Stakkels min mand
I lørdags fik han ikke aftensmad.
Min mindste hund fik hans mad.
For jeg var sådan set blevet sur over, at jeg syntes, han snakkede grimt til den og over at han skubbede den ned fra sofaen, fordi han selv ville ligge der
Faktisk var jeg selv en anelse sur på hunden, da den netop et par dage før havde ædt min fugl - selvom den havde mad liggende i dens madskål, som den ikke gad spise
Men min mindste hund elsker chokolade - og den havde måske lige netop den dag ærgret sig heftigt over, at der ingen chokolade lå, som den kunne stjæle
Nu er det jo sådan, at jeg normalt elsker BÅDE min mand og min hund.
Men min hund er jo et lille uskyldigt væsen ( næsten ), og kan ikke gøre for, at naturen nogle gange går over optugtelsen
Og jeg kunne ikke lige gøre ved, at jeg havde feber, knaldondt i halsen og knolden og netop havde fået menstruation, der gjorde hyleondt - og jeg var derfor ret ukampdygtig over for andet end fred, ro og den slags.
Og så var det, at jeg ikke lige kunne tage, at manden talte grimt til min hund!!! Så jeg "kom til" at servere aftensmaden ( trist - en af både hans og hundens livretter - kyllingefiletter i flødesovs med ris ) for hunden istedet for ham..
Normalt havde jeg fundet en fornuftig løsning, der ville tiltale alle mere eller mindre - men det kunne jeg ikke lige tage mig af på det tidspunkt!
Og egentligt er jeg stadig ved at omkomme af grin, når jeg tænker på mandens ansigtsudtryk, da den skinbarlige virkelighed gik op for ham
Det helt gode er jo så lige her - at han også selv kan grine af det! Og at han selvfølgelig fik serveret livretter de næste dage.-
MEN : hvordan i alverden er det lige, at man pludselig lige ikke kan tage ting, man ellers tager i stiv arm

Bare pgra feber, menstruation osv.... ( og jeg havde så også lige mit aflastningsbarn, der er udviklingshæmmet og med Damp - og fik ordnet mine 3 heste - og hygget om familien ) - måske var det på tide at få sagt fra - inden noget pludseligt bliver for urimeligt!
Kender i det at påtage sig en masse - uanset sygdom mv - og pludseligt flyder bægeret over med den berømte dråbe, der for mig blev at hunde blev talt grimt til ?