Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Økonomi, samfund og love

Hjælp, Ang. Handel..(lang)
Forfatter: 
Dato:  19-04-2006 07:45

Håber at nogen kan hjælpe mig..

Jeg byttede i august 2005 en hoppe jeg havde, med en pony, og en 5 års holstener vallak. Da holsteneren gik og trak lidt på det ene forben, blev der skrevet kontrakt på, at hvis hesten ikke blev rentgående inden 1. marts 2006, skulle jeg have en anden hest af samme værdi(36.000 kr)i stedet for.

I december 2005 valgte jeg at få hesten i røntgen, som viste at den havde et slemt knoglebrud i højre forben. Dyrlægen sagde at man godt kunne prøve at operere den, men chancerne for at den ville blive ridehest, var meget lille. Dyrlægen kunne med sikkerhed sige, at det var en gammel skade.

Jeg kontaktede sælgeren, og tilbød, at jeg ville betale for operationen, hvis hun skrev under på, at hvis det ikke gik godt, så ville jeg stadig få en anden hest, af samme værdi. Det gik hun med til.

Hesten blev opereret i december 2005, men i januar 2006, måtte dyrlægen konstatere, at hesten aldrig ville blive smertefri, og at den eneste udvej var at aflive den.

Jeg kontakter sælger igen, og får hende til at sige god for at den bliver aflivet(skriftligt). Dyrlægen skriver en erklæring på den, som sælger får en kopi af.

Jeg beder så sælger om at finde en anden hest til mig, men de bliver ved med at trække tiden ud.

Kontakter dem flere gange pr mail og tlf, uden at få noget svar. Den eneste besked jeg får, er at de ikke har haft tid til at finde en anden hest til mig! Nu er der gået 3 måneder, og så får jeg en mail, hvor de skriver at de er gået i betalingsstansning.

Nu aner jeg ikke rigtig hvad jeg så skal gøre?

Sælger havde kun haft hesten i 1 måned, da jeg købte den, så hun siger, at jeg skal kontakte hende som hun købte den af..

Håber virkelig at nogen kan hjælpe. Et er, at jeg har mistet en hest, som virkelig var alletiders, og jeg har brugt over 15.000 kr på dyrlæge. Men nu står jeg også uden hest pga en uærlig sælger.

Mvh Ghita

0
0
Svar på denne tråd

du har selvfølgelig
Forfatter: 
Dato:  19-04-2006 08:30

gemt alt hvad der på skrift er blevet udvekslet !!

det pakker du og så henvender du dig til en advokat straks.

venlig hilsen Berit

Hvad naturen har nægtet påfuglen i hovedet, har den givet den i halen.

Kåret Tinker Hingst

Darma til salg

Hjemmesiden

0
0
Svar på denne tråd

Har gemt alt
Forfatter: 
Dato:  19-04-2006 10:34

Jeg har gemt alt hvad der er blevet skrevet, både i hånden, kontrakter og på mail. Samt alle papirer fra dyrlæge undersøgelser osv.

Har lige modtaget en mail fra sælger, hvor hun skriver, at hun jo kun havde den en måned, og hende som hun købte ham af, havde ham også kun i en måned. Skaden er jo altså fra før de købte ham. Men hende som har solgt ham til dem, er gået under jorden. Sælger vil nu have at jeg selv skal finde hende, men det er vel ikke mig der skal gøre det?

Jeg skal jo bare have en ny hest af hende som solgte ham til mig, så er det vel dem der så skal gå længere tilbage med det? Og ikke mig?

0
0
Svar på denne tråd

Jeg vil godt nok
Forfatter: 
Dato:  21-04-2006 17:25

også mene at I skal gå til dem i købte den af, og at det netop som du siger så er op til dem at gå videre til den de købte den af og at de så må finde personen som er gået under jorden, det er vel dem som har størst chance fr at finde dem, skulle man jo mene.. Det har I jo ikke en chance for, I aner vel intet om de 3. sidste ejere...

Held og lykke - står nu selv men en sælger som IKKE kender købeloven.. Det bør man jo sætte sig ind i inden man begynder at handle med heste.. Og handel må det jo være også i din sag eftersom din sælger jo kun havde den i 1måned..

Med venlig hilsen

Ditte

0
0
Svar på denne tråd

Jeg mener
Forfatter: 
Dato:  10-05-2006 15:40

At det med at var en skade fra før hende du købte den af, købte den, er en helt vildt dårlig undskyldning.

Det virker urealistisk.

Kontakt en advokat hurtigst muligt, og få gang i hende møg*** der..

Men det var da også ret dumt af dig, at tage en skadet hest i bytte, som du ikke havde haft til røngten??

No offense.

men held og lykke med det!

Sort spring hoppe købes.

I rather be hated for being me than be loved for somethin im not!

0
0
Svar på denne tråd

Advokat strax!
Forfatter: 
Dato:  10-05-2006 21:23
Det der kan hverken vi almindelige HN'ere eller du klare uden professionel hjælp!

Du må i værste fald udtage en stævning mod sælger, det hjælper som regel at få advokat bistand. Det er også det de er til for.

Det er virkelig godt at du undervejs fik samtykke på skrift, for det vil kunne anvendes som beviser i en eventuel retssag.

Céleste

If you always do what interests you, then at least one person is pleased.
-Katherine Hepburn
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider