Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Seniornettet

Sure sko
Forfatter: 
Dato:  14-11-2003 14:30
Jeg har et par vidunderlige lave støvler, der desværre forvandler både strømper og tæer til et sandt lugthelvede 8-)

Støvletten er en måned eller to gamle, og er derfor at betegne som relativt nye. De er lavet af læder, med en inderside af noget snedigt udseende fastsiddende kunststof, så der er ikke mulighed for en gang vask.

Har I nogle gode råd til hvordan jeg kan få lugten væk - evt. blot dæmpe den lidt? :-D

-¤-

Med venlig hilsen
Pauillacine
0
0
Svar på denne tråd

Ohh yes...
Forfatter: 
Dato:  14-11-2003 14:35
Jeg har et par old gamle kondi sko som jeg bare elsker.. men selvom de har været i vaske maskinen en million gange lugter de af knu efter jeg har gået i dem 2 timer.

Jeg se en reklame for en sko frisker og hoppede altså på den.. det gør jeg ellers aldrig. Reklamen demostrede skoen som var det et stinkdyr *heh* måske du husker den??

Den er fra KIWI og hedder vist noget med KIWI skofrisker.. fåes i en lille blå spray plaske. Den virker helt som den skal - fjerner dårlig lugt. Bruger den ca. 1 gang pr. uge

Hygge :-)

(i)Apple mouht bid sælges (helt nyt) kig HER (i)
0
0
Svar på denne tråd

Efter at jeg lige ...
Forfatter: 
Dato:  14-11-2003 14:35
har tørret skærmen af for kaffe :-P ...
"Lugthelvede" *Hihiiiiiii*.
- så vil jeg anbefale husholdningseddike.

Eddiken tager den værste aroma. :-)

Man kan også købe en "skofrisker" - noget middel, der tager skolugten - eller hva' det nu er. ;-)

Jeg har kun set reklame for "skofriskeren" - så jeg kender ikke brugen af den i praksis - men eddiken har da været på banen en gang imellem. *G*

Hej fra
Nina

0
0
Svar på denne tråd

Atamon
Forfatter: 
Dato:  14-11-2003 17:00
Noget på en tot vat, smørre skoen/støvlen indvendigt, og lugten er væk og kommer ikke igen forløbig.
0
0
Svar på denne tråd

høeks.
Forfatter: 
Dato:  14-11-2003 17:12
der købte jeg deres lugt fjerner, og den virker, min mands sko "dufter" nemlig også, virkningen holder jo ikke evigt, så behandlingen skal gentages med jævne mellemrum.
man bør kunne grine af sig selv, før man griner af andre.
{>
0
0
Svar på denne tråd

Det er Leth
Forfatter: 
Dato:  15-11-2003 06:21
Han anbefalede i sin tid ganske almindelig edikke i sprayflaske til sure sko. Og det er ihverfald både billigt og uskadeligt. Sakset fra Dr Leth:

>>Sko, der lugter surt:

Hvad skal du bruge
· Farveløs eddike
· Vandforstøverflaske

Sådan gør du
1. Fyld lidt eddike i vandforstøveren
2. Spray dine sko med forstøverflasken. Eddiken tager den grimme lugt
>>
Det er Leth udsendelsen 11/10-00

Edikke er også udmærket i stedet for skyllemiddel til sarte kulørte tekstiler, til uld og til tekstiler, der skal suge: håndklæder, undertøj osv. Også er det miljøvenligt. Det tager svedlugt meget godt!

MVH
xtiny

Hvis man ikke er et skridt foran- er man et skridt bagefter...

0
0
Svar på denne tråd

Sure tæer og sokker
Forfatter: 
Dato:  15-11-2003 07:58
Min mand kan få selv træsko til at lugte sure, vi prøvede Aloe First og vupti ikke flere sure sokker. Det sprøjtes bare på tæerne inden man tager sokker på. Hos os bliver det i hvert fald regnet for et vidundermiddel.
M.v.h. Charlotte

Opdræt af dressurheste af hannoveransk afstamning Stutteri Lund
0
0
Svar på denne tråd

Talkum
Forfatter: 
Dato:  15-11-2003 16:51
Jeg har sommetider brugt talkum fra The Body Shop. Det koster ca 30 kr og virker godt og længe. Man kan få det med forskellige dufte.
Jeg plejer at bruge det til mine ridestøvler og rulleskøjter om sommeren, der bliver de nemlig så hyggelige :-)

Med venlig hilsen Daniela - Se min hjemmeside her

90% af alle fejl sker over sadlen.

0
0
Svar på denne tråd

Det, der lugter...
Forfatter: 
Dato:  15-11-2003 21:29
...er de bakterier, der sidder i foret.
De formerer sig, når der kommer varme og mere sved til.

Det det gælder om er at uskadeliggøre disse bakterier så de ikke bliver ved med at gøre det som dyr m.v. nu gør, når de vil være flere...

Så desinficerende midler af enhver art tager de små sataner på sengen (ja, undskyld >o< ).

Rodalon, sprit, eddike, atamon - bare det har desinficerende virkning...

PJ

Why slowmo when you can Flymo - icelandic horses!
0
0
Svar på denne tråd

Tak for rådene - de skal prøves!
Forfatter: 
Dato:  16-11-2003 12:07
Mine fine (men sure) sko er nu blevet sprøjtet med eddike, som var det eneste vi lige havde i huset af alle jeres vidundermidler. :-D
De er nu transformeret fra 'sur-tå-lugtende' til blot 'sur'. Jeg er ikke helt sikker på at det har gjort lugten bedre, så jeg skal vist have anskaffet mig Lises KIWI skofrisker, der burde være noget, der er nemt at anskaffe sig. Jeg så ikke reklamefilmen for produktet, men det skal da have en chance alligevel ;-)

Egenligt mærkeligt at de er blevet så stygtlugtende på så kort tid; jeg har aldrig været ude for at mine sko/støvler blev omdannet til stinkbomber.....

Tænk om man blot kunne smide en dusk lavendel eller andet velduftende derned, og *vupti* stå med et par nydeligt duftende fodtøj 8-)

-¤-

Med venlig hilsen
Pauillacine
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider