Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Økonomi, samfund og love

Hesteansvarsforsikring?
Forfatter: 
Dato:  09-08-2006 20:59

Hvordan forholder det sig med ansvarsforsikring for heste?

Der er jo krav om, at hundeejere skal have en sådan, men hvad med hesteejere? En hest, der fx slipper løs og løber på vejen, kan jo anrette stor skade, hvilken forsikring skal dække det?

Så vidt jeg kan se, er det ikke omfattet af alm. hesteforsikringer, så kan/skal man tegne en sådan forsikring?

Mvh.

Rebecca.

Dejligt hingsteføl fra 2006 sælges
0
0
Svar på denne tråd

ikke endnu
Forfatter: 
Dato:  10-08-2006 08:19

- så vidt jeg ved er der ikke en hesteansvarsforsikring ikke på markedet, hvilket heller ikke er lovpligtigt.

Det er din egen indboforsikring (eller husstandens) der dækker de skader din hest måtte forvolde.

I indboforsikringen er der en ansvarsdækning. Indboforsikringen dækker samtidigt for dit udstyr - hvis du blot tager dit udstyr med hjem med x månders mellemrum (forskelligt fra hvert enkelt selskab).

Dit opstaldningssted bør også have en ansvarsforsikring som dækker hvis der sker noget når de håndtere hesten.

Har du ikke har en indboforsikring og du ikke er dækket på anden vis - så tegn en - de 1200-1500 kr. årligt er godt givet ud hvis uheldet er ude...

I mine øjne burde det være lovpligtigt at ansvarsforsikre sin hest - nøjagtig som med hunde - men det er en helt anden snak :-)

m.v.h.

Jette

0
0
Svar på denne tråd

Tak...
Forfatter: 
Dato:  10-08-2006 09:15

Tak for svaret Jette. Jeg har nemlig aldrig hørt om en hesteansvarsforsikring. Vi har opstaldning, og har en ansvarsforsikring og også indboforsikring.

En ny opstalder, vi har fået, som lige har købt sin hest, har så fået at vide af en smed, at hun skal have en ansvarsforsikring til hesten. Det måtte jo lige undersøges nærmere, da jeg aldrig før har hørt om en sådan.

At det ville være en god idé, kan vi hurtigt blive enige om :-)

Mange tak for hjælpen.

Mvh.

Rebecca.

0
0
Svar på denne tråd

Se denne tråd...
Forfatter: 
Dato:  13-08-2006 03:37

STALD LAUGE...
- avl af sorte fuldblodsarabere og pintoarabere

- nu også med den sorte ox-hingst Falkhan Expresso.

www.staldlauge.dk

OX-hoppe sælges - ifolet med Falkhan Expresso

0
0
Svar på denne tråd

Ansvarsforsikring
Forfatter: 
Dato:  13-08-2006 23:27

Vi har - via vores landboforsikring - fået tegnet en ansvarsforsikring på 2 heste og 2 ponyer.

Forsikringen dækker, hvis dyrene af den ene eller anden årsag går gennem det "lovlige" hegn og forretter skade på f.eks. en forbikørende bil.

Den årlige præmie på hestene er under 200,00 kr.

Vi har Topdanmark.

Hestene er død-/uanvendeligforsikring i et andet selskab - dét har ingen praktisk betydning for tegning af forsikringen hos Topdanmark.

Bag den brede trakehnerpande gemmes megen klogskab og mange unoder

Ejer af 1 "tragedie" - øh, trakehner :-) og 2 lettere erotisk buttede ponyer. Datteren ejer DV'eren Fan Gogh/"Gogge"

0
0
Svar på denne tråd

Forsikring
Forfatter: 
Dato:  14-08-2006 12:00

Hvis den kun dækker i sådanne tilfælde, forstår jeg ikke pointen. Hvis hegnet er i "lovlig" stand, betragtes skader på fx biler ikke som hesteejerens ansvar, og det er således bilejerens forsikring, der skal dække.

Jeg er ret sikker på det, da jeg har et familiemedlem, hvis hest løb ud af hegnet, og blev kørt ind i af en bil. Politiet kom og godkendte, at hegnet var i forsvarlig stand, og dermed var han som hesteejer ude af den sag. Det var herefter op til bilejeren at ordne sagen med sit forsikringsselskab.

Den af vores opstaldere, som rejste spørgsmålet, har desuden haft kontakt til sit forsikringsselskab og fået oplyst, at der ikke skal tegnes nogen speciel ansvarsforsikring til hesten, så hvis de ellers har ret, er det ikke nødvendigt. Jeg synes ellers det kunne være en god idé med hesteansvarsforsikringer - måske man skulle starte et forsikringsselskab

Mange tak for svarene.

Mvh.

Rebecca.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider