Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Økonomi, samfund og love

regler /erfaring søges om løs drift
Forfatter: 
Dato:  22-09-2006 00:31
Jeg skal til at lave løsdrift til evt. en/ to føl hopper, en skadet hyp og en shetlænder - hva er regler for fold og "senge/ spise plads" ? Jeg går ud fra at der er noget med pladsen inden for også i højden som i alm. stalde.- Vi har ikke underskrevet kontrakt endnu, men vi er ved at forpagte 2 ha jord til fold - men hvormeget af de 2 ha skal jeg sætte af til dem - det hele ?? hvilken strøelse og hvor ofte skal der muges ? Inde i stalden bruger vi presset halm, som er en lidt dyrere løsning end alm. halm - men da vi har lavet " til kip" med to striber ovenlys i stalden MEN derved reduceret vores opbevarings plads betydeligt - var vi nødt til at finde en bund der kunne købes løbende og ikke fylde det store ( har prøvet : tørv, hamp og spåner).. MEN hva kan jeg finde på at bruge i løsdrift, det skal jo helst være rigtig dejligt for dem at komme ind og putte.
håber at der er nogle kloge hoveder der kan / vil hjælpe med info. og aller helst hva der virker for jer der har løs drift..
MVH
Anja
0
0
Svar på denne tråd

vi har løsdrift
Forfatter: 
Dato:  22-09-2006 08:53

Jeg er ikke inde i det med regler, men jeg kan da fortælle lidt om hvad der virker hos os.

Vi strøer hver aften en balle halm ud i vintersæsonen, og til foråret kommer der en gummiged og tømmer hele dyngen ud. På den måde bygger man en rigtig dejlig varm madras op, som hypperne sætter stor pris på at sove i.

Når de fodres er vi nød til at binde dem op rundt omkring, da de jo har forskellige behov som skal dækkes ind, så det bliver noget rod hvis de kan vade rundt og hugge hos hinnanden.

Håber det var en lille hjælp

Morgenhilsner fra Gitte

Jubiiii....

Lørdag d.30.09.06. er dagen hvor vi henter vores irish cob, Romanys Ryan.

0
0
Svar på denne tråd

løsdrift
Forfatter: 
Dato:  03-10-2006 02:59

Hejsa..

i marts byggede vi en storløsdrift boks til vores heste, hvilket både de og vi trives rigtigt godt med..

Når vores heste står på række og spiser står de så den der først er færdig kan smutte ud.. (smil.. hun gider ikk blive stående, men smutter som regl lige ud og strækker ben..)

Vi har 2 belgiere, en traver og en dartmoor. (det er den rækkefølge de står i og spiser.. )

De første dage stod en ved hver hest.. og hjalp den til at den kun spiste sin egen mad.. det kan de sagtens lære RET HURTIGT!

Vi har halvmur indtil vores boks, så vi i dag kan stå på staldgangen og hygge nysse med hestene når de spiser.. og vores 2 årige Peder nyder at kramme med de store spisende belgier-bamser!

Vi har også masse af halm i boksen.. fjerner dog dagligt de værste pærer.. smil.. vore heste går ind i boksen og besørger.. og ud igen

Held og lykke med jeres fremtidige løsdrift, er sikker på i bliver glade for det!!

Med hensyn til regler er det (med det lovforslag som ikk er godkendt endnu) 2 kvadratmeter pr. 100 kg hest.. Smil.. Så vi har vist temmeligt meget ekstra plads..

Det er en god ide med 2 ind /ud gange, som skal være så brede at to heste kan passere hinanden ubesværet..

Vi har altid frøgræs ad libitum på folden.. (det kan de æde ubegrænset, uden at blive fede).. og hø får de hver især, ind på gulvet når vi fjerner deres transport krybber (når de har ædt deres fuldfoder).. Selv her spises uden kamp om maden..

Ind imellem har andre fodret for os, hvis vi har skullet i byen eller lign. og det er gået nemt og smertefrit, hvis de lige har set hvordan en gang!

Det eneste der er vistigt er at de står samme sted HVER dag.. smil, de er nemlig meget store vanedyr.. engang havde vores to belgiere byttet plads.. det gik slet ikk.. de lavede meget ballade

Knus Ulla Nielsen

se vores hjemmeside:

www.123hjemmeside.dk/p...densevej80

Nu også Forhandler af REGULATOR COMPLETE hestefoder... På fyn!!

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider