Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Økonomi, samfund og love

Solgt hest uden betaling
Forfatter: 
Dato:  31-08-2006 13:44

Jeg solgte min hest i feb. måned. Da køberen ikke havde pengene, lavede vi en købskontrakt. Kontrakten folød således

XXX har købt Yvett af Bettina Sørensen pr. dags dato. XXX har betalt 2000 som afdrag af den fulde købspris 9500.

Det resterende beløb - 7500 kan afdrages vilkårligt, men skal dog senest være fuldt afdraget pr. 1/9 2006.

Og så dato og underskrifter.

Men som i kan se er det ved at være den første, og hun har lige skrevet en mail til mig at hun ikke har pengene... Jeg ved faktisk ikke hvad jeg skal gøre... Henter man hesten - og skal hun så have de 2000 igen? Udsætter man betalingsdatoen mod ekstra betaling? Øv jeg synes det er lidt noget bøvl... Jeg har ingen mulighed for at tage hesten igen, men kan jo ligesom heller ikke bare acceptere at den skriftlige købsaftale ikke bliver overholdt... Gode råd??

0
0
Svar på denne tråd

Hest tilbage
Forfatter: 
Dato:  31-08-2006 13:58

Ja enter falder pengene imorgen eller også må du jo hente din hest,og betale de 2000kr tilbage.

Du kan også inddrive dine penge via retsligindkasso,også lade xxx beholde hesten.

0
0
Svar på denne tråd

inkasso
Forfatter: 
Dato:  01-09-2006 08:58

Jeg ville sende hende til inkasso med det samme. Det koster dig i første omgang ikke noget at gøre det.

Sune

0
0
Svar på denne tråd

den slags
Forfatter: 
Dato:  01-09-2006 10:37

Jeg tror den slags mennesker er lige glade med inkasso de står alligevel i ribers og div. steder har erfaring fra butik.

Jeg har prøvet noget tilsvarende-men heldigvis lykkes det mig at få pengene for hesten til sidst-men det er helt skkert jeg havde hentethesten hvis de ikke havde betalt

Halvpart søges til dejlig vallak
0
0
Svar på denne tråd

Inkasso
Forfatter: 
Dato:  01-09-2006 16:25

Sissie

Tro mig jeg kender den type hestefolk der skider på alt og alle!Men normalt ville den type mennnesker ikke sige at de ikke kan betale. Men skal jo lige huske på at det faktisk ikke ulovligt selv at at hente hesten! derfor er inkasso en rigtigt god ide, for i sidste ende vil fogeden kunne hente hesten hvis hun ikke betaler.

Husk lige på at hvis hun skylder penge til andre vil de kunne gøre udlæg i hesten, så¨det er vigtigt at være hurtig i sådan en sag.

Normalt har trudsel om RKI en rimelig stor effekt på folk der ikke står der i forvejen.

Hilsen

Sune

0
0
Svar på denne tråd

Du mangler
Forfatter: 
Dato:  01-09-2006 17:15
...en ting i din kontrakt, nemlig at sælger har ejendomsforbehold i hesten indtil hele beløbet er forfaldet. Hvis du havde haft den formulering med, så havde du stået stærkere og kunne faktisk hente hesten når som helst efter betalingsfristen var udløbet.
0
0
Svar på denne tråd

Endnu en måned uden penge
Forfatter: 
Dato:  02-10-2006 12:56

OKay - så er der lidt nyt i sagen. Jeg talte med køber, hun var "På spanden" - og af mit gode hjerte aftalte vi at hun fik en måned mere. Hun sagde at hun ville få hendes feriepenge d. 1 oktober, og at jeg derfor kunne få dem...

Og hvad sker der så - ja nu er det d. ANDEN OKTOBER, og pengene er selvfølgelig ikke kommet.

Ligesom nogen af jer skriver, kan jeg ikke hente hesten, idet købskontrakten ikke indeholder noget omkring ejerforhold.

Jeg er ikke det fjerneste interesseret i endnu en udsættelse, og vil derfor bruge de muligheder jeg har...

Så må prøve at gøre som i har talt om herinde - kontakte inkasso osv... det med advokater kunne jeg forestille mig blev en dyr omgang - især fordi jeg er i tvivl om hvorvidt jeg kan pålægge hende MINE udgifter til advokat...

Ved faktisk ikke lige hvad der er det smarteste at gøre...

0
0
Svar på denne tråd

lidt vejledning
Forfatter: 
Dato:  02-10-2006 18:55

Det nemmeste du kan gøre er at aftale en tid hos en advokat og få ham til at vurdere om sagen vil holde i retten..mener advokaten at der er rimelig god chance for at vinde, starter du med at sende et anbefalet brev til "ny ejer" af hesten hvor du kræver beløbet betalt inden 10 dage, udebliver betalingen skriver du igen anbefalet,10 dages frist igen og husk at gøre opmærksom på at du vil sende sagen til inkasso hvis betalingen igen udebliver og de ekstra omkostninger til inkasso(min.700kr) vil blive lagt oveni...

Hjælper dette ikke kan du starte en inkassosag sammen med advokaten hvor "ny ejer" stadig skal betale omkostninger for div. udgifter...

Kun hvis "ny ejer" mener at hun ikke skylder dig penge og ikke vil betale, sendes sagen i retten hvor det er op til en dommer at afgøre om hun skal betale..taber hun så er ALLE udgifter hendes og en retssag kan nemt koste over 15.000kr... så prøv helt sikkert først at rykke pr. post da det er dit bevis på at hun har fået nogle fair chancer og en dommer vil kigge efter det..

Er i en situation der kunne minde om din, bortset fra at det handler om en hund og ikke en hest..

held og lykke

Respect is commanded
-not demanded!

Kennel Brak's Bullmastiff

Ejer af Elitehoppen: Kogle Elghusets..min skønne Hafferlaf!

0
0
Svar på denne tråd

et forslag.
Forfatter: 
Dato:  03-10-2006 08:23

du kan ikke hente hesten, men kan du ikke få brudt kontrakten og hente din hest og så må hun se langt efter de 2000 kr hun allerede har betalt, hun har jo ikke en chance for at beholde en hest når man ikke engang kan betale den.

måske hun syntes det er en løsning, ellers så hendes mulighed at hun ryger til advokat og det har hun så absolut ingen glæde af.

0
0
Svar på denne tråd

rykker op
Forfatter: 
Dato:  06-10-2006 10:20
Noget nyt i sagen??

Respect is commanded
-not demanded!

Kennel Brak's Bullmastiff

Ejer af Elitehoppen: Kogle Elghusets..min skønne Hafferlaf!

0
0
Svar på denne tråd

interessant tråd...
Forfatter: 
Dato:  06-10-2006 15:03

Jeg følger med fra sidelinien.

Var det mig ville jeg fluks sende sagden videre til inkasso.

Mvh. Nuopl06

Hest søges!

[Se præsentation!]

0
0
Svar på denne tråd

ØVØVØV
Forfatter: 
Dato:  11-10-2006 23:42

Hej

Har lige læst indlæggende her og står lidt i samme situation desværre

Så vil bare sige tak for alle jeres gode råd og moralen er vist at man skal få sine penge med det samme når man handler, om det så er levende væsner eller ting..

Ønsker dig held og lykke Betina og du må meget gerne skrive herinde hvad sagen endte med..

Hilsen Lise

0
0
Svar på denne tråd

Hejsa...
Forfatter: 
Dato:  19-10-2006 13:11

Husk ALTID at skrive i jeres kontrakter at afdrag

skal betales senest d. 5 i mdr, såfremt der udbliver

bare 1. betaling, så kan sælger afhente hesten,

og at penge der er betalt, betales ikke tilbage til køber

da de betragtes som betaling for leje af hesten

i den periode køber har haft hesten.

Knus Jette

Alle vores hingste tilbydes til bedækning for sæson 2007.

www.amlet-arabians.dk

Rigtige Kvinder Rider OX-araber :-)

Beautiful Arabians For Breeding, Show & Riding.

0
0
Svar på denne tråd

advokat
Forfatter: 
Dato:  19-10-2006 15:44

Hej

Jeg mener ikke umiddelbart du bare kan kræve hesten tilbage, det kommer an på om den er solgt med ejendomsforbehold.

jeg synes at du skal tage kontakt til en advokat og få vedkommende til at se på sagen

mvh

Anne

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  24-10-2006 13:29
prøv at kontakte pernille skinnerup.og få en snak med hende, det plejer ikke at koste noget at stille et par spørgsmål. der er et link til hende på min hjemmeside. held og lykke

Venlig hilsen Helle Markussen.

www.123hjemmeside.dk/oldenborgavl

18 hk mini læsser sælges.Kan ses på hjemmesiden

0
0
Svar på denne tråd

Hejsa...
Forfatter: 
Dato:  23-02-2007 18:15

Læste lige på hestegalleri du stadig ikke har fået dine penge.

Hvis jeg var dig ville jeg hyre en advokat lige med det samme.

Mange Hilsner
Jani

JP Arabians DK

Hestefotografering Tilbydes

LUMIN "SCID Fri" - Utrolig SMUK OX Guldmedaljehingst

står til avlstjeneste.

SÆLGES Nokia 6100 m. taske flot uden ridser.

0
0
Svar på denne tråd

Nej, hvor strengt
Forfatter: 
Dato:  23-02-2007 21:28

jeg har først lige set tråden nu, og det er da virkelig for frækt. Jeg tror altså jeg ville køre ud og hente hesten uanset, om jeg "måtte" eller ej... Selv om det nok er en rigtig god idé at veksle et par ord med en advokat.

Køber skal dels være nok inde i sagerne til at vide, at kontrakten skal indeholde ordet "ejendomsforbehold", dels være cool nok til at stå foran dig og sige, at du ikke må tage hesten med.

Det er hvad man får for at være godhjertet - surt, surt, surt :-(

Jeg håber virkelig for dig, at du får dine penge eller en hest, der er i samme "stand" som da den blev solgt.

0
0
Svar på denne tråd

Dum Idé
Forfatter: 
Dato:  24-02-2007 00:32

Gsims

At hente hesten er absolut ikke nogen god løsning da der er tale om selvtægt/tyveri hvilket jo er strafbart! Pudsigt nok plejer dårlige betalere at være temmeligt godt inde i lovgivningen så jeg vil absolut fraråde den løsning. Sagen burde jo for meget meget længe siden have været sendt til inkasso.

Sune

0
0
Svar på denne tråd

hej igen
Forfatter: 
Dato:  24-02-2007 14:18

Ja, betaling har stadig ik fundet sted.

Jeg tror nu også at jeg henvender mig til RKI, og melder hende der. så er jeg stort set garanteret mine penge.

Sørgelig at det skal ende sådan. desuden forlyder det at hun har solgt hesten videre... hun er virkelig ik ked af det!

0
0
Svar på denne tråd

advare andre med navn
Forfatter: 
Dato:  24-02-2007 16:17
ville det ikke være en ide at advare andre mod denne "hestehandler" med navn og data så andre ved at de skal passe på - jeg ved jo så ikke om dette er lovligt man skal jo passe på hvordan man agere hvis sagen en dag skal for rettet
0
0
Svar på denne tråd

Hejsa...
Forfatter: 
Dato:  24-02-2007 16:48

At du melder hende til RKI får du desværre

ingen penge ud af. Kontakt en advokat og siger

dem du har snakket med de ikke kan hjælpe, så

er det de forkerte du har kontakter.

Mange Hilsner
Jani

JP Arabians DK

Hestefotografering Tilbydes

LUMIN "SCID Fri" - Utrolig SMUK OX Guldmedaljehingst

står til avlstjeneste.

SÆLGES Nokia 6100 m. taske flot uden ridser.

0
0
Svar på denne tråd

Måske har jeg
Forfatter: 
Dato:  24-02-2007 17:17
Hm?+ Måske har jeg misforstået RKI... men er det ikke sådan, at indtil hun har betalt penge til mig - så er hun registreret der?? selvf. vil advokaterne hjælpe mig, med de siger at mine omkostninger vil blive for store..
0
0
Svar på denne tråd

Jo, hun kommer først
Forfatter: 
Dato:  24-02-2007 23:46

ud af RKI, når hendes gæld er betalt - men med den moral hun har med hensyn til betaling, så står hun der måske i forvejen. Og RKI opkræver jo ingen penge for folk - det er kun et register over dårlige betalere.

Men måske en oplysning om, at hun er kommet i RKI kan få hende til at betale, det er da ihvertfald forsøget værd.

mvh

Line

DV hoppe, 3 år, efter Churchill,kan købes. Forventet stang ca. 162. Longe- og sadelvant, men selvfølgelig ikke tilredet. Skriv for mere info.....

Den som aldrig laver fejl, laver som regel slet ingenting

0
0
Svar på denne tråd

RKI er et kreditoplysningsbureau
Forfatter: 
Dato:  25-02-2007 01:32

RKI er et kreditoplysningsbureau som registere dårlige betalere der er indberettet af advokater. Når man står registerret i RKI er der ikke muligt at få kredit eller tage lån, skyldners bank vil formodenlig også indrage betalingskort... så dagligdagen bliver en del vanskeligere.

RKI må kun registere skyldner i to år desværre.

Men hensyn til advokaten lyder det mærkeligt hvad du har fået oplyst. Under normale omstændngheder vil du ikke komme til at betale for at sende skyldner til inkasso, dog forudsat at du i din rykker til skyldner har gjort opmærksom at hun kommer til at betale disse udgifter!

Personligt har jeg sendt en del skyldnere til inkasso der har skyldt under 700 kr. så det kan sagtens lade sig gøre.

Jeg undre mig over at du i ½ år åbennart ikke har gjort nogen ved sagen ... hvorfor dog ikke? Du fik jo allerede den gang nogle råd fra os!

Har du brug for yderlige hjælp kan du sende en besked.

Sune

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider