Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Økonomi, samfund og love

Nye regler for hestetrailere
Forfatter: 
Dato:  03-05-2006 11:17

Jeg har hørt at der er kommet nye regler for hestetrailere.

Bl.a. om hvor stor traileren er i forhold til hesten - højde og bredde, samt at der skal være strøet under hesten.

Er der nogen som kan fortælle mig hvor jeg kan finde disse regler?

Har hørt at der har været politikontrol på en travbane, og der her blev udstedt bøder for at der ikke var strøet i bunden af traileren.

0
0
Svar på denne tråd

Nye regler
Forfatter: 
Dato:  03-05-2006 13:11

Så vidt jeg ved blev de nye trailer regler ikke indført - de var vist til afstemning i EU.

Har aldrig hørt om manglende strøelsei en trailer kan give bøder.

Stutteri Sødal.
Kåret Miniaturehingst står til avlsbenyttelse!
0
0
Svar på denne tråd

den med strøelse
Forfatter: 
Dato:  04-05-2006 22:44
er nu god nok, og er ikke en ny regel.

Medlem af klubben for manipulerende, hjernevaskende, talentløse ponymødre, der tvinger deres små uskyldige børn til at opfylde deres egne tabte ambitioner.

0
0
Svar på denne tråd

den med strøelse
Forfatter: 
Dato:  05-05-2006 09:00

er et levn fra gl tid "ruder konges tid" hvor hestetrailere mere var kreaturtransportere tror jeg. idag med gummimåtter/støbte bunde i vil jeg nødig bede dyret holde balancen med 10 cm halm eller lig...men ok en spand spåner til at suge urin etc ligger der bag dyret.

karina

0
0
Svar på denne tråd

Karinae
Forfatter: 
Dato:  05-05-2006 20:43

Nej det er ikke rigtigt. Prøv at læse denne tråd

Strøelse i trailer

Hilsen Helle

Hvis du ikke vil have en prop
så prøv en Irish Cob
Helles Irish Cobber
0
0
Svar på denne tråd

strøelse.
Forfatter: 
Dato:  08-05-2006 15:31
ja det er helt korekt, der skal være strøelse i trailer ved tranport med levende dyr.

Venlig Hilsen Helle Markussen.

www.123hjemmeside.dk/oldenborgavl

0
0
Svar på denne tråd

Også blevet stoppet
Forfatter: 
Dato:  08-05-2006 21:22

Hej

Jeg blev stoppet for et års tid siden af både politiet og en dyrlæge fra fødevarestyrelsen. Men her nævnte de ingenting og størelse. Men der er nok blevet nye regler. Det blevet der gjort hele tiden synes jeg.

De vil bare være sikker på at hesten ikke skulle sælges på Hjallerup markedet og de tjekkede også hvordan han stod i traileren. De stoppede alt med trailer eller transporter. De skulle både se trailerkortet og de så også min transporttilladelse. Jeg havde været nede og træne i skanderborg med en veninde som jeg satte af i Randers. Jeg blev dog gjort opmærksom på at den trailer jeg havde lånt, ikke var godkendt til transport af heste. Der fik jeg et chok, for det troede jeg en heste trailer var, men nej. Det skal sku godkendes fra fødevarestyrelsen osv. Men jeg gjorde efterfølgende ejer opmærksom på at det skulle den.

Min lille historie fra lille Danmark

0
0
Svar på denne tråd

helle...
Forfatter: 
Dato:  09-05-2006 08:10

jeg har deltaget i den tråd så jeg kender den udemærket.

Jerg mener dog stadig at det er levn fra "ruder konge" da teksten ikke er fra nyere tid, men selvfølgelig skal politiet overholde det skrevne... der til skal tilføjes at jeg stoppes flere gange pr mdr da jeg kører hver dag med mine, en stor trailer, lille pige osv, gør at de tit stopper mig, og dette emne er aldrig påtalt, de tjekker kun at jeg kører lovligt mht vægten.

Karina

0
0
Svar på denne tråd

uhanse
Forfatter: 
Dato:  24-06-2007 17:24

Det lyder da mærkeligt at den skal godkends af fødevarestyrelsen! Det har jeg aldrig hørt om...

Og det med strøelse er ikke pga. hesten men pga de andre biliste, jeg tror ikke min sprøjter med heste urin ? selvom der er hest i... hmm

Sirid

*Heima á Sölvabakka...

*Min hjemmeside: www.123hjemmeside.dk/sirid

0
0
Svar på denne tråd

ikke fødevarer...
Forfatter: 
Dato:  24-06-2007 18:06

Ikke helt fødevarestyrrelsen.. Men til syn skal man jo sørge for de godkender den til dyretransport. Normalt vil der på de gamle registrerings attester stå : godkendt til godstransport - Og dén går ikke længere. Alle skal have en seperat bekræftigelse på dyretransport, enten i selve traileren (plastlomme el. lign.) - vi har så valgt at have i alle biler i stedet.

Ellers vanker der bøder - og det koster ligeledes 3500 kr at blive stoppet uden spåner eller andet i traileren.

Sortbrun hoppe 7 år fra nordjylland - fortid søges

Kig gerne på min præsentation.

0
0
Svar på denne tråd

godkendelse
Forfatter: 
Dato:  24-06-2007 18:45

der er nogel helt bestemte regler med godkendelse og det er ikke alle der skal ha det der er få privat personer der skal ha det.

TA PÅ LANDET!

TA PÅ LANDBRUGSSKOLE!

OG bliv STALDMESTER.

0
0
Svar på denne tråd

regler
Forfatter: 
Dato:  24-06-2007 21:35

Jeg tog trailerkørekort i vinters og der var kravet, at trailen skulle være godkendt til dyretransport (dvs. en tur igennem en synshal). Strøelse er en gammel regel, men den gælder stadig.

0
0
Svar på denne tråd

godstransport
Forfatter: 
Dato:  24-06-2007 21:40
Jeg har netop købt trailer hos en forhandler. Traileren er fra 2000 og er godkendt til godstransport - hvilket forhandleren siger ok til hestetransport

M.V.H. RiderLykke :D

Se min HP her:

www.lykkepoms.dk

..Man bliver ikke selv hvid fordi man sværter en anden..

0
0
Svar på denne tråd

Pashmina
Forfatter: 
Dato:  24-06-2007 22:37

Pashmina - vi taler ikke de nye regler ang dyretransport, hvor det kun er de erhvervsdrivende der skal opfylde kravene. Da jeg synede sidste trailer for 2 år siden, fik jeg disse papirer til dyretransport, som altid skulle med på tur.

De målte så traileren indvendigt osv, og dette gælder alle almindelige hestetrailere.

Løb, løb ...

Var lige ude i bilen - Et stykke papir hvor der står: Køretøj godkendt til transport af dyr, som overskrift.

Derefter reg nr og alt dét der, samt arealet af traileren.

Skal medbringes under transport, og fremvises på forlangende.

Sortbrun hoppe 7 år fra nordjylland - fortid søges

Kig gerne på min præsentation.

0
0
Svar på denne tråd

Strøelse
Forfatter: 
Dato:  24-06-2007 23:37

Reglerne for strøelse gælder ikke for ikke erhvervsdrivende og for dem der ikke har økonomisk vinding på det.

de regler bortfaldt d. 5 januar 2007 ! så indtil der kommer nye regler er der frit valg om man vil køre med strøelse eller ej (hvis man altså er privat og kører under 65 km med egen hest)

man skal som privat heller ikke have de transport papirer med, det er kun erhvervsdrivende eller hvis der er økonomisk vinding.

Hilsen Sjanna

0
0
Svar på denne tråd

Angående strølelse
Forfatter: 
Dato:  25-06-2007 09:42

i hestetrailer.

Så har der været en sag om det med en berider som havde kørt med sin unghest, hvor der var gummibelægning i traileren.

Det har stået noget om det i medlemsbladet fra Dansk Oldenborg Avl.

Og jeg citere fra medlemsbladet:

"Der må efter tiltaltes forklaring og det i øvrigt oplyste lægges til grund, at der var tale om en transport over en distance på 25 km. i en hestetrailer forsynet med et underlag, der både er stødabsorberende og skridsikkeret, og som blev rengjort både før og efter kørsel for eksrementer.

Retten finder herefter, at det uner de konkrete omstændigheder må betragts som "forsvarligt", at traileren ikke var forsynet med strøelse overhovedet, idet bestemmelsen i den første bekendtgørelses (1964) §11 stk. 3, må fortolkes i sammenhæng med den sidstenævnte bekendtgørelses §9,3 pkt. som følge heraf frifindes tiltalte".

Til medlemmer af Dansk Oldenborg Avl, står det i medlemsblad feb. 2007.

Mvh. Lotte

Rigtig dejlige oldenborger til salg- www.staldmiller.dk

0
0
Svar på denne tråd

Stald Miller
Forfatter: 
Dato:  25-06-2007 14:43

Den sag kan du desværre ikke bruge til noget. Berideren blev taget sidste år inden lovgivningen blev ændret (i december). Derfor er han også dømt efter den gamle lov fra 1964, hvor der blev skelnet mellem transporter over og under 50 km. Den lov gælder ikke mere. Nu gælder strøelseskravet ALLE transporter.

0
0
Svar på denne tråd

Rigtigt Guest
Forfatter: 
Dato:  25-06-2007 14:49
i den gældende bekendtgørelse der trådte ikraft 31.12.2006
står følgende
§ 25. Gulvet i et transportmiddel skal være forsynet med passende strøelse eller tilsvarende materiale, der giver dyrene den fornødne komfort under hensyn til arten og antallet af dyr, der transporteres, transporttiden og vejrforholdene. Dette materiale skal sikre en passende absorption af urin og ekskrementer.

http://147.29.40.90/_GETDOC_/ACCN/ B20060172905-REGL
0
0
Svar på denne tråd

Ja netop
Forfatter: 
Dato:  25-06-2007 15:58

Ja, det er jo netop den "berygtede" paragraf.

Jeg skynder lige at rette mig selv, det var selvfølgelig ikke en ny lov, der kom i december, men derimod en ny bekendtgørelse.

0
0
Svar på denne tråd

Hej nu skal i høre
Forfatter: 
Dato:  05-01-2008 11:56

Jeg kan fortælle dig at der skal være strøet i traileren, det er kun meget korte distancer hvor du ikke behøver strøelse, men hvi du bliver stoppet uden strøelse skal du kan bevise politier at du ikke har kørt ret langt. De skal have strøelse i traileren hvis du køre længere ture. dvs. til fx et stævne eller en tur på rideskolen.

Jeg kan fortælle det her ud fra egne erfaringer, en jeg kender rigtig godt fik nemlig en bøde på 3000 kr. fordi han havde kørt uden. Han havde kørt ca 500m. Det kørte han en sag på og den vandt han heldigvis, han fik pengene igen pga. den korte afstand. så jeg vil råde dig/jer til at køre med strøelse altid så bliver der i hvert fald ingen ballade.

mvh myfair

0
0
Svar på denne tråd

Vi har i december 2007
Forfatter: 
Dato:  08-01-2008 14:30

fået vores trailer synet og godkendt til dyretransport og den er kun til 100% privat kørsel . Vi skal have transportgodkendelsen i trailer eller bil. .

Et liv uden dyr er som en sko uden såler:)

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider