Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Økonomi, samfund og love

hestehandler
Forfatter: 
Dato:  16-12-2005 19:40

hej hvis man køber en hest hos en heste handler og han ved ikke meget om hesten og han har den selvfølgelig ikke forsikrert og man så selv får den forsikret når man får den hjem hvad så hvis den lige pludselig bliver halt fx 1 år efter og man får den røgnetundersøgt og det viser sig at den har forandreínger og har haft dem siden føl.. ville forsikringen så dække hvis hesten skulle aflives selvom den kun har været forsikret i 1 år?

håber nogle vil svare på dette.. det er bare en forspørgelse da man nu har læst og hørt så meget

venlig hilsen Katrine

har ikke computer selv så har lige lånt min vendindes

0
0
Svar på denne tråd

Jeg vil mene
Forfatter: 
Dato:  17-12-2005 13:02

at forsikringen ikke dækker, for de fleste forsikringer har den klausul at de ikke dækker skader, der var til stede da forsikringen blev tegnet.

Til gengæld mener jeg så at du vil kunne returnere hesten til hestehandleren, da du i henhold til købeloven har 2 års reklamationsfrist og det er ligegyldigt om han er/var vidende om fejlen.

Men hvilken fejl/skade er det at hesten har som den bevisligt har haft siden den var føl og som først viser sig som halthed nu flere år efter?

Ingen er både ærlig og fjendeløs.

(Carl Erik Soya)

0
0
Svar på denne tråd

normalt
Forfatter: 
Dato:  17-12-2005 16:22

Forsikringen dækker fra den dag den træder i kraft.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider