Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Økonomi, samfund og love

Hestetrailer - ny lov?
Forfatter: 
Dato:  28-01-2007 13:52

En veninde har læst på nettet (hun kunne selvfølgelig ikke huske hvor!), at der SKAL være strøet med spåner eller halm i traileren - ellers får man en bøde hvis man bliver stoppet og der ikke er strøet???

DRESSURHOPPE KØBES
Jo mørkere jo bedre, 3-5 år, ca. 165-170 cm. super temperament, hjertet på rette sted.
Godt gående og med mere mellem ørerne end blot en pandelok.
0
0
Svar på denne tråd

Ikke en ny lov
Forfatter: 
Dato:  28-01-2007 16:01

Prøv at søge under trailer, og du vil finde mange tråde der omhandler det samme.

Det er en gammel lov, men det er først for alvor her på det sidste at politiet er begyndt at stoppe div. trailere for at se om der nu også er strøet.

Det koster vist 500 kr hvis der ikke er.

Hilsen Mette

Det burde være en selvfølge at heste kom på fold hver dag
0
0
Svar på denne tråd

Det må da stå et sted?
Forfatter: 
Dato:  28-01-2007 19:39

Så man kan se det er noget der er vedtaget???

DRESSURHOPPE KØBES
Jo mørkere jo bedre, 3-5 år, ca. 165-170 cm. super temperament, hjertet på rette sted.
0
0
Svar på denne tråd

Gå på retsinformation
Forfatter: 
Dato:  28-01-2007 19:45
Gå ind på www.retsinfo.dk (som selvfølgelig ikke virker lige nu ) vælg pegasusikonet og derefter søgning - under nummer skriver du 1729 og udfører søgningen. Derefter får du den rigtige bekendtgørelse frem (det er nemlig ikke en lov!)
0
0
Svar på denne tråd

TAK for hjælpen
Forfatter: 
Dato:  28-01-2007 19:55

Jeg fandt det! + jeg fandt et link længere nede på denne side (jeg havde postet mit indlæg under hyggesnak).

OK men en bekendtgørelse skal vel overholdes ligeså vel som en lov?

DRESSURHOPPE KØBES
0
0
Svar på denne tråd

Bekendtgørelsen
Forfatter: 
Dato:  29-01-2007 09:39

Ja, en bekendtgørelse er lige så gældende som en lov. De overordnede retningslinier er udstukket i en lov, mens bekendtgørelserne er mere detaljerede.

Der er mange, som mener, at det er en lov, og derfor præciserede jeg at det var en bekendtgørelse. Man kan nemlig begrænse sin søgning inde på retsinformation, og hvis man så forsøger at søge kun under love på f.eks. nummeret, så finder man ikke den ønskede bekendtgørelse.

Men ok, jeg er måske også lidt "nørdet", jeg arbejder til dagligt med lovstof.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider