Jeg tror ikke at hun kan gøre noget når den kun er 6 måndere, for det er vist ikke alle hvor stenene er faldet ned når de ikke er ældre. Jeg har ikke den store erfaring med hingste og deres sten. men det jeg ved må du gerne få afvide. Jeg var på et tidspunkt ved at købe en stor hest på 11 måndere hvor stenene ikke var faldet ned, jeg snakkede med dyrlægen og fik afvide at de godt kunne falde ned endnu, men jeg købte den ikke. Så har jeg haft en fjordhest der var de faldet ned da han var 6 måndere. Min lille shetlænder var ca 10 måndere før de faldt ned. Jeg syntes at jeg har hørt at der kan gå op til 2,5 år før de er faldet ned, men jeg tror nok at det kun var de små.
Men hvis du spøger inde på avl vil jeg tro at der er nogle der ved meget mere om det end mig.
Men hvis jeg var din vennide ville jeg ringe til sælger og få lavet en kontrakt, hvor der var indført noget med de sten, fk.s. hvis de ikke er faldet ned når han er 1,5 år at så betaler de 1/2 kastretion.
Men som sagt så tror jeg ikke der er noget at gøre, for hun kunne jo bare have mærket efter før hun købte ham.
Hilsen Anni