg skal ha opmarksomhed!". Og tillykke med de nye "skills" (kender ikke dansk ord, undskyld).
0
0
Svar på denne tråd

Vil da også...
Forfatter: 
Dato:  17-11-2003 12:08
godt hjælpe hvis det er...er meget ferm til rengøring....selvfølig mest ferm hos andre. Men jeg bor også på Sjælland..så er der andre fra Sjælland der melder sig?
Så kan manden få en hygge dag sammen med vores datter.
0
0
Svar på denne tråd

Løsningen
Forfatter: 
Dato:  17-11-2003 12:33

Min mand gider aldrig istandsætte derhjemme (troede jeg). Det viser sig nemlig at han ikke gider istandsætte ALENE, eller sammen med Konen for den sags skyld *S*.

Nu gør jeg sådan at JEG simpelthen ringer og aftaler dato med den af hans håndværkervenner vi skal bruge hjælp fra. Når min mand kommer hjem så stiller jeg det selvfølgelig op som et FORSLAG, så han ikke føler sig umynddiggjort. Vennen dukker op den aftalte dato og de får arbejdet lavet - og stor-hygger sig samtidigt.

Når tjenester skal betales tilbage til håndværkervennerne, ringer pågældende direkte til mig og aftaler dato/tid for hvornår min mand skal ud til dem og hjælpe.

Andre gange er gentjenesten så betalt af mig selv i form af edb-support eller billig edbmateriel anskaffelse.

Det VIRKER !

Både mand, kone og venner (og vennernes koner) er tilfredse.

KatrineH
Det bedste er at putte sig med en islandsk uldtot
;D
0
0
Svar på denne tråd

hegnspæle
Forfatter: 
Dato:  17-11-2003 19:38

Til atengstedt - jeg hedder Maj-Britt P ikke med y, bare så det er slået fast, der er jo også en maYbritt her.

Min mand satte hegnspæle op til mine 2 folde og den er delt i midten af tråd og lægter. Hvis man stiller sig i den ene ende af midterhegnet, kan man kun se den forreste pæl - fordi resten STÅR I EN ENESTÅENDE LIGE LINIE!! Jeg er rystet over det hver dag, jeg kører forbi...30 lægter i LIGE linie.

Maj-Britt P

0
0
Svar på denne tråd

Arrghh!!
Forfatter: 
Dato:  18-11-2003 09:26
*banker mig selv oveni hovedet med en hegnspæl*

Jeg VIDSTE jo godt, at du hedder Maj-Britt!?!?
HVORFOR skrev jeg så Maybritt?!??

med venlig hilsen
atengstedt

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider