Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Økonomi, samfund og love

Fra flytning fra stald
Forfatter: 
Dato:  17-11-2005 18:44

Vi har lige fået at vide at stalden lukker til 1 februar og vi derfor alle skal ud og finde nye steder til vores heste :-(

Har så været heldig at finde et super sted hvor de lige har de 2 ledige bokse jeg skal bruge. de er ledige her fra 1 december og jeg vilegentlig helst flytte der pga det er fuldpas og jeg ikke er hjemme i julen (står på delvis selvpas nu). ud over det vil jeg ikke risikere de bliver udlejet til anden side.

Jeg har ikke en desideret kontrakt, men bare et papir med opstaldnings regler, har aldrig skrevet under på noget.

Der står man har en måneds iopsigelse, men der står også noget om depositum (som jeg ikke har betalt) + andre ting som ikke har været sådan i praksis.

Men så er det jo jeg tænker, kan jeg godt flytte til den første, selv om der står en måneds opsigelse, når jeg aldrig har skrevet under på noget eller fået en kontrakt ?

Jeg er jo nødsaget til at flytte når de snart lukker og vil jo helst finde det bedst mulige sted, så vil helst ikke lade chansen gå fra mig.

Hilsen Signe :-)

Min hjemmeside
0
0
Svar på denne tråd

Jeg var den som var...
Forfatter: 
Dato:  17-11-2005 18:52

smuttet

De lukker stalden nok på det mest trælse tidspunkt på året, når man skal ud at finde ny opstaldningssted. Så de fleste vil ikke have særlig mange valgmuligheder for at flytte hen et sted, hvor de gerne vil være.

Mht. depositum, opsigelse m.m. - ja du har jo ikke betalt depositum, så du kommer ikke i pengeproblemer.

Mht. opsigelse ja så ville det være høfligt, at lade udlejer få en måneds varsel, HVIS stalden ikke skulle lukke, således at udlejer kunne finde en ny lejer. Men nu hvor de alligevel lukker stalden, ja så var jeg den som var smuttet.

MVH Charlotte

0
0
Svar på denne tråd

dum tid
Forfatter: 
Dato:  17-11-2005 21:21

hej snak med udlejer og forklar din situation og når de alligevel lukker kan jeg ik se det skulle blive noget problem for det er jo ik den bedste tid til at skulle finde et nyt sted de fleste er jo fyldt op nu.men ellers ville jeg også bare flytte til den første ellers har du jo ik noget sted til din hest

mvh rikke

0
0
Svar på denne tråd

Hej...
Forfatter: 
Dato:  19-11-2005 13:34
Når de lukker stalden og du ikke har betelt dep. og du kan få bokse pr 1.12 Ja så ville jeg ikke tænke længere over det ... Flyt dine heste ... og somRikke skriver forklar udlejer det som det er , de må også kunne se det fra din side ... pøj pøj

Bella :-D
0
0
Svar på denne tråd

Også flytte
Forfatter: 
Dato:  19-11-2005 14:32

Jeg ville også vælge at flytte mine heste. Der er i mine øjne stor forskel på om man lukker stalden ned, eller om den skal fortsætte som hestepension. Men når du ikke har nogen kontrakt, og du kan jo ikke lige blive stående en måned længere hvis du ikke kan finde et andet sted vel, så derfor ville jeg ikke betænke mig, men flytte mine heste.

Hilsen Mette

Det burde være en selvfølge at heste kom på fold hver dag
0
0
Svar på denne tråd

Med at slå til
Forfatter: 
Dato:  19-11-2005 14:40

For et par år siden stod jeg i samme situation som dig, jeg havde to heste. Vi fik at vide at vores hestepension var til salg, men at vi godt måtte blive. Det var i maj.

Da vi kom til september, blev vi pludselig alle opsagt og skulle finde nyt i løbet af en måned. Det var ikke så nemt. Det havde været noget bedre at kunne finde noget andet i løbet af sommeren.

Det endte med at jeg fandt et sted med gode faciliteter, men desværre var ejeren totalt rundforvirret i hovedet og jeg måtte flytte igen. Det var i december og det var endnu sværere at finde noget egnet der. Denne gang var jeg dog heldigere.

Den trælse dame jeg stod ved fra september havde heldigvis ikke skrevet noget om 1 måneds opsigelse. Jeg havde betalt depositum, men flyttede et par uger før tid. Nu vil man jo helst forlade et sted i god ro og orden - ikke stikke af, men nogen gange er man nød til at handle.

Nu har jeg heldigvis hestene hjemme.

Mvh Tina, desværre uden Turpin

Til Dick Turpin:
"When a loved one becomes a memory,
memory becomes a treasure."
0
0
Svar på denne tråd

Tak for alle jeres svar
Forfatter: 
Dato:  19-11-2005 22:38

Vi havde også fået at vide at stedet var til salg, men at alle de interesserede ville fortsætte stedet. Men nu lukker de for at total renovere det, men vi er da velkommen tilbage når de er færdige (3-6 måneder nok)men det til helt andre priser og med nye regler.

Men snakkede med hende jeg lejer boks af idag (ikke hende der ejer stalden, hun har bare lejet en hel stald) og hun havde fuld forståelse for mit problem, så jeg flytter til den første uden at gøre nogle sure :-)

Hilsen Signe :-)

Min hjemmeside
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider