Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Økonomi, samfund og love

Nye dækkener - ødelagt
Forfatter: 
Dato:  25-11-2005 13:39

Vi har købt 3 stk vinterdækner i en etableret forretning i KBH.

De havde disse vinterdækner med høj hals på tilbud til 498,-

Inden for en uge gik alle 3 dækner i stykker, bagbensstropperne røg af- det vil sige,"øjerne" til spænderne.

Vi har ringet og klaget.Vi er blevet tilbudt og vaske dæknerne,sende dem retur til KBH, hvor de vil sy dem. Her er mit problem (synes jeg selv), min hest kan ikke gå uden dækken udendørs, de 2 andre går i løsdrift. Her kan vi jo heller ikke bare "afpille" dem. Jeg bad om 100 kr til hver dækken, så ville vi få syet dem lokalt, og hesten kunne stå og vente i boksen:-)

Men nej... det vil de ikke,de dækner skal til KBH.

Er bare så sur over,jeg har købt sådan nogle skod dækner... øv!

Skal jeg bare finde mig i, at de skal vaskes og sendes til KBH?

0
0
Svar på denne tråd

Ja det skal du
Forfatter: 
Dato:  25-11-2005 17:01

En butik har til enhver tid lov til at forsøge at udbedre skader på varer.

At du så ikke har et reservedækken til dine heste er desværre dit problem.

Lille hoppe med papirer købes

-145-155 cm

- 3-12 år,

- letridelig og med et fornuftigt temperament.

- meget gerne connemarahoppe eller lille oldenborg/fuldblod

0
0
Svar på denne tråd

bumbumbum
Forfatter: 
Dato:  28-11-2005 09:27

Det synes jeg ikke du skal finde dig i. Forertningen har ret til at udbedre skaderne inden for rimelig tid, men dækkener er jo noget man ikke sådan kan undvære. Enten skal du forlange at de låner dig nogle dækkener under reperationerne eller ophæve handlen. Desuden er der tydeligvis noget galt med dækkenerne, når de alle tre går i stykker i løbet af kun en uge...

0
0
Svar på denne tråd

jeg kommer nok
Forfatter: 
Dato:  28-11-2005 11:08

til at undersøge det nærmere.

Det er Capriati-dækkener vi har købt, så de er da ikke helt "no name".

Det er bare surt,at det er 3 stk´s det drejer sig om.Købt samme sted,tidspunkt, mrk mm, og alle gået istykker ml 2 og 7 dage. Der må være en fejl i partiet!?

Nå men aldrig aldrig mere Capriati - inden for mine døre

0
0
Svar på denne tråd

bumbumbum
Forfatter: 
Dato:  29-11-2005 10:16

Jeg havde ikke fundet mig i, at de ville reperere dækkenerne uden at kunne låne dig nogle andre. Og ærligt talt tror jeg bare at dækkenerne er noget l... der kun sælges på tilbud, fordi de ikke duer.

Jeg har ikke fået den behandling de steder jeg handler udstyr! Tværtimod låner jeg ofte læderstøvler, sadler mm, når mine ting er i restordre, til reperation mm.

0
0
Svar på denne tråd

er der
Forfatter: 
Dato:  02-12-2005 23:32

tale om de sorte capriati dækkener med brune kanter ?

Ak...Der har været så mange problemer med dem!

Jeg har arbejdet et sted hvor vi solgte dem, og ja de går hurtigt i stykker.

Problemet er, at Eldorado som forhandler mærket ikke bare vil give pengene retur til forretningen (som så giver dig pengene retur) før de har haft det oppe i firmaet og kigget grundigt på det.

Sådan er de desværre de skal se fejlen først :(

MEn klag!

0
0
Svar på denne tråd

Ærgeligt...
Forfatter: 
Dato:  03-12-2005 12:59

..det er virkelig en ærgelig situation du er kommet i der!

Men det er altså generelt at grossisten/producenten skal have sit produkt ind og vende igen, for at kunne vurdere om kunden skal have sine penge retur, varen ombyttet eller hvad..

Folk lyver med næb og kløer idag for at få deres vilje (det ved jeg godt ikke er din situation, da der er en fejl i varen)

Der hvor jeg arbejdede førhen, kom der engang en dame ind med et par TOTAL afblegede og junior-agtige, førhen: grønne ridebukser i en str. 36-38, som stank heftigt af skyllemiddel og påstod det var en fejl i varen.

Hvad hun egentligt havde gjort, var at vaske bukserne for varmt og med skyllemiddel - så folk kæmper og jeg tror at det er ren kotúme (staves) idag, at leverandører skal efterse deres varer inden de udbetaler noget som helst.

Det er bare ærgeligt, at det rammer andre ret hårdt.

En anden ting er, at butikker faktisk ikke er forpligtiget til at låne substitutter ud til kunderne mens de venter, det er kun en ekstra service for kunden og som regel et problem for butikken fordi der altid er en håndfuld personer, der behandler tingene som @!#$.

Håber på det bedste for dig,

Mvh Sara P.

0
0
Svar på denne tråd

ha, såden en har jeg også haft
Forfatter: 
Dato:  06-12-2005 11:20

Min hest lavede plukfisk af den i løbet af 3 dage!

Hilsen LeneJ

0
0
Svar på denne tråd

nu kommer jeg
Forfatter: 
Dato:  08-12-2005 17:40

til at grine - læste lige Lene´s indlæg:

Min hest lavede plukfisk af den, i løbet af 3 dage!

Status er nu, at alle 3 dækkener mangler BEGGE bagbenssnore, samt den ene hoppe´s dækken har fået en mega flænge,fra venstre side til højre side (dette dækken er nu smidt i skraldespanden).Samt vallakens dækken mangler en ring foran (sygningen røg også her).

Nu må i ikke tro, vi har vilde heste - et dækken her,plejer at holde en del år og ikke EN DEL DAGE!

Så igen igen... ALDRIG MERE CAPRIATI her til!

Har ellers tidligere kunne købe dækkener i den prisklasse uden problemer.

0
0
Svar på denne tråd

jamen...
Forfatter: 
Dato:  08-12-2005 18:34
hvad blev enden på historien? Fik du dine penge tilbage eller?
0
0
Svar på denne tråd

enden på min
Forfatter: 
Dato:  09-12-2005 11:16

dårlige handel blev/bliver, at jeg ikke vil/kan gøre noget,synes jeg.Hvis jeg bruger penge på at vaske dem + forsendelse,kan de blive fixet.Men da de går mere og mere istykker hver dag, bliver jeg vist ruineret i "vaske dækken penge og porto".

Jeg må vist indse,at jeg/vi har gjort en yderst dårlig handel.

Samt fået gjort jer andre opmærksom på, at i skal passe på dette mærke af dækkener.

Så jeg har opgivet - hedder det vist!

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider