Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Økonomi, samfund og love

 Hestetransporter til lille kørekort
Forfatter: 
Dato:  03-02-2006 19:20

Hej Jeg kunne godt tænke mig en hestetransporter til lille kørekort...

Jeg skal køre med minimum 2 islændere..

Men hvad skal man købe...???

Jeg har engang set en varevogn der var lavet om ..så der kunne stå 2 heste der i..

Men hvilke varevogne skal man se efter...og hvad koster de i forsikring og vægtafgift...???

Havd køre i i derude skriv lidt om hvad i kan anbefale mig..fordele og ulemper...ved de enkelte biler..

jeg vil bare have en der har en god stærk motor og som køre godt...og det gør da heller ikke noget hvis man kan finde en som ikke koster en bondegåd...i indkøb, vægtafgift osv.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Svar..
Forfatter: 
Dato:  04-02-2006 00:53

Den bedste løsning er sådan en her fra www.travdiscount.dk


Til islænderer og ponyer kan du bruge fx. en fiat ducato, citroen Jumper eller lign. med højt tag..




Eller opbygget med kasse (annonce fra den blå avis)



Det er vigtigt at huske at der skal være rigelig udluftning og at bilen skal synes eller være synet til hestetransport.

Vægtafgiften er ca 4000 pr år. forsikring koster ca. 5000 pr år (elitebilist og uden kasko)




Det er menskeligt at fejle - det er bare ikke en undskyldning


1
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  04-02-2006 17:15

Jeg har en merzedes 410D som er ombygget.

Den er en lille nedvejet lastbil så den må kun laste 950 kg.

Den er ikke godkendt til hestetransport, men opfylder næsten alle kravene. Den er med hydraulisk lift, der er plads til 3-4 heste/ponyer (må dog kun køre med så mange hvis det er små ponyer)

Den er fra 94 og dens største ulempe er rusten!! de gamle merzedser ruster temmelig meget så det skal man være temmelig obs på når man kigger.


Vores er god i de bærende dele, men den blir hurtigt kedelig at se på.


Men ellers kan merz klart anbefales, ellers kan man jo købe Ww eller Fiat Ducato.


Transportere kan fåes ned til 10000 alt efter stand


Mvh Kit

0
0
Svar på denne tråd
 
 TaK for jeres anbefalinger..
Forfatter: 
Dato:  05-02-2006 15:55
Jamen der er jo mange mugligeder...men hvis man nu vælger en varevogn med høj tag...hvad har i så i bunden en gummimåtte...??? jeg tænker mere på når de tisser der inde det urin kan vel god være lidt hordt ved bunden...og hvad med rampen går de ind af siden eller op bag i bilen..??
0
0
Svar på denne tråd
 
 transporter
Forfatter: 
Dato:  05-02-2006 23:19

Vi har netop købt ny lastbil til hestene. Vi valgte at købe en brugt lastbil med pressening udvendig og faste sider indvendig.

Den fik vi så indrettet til heste.

Mht. bunden, så er det nok det ømmeste punkt, lige meget hvad man vælger. Vores har pt. bare træ i bunden, det skal dog ændres, da det bliver glat hvis det bliver vådt. I vores gamle lastbil havde vi gummimåtter i bunden, problemet her er så, hvis der kommer fugt UNDER måtterne - det kan næsten ikke undgås, og for at bunden ikke skal rådne efterhånden, er det altså vigtig at få tørret bunden igennem jævnligt, ved at tage måtterne ud.


Vi har valgt at have rampe på siden af bilen, da det giver den nemmeste ind- og udlæsning af heste + indretningen af bilen bliver bedre. De står med rumpen i kørselsretningen, og vi har så et stort stykke foran hestenes hoveder til div. udstyr osv.


En stor varevogn vil sagtens kunne indrettes til islændere/ponyer, og her er samme indretning nok det mest praktiske, især for at udnytte pladsen bedst muligt.

Ved ikke hvilke biler der er mest egnede, den slags har jeg ikke så meget forstand på :-)


Her er lidt billeder af "vidunderet". Først fra siden hvor man kan se rampen:


Og inde i bilen, af skillerummene:


Wildly
~~~
Fighting for peace is like fucking for virginity

~~~
Besøg min nye hjemmeside!

1
0
Svar på denne tråd
 
 det er lige sådan at jeg havde tænkt på at min sku
Forfatter: 
Dato:  06-02-2006 07:35
hvor meget må jeres læsse.. 1100 kg..?? eller?? Hvad giver i i vægtafgift og forsikring ??
0
0
Svar på denne tråd
 
 Renault Master
Forfatter: 
Dato:  08-02-2006 11:04

Lånte en transporter i november og kørte til Østrig. Det var en Renault Master og var bare super lækker- men 6 gear.

Den går som personbil på broen så der sparer man lidt.


Den er yderst stabil og vi kunne let køre 110-130 med hest i uden noget som helst slinger i valsen.


Du kan evt. leje den for en dag hos Lenette (ca. 20 min fra Æbeltoft) som jeg lejede den hos.

Skriv en mail hvis du ønsker kontakt oplysninger på hende.


VH

Mia



0
0
Svar på denne tråd
 
 transporter
Forfatter: 
Dato:  08-02-2006 21:53

Vores må vist læsse 1100 kg, svarende til to heste + lidt ekstra.

Ved ikke hvad vægtafgift og forsikring koster, da det egentlig er mine forældres bil! Men kan da se om jeg kan finde ud af det...


Wildly
~~~
Fighting for peace is like fucking for virginity

~~~
Besøg min nye hjemmeside!

0
0
Svar på denne tråd
 
 hej igen...
Forfatter: 
Dato:  16-02-2006 17:37

hvis du gider at bruge tid på at finde ud af det,så må du meget gerne. på forhånd tak...

0
0
Svar på denne tråd
 
 Wildly
Forfatter: 
Dato:  27-08-2013 12:32

Spørgsmål til Wildly:

 

- hvad kostede bilen ved køb

- hvad kostede ombygningen

- hvor fik du tingene til ombygningen?

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider