Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Økonomi, samfund og love

Hvad skal man betale for bil
Forfatter: 
Dato:  19-06-2006 17:40
i Danmark.

Nu har jeg fundet diverse ting og alligevel ikke nogen steder står der at det er det samme ander er det adskillt.

Men hvad skal man betale tænker på vægtafgift/ grøn afgift/ ejerafgift?

Og så selvføgelig forsikring.

hyggehejsa
Renana

schleich heste købes
skriv besked eller mail
0
0
Svar på denne tråd

Det afhænger jo af
Forfatter: 
Dato:  19-06-2006 22:22

mange ting...

Hvilken bil og dermed hvilken vægtklasse?

Haft bil før eller førstegangsejer?(mht forsikr)

Hvilket forsikringsselskab?

Osv osv...

Maria

0
0
Svar på denne tråd

din forsikring
Forfatter: 
Dato:  19-06-2006 22:40

skal du regne med starte, hvis du er heldig, ved 15.000 og så opefter afhængig af hvilken bil du vælger.

Resten kan man ikke fortælle før du står med bilen, det er fra 80 kroner på en lupo (hvilket er ekstremt billigt, og den eneste bil i dk, som går så lavt ned) til omkring 20.000 for de store 4 hjuls trækkere, eller fx passat. (mener svigerfar siger han gover lige godt 10.000 hvert halv år for sin passat)

Mvh. Tine

0
0
Svar på denne tråd

hmm...
Forfatter: 
Dato:  20-06-2006 10:02

du starter med at finde din drømmebil... er du helt grøn kræver det en god økonomi af have en stor 4x4... så start evt med en golf 2 eller 3.. de er godt nok lidt dyrere i forhold til andre mærker kontra alder.. men de er billige i reservedele og vægtafgift.. og enhver mekaniker kan lave dem..

dernæst ringer du rundt til samtlige forsikringer og hører hvad priserne er.. nogle steder kan du selv regne det ud på deres hjemmesider.. igen er en gammel VW en billig bil..

jeg købte omkring påske en ford Mondeo.. og den er skam billig i forsikring.. men nu fik jeg også gemalens optjente præmie, så jeg gik fra 4 års erfaring til elitebillist.. dejligt..

og Line... en passat har jeg svært ved at se kan koste så meget i vægtafgift... min gemals koster vist nok omkring de 3200-4000kr kan ikke huske det nøjagtige.. og det er en diesel..

Ædelt hingsteføl fra 2006 sælges

0
0
Svar på denne tråd

Se på ..
Forfatter: 
Dato:  28-06-2006 10:51

www.bilbasen.dk

og find den bimodel du er interesseret i.

Der står som regel hvad bilen koster i grøn afgift og de har links til forsikringsselskaber hvor man kan finde sig en pris med det smme, i hvert fald på standardmodeller.

Men forsikring skal man normalt shoppe rundt efter for der kan være stor froskel, specielt ved specialbiler.

Spørg først der hvor du har dine normale forsikringer. Flere forsikringer samme sted giver normalt billigere pris.

Mvh Tina

0
0
Svar på denne tråd

Der er jo mere
Forfatter: 
Dato:  29-06-2006 19:08

Når forsikringer og vægtafgift er betalt, er der dog stadig et par ting man skal have med i sine udregninger!

1. Benzin/diesel - regn ud hvor meget du regner med at køre og læg så 30% til
  2. Reperationer - afhængig af hvor gammel bilen er skal du regne med fra 500 kr. og opefter om måneden
  3. Vinterdæk - heller ikke gratis!
  4. Eftersyn - især med en ny bil er det vigtigt at eftersynene bliver overholdt...gamle biler DØR hvis man ikke er obs på at olie´en skal tjekkes
  5. Falck/tophjælp - når man én gang har klappet sine nøgler inde 150 km. hjemmefra, finder man ud af at det er MEGET billigere at være medlem end at skulle betale en låsesmed kl. 23.30 om aftenen!!!

Trine (Faxa)

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider