Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Økonomi, samfund og love

Budget
Forfatter: 
Dato:  28-02-2004 17:29
hejsa
Nogen der gider kommentere dette budget pr mdr.

Opstaldning (er fastlagt)125
Halm (5 kr. pr balle, og en om dagen)
140
Hø (10 kr pr balle, og to i ugen)
80
Foder (to kilo om dagen)
300
Smed
200

Ialt 845

Ang foder er det for lidt om dagen ?
Og dertil kommer der naturligvis dyrlæge og forsikring.

Med Venlig Hilsen Line
0
0
Svar på denne tråd

Je jeg ville ikke kunne klare mig....
Forfatter: 
Dato:  28-02-2004 19:12
Eller rettere sagt, så ville Medoc ikke kunne klare sig på det budget.

Halm - der ville jeg for det første regne efter at hver måned har 31 dage = 31 x 5 = 155 kr. Og så skulle jeg nok også lige bruge et par ekstra baller om måneden alligevel, hvis man nu har muget godt i bund o.l.

Hø - Medoc får ca. 6 kg. om dagen. I en balle hø er der ca 12-15 kg, så en balle = 2 dage. Dvs. der skal bruges 15 baller x 10 kr = 150 Kr.

Smed ville jeg skulle bruge 300 kr. på i snit om måneden - doccen går med 4 sko og har hurtigt voksende hove.

Foder - hmmmm han får i hvertfald mere end 2 kg. om dagen, vel nærmere 6 kg. Og så skal man jo forholde sig til om man vil fodre med havre + tilskudsfoder, eller en fuldfoderblanding.

Opstaldningen er fantastisk billig.

Og så skal du huske lige at lægge penge til side til doc.dyr - ved 300 kr om måneden har du lige præsis råd til et koliktilfælde om søndagen pr år ;-)

Men nu ved jeg jo ikke hvad slags hest/pony du skal have. Min Medoc er jo et stort skrummel af en varmblodshest - og de skal have en del foder og hø/halm for at fungere.

MVH Charlotte
0
0
Svar på denne tråd

tak for det
Forfatter: 
Dato:  28-02-2004 19:44
Hejsa
Ja jeg ringede lige til ham der har gården.
Og efter en snak med ham kan jeg godt se at det ikke er hø nok, og foder ja det er nok mere min. 4 kilo pr dag.
Har bare ikke nogen fornemmelse af havd det koster, da min tidligere hest var opstaldet et sted hvor alt var inkl.
Men tak for hjælpen
Line
0
0
Svar på denne tråd

125 i opstalding
Forfatter: 
Dato:  29-02-2004 17:14
lyder godt nok billigt for boks leje..........også selvom du skal betale for alt det andet ved siden af.

Du skriver ikke hvad str hest vi taler foder til.Og med de priser du selv beskriver (2 kg pr dag = 300 kr altså 1,50 kr pr kg) er der vidst tale om rent korn. Dyret skal vel også ahve tilskdusfoder /vitaminer/minaraler eller hvad ?

Og smed.. går den uden sko ? så er 200 kr pr mdr sikkert ok, men har den sko på tror jeg nu ikke det holder, da 4 nye sko koster ca 800 kr pr gang.

Karina
.
0
0
Svar på denne tråd

foder til din hest
Forfatter: 
Dato:  02-03-2004 14:06
det er svært at sige hvor meget foder din hest skal have det er meget forskelligt fra hest til hest, ang hva type det er hvor stor den er og hvor meget den laver...

Du er ret heldig at kunne få opstaldning så billigt, det er meget få der får det så billigt. jeg er selv blandt de heldige... giver 300kr om måneden inkl hø halm vand ud og indlukning og de ordner boksen de dage jeg ikke er der (ikke muge, men jævner og giver nyt ligge halm, og æde halm og hø)
Jeg betaler selv foder. men alt det andet er med (selvfølgelig betaler jeg selv smed og dyrlæge)

Knuz
0
0
Svar på denne tråd

tror det er lige
Forfatter: 
Dato:  03-03-2004 13:41
i underkanten, måske kunne du lægge kr 1000-1100 til side , hvis de ikke bliver brugt har du altid lidt ekstra til øvrige udg.
Ha en dejlig dag ;-D
0
0
Svar på denne tråd

Hvis folk...
Forfatter: 
Dato:  03-03-2004 14:18
... spørger mig, hvor meget jeg bruger på mine heste om året, må jeg med lidt røde øre :-P indrømme, at jeg nok bruger ca. 25.000,- !

Det lyder af meget, specielt når de står hjemme hos mig selv, men det løber op det hele...

Gødning til græs og hø-lavning, ukrudtsmidler til sprøjtning af marker, ny/rep. af indhegning, spåner til strøelse, smed, dyrlæge, diesel og div. udgifter til traktor (når vi laver hø), kraftfoder, gulerødder, olie til fodring, vand, kalk og maling til stalden osv. osv.

Du skal nok undersøge det sted, du evt. vil have den kommende hest opstaldet, for at få de præcise priser... Var det mig, der skulle have heste opstaldet, så skulle det minimum dække mine omkostninger - og da gerne give et lille overskud. ;-)

Men vi må bare indrømme at heste som hobby ikke er helt billig, og så hellere sætte et par hundrede kroner ekstra til side om måneden, således at du ikke bliver nød til at sælge din nye ven, første gang den skal have akut besøg af dyrlægen :-)

MVH Sussie :-D
0
0
Svar på denne tråd

tak for svarene
Forfatter: 
Dato:  03-03-2004 17:21
Hejsa
Tak for jeres svar.
jeg ved godt min opstaldning er billig, men det fordi ejeren er venlig imod mig, og nu vil han kun have dækker sine udgifter til vand. dvs ca 50 kr pr. mdr.
Men hesten blev desværre solgt inden jeg nåede at takke ja. :{-(
Og det var bare drømmehesten.
0
0
Svar på denne tråd

jeg ville ikke kunne klare mig
Forfatter: 
Dato:  11-06-2004 00:04
jeg betaler 2000kr pr. måned for en boks med alt.
Oo-Pernille & Tambo-oO
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider