Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Økonomi, samfund og love

Stævner og alder
Forfatter: 
Dato:  30-07-2006 19:51

Hej.

Jeg ved ikke om det er det rigtige sted at skrive det men nu skriver jeg det her ;D

Er det nogen derude der ved hvor gammel en hest skal være før den må starte stævner? For der er snart et stævne jeg meget gerne ville deltage i men problemet ere at min hest er 3 år og nogle i min rideklub har sagt at den min. skal være 5. Også har jeg en veninde der siger at bare hesten er tilredet på den stille op.. Nogen der kan give mig det rigtige svar?

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  30-07-2006 23:58

Jeg mener at en hest skal være 4 år før den må starte stævner iht DRF's reglement, men tjek med den rideklub der holder stævnet. Det må stå i deres proprotioner om de følger DRF's regler.

Personligt synes jeg det er for tidlgt at starte en tre-års til ridestævne, men det er bare min holdning.

AnneMette

:-)
En hest er altid en hest, men en rytter uden en hest er bare et menneske! Og en rytter uden hjelm er et KÆMPE fjols, der ikke tænker på at være et godt eksempel for andre ryttere!
0
0
Svar på denne tråd

4 år...
Forfatter: 
Dato:  31-07-2006 10:02

Hej

Hesten skal være mindst 4år før den må starte stævner..

Du kan finde reglerne her: www.rideforbund.dk/DRF...eglementer

kig under almindelige bestemmelser, afsnit III, punkt 112, 1.1

mvh

Anne

0
0
Svar på denne tråd

Det kan jeg nok hjælpe med
Forfatter: 
Dato:  31-07-2006 14:45

Hej

Din hest skal være 4 år før den må starte stævne.

I reglen siger man at alle heste har fødselsdag den 01.01 hvert år. Så fra der af må du starte din hest. Man må kun starte såkaldt gangarts klasser f.eks. kan man starte DSA spring eller dressur championat ellers kan man starte lc klasser til hesten bliver 5 år.

Man har lavet det sådan af hensyn til at nogle heste ikke er færdig med at vokse før end i en sen alder f.eks. trakehner, frieser, lipizzaner og mange andre heste. Og hvis folk måtte starte dem når de havde lyst så var der nogle der ville begynde at ride hestene til i en meget tidlig alder og det er jo kun til skade for hesten. Så derfor har man lavet reglerne sådan for at skåne hestene. Og fordi regler skal der jo være...:-)

Håber du kan bruge mit svar.

Og hvis du har andre spørgsmål er du velkommen til at skrive til mig

Venlig hilsen Bettina

90 % af alle fejl med heste er rytter fejl. Husk det næste gang du synes hesten er dum....

B.S

0
0
Svar på denne tråd

Bettina-korretion
Forfatter: 
Dato:  01-08-2006 07:48

Korrekt at alle heste for så vidt regnes mht alder fra 01.01 det år de er født, men en 4-års må IKKE starte noget som helst før tidligst 01.05 det år den fylder 4.

(hvilket står i reglmenetet, her står havd præcist den må starte hvornår)

Karina

0
0
Svar på denne tråd

igen igen
Forfatter: 
Dato:  01-08-2006 10:06

Til karina

Easy easy woman...

Nu behøver man jo ikke begynde på hønse-kamp om at du er og sådan noget.

Det er en forglemmese og en sammenblanding af at sådan er det med væddeløbsheste. Det kan jeg jo kun undskylde og fejlen er der jo så en naturlig forklaring på...

Fortsat god dag

90 % af alle fejl med heste er rytter fejl. Husk det næste gang du synes hesten er dum....

B.S

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider