Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Økonomi, samfund og love

Døgnfold om vinteren
Forfatter: 
Dato:  10-01-2004 19:59
Jeg har en hesteven, der har spurgt mig om det er lovligt at have shettere stående på fold 24 timer i døgnet, 365 dage om året uden et læskur. Det drejer sig om 2 små shettere der står i en stor mudderpøl af en fold. Der er noget med at islændere ikke behøver læskur om vinteren (ret mig hvis jeg tager fejl), men gælder også shettere??? Hjælp os...

Med venlig Lotte
0
0
Svar på denne tråd

Udegånde dyr om vinteren
Forfatter: 
Dato:  10-01-2004 22:19
Hej Lotte
Der gælder samme regler for islændere og shetlændere. Der kan kompenseres for reglen om adgang til skur SÅFREMT hestene har adgang til et tørt og strøet leje, hvor alle heste kan ligge ned samtidig. Jeg er selv kredsformand for dyrenes beskyttelse og efter min og mange andre kredsformænds opfattelse er det endog megt svært at finde situationer hvor der kan kompenseres for skur. Eneste mulighed er fx noget med en helt tæt gammel granplantage hvor kronerne er tætte og der derfor er tørt leje under træerne. Et par enkelte træer på en fold eller et læhegn langs hegnet er på ingen måde lovligt læ til nogen dyr. Så det du beskriver lyder klart ulovligt og helt urimeligt over for hestene - så skynd jer at kontakte den lokale kredsformand fra Dyrenes Beskyttelse. Der er en kredsformand i hver kommune - du kan finde listen over kredsformænd inde på Dyrenes Beskyttelse´s hjemmeside:
http://www.dyrenes-beskyttelse.dk/

Hilsen Winnie

Gør livet til en fest - rid islandsk hest:-)
www.kongemosen.dk
0
0
Svar på denne tråd

Winnie...
Forfatter: 
Dato:  19-01-2004 09:24
Hej Winnie

Tusind tak for hjælpen....

Finder straks kredsformanden...

Mvh. Lotte
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider