Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Seniornettet

Erfaring md Vital Animin
Forfatter: 
Dato:  14-10-2003 15:20
Hejsa

Da vores hund har fået vokseværk er vi blevet anbefalet at prøve vital animin, men vil naturligvis gerne høre fra andre som har erfaringer med produktet gode som dårlige :-)

MVH
Gitte
0
0
Svar på denne tråd

Glimrende produkt
Forfatter: 
Dato:  14-10-2003 16:50
Det har jeg brugt i mere end 10 år til mine schæferhunde.
Det er et glimrende produkt. Jeg har haft en enkelt som fik kløe, det viste sig senere at den havde mange hudproblemer.
mhv Schack
0
0
Svar på denne tråd

ingen effekt
Forfatter: 
Dato:  15-10-2003 01:01
Vi købte en samojede og fik anbefalet Viatl-Animin for at mindske risikoen for hofteledsdysplasi, HD. Ikke at avlerne troede på HD hos hvalpen, da begge forældre var HD-frie (A).

Nå, vi gav troligt Vital-animin i årevis, men hunden fik svær HD, den kunne faktisk ikke være dårligere, den fik også andre sygdomme (om noget af det så havde med vital-animin at gøre, det ved ingen), og i en alder af 5½ blev den aflivet pga kræft.

Men det Vital-animin skulle afhjælpe, nemlig skeletlidelser, hjalp det ikke på - og heller ikke på noget af det andet, desværre - hunden var utroligt sød.
:-) fra Nina
0
0
Svar på denne tråd

øh ved ikke
Forfatter: 
Dato:  15-10-2003 09:28
hvad jeg skal sige, andet end det gør mig meget ondt, me tror nu ikke lige at selve produktet var skyld i at hunden fik HD, da det har en del at gøre emd selvfølgelig generne, foder og formen for motion osv. de første 18 mdr. også.

Centa får nu Hill til store hunde da hun havde lidt diarre så er det skåneversionen lige nu og skal så langtsomt starte op på den alm. til store hvalpe og så får hun en ske vital animin, da dyrlægen mente det også kunne hjælpe, så må håbe det, men tak for jere råd både for og imod.

MVH
Gitte
0
0
Svar på denne tråd

Ikke anbefale
Forfatter: 
Dato:  15-10-2003 09:36
Jeg gav en af mine hvalpe Vital Animin, da den var i voksealderen. Den udviklede alvorlig foderallergi (hudproblemer). At det var pga. Vital Animin kan jeg ikke bevise, men jeg mistænker det, da hverken dens forældre eller nogen af dens kuldsøskende har samme lidelser. Så jeg vil i hvertfald aldrig give Vital Animin til mine hunde.
Mvh, Pajken
0
0
Svar på denne tråd

vital animin
Forfatter: 
Dato:  15-10-2003 11:34
Er et kost tilskud som alle andre, hvis du giver din hund et ordentligt foder, behøver den ikke alt det ved siden af.
Når din hund har vokseværk, skal den ikke have bedre foder, men tværtimod meget kedeligt foder, du går i netto og køber deres billige indholdsfattige leverpostej, og deres kedeligste toastbrød, det giver du den i en periode på ca 14 dage og dens vokseværk er væk, moderne tørfoder er fyldt med energi der får hvalpene til at skyde i vejret lidt for hurtigt, ved at give den foder uden særlig energi i en kort periode stopper lyntoget og hunden kan igen følge med knoglerne, nemt og billigt.
Blot skal du lige blande dens sædvanlige foder med leverpostj og toastbrød de første par dage så maven ikke bliver urolig.

....INA
0
0
Svar på denne tråd

voksenfoder
Forfatter: 
Dato:  15-10-2003 13:14
Jeg tror heller ikke, at det var Vital-Animins skyld at hunden fik HD, da lidelsen faktisk er udpræget arvelig. Men måske fik den nogle af sine andre lidelser af det....? Hvem ved?

Jeg er medlem af Dansk Kennelklub og får deres medlemsblad, Hunden. Der har jeg læst (+ andre steder), at man nu ved, at HD er en ARVELIG lidelse, der måske kan mildnes lidt ved skånsom opvækst. Man kender bare ikke arvegangen.

Men hvem vil have en hvalp, der slet ikke kan tåle at lege almindeligt? Vi havde fået det at vide med at undgå trapper, så det gjorde vi, den fik præcis den anbefalede kost, vi legede aldrig pind, gik korte skovture osv.

Meningen med at give den Vital-Animin var at prøve at undgå at udvikle en evt. medfødt HD. Og det hjalp så ikke en pind :-(.

Men hvis hunden vokser for hurtigt, kan man give den voksenfoder/slankefoder i en periode. Og naturligvis give den mindre at æde. Jeg vil nok ikke anbefale at give den helt underlødig mad, da den jo skal have sine vitaminer stadigvæk.

God bedring!
:-) fra Nina
0
0
Svar på denne tråd

underlødig kost
Forfatter: 
Dato:  15-10-2003 17:22
Det er netop det den skal,
den kan sagtens tåle det der kaldes underlødig mad i en kort periode, til gengæld holder vokseværket op meget hurtigere og det er jo det det drejer sig om, en hund er ikke så sart at den ikke tåler at undvære sin vitaminpille i 14 dage

....INA
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider