Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Økonomi, samfund og love

Hestehandler
Forfatter: 
Dato:  08-11-2006 10:11

Vi er en byggelegeplads som d. 7/9-06, har købt og betalt en pony af racen konik polski, af en hestehandler på fyn. Der er lavet kontrakt og og mundlig aftale om at hvis hesten ikke kunne bruges af vores børn, ovs, så var han villig til at bytten den til en anden.

Vi havde dyrlægen ude ca. 4 dage efter købet til en handelsundersøgelse, og det viste sig at den ikke kunne gå igennem bøjeprøven, jeg kontaktede hestehandleren imens dyrlægen var der, han svarede at "det kunne han ikke forstå for hesten fejlede ikke noget da han solgte den", dyrlægen fortalte at det ikke lignede en ny "skade" men vi kunne prøve af få sko på ham, smeden kommer og han vil ikke engang sko den, for den er stokhal.

Jeg ringer igen til hestehandleren, og han går da med til at bytte hesten.

Det har vi nu brugt 2 md. på at få gjort, han bliver ved med at holdt os hen med at det er jo dyrt at køre over broen, men i næste uge... så havde han en lejlighedskørsel til sjælland... dette er ikke sket. Nu har jeg prøvet at kontakte ham i 2 dage, men har tager ikke sin telefon. Hvad gør vi nu?

Med Venlig Hilsen Lisbeth

0
0
Svar på denne tråd

skriftlig henvendelse
Forfatter: 
Dato:  08-11-2006 14:52

Skriv omgående et anbefalet brev til ham, hvori du gør det klart at I dags dato hæver handlen pga. de omstædingheder du omtaler. vedlæg evt. kopi af en udtalelse fra dyrlægen.

Giv ham en kort frist til at reagere i f.eks. 8-14 dage.

gør ham ligeledes opmærksom at såfremt I ikke høre fra ham indenfor tidsfristen overgives sagen til Jeres advokat.

Send to ens breve. et som alm. post (få en afleverings kvittering)det andet sender du som anbefalet brev.

HUSK !! at gemme en kopi af brevet samt kviteringerne fra posten.

Held og lykke

Sune

0
0
Svar på denne tråd

Hestehandler
Forfatter: 
Dato:  09-11-2006 10:05

Hej Sune

Tak for dit råd. Det vil jeg gøre.

Men jeg kom til at tænke på, hvad gør vi nu hvis han er gået konkurs? så kan vores lille fattige klub vel bare vinke farvel til hest og pengene.

Hilsen Lisbeth

0
0
Svar på denne tråd

det er ikke godt
Forfatter: 
Dato:  09-11-2006 18:11

Hej igen.

Hvis han er gået konkurst er det straks meget svære at gøre noget, men opgiv dog ikke. er han konkurs må i ikke udlevere hesten til ham.

Søg evt. i Statstidende for at se om han skulle være gået konkurs. er han det så kontakt bobestyren.

www.statstidende.dk/

Held og lykke

Sune

0
0
Svar på denne tråd

Hestehandler
Forfatter: 
Dato:  10-11-2006 08:37

Ja Hej igen

I går ringede jeg til komunne, folkeregister, skattekontoret i den bopælskomunne han bor i. Han bor stadig på adressen. De har alle tavshedspligt, det viste jeg nu godt, men det var da forsøgte værd. Skattekontoret fortalte mig at jeg kunne kontakte min komnunne som så kunne kontakte til hans komunne og den vej måske få nogle oplysninger.

Jeg fik en kollega til at ringe og udgive sig som en interesseret køber af kvæg på hans telefonsvarer, men han ringede ikke tilbage, så noget er der vel sket.

Jeg har været inde på statstidende og se men kan ikke se ham der.

Endnu engang tak for hjælpen.

Lisbeth

0
0
Svar på denne tråd

Han er ikke
Forfatter: 
Dato:  10-11-2006 14:18
gået konkurs og du er ikke den eneste, der har haft/har problemer med ham og de heste, han har solgt. Held og lykke med sagen.

Belgiske hyrdehundehvalpe (malinois) med DKK-stambog søger absolut gode hjem.

Ingen er både ærlig og fjendeløs

0
0
Svar på denne tråd

Konkurs eller ej ?
Forfatter: 
Dato:  10-11-2006 15:56

Hvad er det du har gang i? Hvis han er gået konkurs vil du før eller siden få det oplyst! det vil iøvrigt altid stå i Statstidende.

Det vigtigtste er at du får hævet den handel så hurtigt som muligt!

Er der tale om et enkeltmandsfirma eller Aps.?

Send mig evt. navnet og adressen så skal jeg se hvad jeg kan skaffe oplysninger på ham.

Sune

0
0
Svar på denne tråd

nå da da...
Forfatter: 
Dato:  14-11-2006 21:01

Så er vi vist i Veflinge igen.

Det er sørgeligt, men velkommen i klubben. Vi er mange der har prøvet samme procedure derfra. Prøv at ringe fra et nummer han ikke kender, for så kan du tro han tager telefonen, eller ringer tilbage inden for 5 min, hvis du lægger besked om at du er på jagt efter en hest. Han har så desværre den type telefon, der har en meget dårlig forbindelse, når han finder ud af hvem man er.

Desværre er han rigtig god til de der mundlige aftaler om at bytte hesten hvis den ikke dur, men vi må da snart være så mange at vi kan bruges som vidner, hvis der bliver en retssag. Det vil være mig en glæde at stoppe en som ham.

Han er absolut ikke gået konkurs, men han har nummerviser!!!

Hilsen Mette

Det burde være en selvfølge at heste kom på fold hver dag
0
0
Svar på denne tråd

Bare lige
Forfatter: 
Dato:  14-11-2006 22:56

for at tjekke er det så JShorses ? overvejede nemlig at kigge på hest der, det er så en dum idé kan jeg se ??

Har så også fundet en hest, så det bliver ikke aktuelt alligevel, men bare så jeg kan advare andre jo...

Vi hestefolk må jo hjælpe hinanden :)

Vangeledgård, det bedste sted for din hest og dig ^^ Kammeratskabet er i top !

0
0
Svar på denne tråd

jeps...
Forfatter: 
Dato:  15-11-2006 00:03
Det er ham jeg taler om, men jeg ved jo ikke 100 % om det også er ham der bliver nævt i starten af tråden, da der ikke er svaret på det, men jeg tror nu ikke der er så mange uærlige hestehandlere på fyn...

Hilsen Mette

Det burde være en selvfølge at heste kom på fold hver dag
0
0
Svar på denne tråd

Hestehandler
Forfatter: 
Dato:  15-11-2006 09:21

Hej.

Nu har jeg været henne og kigge heste ved ham engang. Hestene gik under kummerlige forhold. De fik ikke mad og var meget udsultet. Han havde en polak til at arbejde for sig. Han er den største fusker der findes, og han er meldt mange gange, pga. dyrevelfærd, men de gør ikke rigtig noget. Han henter heste fra østlandene hvor de hverken får vådt eller tørt under transporten. Han fortalte os, at derfor havde han kun stærke hos ham, da de svage der ikke kunne klare mosten og døde undervejs.

Han tog os med på en rideskole for at vi kunne se hvor fine heste han havde solgt, og de egnede sig til at gå som rideskoleheste. Det var til en rideskole på fyn, hvor de havde en pige (som kun talt engelsk) der red hestene. Hun var lidt bange for hestehandleren, virkede det til.

Det var meget ubehageligt at være hos ham.

Jeg er sikker på det er den samme hestehandler. Det var i stillebæk ved veflinge på fyn.

Men han eksisterer stadig!

Håber I får ham i retten, og håber at ingen køber heste hos ham, så han virkelig går konkurs og aldrig mere får med dyr at gøre!!!

Mvh Maja

0
0
Svar på denne tråd

Hestehandler
Forfatter: 
Dato:  15-11-2006 09:22

Men som sagt, ved jo ikke om det er den samme!

Mvh Maja

0
0
Svar på denne tråd

Hestehandler
Forfatter: 
Dato:  15-11-2006 09:37
Har lige været inde og kigge på hans hjemmeside, JShorses, og det er ham! Det er ham jeg var nede ved! Frygteligt! Jeg græmmes
0
0
Svar på denne tråd

hvordan er det
Forfatter: 
Dato:  05-12-2006 15:17
hvordan er det gået med sagen? fik i returneret ponyen?
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider