Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Seniornettet

min lille niece
Forfatter: 
Dato:  06-11-2003 21:27
er blevet indlagt,med blindtarms betændelse,lægerne mener at den er sprængt :{-(

jeg passede hende igår fordi hun var syg,idag var det værere og de tog til egen læge som sendte dem hjem med besked om at det var mave onde,hvorfor pokker vil de læger ikke høre hvad man siger til dem?

emma på 6 år siger jo ikke noget,det har niels heller ikke gjordt da en vagt læge rykkede og rykkede i hans brækkede arm,næ nej den var ikke brækket,det var den men han ville heller ikke høre på mig!

har allermest lyst til at tage ind til lille emma.

hilsen berit
0
0
Svar på denne tråd

UF....
Forfatter: 
Dato:  06-11-2003 21:31
Blindtarmsbetændelse er noget rigtig skidt - min ældste svoger har lige været indlagt med det...
Emma må godt nok være noget af en sej pige, hvis blindtarmen er sprængt og hun ikke mæler et kuk.

Rigtig god bedring til lille Emma..

Mvh. Lotte_L

Vi nægter ofte at acceptere en ide, udelukkende fordi det tonefald, hvormed den udtrykkes, ikke tiltaler os.
- Friedrich Nietzsche -

Min side

MSN: pagansfaery@hotmail.com
0
0
Svar på denne tråd

uhh hun har klaget
Forfatter: 
Dato:  06-11-2003 21:36
sig,bare ikke oppe ved lægen,men lægerne har en tendens til at overhører forældrene.

hun var på toilettet i eftermiddags,da kaldte hun på min mor om hun ikke ville komme og løfte hende af,hun havde så ondt at hun ikke selv kunne komme ned og gå.

hilsen berit
0
0
Svar på denne tråd

åhh nej....
Forfatter: 
Dato:  06-11-2003 21:41
Håber at alt går i orden igen. Ja de dumme læger
0
0
Svar på denne tråd

jeg vræler
Forfatter: 
Dato:  06-11-2003 22:31
er lige blevet ringet op,lille emma er kørt til operation nu,lægerne siger at det ikke ser godt ud men det skal nok gå........

hilsen berit
0
0
Svar på denne tråd

Åhh, nej dog
Forfatter: 
Dato:  06-11-2003 22:33
Håber at det går godt, stakkels lille pige.

Hilsen Britt
Selv den længste rejse på tusinde mil, starter med et lille skridt
0
0
Svar på denne tråd

jeg vil
Forfatter: 
Dato:  06-11-2003 22:35
bare ha john hjem...

0
0
Svar på denne tråd

godt helbred
Forfatter: 
Dato:  06-11-2003 22:39
man skal have et rigtig godt helbred for at gå til lægen, eller være indlagt for den sags skyld.
når det så er sagt så har læger desværre ikke røntgenøjne og der er megen omgangsmaveonde i øjeblikket, men man bliver rigtig gal især når det drejer sig om små børn, hvor man må formode at forældrene kender dem bedst.

....INA
0
0
Svar på denne tråd

Huff stakkars lille pige
Forfatter: 
Dato:  06-11-2003 22:42
Faren ved at blindtarmen sprækker er jo at man kan få bughulebetændelse som følge af det. Håber at det går bra med hende.

Hva er det med dig og børn Berit? *G*

Thord skal jo opereres neste uge han legges ind på hospitalet på mandag. Han skal lave falske lårhalsbrudd og snu bena da bena hans er grod fejl efter brudd. Håber han kommer hjem til jul. Han skal sansynligvis blive på hospitalet 6 uger eller mer.
;) Den perfekte ponny har ingen bestemt farge ;)
0
0
Svar på denne tråd

berit ..
Forfatter: 
Dato:  06-11-2003 22:44
det skal nok gå, de er dygtige idag, om nogle timer har du det bedre, der er lidt langt eller kunne vi ha
hve delt en flaske rødvin i ventetiden, det er så hårdt når de ikke er så gamle og man slet ikke kan gøre noget, det ville jo heller ikke hjælpe hende dui var på sygehuset.

punktum- punktum-komma-streg.

der findes ingen dumme mennesker !!! De er bare uintiligente.
0
0
Svar på denne tråd

ja det skal nok
Forfatter: 
Dato:  06-11-2003 22:56
gå,emma er den første i vores familie,der har fået det..
det kunne ellers ha været hyggeligt jytte*S*

tone
jeg ved ikke hvad det er,men jeg syntes godt nok at det er ved at være for meget lige nu.

kan du hilse thord mange mange gange og sige at jeg tænker på ham hver dag,den dejlige smukke dreng,og at jeg glæder mig til at se ham igen snart,så jeg kan få ham lært at køre ordenligt bil,nu snød kameraet jo os sidste gang han kørte*S*

hilsen berit
0
0
Svar på denne tråd

Ja det skal jeg da
Forfatter: 
Dato:  06-11-2003 23:04
Jeg tror nok han vil blive meget glad for at køre bil med dig igjen. Han har svevd på minnene om at han fikk køre bilen din. Han var meget stolt af det.

En god knus fra os her i Norge.
0
0
Svar på denne tråd

så er hun kommet
Forfatter: 
Dato:  07-11-2003 00:12
op på opvågningen,blind tarmen var sprængt,den lille stakkel,de smerter hun må havde haft....

lægerne er positive,men emma kommer ikke til annes fødselsdag i morgen

hilsen berit
0
0
Svar på denne tråd

Det var
Forfatter: 
Dato:  07-11-2003 00:43
Da noget forfærdeligt noget for sådan en lille størrelse. Godt lægerne er posetive. Men at de kan overse en blindtarmsbestædelse, ja det er sgu noget svineri, syntes jeg. Rigtig god bedring med din lille niece. Og tilykke med Anne's føs'dag, håber i trods alt får en god dag.
Knus.

Hilsen Britta

Hvorfor bruge magt, når det er med kærlighed man når længst.

0
0
Svar på denne tråd

Flov historie....
Forfatter: 
Dato:  07-11-2003 02:03

Hej berit& lukas

Det er en flov historie, når en læge overser en brækket arm.
Hvis han er det mindste i tvivl, så kan han bare sende patienten i røntgen. Det koster ham ikke en bønne.

Og det er vist ikke meget anderledes med en blindtarm, der er ved at briste.

Vi må krydse fingre for lille Emma. XX X XX

Venlig hilsen

Jakob (DH)

0
0
Svar på denne tråd

overset brækkede lemmer
Forfatter: 
Dato:  07-11-2003 08:13
Det sker egentlig lidt for ofte at læger overser en f.eks brækket arm, som barn brækkede jeg albuen, og blev tilset på skadestuen, for at blive sendt hjem igen, de mente ikke der var noget galt.

Om natten fik jeg så meget ondt og blev igen kørt derind, og det viste sig at albuen var brækket. JEg var omkring 5 år gammel dengang.

MEtte
0
0
Svar på denne tråd

har også oplevet...
Forfatter: 
Dato:  07-11-2003 08:33
"lægesjusk".. f.eks. en mand der blev sendt hjem med brækket ryg. "du skal bare gå i seng - så er det bedre i morgen"..
Eller pigen som var faldet af sin pony i en sø - den havde jokket på hende og hun havde tydeligt ondt.
"tag du bare et varmt bad og en god nats søvn".. hmm.. hun havde punkteret en lunge og brækket ribben.
Eller hende med fingrene brækket. "det er bare et slag - det skal der ikke gøres noget ved". Selv en blind ville kunne se at fingrene var brækkede...

ØV - de læger altså!

Nå, men godt at Emmas operation gik fint - håber hun kommer sig hurtigt.

Mvh. Lotte_L

Vi nægter ofte at acceptere en ide, udelukkende fordi det tonefald, hvormed den udtrykkes, ikke tiltaler os.
- Friedrich Nietzsche -

Min side

0
0
Svar på denne tråd

hej, berit
Forfatter: 
Dato:  07-11-2003 08:37
jeg håber at alt går godt med Emma og at Anne får en god fødselsdag alligevel !

Lige en anden historie om lægesjusk:
Da jeg gik i 10. klasse, havde jeg enn veninde som blev gravid. Hun fik en abort og alt skulle være fint. Efter et par mdr bebyndte hun dog at tage meget på, men det var lige op til jul, så hun troede bare at hun spiste for godt.
Det vidste sig at hun nu var i 5 mdr. Da hun blev gravid, havde hun været med tvillinger og de havde kun fjernet det ene barn ! Det barn der var tilbage, ville højest sandsynligt ikke blive normalt. Hun fik dispensation til endnu en abort, men fordi hun var så langt henne, måtte hun føde barnet på "normal" vis.

Det var meget en tragisk oplevelse for hende. Især set i lyset af at grunden til at hun blev gravid var, at hendes forældre ikke ville give hende p-piller.

Jeg kan dog fortælle at hun i dag stadig er sammen med fyren og de har to børn {>
0
0
Svar på denne tråd

emma har det godt
Forfatter: 
Dato:  07-11-2003 08:48
efter omstændighederne.
anne holder sin fødselsdag som planlagt,dog uden moster og onkel samt emma som skal være på sygehuset i nogle dage

hilsen berit
0
0
Svar på denne tråd

Det var dejlig at Emma har det bedre
Forfatter: 
Dato:  07-11-2003 09:53
Lægesjusk??? Hva så med min sønn som har 2 brukne ben som er groet fejl fordi de ikke oppdaget brudd og nu må igjennom 2 store operationer hvor de skal sage lårbenet rett over og vende dem og feste dem med plader og skruer?

Da han brakk begge bena henviste legene ham til fysioterapi, men da han efter 6 måneders behandling ikke klarte å gøre noget for ham blev han igjen henvist til røntgen med ventetid på nogen måneder. Så viste røntgenbilledene at det var brudd i bægge knærne. Begge bena er derfor fejl vei, bruddene kan ikke slåes opp så han må lave falske brudd på lårhalsen på begge bena. Han har væntet nogen år på operasjon nu og har haft meget smerte. Han skal legges ind på mandag og tage den første operasjon næste uge.
0
0
Svar på denne tråd

Sikke noget med din søn
Forfatter: 
Dato:  07-11-2003 11:45

Tone.

Det lyder bestemt ikke til at blive en nem omgang. Det skal vist en god portion tålmodighed og mod til fra din dreng. Håber bestemt han ikke mister modet undervejs når det er noget, der vil trække ud så længe.

Mange tanker og alt det bedste til ham og også til dig, for der er vel ikke noget værre end at sidde ved sit barns sygeseng, holde i hånd og bare se på at de har ondt. Forhåbentligt kan han gøres nogenlunde smertefri.
Husk nu at forkæle din dreng medens han er indlagt, det tager han sikkert ingen skade af ;-D .

Berit, godt at høre, at det går bedre med din niece. Jeg har selv prøvet turen, da jeg var au-pair i Oslo og på vej hjem på juleferie. Jeg blev syg på båden og fordi jeg havde fået en halv øl til maden blev det først slået hen som fuldesyge ?:-). Det blev dog værre og efter at kaptajnen havde været på besøg i kahytten for nu at se om jeg også var syg, blev jeg hentet af en ambulance i Frederikshavn og kørt på sygehuset.
Jeg kom ind at ligge i et rum helt alene og lå der ca. tre timer med mavesmerter og pludselig stod mine forældre i døren. De var blevet ringet op hjemme i Herning og bedt om at komme og hente mig (!)
Så kom jeg hjem og lå juleaften og var meget sløj og blev så først to dage efter indlagt af en vagtlæge og der måtte de lave et nødindgreb, så jeg blev skåret op ca. fra navlen og ned.
Det ar pynter ikke >:-( .

0
0
Svar på denne tråd

uhhh Tone
Forfatter: 
Dato:  07-11-2003 13:40
Det er lige så hårene rejser sig!

Thord må være en meget tapper dreng siden han kan klare at komme igennem så store operationer og så lang ventetid, hvor han garanteret har haft smerter...

den stakkels unge...

Lægefejl har jeg ikke lyst til at udbrede mig nærmere om, men vil blot sige at hvis man er syg eller har veer så skal man ikke tage på Randers sygehus.

Jeg har kørt sag mod dem i 8 år og kunne såmænd sagtens have fortsat i 8 mere, men orkede det ikke..!

June
0
0
Svar på denne tråd

thord er den
Forfatter: 
Dato:  07-11-2003 13:45
sejeste lækre dreng,han bliver forkælet,det ved jeg med sikkerhed.

hilsen berit
0
0
Svar på denne tråd

vil i bede
Forfatter: 
Dato:  09-11-2003 14:20
en lille bøn for emma,hun har det ikke så godt...'

feberen vil ikke gå væk og hun skal i scanning.

berit
0
0
Svar på denne tråd

øv øv øv
Forfatter: 
Dato:  09-11-2003 14:41
Sikke da noget møj, så må vi igang med at bede og hvad vi nu elles kan finde på ofre til guderne eller hvad ved jeg. Det er altid ekstra svært når det er børn som er syge, man blive næsten helt dårlig selv.
Jeg føler med hendes mor og far og med jer andre i familien.
Pøj pøj, børn er lavet af noget særligt hårdt stof, hun skal nok blive rask.

punktum- punktum-komma-streg.

der findes ingen dumme mennesker !!! De er bare uintiligente.
0
0
Svar på denne tråd

Kom nu Emma
Forfatter: 
Dato:  09-11-2003 15:49
At sådan et lille menneske skal lide så meget. Jeg sender alle mine bedste tanker til om Emma, med håbet om, at hun må finde styrke.
Hilsen Helle - Mimi

De som er kloge og som har hjerne begriber aldrig nogenting.

Peter plys
0
0
Svar på denne tråd

Ikke så godt....
Forfatter: 
Dato:  09-11-2003 16:03

Jeg skal nok krydse fingre for lille Emma. :-)

XX X XX

Min blindtarm var ikke sprængt, da den blev fjernet. Den var faktisk slet ikke betændt. Alligevel havde jeg høj feber i mange dage efter.
Så måske er det ikke så slemt med Emma, som man kan frygte.

Vi må håbe det bedste.

Venlig hilsen

Jakob (DH)

0
0
Svar på denne tråd

Åh nej da...
Forfatter: 
Dato:  09-11-2003 16:05
.. stakkels lille pige - mine bedste tanker og håb om hurtig bedring!

Mvh. Lotte_L

- Friedrich Nietzsche -

Min side

0
0
Svar på denne tråd

har lige fået
Forfatter: 
Dato:  09-11-2003 20:17
besked emmas feber er faldendeog blodprøverne er i bedring,så scanningen er blevet aflyst,det ser ud til at mosters lille pige rejser sig igen {>

stor tak til jer alle

hilsen berit
0
0
Svar på denne tråd

Det lyder bare
Forfatter: 
Dato:  09-11-2003 23:44

godt, at Emma er på vej i den rigtige retning igen...

Dine tanker var godt nok også på langfart i dag...

Har du fået Anne i seng??? For hun lignede godt nok udskidt æblegrød...

Mette var ved at segne af træthed, da vi kom hjem... Lige indtil hun mødte "Hugo Edderkop" ude i gangen, så skal jeg godt nok lige love for, at vi fik renset øregangene, sådan som hun skreg op...

Tone:
Mine tanker er ved Thord og dig...
Håber og beder til, at det må gå godt med ham, den dejlige dreng...

M.K.H.
Else.

"Man lugter ikke af hest, man dufter!!"

"Kjærlighed er uden vilje.
Den falder lige så godt på en lort,
som på en lilje!!"

:-) Medlem af pylreklubben. Klubben for pylrede hesteejere. :-)
0
0
Svar på denne tråd

endnu engang
Forfatter: 
Dato:  10-11-2003 18:33
beder jeg jer krydse hvad der krydses kan,emmas feber er steget igen og hun har igen fået lagt drop været i røngten

det er snart ikke til at holde til...

hilsen berit
0
0
Svar på denne tråd

nej nu må det
Forfatter: 
Dato:  10-11-2003 19:02
da snart stoppe. Som sagt så fodere jeg imorgen tidlig og rider Ami og pusser Liva ;-D
0
0
Svar på denne tråd

berit& lukas
Forfatter: 
Dato:  10-11-2003 19:08

Hej berit& lukas

Jeg holder nu ikke op med at krydse fingre, bare fordi feberen falder lidt ind imellem. :-)

Der vil nok gå nogle dage endnu, før hun bliver stabil.

Hun har brug for meget ro og hvile.

Hvis der er betændelse i bughulen, så kan det godt trække ud.
Og det tyder det desværre på, når de har lagt dræn ind.?

Familien kan ikke gøre så meget andet end at håbe det bedste og have tillid til, at hospitalslægerne gør deres bedste, og den må derfor følge deres råd.

Emma bliver ikke hurtigere rask, fordi du går op i limningen. *s*
Måske nærmere tværtimod...

Men vi krydser fortsat: XX X XX :-)

Venlig hilsen

Jakob (DH)

0
0
Svar på denne tråd

ikke dræn
Forfatter: 
Dato:  10-11-2003 19:50
men drop hun får antibotika igennem det,jakob nej det hjælper ikke at gå op i limningen,men mange tanker flyver igennem hovedet af en når det er så tæt på,jeg er sikker på at emma nok skal komme sig,men det gør ondt i sjælen,jeg har ikke været der ude,det er der ingen grund til for jeg ved at jeg vil give mig til at græde.jeg har stort set ikke sovet siden torsdag hvor hun blev indlagt,jeg tør ikke gå oven på der er ingen tlf.oven i har jeg skulle holde humøret højt for mine egne ungers skyld og det er sgu svært når man græder konstant

sanne du er en skat.

hilsen berit
0
0
Svar på denne tråd

næ jeg er dum
Forfatter: 
Dato:  10-11-2003 19:59
som et bræt. Jeg har jo pga weekend ophold ikke været ude hos hesten siden torsdag (tror snart min puller dør af savn 8-)) Så mig har der ingenhjælp været ved ?

Næste kærlighed hvad er det ?????
0
0
Svar på denne tråd

berit& lukas
Forfatter: 
Dato:  10-11-2003 22:02

Hej berit& lukas

Det gør mig ondt for dig, at du er så påvirket af det.

Se nu at få sovet, så du ikke også går ned med flaget.

Venlig hilsen

Jakob (DH)

XX X XX

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider