Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Økonomi, samfund og love

Har vi en revisor el. "skatteperson"
Forfatter: 
Dato:  04-02-2007 17:02

her på HN, som kan svare på noget omkring regler vedr. beskatning ved salg af ejendom, jord m.v.?

Mvh

Line

DV hoppe, 3 år, efter Churchill,kan købes. Forventet stang ca. 162. Longe- og sadelvant, men selvfølgelig ikke tilredet. Skriv for mere info.....

Den som aldrig laver fejl, laver som regel slet ingenting

0
0
Svar på denne tråd

Måske...
Forfatter: 
Dato:  04-02-2007 20:20

Jeg ved en del om landbrug og beskatning ved afståelse af disse.

Hvad er det helt præcist du vil vide?

Opstaldning i Kolding V tilbydes

0
0
Svar på denne tråd

Kan måske hjælpe...
Forfatter: 
Dato:  04-02-2007 20:38

Hejsa

Jeg arbejder lidt med ejendomsavancer - kan måske hjælpe... Prøv at beskrive problemstillingen.

MVH Gittebj

0
0
Svar på denne tråd

Okay - jeg prøver
Forfatter: 
Dato:  04-02-2007 22:03

Vi er ved at sælge vores ejendom. En 4-længet gård med 2½ tdr land beliggende i byzone. Helt fra gamle dage, hvor jorden lå i landzone, har stedet haft status som landbrug og vi valgte at bibeholde denne status, selvom der kun er så lidt jord tilbage til gården. Det skal lige siges, at jeg ikke ved om denne status har betydning for det, som jeg egentlig vil vide.

Vi er nu blevet oplyst, at vi i forbindelse med salget af ejendommen åbenbart bliver beskattet af salget - og som jeg har forstået det, er det fordi jorden ligger i byzone og derfor kan udstykkes. Og det forstår jeg egentlig ikke. Vi udstykker jo ikke jorden og kan ikke vide, om køber vil benytte sig af denne mulighed.

Mvh

Line

DV hoppe, 3 år, efter Churchill,kan købes. Forventet stang ca. 162. Longe- og sadelvant, men selvfølgelig ikke tilredet. Skriv for mere info.....

0
0
Svar på denne tråd

Jep...
Forfatter: 
Dato:  05-02-2007 09:28

Når I sælger en ejendom på over 1.400 kvm og der er mulighed for at udstykke, bliver I beskattet af salget, uanset om I eller køber vælger at udstykke eller ej. Og så er det sådan set underordnet om der er landbrugspligt eller ej.

Nanna

0
0
Svar på denne tråd

Hm, underlig
Forfatter: 
Dato:  05-02-2007 09:34

regel :-)

Men hvordan er så reglerne for beskatningen? Er det en eller anden procentdel (hvor meget??) af den del af jorden, som kan udstykkes, eller bare af det samlede grundareal?

Mvh

Line

0
0
Svar på denne tråd

kan se
Forfatter: 
Dato:  05-02-2007 10:51

i dit indlæg på senior, at prisen er sat til 2,6. Er det ikke for lidt, hvis man kan udstykke? Nu aner jeg ikke hvor i landet du bor, men hvis man har 15.000 m2 potentiel byggegrund, så burde det da give en net sum i posen.

Det er ikke så mærkeligt, at du skal beskattes, for salgsprisen plejer at afspejle ejendommens reelle værdi. At du/din ejendomsmægler vælger at forære 20 parcelhusgrunde væk er sådan set ikke skattevæsenets problem.

En af mine tidligere naboer forsøgte at få nedgraderet sin store have fra potentiel byggegrund til ikke-bebyggelsestilladt, men det lykkedes ikke, dvs. huset blev temmeligt dyrt, da man samtidig købte en byggegrund.

Her i udkanten af HT-området koster en lille grund i en lille landsby ca. 1 mill, et par km væk i den større by går de for 1,5-2 mill.

Ullan

0
0
Svar på denne tråd

udstykning
Forfatter: 
Dato:  05-02-2007 11:16
Har I søgt om grunden overhovedet KAN udstykkes?
Vores er iflg lokalplan nægtet at udstykke noget af, derfor kom tidligere ejer også uden om at skulle betale iflg den regel.
De havde papirer fra kommunen der "nægtede" at det måtte udstykkes pga fredning etc.

0
0
Svar på denne tråd

På vores grund
Forfatter: 
Dato:  05-02-2007 11:22

tror jeg ikke det er noget problem med udstykning - ihvertfald en stor del af grunden. I forvejen ligger der nu bebyggelse på det jord, som tidligere hørte til ejendommen og som blev solgt fra, før vi købte.

Grunden til, at vi ikke har udstykket noget er jo, at den har været brugt til heste ejendom og vi regnede med, at evt købere ville bruge den til det samme. Vi har slet ikke tænkt i de andre baner.

mvh

Line

0
0
Svar på denne tråd

udstykning
Forfatter: 
Dato:  05-02-2007 12:54

vi lavede det smarte trick, for at slippe for beskatning eller omvendt kunne sælge enejdiom til udstykning.

Vi søgte kommunen om lov til at udstykke.. og fik et nej.

Det siger vores revior+advokat er nok til de så ikke må beskatte os ved salg af ejendom med grund på 10.500m2.

Omvendt havde vi fået lov var salgsprisen fordoblet for der kan ligge mange rækkehuse på 10.000m2

Og ejendommen er nu solgt, stadig som mindre hestejendom.

Karina

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider