Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Økonomi, samfund og love

Kørsel med andres heste
Forfatter: 
Dato:  05-03-2006 17:43

Hvilke krav skal man opfylde for at måtte køre med andres heste? Jeg skulle have transporteret en hest og snakkede med en bekendt, der var lidt "led ved" at skulle køre for mig, da han sagde at politiet er meget obs på at alle godkendelser og krav er opfyldt.

Men hvilke krav, forsikringer og godkendelser kræves der?

Heste sælges. Se præsentation for mere info.

Ingen er både ærlig og fjendeløs.

(Carl Erik Soya)

0
0
Svar på denne tråd

Der er
Forfatter: 
Dato:  05-03-2006 20:57

Der er nogle regler med at man skal være autoriseret transport

Du kan læse her og se om i går ind under

www.foedevarestyrelsen...orside.htm

Anni og Hannibal!!
Som altid er i vankeligheder, men har meget sjov ud af det

hjem.tele2adsl.dk/aaengensponygaard

0
0
Svar på denne tråd

Flere krav skal være opfyldt..
Forfatter: 
Dato:  06-03-2006 11:51

For at køre lovligt skal alle disse punktre være opfyldt.

1. personen/virksomheden skal have en autorisation fra fødevarestyrelsen.

2. Hvis der er tale om en lastbil til stort kørekort eller bil og trailer der kræver trailerkort (vogntog over 3,5t) skal personen/virksomheden også have vognmandstilladelse udstedt af færdselsstyrelsen www.fstyr.dk

3. Fragtføreforsikring.

4. Bilen eller traileren skal selvfølgelig være godkendt til dyretransport (gælder også kørsel med egene heste).

Det er menskeligt at fejle - det er bare ikke en undskyldning

0
0
Svar på denne tråd

David vil
Forfatter: 
Dato:  06-03-2006 12:36

det sige, at hvis jeg skal til stævne med min egen hest, og en anden skal til samme stævne og kører med mig, så skal jeg have div. tilladelser fra Fødevarestyrelsen, Færdselsstyrelsen samt en fragtføreforsikring, eller er alt det du har skrevet ovenover "kun" hvis man skal lave en virksomhed ud af det, som f.eks. dig?

Spørger af ren uvidenhed

Sasser
0
0
Svar på denne tråd

Tjaa!!
Forfatter: 
Dato:  06-03-2006 12:53

jeg skal ikke gøre mig alt for klog, men kørekort ifølge trailer-regler skal være orden, ellers dækker forsikringen ikke, hvis der sku ske noget.

Og bil og trailer sammenkoblet skal jo også være lovligt.

Ellers er der ingen "regler" vedr. stævne-sammenkørsel. Du driver jo ikke forretning.

Der er jo så spørgsmålet om dækning af skader, hvis der sku ske noget.. Det må man jo snakke med modparten om. Jeg har altid sagt at jeg ikke ville ha "dumme" læsse/køre-heste med, når jeg kørte til stævne med en plads i overskud. Det var min trailer og egen hest for værdsat til.

Samtidig har jeg altid selv tænkt over min hest`s opførsel, hvis vi sku transporteres af andre. De skal jo heller ikke sætte noget på spil, hvis han ikke ville te sig

Line

0
0
Svar på denne tråd

Line det
Forfatter: 
Dato:  06-03-2006 15:15

var lige præcis det jeg tænkte. At hvis man ikke driver det som en forretning, så må et BE kørekort, sund fornuft, forsikringen og reg. attesten vel være gældene.

Man skal da helt sikker tænke på, om ens hest i det hele taget kan opføre sig pænt med andre i traileren, samt hvordan den anden hest er i fremmede trailere/med andre heste.

Sasser
0
0
Svar på denne tråd

David vil du
Forfatter: 
Dato:  07-03-2006 07:49

Uddybe det?

Jeg mener de regler du skriver om er hvis man driver en forretning og at man som privatperson der fragter anden mands hest kun hører under disse regler såfremt man modtager betaling for transporten? Også hvis det kun er benzinpenge.

Såfremt man gør det gratis, mener jeg at man kun skal have en autorisation fra fødevarestyrelsen og trailerkort hvis det er påkrævet til vogntoget?

Mvh

Charlotte

0
0
Svar på denne tråd

CanmaxM
Forfatter: 
Dato:  09-03-2006 15:07

Helt rigtigt, hvad David skriver.

man må ikke køre med andres heste, heller ikke selv om det kun er benzinpenge der betales (eller for den sags skyld gratis), hvis man vejer over 3500 kg total.

SASSER: Ja, det gælder uanset om det er erhverv eller privat. Man skal have div. tilladelser, såfremt man overstiger 3500 kg total.

Har man en hestetransporter /bil+trailer u. 3500 kg total, er det noget andet, men vogntog over 3500 kg total, ja der klapper fælden, mht. til diverse regler. Sådan er det bare.

Hilsen

Mumse

Hilsen

Mumse

0
0
Svar på denne tråd

Under heste
Forfatter: 
Dato:  13-03-2006 15:07
Så vidt jeg kan læse mig frem til, så gælder de regler ikke når det er hobbydyr. Kun stutteri-drift eller slagtedyr

Line

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider