|
|
| Vinterdepresion ??? |
| Forfatter:  |
Katrinen |
| Dato:  |
09-11-2003 08:03 |
|
Kan en hest blive deprimeret når dagene bliver kortere eller er det et tilfælde at min hest er blevet ugidelig efter vi er skifter til vintertid??
Jeg forstår det jo ikke for jeg elsker mørket og bliver nærmere sommerdepresiv af alt det lys hele tiden.
Jeg har tænkt på at få en alternativbehandler ud og se på hende (- nogle anbefalinger? Jeg bor i nordjylland.) Hun er jo ikke syg derfor kan dyrlægen nok ikke stille noget op.
Gode råd ønskes.
Katrine
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Heste.. |
| Forfatter:  |
Kirsten (FM´s Winnietou) |
| Dato:  |
09-11-2003 08:53 |
|
kan godt få det der minder om vinterdepresion.
På hvilken måde er hun ugidelig? Træt eller "doven"?
Heste bruger mere energi om vinteren til at holde varmen og til andre kropsrelaterede ting. Men også til at sætte vinterpels! Heste kan godt være "tunge" i den periode hvor de sætter rigtig vinterpels. Min hest gør det i øjeblikket og nogle dage kan han godt være lidt tungere end andre.
I vinterperioden hvor det begynder at blive koldt og fugtigt får hesten lidt ekstra foder for at kompensere for den energimængde han skal bruge. Så mærkes det ikke lige så slemt.
Ellers kan du gøre det at sørge for hygge og dejlige ting for hesten i boksen eller en ting du gør på staldgangen. Jeg masserer f.eks. hesten på bringen, halsen og bag ørene i 10-15 minutter i denne periode fordi han bliver mere tilfreds. Måske synes din hest at hverdagen er blevet for "kedelig"....? Det er da et forsøg hver!
Held og lykke med det!
Kirsten
*Se min dejlige, smukke pruhest i min præsentation!*
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|
Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet