min gamle hest ud. Første gang var den udlånt i et år til to "damer", på 30 og 35 år, som havde den som dele-hest. De passede den bare tiptop, og jeg var helt tryg ved at de havde den. Vi snakkede tit sammen, og jeg var på besøg og så dem ride stævner, og det fungerede bare helt vildt godt!
Desværre kunne den ene af dem ikke fortsætte, da hun blev gravid, så selvom den anden gerne ville beholde den, havde de ikke mulighed for det.
De hjalp mig så med at finde en ny låner, og det gik også fint den sidste tid. Men den nye låner ringede en dag og sagde at den ville hun ikke have mere, for der var noget galt med dens ryg. Jeg spurgte til om hun havde haft dyrlæge (stod i kontrakten at hun skulle betale det), men det havde hun ikke. Men hun ville gerne beholde den hvis jeg købte en ny sadel (stod i kontrakten at hun skulle sørge for udstyr), og det havde jeg ikke lige pengene til, og desuden var det en syet sadel, som burde passe den (havde den ihvertfald gjort i 3 år, og var blevet omstoppet, så den løbende passede til den).
Det gik heller ik, og hun meddelte at hun jo bare kunne lade hesten stå, hvis vi ikke ville have den igen. Så jeg hentede den hjem igen. og var da glad for at få den hjem igen, men det var bare bøvlet, og den nye låner var ikke rigtig til at snakke med.
Så man skal da se sig for, men hvis man finder de rigtige, som jeg selv synes jeg gjorde første gang, så kan man få meget glæde af det.