Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Økonomi, samfund og love

starte staevner...?
Forfatter: 
Dato:  07-02-2007 20:32

hej.

jeg haaber at der er nogen derude der kan hjaelpe mig.

jeg vil gerne starte staevner. jeg er ikke medlem af en klub laengere, da jeg var jeg startede staevner der og da var det ikke noget problem. saa jeg ved ikke hvordna det er at starte helt paa en frisk "on my own". forst of fremmest paa klub plan. senere hen kunne jeg jo godt taenke mig at foere det videre. jeg er bare ikke sikker paa hvad der er nodvendigt at have. jeg mener rytterlicens hestepas. og alt det her. og hvad man helt praecis skal goere for at faa disse ting der er noedvendigt.

jeg haaber at der er nogen der kan give mig et svar eller et link til en hjemmeside hvor jeg kan laese alt om dette. jeg har proevet DRFs hjemmeside. men synes ikke rigtigt det svarer mine spoergsmaal.

jeg er lige umiddeelbart udenlands og derfor kan jeg ikke bruge alle de danske bogstaver. hehe.

LINA

0
0
Svar på denne tråd

Hejsa!!
Forfatter: 
Dato:  07-02-2007 22:36

Først og fremmest skal du være medlem af en klub for at starte stævner.

For at starte D-stævner (klubstævner) behøver du ikke rytterlicens og hesten behøver ikke konkurrencepas.

For at starte C-stævner eller højere skal du have rytterlicens og hesten et konkurrencepas.

Hvis du ikke tidligere har haft rytterlicens skal du op til en prøve - hvad den går ud på ved jeg intet om, men hvis du kan bevise at du har haft det tidligere kan du vist bare generhverve det.

Ang. konkurrencepas skal du have en besigtiger ud og lave papierne på hesten og så skal de indsendes til Landskontoret som udsteder passene. Det koster x-antal kroner (for 7 år siden kostede det 400,-) og besigtigeren skal have kilometer penge.

Håber det gav lidt mening.

Mvh Kit

0
0
Svar på denne tråd

overskrift...
Forfatter: 
Dato:  09-02-2007 23:56

Du skal være opmærksom på at der vist i nogle distrekter er blevet staqrtet et d-licens op, og man skal så vidt jeg har forstået så have sådan et, hvis du vil starte d-stævner i distrektet. Jeg er ikke helt sikker på i hivlke distrekter det gælde og hvordan det fungere, men prøv at søg på det her inde, eller hør i den klub du melder dig ind i.

Hilsen Nina

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider