Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Seniornettet

Min " Kære " nabo...
Forfatter: 
Dato:  29-10-2003 14:35
Ja min "kære" nabo er en rar mand..intet ondt at sige, men nu er han altså blevet en lille smule for meget. Se , manden er en øl drikkende forretningsmand , som driver en lille juletræsplantage i fritiden , og går på jagt !! Så langt så godt...han har så noget græs ,som han venligst udlåner til mig , mod at jeg naturligvis selv laver folden / foldene og sådan har det nu været i et par år ,og det er gået fint ingen problemer!! Men hvad han også ynder ,er at starte sin traktor og kører rundt på såkaldte kørerveje langs foldene ,dette skal altid foregå meget sent på dagen ,ved mørkets frembrud og helst i en god brandert!! Hvilket nu har resulteret i at han har torpederet en af mine folde ,så grundigt ,at jeg nu venter med at genetablere til forårret..det kan jeg leve med..Men hvad gør det svært at bevare den flinke mine overfor ham er , at han nu igår ,med hans riveharve , rev min vinterfold ned, og kørte over halvdelen af hegnspælene i smadder, fordi han absolut i en brandert ,naturligvis, og mørke skulle rette kørervej op...!!! Så nu skal jeg ud og hente nyt til folde igen og må så benytte mig af de folde der ellers var i ro..jeg gider faktisk næsten heller ikke genetablerer den han rev ned igår...men jeg går sgu ned og punkterer hans traktor,nu hvor det snart bliver mørkt..måske skal jeg lige drikke mig mod til..så handler vi jo ligeberettiget.
Jeanie

Du kan trække din hest til vandet , men kan ikke tvinge den til at drikke !!
0
0
Svar på denne tråd

Puh......
Forfatter: 
Dato:  29-10-2003 15:17
den er svær 8-)

Måske skulle du, når du kan høre han starte op, anmelde han for spirituskørsel.
Det kan godt gøres anonymt.

Jeg ville ikke betænke mig. Vi bor i et land, hvor det er forbudt at køre i spirituspåvirket tilstand (gælder også cykler).

Tænk på hvordan du ville have det, hvis han påkørte en person eller et dyr, og du intet gjorde, oven i købet nu når du ved han er fuld ?:-)

Vi danskere er s.. nogen gange så pæne og er så bange for at gøre noget der ikke er "passende" - men helt ærligt dette her, det skal altså stoppes.

Jeg har oplevet det ved vores sommerhus, en fulderik der kom drønende i sin gummiged med fuld knald på ned af grusvejen. Min tidligere chef var alkoholiker og kørte hjem hver dag påvirket af øl, og senest min nuværende kollega, som heldigvis har værei i behandling og er ok nu, har både kørt til og fra arbejde påvirket.

Jeg vil aldrig mere betænke mig på at anmelde nogen der ikke forstår, at man ikke kører når man har drukket 8-)

Rigtige kvinder rider hver dag
0
0
Svar på denne tråd

Nøjs ..
Forfatter: 
Dato:  29-10-2003 15:17

.. med at tage nøglen .

Hvis du da ikke kan tale med ham .

Illum
0
0
Svar på denne tråd

Undskyld Illum..
Forfatter: 
Dato:  29-10-2003 15:43
Men jeg forstår dig ikke og jeg ved at jeg nu udsætter mig for stærk kritik????

Hvorfor skal der slåes mennesker eller dyr ihjel, før der er nogen der gør noget.

Han ska s.. da ikke have lov til at køre rundt på denne måde.

Jeg kan sige så meget, at med ham klaphatten i sommerhuset, var mine børn så skræmte når de hørte gummigeden, at de gemte både sig selv, cykler og dukkevogen i den nærmeste hæk, når de hørte han kom, og havde jeg været lige så modig den gang, som jeg er nu, havde jeg meldt ham, uden skrubler.

Det der kan være problemet i denne sag er, at han, naboen, efter hvad jeg kan forstå, kører på privat mark. Og så kan man ikke gøre så meget - desværre :-*

Tænk over det, når du nu i den næste tid hører om de grimme ulykker der vil ske, når nu alle julefrokosterne sætter ind, for de vil ske. Vær sikker på det.
Du og alle andre kan læse om det i avisen og se det på tv de næste 2 måneder.

Så jeg kan kun opfordre alle til at tage dette problem alvorligt. Jeg vil i hvertfald ikke holde mig tilbage.

Måske er jeg dummere en gennemsnittet, men min familie og mine venner skal under ingen omstændigheder udsættes for folk der ikke kan forstå at styre sig, når det gælder spirituskørsel.

Der er ingen undskyldning >:-(

0
0
Svar på denne tråd

Lige præsis
Forfatter: 
Dato:  29-10-2003 16:56

Når det er privat grund , så kan man ikke gøre så meget . Derfor var mit forslag , tag nøglen .

Du overreagere måske lidt for jeg kan ikke se at jeg billiger hans opførsel .
Jeg forbander , fordømmer bestemt sprutkørsel og ville da også melde hvis det var muligt .

Nu var mit forslag kun en reaktion på at Jeanie ville skære hans dæk op , for det er ulovligt .

Men det er ikke ulovligt at tage nøglen .

Illum
0
0
Svar på denne tråd

Nåh nej Illum...
Forfatter: 
Dato:  30-10-2003 10:46
Det kan du have ret i - og undskyld hvis jeg har overreageret - det var ikke hensigten.

Men det tænder mig vildt af, at folk ikke kan forstå at styre sig, når det drejer sig om at køre i spirituspåvirket tilstand.

Jeg håber Jeanie finder en løsning - det er ikke så fedt at være vidne til andre folks ligegyldighed over for deres medmennesker.

0
0
Svar på denne tråd

Den er meget svær...
Forfatter: 
Dato:  30-10-2003 20:08
Tilbage til min nabo..han kører faktisk sprit kørsel og det er jeg, min mand , hans egen kone og datter mfl. klar over..men det er heller ikke nogen hemlighed ,at jeg har tænkt mig at melde ham og det bliver ret snarest , jeg vil bare være sikker på at han bliver taget i behørig afstand af hvor vi bor da jeg ,som er lidt kylling , ikke ønsker at han skal vide det er mig..fejt men sådan er det bare, da han kan optræde ganske modbydeligt i fuldskab!!
At jeg skrev igår at jeg kunne finde på at skære hans dæk op,mente jeg naturligvis ikke, det var mere ment som en joke,men jeg kan sagtens se alvoren i det her og det er ingen joke. Vi taler da dagligt om det her i huset ,da vi bor i et lille samfund , i samfundet , forstået således at vi bor med rimelig afstand til andres huse , men i en skov med jord der grænser op til naboens ,og alle beboelser er små husmands steder, vejen her ned er ikke særlg befærdet men alligevil farlig da der ikke findes nogen gadebelysning og skoven er mørk ..ja det sgu uhyggeligt at tænke på hvis der er en fodgænger eller cyklist en aften hvor han kommer fuld hjem...nej jeg må sgu se at få ham meldt...og vil slet ikke betænke mig på det ,det bliver min løsning.
Jeanie

Du kan trække din hest til vandet , men kan ikke tvinge den til at drikke !!
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider