Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Økonomi, samfund og love

Nye arealkrav for hestehold
Forfatter: 
Dato:  27-11-2005 08:52

Godmorgen!

Ved I, hvor stort et areal, man skal have pr. hest iht. de nye regler om hestehold, hvornår reglerne træder i kraft og hvor jeg evt. kan finde dem?

Kan ikke finde en tidl. tråd... Men evt. henvisning hertil vil jeg også blive meget glad for.

På forhånd tak! :D

0
0
Svar på denne tråd

reglerne
Forfatter: 
Dato:  27-11-2005 20:37

skal først lige vedtages og laves til en lov først, og loven skal til førstebehandling i folketinget i starten af 2006 og forventes vedtaget i slutningen af 2006

0
0
Svar på denne tråd

Jytte...
Forfatter: 
Dato:  27-11-2005 22:34

Tak! Så vil jeg da følge med på FT's hjemmeside ;)

0
0
Svar på denne tråd

udkastet
Forfatter: 
Dato:  28-11-2005 07:04

til reglerne kan du både finde på rideforbundets side og på dyrenesbeskyttelse og vist også på hestensværn... Men hvordan de endelige regler bliver må man nok vente lidt med at få en afgørelse på..

Et er jo første lovforslag og hvordan det bliver i den sidste enden..

0
0
Svar på denne tråd

Det har du
Forfatter: 
Dato:  28-11-2005 09:01

så evigt ret i. Der kan ske meget, når politikerne skal tage stilling til og diskutere et lovforslag...

Ved du, om forslaget er fremsat og i så fald under hvilket ministerium? Jeg kan ikke finde det hverken på FT's, DB's eller HV's hjemmesider.

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  30-11-2005 11:47

Jeg har også ledt og ledt uden held. Den arbejdsgruppe, der er nedat til at finde ud af de der nye regler, hører ind under justitsministeriet, men det er ikke til at finde rundt på deres side. Jeg har også søgt på Landskontoret, Heste's hjemmmeside, men igen uden held.

Der er flere sider der fortæller om baggrunden for hvorfor denne arbejdsgruppe er blevet lavet, men der er ingen steder der er nogen der fortæller hvor langt de er nået og hvad de er nået frem til indtil nu.

Men de skulle have været færdige her i efteråret 2005. Så vidt jeg har forstået er det blevet udskudt til foråret 2006. Så der er vist ikke andet for end at vente...

Anne Mette

:-)
En hest er altid en hest, men en rytter uden en hest er bare et menneske! Og en rytter uden hjelm er bare et fjols!
0
0
Svar på denne tråd

Forvirret!!!
Forfatter: 
Dato:  30-11-2005 13:44

Er jeg blevet.

Forstår at der endnu ikke er vedtaget noget som helst.

Men er der nogen der ved hvilke forslag der bliver drøftet ?

Hvilke forventninger kan man have til den kommende lov.

Hvilke regler tror i/ved i der er sandsynligt kommer mht hestehold.

Areal per hest m.v.

Håber der er nogen der ved noget !!!

0
0
Svar på denne tråd

resultatet
Forfatter: 
Dato:  01-12-2005 10:37

som udvalget er kommet frem til er ikke offentliggjort, nok for at der ikke skal være nogen som kan brokke sig ??

Og derfor er der heller ingen som kan fortælle noget som helst om indholdet, uanset hvilken forening man søger i.

Man kan se UDKASTET som udvalget har arbejdet ud fra..

Og på det møde som der var for LANG tid siden gik udvalget meget op i fold, boksstørrelse og spiltov...

Desværre er der i det udvalg mange "skrivebordsfolk" som har læst sig til en masse uden at ville høre på de meget erfarne hestefolk som gerne ville komme med indput,...

Bare det at ingen kunne huske hvor de havde fundet en meget gammel undersøgelse om spiltove... Hverken hvad bogen hed eller hvem som havde skrevet det...

Og at de "ture" de havde taget til hestehold var 95% til nordsjælland !!

Udvalget har godtnok arbejdet i 2 år, men det bliver svært at have hest når den lov bliver vedtaget, mange steder skal bygge om for formuer og mange kan ligeså godt lukke, ikke engang Vilhelmsborg har forhold som kan godkendes hvis de får alt igennem..

Så ja det bliver dyrt at have hest...

0
0
Svar på denne tråd

Så må man da
Forfatter: 
Dato:  07-12-2005 11:50

næsten håbe, de aldrig får lavet den lov..

Godt nok, skal dyrene behandles godt og ikke mangle noget...

Men det skulle helst ikke blive en umulighed at holde hest...så vil heste og ryttere blive uddøde racer, til gavn for hvem ??

... Øv hvor kan beukrati ødelægge meget...

0
0
Svar på denne tråd

Heste og ryttere uddør ikke...
Forfatter: 
Dato:  07-12-2005 12:04

... det bliver bare ligesom det var før i tiden: det er kun rige folks børn der dyrker hestesport - og så vi andre tosser, der er villige til at nedprioritere både nyt tøj og ferierejser :)

Hilsen Sif

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider