Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Seniornettet

Bistand/kontant hjælp! hvad gør man?
Forfatter: 
Dato:  15-11-2003 11:53
Nu står jeg i denne situation at jeg intet arbejde har feåt efter endt uddannelse (HHX).
Jeg har søgt og søgt uden af få nogen form for penge støtte. Og nu er pengene altså ved at slippe op.
Jeg har desværre ikke været betalende medlem af en fagforening i et år så de kan ikke hjælpe mig.
Nu er jeg så blevet enig med mig selv om at jeg er nødt til at gå på kommunen og spørge om penge. Selv om jeg er meget træt af det.
Mit spørgsmål er så: Hvor meget kan jeg mon få, jeg er 23 og bor i en andelsbolig sammen med min kæreste?
Hvor skal jeg henvende mig og hvad skal jeg spørge efter bistand eller kontant hjælp?
Er der noget med at man ikke må eje noget og ikke må have noget på sin opsparings konto?
Håber virkelig der er nogen der vil hjælpe mig lidt for jeg er så meget på herrens mark. Og næste mdr slipper pengene altså op og min konto vil gå i -.

Knus Lene Johnsen 8-)

se billeder på min præsentation!!
Her

0
0
Svar på denne tråd

Har selv været der
Forfatter: 
Dato:  15-11-2003 12:02
Du skal gå op på kommunen, og det er en god idé at have en kontooversigt med fra banken og huslejekontrakten. Jeg kan ikke lige huske, om der var mere jeg sulle have med, men ellers skal de nok oplyse dig om det på kommunen.

Så vidt jeg husker, så er der ikke noget der som sådan hedder bistand i dag. Det hedder vist bare kontanthjælp. Og jeg vil tro, at du kan få det samme som jeg fik dengang (I foråret.), og det var ca. 4200,- kr udbetalt pr. måned... Og så er det bare rigtigt træls at være under 25!! :-* Er man over 25 får man vist ca. 2000,- kr mere...

Jeg håber for dig, at du måske snart kan finde noget arbejde, for det er ikke vildt fedt, at være på kontanthjælp! Held og lykke frem over! :-)

Hilsen Tina >o<
0
0
Svar på denne tråd

Piglet
Forfatter: 
Dato:  15-11-2003 12:10
Jeg har et "fritds" job, hvis man kan kalde det det. SO mjeg havde da jeg gik i skole. Det har jeg stadig. Men det drejer sig om max 2 vagter i ugen hos en købmand. Og i Dec. mdr. har jeg kun fået 3 vagter i hele måneden. Er jeg nødt til at sige det op for at få nogen form for hjælp på kommunen.

Knus Lene Johnsen 8-)

se billeder på min præsentation!!
Her

0
0
Svar på denne tråd

Tjaa...
Forfatter: 
Dato:  15-11-2003 12:18
Du må sikkert gerne beholde det, men så trækker kommunen det du får udbetalt i løn fra din kontanthjælp. Så der er ikke så meget gevinst i at have et job ved siden af... Desværre! Jeg synes det er ret dårligt, at man ikke kan få bare en lille økonomisk gevinst ud af at have et fritidsjob, men sådan er reglerne! :-* Det er lidt noget SKOD!!

Hilsen Tina >o<
0
0
Svar på denne tråd

Henvend dig
Forfatter: 
Dato:  15-11-2003 12:18
Med det samme i din kommunes Social & Sundhedsforvaltning og få en tid hos en sagsbehandler. Du skal ansøge om kontanthjælp, og du får et skema til det, som du skal udfylde inden samtalen.

Når du er under 25 er satsen for udeboende 5.226,- kr pr md før skat, og så afhænger det af, hvad din samlever har i indtægt, om du kan få noget overhovedet.

Du skal også, hvis du ikke allerede får det, søge om boligsikring. Og nej, du må ikke have penge på din konto generelt, medmindre pengene er øremærkede til fx uddannelse eller er en boligopsparing- og selv da er der en grænse.

Du kan læse mere her: Gode råd om Kontanthjælp- siden indeholder en del nyttig information, selvom den gælder for Københavns Kommune.

Du skal også være forberedt på, at du kan blive sendt i aktivering (klappekage-terapi) med kort varsel. Det er meget ærgerligt, at du ikke har kunne komme på dimitendsats fra fagforeningen, men det er der ikke noget at gøre ved. :-P

Held & lykke- kontanhjælp er r* & nøgler...- (Y)

MVH
xtiny

Hvis man ikke er et skridt foran- er man et skridt bagefter...

0
0
Svar på denne tråd

Du må også
Forfatter: 
Dato:  15-11-2003 12:28
inden for en periode, mener det er 6 måneder tjene 1000,- kr før det modregnes (Men hør ad på Forvaltningen, det kan være lavet om!). Husk at opgive *al* indtægt, der er meget surt at blive knaldet på socialt bedrageri.

Og indtægter er også penge fra skattevæsenet (derimod betaler de ikke éns skattegæld... ), tips og lotto og arv!

Du må have formue på 10.000,- til det, jeg skrev ovenfor- eller nyanskaffelser, der er NØDVENDIGE, det skal de så også vurdere. :-P

MVH
xtiny

0
0
Svar på denne tråd

jeg arbejder sådan et sted
Forfatter: 
Dato:  15-11-2003 16:13
Du skal hurtigst muligt gå ned på arbejdsformidlingen og tilmelde dig som kontanthjælpsmodtager - du får der et stempelkort, som du skal medbringe til kommunen.

Du skal medbringe kontooversigt over alle dine konti - hvis du har børneopsparing - så skal du dokumentere hvornår den kan frigives.

Hvis du har aktier el.lign. skal du også dokumentere deres værdi.

Du skal medbringe sidste lønseddel og aflevere de nye løbende. De SKAL nemlig trækkes fra i din kontanthjælp.

Som ovennævnte - så må du have en formue på 10.000 kr. uden at kommunen kan gøre noget ved det.

Du skal henvende dig allerede på mandag til kontanthjælpskontoret i Herning.

Håber du kan bruge dette.... ellers må du gerne skrive til mig, hvis du har andre spørgsmål.

Held og lykke med jobsøgningen.
.
mange hilsner

Rikke

Den, der opfatter fremtiden som modvind, går i den forkerte retning

Der er nye billeder af mine sorte perler - se præs
0
0
Svar på denne tråd

Xtiny !
Forfatter: 
Dato:  16-11-2003 19:17
Det er 5266,- om måneden, ikke 5226,- !

Driv ikke en hest med hug
men med havre

Knus Rikke & Bianca

0
0
Svar på denne tråd

Rikke...
Forfatter: 
Dato:  16-11-2003 23:53
Det gør nok også meget forskel.. ;-D
Jeg er lidt talblind, så det er ikke altid, jeg får læst beløb korrekt, og da jeg fik bistand var det efter en noget anden takst... 8-)

MVH
xtiny

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider