..noget svineri!
Forretningen anerkender, at problemet er en fabrikationsfejl, ik?
Og at du dermed er dækket af garantien?
Det er lidt ærgerligt, at du ikke retter henvendelse til forretningen med det samme, da du opdager fejlen..
Det kunne have stillet dig bedre..
For lige at smide nogle paragraffer på bordet:
I henhold til Købelovens § 76, stk. 1, nr. 4, da er computeren af "ringere beskaffenhed eller brugbarhed" - og dermed lider din computer af en mangel!
Dermed kan du ifølge Kbl. § 78, stk. 1 kræve: afhjælpning eller omlevering, såfremt disse to beføjelser ikke "vil påføre sælgeren uforholdsmæssige omkostninger jf. stk. 2".
Jeg går ud fra, at din computer er ganske "almindelig", og den er købt i en forretning
Sælgeren kan vælge at tilbyde dig afhjælpning af problemet (reparation) eller at omlevere computeren.
MEN: Ifølge Kbl. § 78, stk. 4: da skal dette "inden for rimelig tid .. og uden væsentlig ulempe for køberen."
I og med at computeren er vigtig for dig i forbindelse med dit studie, samt reparationen, der løber over en lang periode for dig.. Ja, så skal du kræve at få en ny computer!
Da sælger tilbyder dig at reparere computeren, da kan du ikke automatisk ophæve købet jf. Kbl. § 78, stk. 3.
Ak ja.. Det er pisse træls for dig
Men husk, at når du får repareret noget på computeren, så få endelig en nota eller seddel på det, for på den del er der nemlig 2 års "ny" reklamationsret.
Dvs. det "udskiftede" del har en længere reklamationsret end den del af computeren, som du købte i september
Men kræv en ny computer
Gå evt. til forbrugerrådet, hvis det fortsætter - for ved selv hvor træls det er med en ustabil computer, når man læser..
Pøj pøj